شماره تماس 09309871159

بلگراد صربستان؛ نگینی نهفته در اروپا

بلگراد بعنوان پایتخت صربستان، شهری دیدنی و بسیار پر جنب و جوش است. در این مطلب، تعدادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر بینظیر، معرفی گردیده است.

 

 

بلگراد شهری پویا و دائما در حال تغییر است؛ ایجاد مراکز خرید، کافه ها و رستوران های جدید در کنار مکان های قدیمی محبوب و مورد علاقه گواه این تغییر است. علاوه بر وجود تفریحات متعدد در فصل تابستان، در فصل های پاییز و زمستان با توجه به شرایط آب و هوایی، رفتن به کافه های سرزنده و شرکت در بهترین تفریحات شبانه اروپای شرقی بسیار لذت بخش خواهد بود. ما معتقدیم که بلگراد صربستان با توجه به پتانسیل تفریحی بسیار زیادی که دارد، مکانی کمتر شناخته شده خصوصا برای ایرانیان می باشد. با ما همراه باشید تا تعدادی از تفریحات لذت بخش این شهر زیبا و تاریخی را برایتان بازگو کنیم؛ شاید شما هم بعد خواندن این مطلب به این نکته پی ببرید که براستی بلگلراد نقطه عطف و نگینی پنهان در قاره اروپاست!

 

جشن ها و مراسم کنار آب

شهرهای زیادی در اروپا وجود ندارند که به اندازه بلگراد از فضای کنار آبشان استفاده می کنند. بیش از دویست کافه شناور، کلاب و رستوران در امتداد ساحلی معروف به Splavovi، در کنار رودخانه های دانوب و ساوا قرار گرفته اند. از کافه های کوچک محبوب تا کلوب های شبانه سرزنده را می توانید در امتداد این دو رودخانه پیدا کنید. بعضی از آنها فقط در فصل تابستان باز هستند، اما بقیه مثل Splav Play، در تمام طول سال باز هستند.

 

رستوران های متعدد و با کیفیت؛ با قیمتی مناسب

به دلیل تنوع  بیش از حد رستوران در بلگراد، انتخاب رستوران در این شهر قدری گیج کننده است. جالب است بدانید قیمت ها در رستوران های بلگراد علیرغم دارا بودن بالاترین استانداردهای اروپا، نسبتا مناسب می باشد! در بخش قدیمی این شهر پر از رستوران می توانید غذاهای مخصوص منطقه بالکان مثل Cevapcici (ریزول های گوشت) و فلفل های قرمز کبابی پر شده از پنیر را سفارش دهید. همچنین می توانید به رستوران های مد روز کنار آب، واقع در بنتون هالا بروید که در آن مجموعه ای از رستوران های ایتالیایی، اسپانیایی و آسیایی قرار دارند.

 

پیاده روی و گشت و گذار لذت بخش در سطح شهر

بلوار Knez Mihailova که از وسط قسمت قدیمی شهر بلگراد عبور می کند، یک خیابان مخصوص عابرین پیاده است که به ندرت خلوت می شود. در این بلوار در میان آوازه خوان های دوره گرد، فروشنده های دوره گرد و پرسه زن ها می توانید مغازه های خیابان را نگاه کنید یا در یکی از کافه های بی شمار جلوی ساختمان های زیبای قرن نوزدهمی خیابان، بنشینید و رفع خستگی نمایید. در بخشی از این بلوار، موزه Zepter قرار دارد که یک موزه سرگرم کننده هنر مدرن و معاصر صربستان است. در این موزه همچنین تعدادی اثر هنری خارق العاده به نمایش درآمده اند؛ ارزش دارد که حداقل یکبار از آن دیدن نمایید.

 

وجود مناطق امروزی و مدرن به شکلی جذاب

در بلگراد اگر مستقیم به سمت ساحل شرقی رود ساوا تا ساوامالا بروید، به جایی می رسید که قبلا انبار بوده و در حال حاضر به شکلی مدرن بازسازی شده و برای مشاغل مختلف از آنها استفاده می شود. طی چند سال گذشته، بارها و کلوب ها به  ساختمان های خالی ساحل رودخانه نقل مکان کردند و آنها را به مکانی شلوغ و مفرح تبدیل کرده اند. در KC Grad و میکسر هاوس که هر دو در یک انبار قدیمی واقع شده اند، هم می توانید نوشیدنی و غذا بخورید و هم به موزیک زنده گوش دهید و همچنین از غرفه های فروش لباس آن دیدن کنید. توقف برای خوردن نوشیدنی در باغ زیبای کلوب Dvoristance هم خالی از لطف نخواهد بود.

 

وجود منطقه ای در بلگراد که حرکت در امتداد زمان را برایتان تداعی خواهد کرد

با رفتن از ساوا به Zemun، بلافاصله توجه شما به تفاوت بین شرق و غرب بلگراد جلب می شود. حومه شهر بلگراد تا سال 14918 قسمتی از امپراتوری اتریش- مجارستان بود و هاسبورگ که در این قسمت قرار دارد بدون شک میراث عظیم معماری بلگراد می باشد. اما جو موجود یک جو مخصوص منطقه بالکان می باشد که تعداد زیادی کافه ترک شناور در کنار رودخانه در آن وجود دارد. در این کافه ها همیشه بوی هیجان انگیزی از طرف رستوران های غذای دریایی به مشام می رسد. در این قسمت از بلگراد با رفتن به سمت بالای برج گاردوس Gardos که توسط مجارستانی ها در سال 1896 ساخته شده است، می توانید منظره و چشم اندازی بی نظیر از شهر بلگراد و رود دانوب را ببینید.

 

منطقه اسکاداریجا؛ منطقه ای عاشقانه و آرامش بخش

منطقه اسکاداریجا (Skadarlija) نزدیک ترین ناحیه توریستی بلگراد، یک محله بوهمیایی (چک) قرن نوزدهمی می باشد که شعرا و نویسندگان قبلا در آنجا زندگی می کردند. در کافه های اینجا می توانید قهوه و راجیکا بنوشید. در کنار این کافه ها هم رستوران های قدیمی قرار گرفته اند که در این رستوران ها نوازندگان خیابانی در هنگام شام یک قطعه عاشقانه محلی را اجرا می کنند. اگر این کارها جزء کارهای مورد علاقه شماست می توانید در این جو شاد و سرزنده آنها را انجام دهید، بدون اینکه مجبور باشید انعامی بپردازید.

 

وجود مکان های تاریخی بسیار ارزشمند

کالمگدان (Kalemegdan) قدیمی ترین قسمت شهر بلگراد است که یک پارک وسیع می باشد که در آن تاریخ بلگراد از زمان روم باستان به بعد را می توانید ببینید. در این پارک براحتی می توانید یک روز کامل را سپری کنید. در این پارک همچنین می توانید از قلعه بلگراد و موزه نظامی دیدن کنید. با بالا رفتن از باروهای قلعه می توانید منظره ای تماشایی از رودخانه های ساوا و دانوب را مشاهده نمایید. پارک کالمگدان همچنین قلب سبز شهر بلگراد و یک مکان خنک برای پیک نیک و پیاده روی می باشد. اگر کمی در پارک توقف دارید حتما Kalemegdanska Terasa بخورید و به صدای حیوانات موجود در باغ وحش کنار پارک گوش دهید.

 

ساحل شگفت انگیز رودخانه

آدا سیگانلیجا (Ada Ciganlija) یک جزیره در رود ساوا می باشد که به یک شبه جزیره تبدیل شده است. آدا سینگانلیجا تنها ساحل آبی صربستان می باشد و برای کشوری که در خشکی محصور شده بسیار مناسب است. در روزهای بلند تابستان  جزیره به زمین بازی و تفریح شهر تبدیل می شود. جمعیت بسیاری از مردم بلگراد برای شنا و خنک شدن به جزیره هجوم می آورند. در اینجا همچنین می توان کایاک سواری کرد. البته وقتی تابستان تمام می شود، هنوز هم می توان در اینجا شنا کرد و در کافه های متعدد کنار آب قهوه و نوشیدنی خورد یا در مسیرهای پر دار و درخت آن قدم زد و همینطور یک دوچرخه کرایه کرد و یک سواری لذت بخش را تجربه کرد.

 

اینجا بخوانید: راهنمای سفر به بلگراد صربستان

اینجا بخوانید: نکاتی که قبل سفر به صربستان باید بدانید

09309871159