شماره تماس 09309871159

9 نکته مهم برای تجربه سفری لذت بخش به مالزی

مالزی کشوری هیجان انگیز و متنوع برای کسانیست که بدنبال ماجراجویی و لذت بردن از سفرهای متفاوت می باشند. با ما همراه باشید تا در این مطلب نکته های مهمی را در مورد داشتن سفری متفاوت به مالزی بیان کنیم؛ نکاتی که کمتر جایی راجع به آن خوانده اید!

 

 

در سال 2017 کشور مالزی 60 ساله شده است! کشوری که دارای جزایر گرمسیری فیروزه ای، جنگل های بارانی مه آلود، کلان شهرها و فستیوال های رنگارنگ است اما با وجود داشتن یکی از جالب ترین تنوع قومیتی جهان در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است. هرچند در دهه اخیر بسیار پرطرفدار بوده است و در نظرسنجی های مختلف، همواره جزو مقاصد توریستی برتر جهان قرار گرفته است.

 

1- عجله نکنید

بیشتر مسافران خیلی سریع و با عجله از مالزی دیدن می کنند و سعی دارند از کوتاه ترین مسیر بین شهرهای پنانگ و کوالالامپور استفاده نمایند و سپس آن را به مقصد سنگاپور ترک کنند. بهتر است عجله نکنید تا از مزایایی که مالزی برای توریست ها بهمراه دارد؛ از مکان های تاریخی مختلف گرفته تا تفریحات جذاب و هیجان انگیز، بهره مند شوید. برای دیدن جزایر زیبا بهتر است به سواحل شرقی بروید و در کوتا بارو (Kota Bharu) توقف داشته باشید تا ترکیبی از فرهنگ بودایی تایلندی و اسلامی مالایی را تجربه کنید و یا در تامن نگارا، قدیمی ترین جنگل بارانی دنیا توقف نمایید و از شهرهای جالب کوچکی که آن را احاطه کرده اند، دیدن کنید. پروازهای ارزان داخلی مالزی می توانند شما را از فراز دریای چین جنوبی، به ساراواک (Sarawak) و صباح (Sabah) در بورنئو برسانند، که در آنجا احتمالا  اورانگوتان ها را خواهید دید و با  قبایل بدوی سابق (هد هانتیگ ها) ملاقات خواهید کرد؛ در اینجا همچنین یک بخش دیگری از مالزی را تجربه می کنید که به قدری متفاوت است که با بودن در آن احساس می کنید در کشور دیگری هستید!

 

2- مسافرت مجانی (Hitchhiking) در سفرهای داخلی و بین شهری مالزی را تجربه کنید

در دهه 1970، مسافرانی که در مسیر هیپی (Hippie Trail) سفر می کردند مالزی را آسان ترین کشور از نظر دسترسی در جنوب شرقی آسیا می دانستند. امروزه به جای آن مسیر پرماجرا، برای رسیدن به مالزی سفر کوتاهی در پیش دارید ولی باز هم سفر جالبی می باشد. مالزیایی ها بسیار علاقه مند به مسافران خارجی هستند، بنابراین در مالزی و در سفرهایی که از یک شهر به شهر دیگری می روید می توانید مسافرت مجانی یا هیچ هایکینگ (Hitchhiking) -سوار شدن بر وسیله نقلیه عبوری با بلند کردن دست به قصد سفر و بدون پرداخت کرایه- را تجربه کنید که می تواند راهی عالی برای رسیدن به مکان هایی باشد که با سیستم حمل و نقل عمومی خسته کننده و یا غیر قابل دسترسی هستند. از آنجا که مردم مالزی اکثرا به زبان انگلیسی تسلط دارند، برای ارتباط برقرار کردن با آنها مشکلی نخواهید داشت و احتمالا در پایان سفر راننده از شما دعوت می کند تا از خانه های محلی دیدن کنید.

 

3- مثل یک خارجی رفتار کنید

تجربه نشان داده است که در مالزی برخلاف بعضی کشورها (نظیر ترکیه)، به عنوان یک خارجی همه از شما انتظار دارند انگلیسی صحبت کنید و چنانچه زبان محلی را بلدید -بدلیل اختلافات داخلی در مالزی- مثل خارجی ها رفتار کنید.

 

4- از جرج تاون در پنانگ دیدن کنید

در مرکز شهر پنانگ یکی از جالب ترین و رنگارنگ ترین شهرهای مالزی؛ محله ی جرج تاون قرار گرفته است. هنرهای خیابانی و کافه های جرج تاون، مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند اما جورج تاون فقط گوشه کوچکی از این جزیره است. پنانگ فرهنگ و طبیعت بسیار غنی دارد و چند روز زمان لازم است تا از گوشه و کنار آن بازدید کنید. معبد Kek Lok Si،  شهر قدیمی Balik Pulau و سواحل و همچنین پارک طبیعی در تلوک باهانگ (Teluk Bahang) فقط تعداد کمی از جاهای دیدنی پنانگ هستند. اگر به اندازه کافی شجاع نیستید که موتورسیکلت کرایه کنید و به کشف گوشه و کنار پنانگ اقدام نمایید، می توانید از اتوبوس استفاده کنید اما نکته ای که مهم است اینستکه سعی کنید حتما از جرج تاون بازدید کنید.

 

5- از بازدید دیدنی های مختلف کوالالامپور لذت ببرید

کوالالامپور بعنوان پایتخت مالزی، جاییستکه به دلیل امکانات رفاهی از قبیل بارها و مراکز خرید خوب و ... که برای توریست ها به اندازه کافی مهیا می کند، ارزش چند روز ماندن را دارد. همچنین یک نقطه شروع خوب برای دیدن جنگل بارانی می باشد که تعداد کمی از توریست ها  از آن مطلع هستند. در مرکز شهر (سیتی سنتر)، اکو پارک کوالالامپور قرار گرفته است که محل زاد و ولد میمون ها است. در نزدیکی اکو پارک هم باغ های گیاه شناسی جذاب و پارک پرندگان درجه یک استوایی، قرار دارد. در حاشیه های شمالی کوالالامپور و در منطقه کپونگ (Kepong)، موسسه تحقیقات جنگداری مالزی (FRIM) قرار گرفته است که در سال 1929 تاسیس شده است. این موسسه تحقیقاتی 600 هکتار جنگل را پوشش می دهد و به راحتی قابل دسترسی می باشد. برای پیاده روی در مالزی نیز کمی قدم زدن در جنگل و تماشای افق کوالالامپور بسیار جذاب می باشد.

 

6- مالزی کشوری اسلامی با مردمی مهمان نواز است

دین اکثر مردم مالزی اسلام است و در کنار مساجد و مراکز مذهبی مختلفی که دارد، اماکن تفریحی و گردشگری زیادی هم دارد. از اینرو برای ما ایرانیان محلی مناسب جهت سفری خانوادگی می باشد.

 

7- ماجراجویی در تاریخ پر رمز و راز مالزی را فراموش نکنید

گذشته غنی مستعمره ای مالزی همیشه گردشگران را با ماجراجویی های پیش بینی نشده ای غافلگیر می کند؛ مثلا کوالا کانگسار را در پرک (Perak) در نظر بگیرید. آیا می دانید آنتونی برگس، نویسنده اصلی A Clockwork Orang در اواسط دهه 1950 در اینجا زندگی و انگلیسی تدریس می کرد؟ برای ماجراجویی می توانید کافه های مورد علاقه او را پیدا کنید. رمز و راز های باستانی زیادی در دره لنگ گونگ، مکانی ثبت شده در فهرست میراث یونسکو، منتظر شما هستند تا آنها را کشف کنید. در این مکان باستانی همچنین اسکلت یک پرک من Perak Man قرار گرفته است که قدیمی ترین و کامل ترین اسکلت انسان می باشد و همینطور یک شهاب سنگ سه میلیون ساله نیز یکی دیگر از آثار دیدنی اینجا می باشد. اگر اینها برای برطرف کردن حس کنجکاوی شما کافی نیست، می توانید به دیدن قلعه بزرگ Kellie Castel که توسط انگلیسی ها ساخته شده بروید. گفته می شود این قلعه که در نزدیکی باتیو گاجا قرار گرفته اند، سیاه چاله و زندان های مخفی دارد و همینطور یک روح در آن سکونت دارد!

 

8- با شرکت در برنامه های دوستداران محیط زیست، خاطراتی بیادماندنی را به خانه ببرید

مالزی برای افراد مطلع و توریست های دوستدار طبیعت موارد زیادی برای عرضه کردن دارد. با پیوستن به یکی از این برنامه ها نه تنها می توانید چیزهای متفاوتی را تجربه کنید، بلکه با خود خاطراتی را به خانه می برید که تا ابد ماندگارند. بخش از این برنامه عبارتند از: شرکت در برنامه های حفاظت از لاک پشت در ساحل شرقی، مشارکت داوطلبانه در پناه دادن به سگ ها در جزیره لنکاوی و یا کمک به حفظ گونه های در معرض خطر خرس های Sun Bears در Sepilok.

 

9- اتومبیل کرایه ای گزینه ای مناسب برای سفرهای خارج شهری شماست

در مالزی برای کرایه کردن اتومبیل نیاز به گواهینامه بین المللی رانندگی ندارید. وقتی به صورت گروهی سفر می کنید، کرایه کردن شریکی یک اتومبیل بهتر از سوار اتوبوس شدن است و البته با کرایه کردن اتومبیل شانس شما برای ماجراجویی بی نهایت می شود. اتوبوس و قطار برای سفر وسایل نقلیه سریع و راحتی هستند ولی با آنها نمی توانید به نقاط دور از دسترس بروید که از فرهنگ و طبیعت غنی برخوردارند. به علاوه، جاده های مالزی برای اینکه شخصا رانندگی کنید، ایده آل و خوب هستند و در بخش های خارجی شهرها و ییلاقات، ترافیک وجود ندارد.

09309871159