شماره تماس 09309871159

10 نکته جالب درباره مالدیو که کمتر شنیده اید!

مالدیو کشوری زیبا و جذاب می باشد که طرفداران زیادی برای سفر دارد. لحظه آخری در این مطلب، اطلاعات جالبی از این کشور که کمتر شنیده شده را ارائه نموده است.

 

 

مالدیو کشوری زیبا با دنیای زیر آب شگفت انگیز و سواحل شنی سفید خیره کننده است که زیبایی بینظیری را برای مهمانان خود فراهم می آورد. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از این کشور دور افتاده که به طرز باورنکردنی زیباست و مثل بهشتی در اقیانوس هند می درخشد، دیدن می کنند. در اینجا 10 نکته بسیار جالب که حتما دوست دارید درباره مالدیو بدانید را بیان نموده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

 

1- مالدیو، مسطح ترین و کم ارتفاع ترین کشور دنیاست!

احتمالا درباره طرح های مختلفی شنیده اید که دانشمندان برای مهار پیش آمدن آب در مالدیو، انجام داده اند. مالدیو خیلی زود به زیر آب می رود چون به طور میانگین فقط یک و نیم متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد! مرتفع ترین جزیره مالدیو فقط 2.3 متر بلندتر از سطح دریا می باشد، به همین دلیل است که عده زیادی دوست دارند این بهشت واقع در اقیانوس هند را ببینند؛ قبل از اینکه ناپدید شود.

 

2- مالدیو، اولین کشوریست که نشست رسمی کابینه دولت در زیر آب آن برگزار شده است!

در سال 2009، مالدیو تبدیل به اولین کشوری شد که در آن جلسه رسمس کابینه دولت در زیر آب برگزار گردید. هدف این جلسه بالا بردن آگاهی درباره تغییر آب و هوا بود؛ چون مالدیو یکی از بی شمار کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر تغییر آب و هوا می باشند.

 

3- مالدیو، کوچکترین کشور مسلمانان دنیاست!

شاید ندانید که مالدیو کوچکترین کشور مسلمان دنیاست. فراموش نکنید که مالدیو همچنین کوچکترین کشور آسیاست. طبق قانون اساسی مالدیو که در سال 1997 نوشته شد، تبعیت شهروندان این کشور از هر دین و مذهب دیگری ممنوع است. علیرغم اینکه مالدیو مردمان بسیار متعصب و مذهبی دارد، برای توریست ها جای کاملا امنیست و مردم مالدیو رفتار دوستانه ای با توریست ها داشته و بسیار خونگرم اند.

 

4- در مالدیو نوشیدن الکل فقط در هتل ها و اقامتگاههای آن مجاز است!

چون مالدیو کشور مسلمانی است، نوشیدن الکل در آن ممنوع است اما در هتل ها و اقامتگاههای تفریحی، مصرف آن بلامانع است. بنابراین توریست هایی که از مالدیو دیدن می کنند باید خیلی مراقب باشند و در خارج از محل اقامت شان الکل مصرف نکنند.

 

5- مالدیو، کشوری با نرخ سوادآموزی 98 درصد است!

مالدیو مجموعه ای از جزایر دورافتاده است؛ ولی علیرغم دور افتاده بودن نرخ باسوادی در این کشور کوچک حدود 98 درصد است که درصد خیره کننده ای می باشد.

 

6- مالدیو، دارای 1200 جزیره می باشد که فقط 200 تای آنها جزیره مسکونی هستند!

مالدیو دارای حدود 1200 جزیره مرجانی می باشد که فقط 200 جزیره آن، مسکونی هستند. بنابراین علاقه مندان به ماجراجویی براحتی می توانند به اکتشاف در جزایر غیر مسکونی مالدیو بپردازند.

 

7- مالدیو، توسط یک شاهزاده هندی تبعیدی تاسیس شده است!

اولین پادشاهی مالدیو را یک شاهزاده هندی تبعیدی به نام Sri Soorudasaruna Adeetiya که پسر شاه کالینگا بود، تاسیس کرد اما جزایر مالدیو از خیلی قبل تر مستعمره هندوستان بودند. اگرچه تاریخ واقعی تاسیس مالدیو نامعلوم است، عقیده براین است که جزیره مالدیو قبل از سال 269 قبل از میلاد، مستعمره هند بوده است.

 

8- مالدیو، یک مقصد تفریحی بینهایت لوکس است!

مالدیو کشوریست که به شدت وابسته به صنعت گردشگری خود است. به همین دلیل مالدیو تعداد زیادی هتل در سطح کلاس جهانی دارد. در مالدیو بهترین برند های هتل های لوکس در ارائه بهترین امکانات برای مهمانان خود با یکدیگر در حال رقابت هستند. در مالدیو بیش از 100 هتل و اقامتگاه جذاب و دیدنی وجود دارد. به همین علت مالدیو بدون شک یکی از محبوب ترین مقصد ها در دنیا برای گذراندن ماه عسل می باشد.

 

9- تعطیلات آخر هفته در مالدیو، جمعه و شنبه است!

 بر خلاف اکثر کشورهای دنیا که تعطیلات آخر هفته آنها شنبه و یک شنبه (و یا مثل ایران پنج شنبه و جمعه) است، تعطیلات آخر هفته در مالدیو روزهای جمعه و شنبه است.

 

10- مالدیو، یکی از امن ترین مقصدهای دنیا برای سفر کردن است!

چون مجموعه جزایر مالدیو به شدت مستقل و جدا هستند، امن ترین جا برای توریست ها محسوب می شوند.  هتل های معروف در مالدیو خودشان جزیره اختصاصی دارند. جزایر مالدیو به شکل باورنکردنی دوستدار توریست ها هستند.

09309871159