شماره تماس 09309871159

راهنمای سفر به لندن

لندن یکی از بزرگترین و پر‌جمعیت‌ترین شهرهای جهان و همچنین یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ی گردشگران و جهان‌گردان است. البته هر کسی دوست دارد لندن را از نزدیک ببیند. معمولا افراد جذب تصاویر زیبا از کافه‌ها، تئاترها، موزه‌ها و شکوه خاندان سلطنتی می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و اطلاع از جاذبه‌های گردشگری و متوسط هزینه‌ها در آن، با لحظه آخری همراه باشید.

 

 

 

لندن پایتخت فرهنگ و مد و بهترین شهر برای قدم زدن و سر زدن به رستوران‌های بی‌نظیر و لوکس است. تنها مشکلی که لندن دارد این است که خیلی خیلی گران است. اگر مراقب نباشید، هزینه‌های سفرتان سرسام‌آور خواهند شد. اما با همه‌ی این حرف‌ها، خوشبختانه امکان کم‌تر کردن هزینه‌ها در لندن نیز وجود دارد اما همیشه بودجه‌ی اضافه‌ای در سفر به لندن در نظر بگیرید چون احتمالا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

هاستل‌ها، مانند سایر موارد دیگر در لندن، گران هستند. برای اقامت در هاستل در این شهر باید شبی ۲۰ تا ۴۰ پوند بپردازید. هاستل‌های بیرون شهر نیز شبی ۱۰ پوند هزینه دارند. اتاق‌های اختصاصی نیز هزینه‌ای به اندازه‌ی هتل برای شما خواهند داشت؛ در حدود شبی ۵۵ پوند. هتل های  Equity Point و St. Christopher’s دو نمونه از هاستل‌ها در لندن هستند.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌ قیمت

هتل‌های مرکز شهر لندن، شبی ۱۰۰ پوند یا بیشتر هزینه دارند. می‌توانید با پرداخت شبی ۴۰ پوند در هتل‌های بیرون شهر اقامت کنید.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک

هر نوع غذایی که تصور کنید با رنج قیمت‌های متفاوت در لندن پیدا می‌شود. غذاهای انگلیسی و آسیایی، ارزان‌تر هستند و در حدود ۵ پوند قیمت دارند. می‌توانید با پرداخت ۱۰ پوند از فروش ویژه‌ی وعده‌ی ناهار استفاده کنید که با نوشیدنی همراه است. چیپس و ماهی و سایر غذاهایی که در کافه‌ها به فروش می‌رسند در همین حدود قیمت دارند. با پرداخت ۱۹ پوند می‌توانید در رستوران، یک وعده غذا به همراه نوشیدنی میل کنید. اگر تصمیم دارید خودتان غذا را آماده کنید، هزینه‌ی یک هفته‌ی خورد و خوراک شما در حدود ۴۰ تا ۵۲ پوند، می‌شود.

هزینه‌های حمل‌ و‌ نقل در شهر لندن

ارزان‌ترین وسیله‌ی حمل‌و‌نقل در لندن، مترو و اتوبوس است. کرایه‌ها بدون کارت‌های پیش‌پرداخت (Oyster Card)، از ۴.۸۰ پوند و با کارت از ۲.۳۰ پوند شروع می‌شوند. بلیط‌های مترو و کارت‌های اعتباری Oyster Cards برای سیستم اتوبوس‌رانی نیز قابل استفاده اند. همچنین می‌توانید از ایستگاه‌های متعددی که در سراسر شهر لندن وجود دارند، دوچرخه کرایه کنید. البته توجه داشته باشید که عبور از خیابان‌های لندن با دوچرخه چندان ساده نیست. برای رفتن از فرودگاه به مقصد مورد نظر یا برعکس، می‌توانید از سیستم اتوبوس‌رانی EasyBus استفاده کنید چرا که ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد بین فرودگاه و مقصد مورد نظر است. کرایه‌ی این اتوبوس‌ها، بسته به مقصد و ساعت حرکت، بین ۲ تا ۱۳ پوند است.

 

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از موزه‌های رایگان، بازدید کنید

بیشتر موزه‌های لندن، رایگان هستند. موزه‌ی لندن، موزه‌ی تاریخ بریتانیا، موزه‌ی تاریخ طبیعی و موزه‌ی علم، همگی موزه‌های بزرگی هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید با تاریخ و فرهنگ بریتانیا آشنا شوید. نگارخانه‌ی ملی و Tate Modern نیز رایگان هستند.

کارت اعتباری Oyster Card تهیه کنید

البته این کارت‌ها رایگان نیستند اما با پرداخت ۳۲.۱۰ پوند، کارتی دریافت می‌کنید که به مدت یک هفته قابل استفاده است و در هر مسیری حدود ۵۰ درصد هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. این کارت، هزینه‌ی استفاده از سیستم مترو را نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. بدون این کارت، برای یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای مترو باید ۴ تا ۵ پوند بپردازید اما با داشتن کارت Oyster Card، همین مسیر را با پرداخت ۲.۲۰ پوند، طی می‌کنید.

در بازارها قدم بزنید

در لندن، روز یکشنبه، روز سر زدن به بازارها است. بازار Camden، بازار Portobello، بازار Flower و بازارهای متعدد دیگر این شهر، فرصت‌های مناسبی برای خرید، قدم زدن، صحبت کردن با اهالی شهر، دیدن زندگی روزمره و گرفتن عکس‌های زیبا هستند. ضمنا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید به این بازارها سر بزنید.

تغییر محافظان کاخ باکینگهام را تماشا کنید

مشاهده‌ی تغییر محافظان کاخ باکینگهام که در ساعت ۱۱:۳۰ صبح اتفاق می‌افتد، رایگان است و جالب توجه خواهد بود.

قدم بزنید و شهر را بگردید

لندن، شهر بزرگی است و ساختمان‌های تاریخی زیبایی در همه جای آن دیده می‌شود. بنابراین، بهترین شهر برای قدم زدن و دیدن اطراف است. می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص، نقشه‌ی رایگان مسیر ها را دریافت کنید و از دیدن زندگی مردم لندن، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی و حال و هوای شهر، لذت ببرید.

بلیط‌های لحظه آخری تئاتر تهیه کنید

می‌توانید در Leicester Square، بلیط‌های لحظه آخری تئاتر را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

اجراهای تئاترهای غیر معروف را ببینید

لندن به هنر تئاترش شهرت دارد. اگر نمی‌توانید پول زیادی برای دیدن تئاترهای معروفی مثل شیرشاه یا بینوایان خرج کنید، نمایش‌های عادی و کمدی‌ها را ببینید. در تئاتر Leicester Square می‌توانید با پرداخت ۳ تا ۱۳ پوند، شبی را با دیدن نمایش بگذرانید.

تا حد امکان، تاکسی سوار نشوید

تاکسی‌ها در لندن، گران هستند و یک بار تاکسی سوار شدن، هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل می‌کند. پس سعی کنید که قبل از بسته شدن مترو خود را به مقصد برسانید.

از اتوبوس‌های شبانه استفاده کنید

در لندن، مترو در حدود ساعت ۱۲:۳۰ تعطیل می‌شود. برای اینکه تاکسی سوار نشوید نقشه‌ی مسیرهای اتوبوس‌های شبانه را به همراه داشته باشید تا بتوانید با هزینه‌ی کمتری به محل اقامت خود بازگردید. این اتوبوس‌ها معمولا به همه جای شهر و حتی حومه‌ی شهر نیز می‌روند. از کارت Oyster خود نیز می‌توانید در این اتوبوس‌ها استفاده کنید. در واقع، اتوبوس‌ها، همواره، ارزان‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی هستند.

از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید

در شهر لندن نیز مانند همه‌ی شهرهای بزرگ اروپا، تورهای رایگان پیاده‌روی و بازدید از شهر وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاه کنید و گشتی در پایتخت بزنید.

 

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر لندن

از برج لندن (Tower of London) و تاور بریج (Tower Bridge) دیدن کنید

برج لندن، مکانی فوق‌العاده برای گذراندن روز است. از اینجا می‌توانید Crown Jewels را ببینید، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از تاور بریج را مشاهده کنید و با یکی از محافظان عکس بگیرید. هزینه‌ی ورودی ۲۴.۵۰ پوند است و اگر اینترنتی بلیط تهیه کنید، ۲۳.۱۰ پوند هزینه دارد.

ساعت بیگ بن (Big Ben) و کاخ وست مینستر (Palace of Westminster) را ببینید

گرچه نمی‌توانید بالای برج بروید اما ساختار گوتیک آن را می‌توانید از خیابان نظاره کنید. بهترین نقطه برای دیدن این دو بنای زیبا، از طرف دیگر رودخانه، نزدیک چشم لندن(London Eye) است.

بازدید از کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

کاخ باکینگهام فقط در تابستان از داخل قابل بازدید است. در بقیه‌ی ایام سال می‌توانید به جمعیت انبوهی که از بیرون مشغول عکس انداختن هستند بپیوندید. همچنین می‌توانید تغییر محافظان کاخ را در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه‌ی صبح از ماه مه تا آخر جولای، مشاهده کنید.

بازدید از موزه‌های متعدد لندن

این شهر به اندازه‌ای موزه دارد که شما در یک سفر چند روزه نمی‌توانید به همه‌ی آنها سر بزنید، البته بازدید از همه‌ی آنها رایگان است. موزه‌ی Tate، موزه‌ی شهر، نگارخانه‌ی ملی، موزه‌ی تاریخ و سایر موزه‌ها، اماکن دیدنی و جالبی هستند که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آنها بازدید به عمل آورید.

در Borough Market غذا بخورید

در این بازار، به قدری غرفه‌ی فروش انواع و اقسام غذا وجود دارد که هر کسی با هر ذائقه و سلیقه‌ای، چیزی برای خوردن پیدا خواهد کرد. بهترین غذاهای بریتانیایی و بین‌المللی در این بازار ارائه می‌شوند. در بیشتر غرفه‌ها می‌توانید غذا‌ها را رایگان، تست کنید. این بازار در وعده‌های ناهار روزهای دوشنبه و سه شنبه و تمام طول روز در روزهای چهارشنبه تا شنبه، باز است و یکشنبه‌ها نیز تعطیل است. روزهای شنبه اوج شلوغی این بازار است که می‌تواند آزاردهنده باشد اما اگر شما فقط شنبه را برای رفتن به این بازار فرصت دارید، دیدن آن را از دست ندهید.

به دیدن تئاتر بروید

شهر لندن به هنر تئاتر شهرت دارد. پس، در سفر به این شهر حتما به دیدن نمایش بروید. می‌توانید به سادگی بلیط‌های ارزان‌ قیمتی تهیه کنید و هر شب، نمایش جدیدی برای دیدن انتخاب کنید.

بازدید از خیابان Brick Lane

یکشنبه‌ها، این خیابان و پارکینگ کوچک به بازاری فوق‌العاده برای خرید غذاهای ارزان‌قیمت تبدیل می‌شود. اینجا می‌توانید انواع و اقسام غذاها را با قیمت مناسبی پیدا کنید. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازار‌های اهالی لندن است و جایی است که در آن می‌توانید بهترین غذاهای این شهر را پیدا کنید. علاوه بر این، این خیابان کوچک یک گالری برای نمایش آثار نقاشی‌های دیواری هنرمندان است.

بازدید از کلیسای Westminster

گرچه بازدید از این کلیسا، ۲۰ پوند ورودی دارد اما شما می‌توانید به طور رایگان نیز از آن دیدن کنید. این کلیسا از کسانی که برای عبادت به آنجا می‌روند، هزینه‌ی ورودی دریافت نمی‌کند. البته این کلیسا فقط روزهای یکشنبه در اختیار عبادت‌کنندگان است.

سوار چشم لندن (London Eye) شوید

چشم لندن، بلند ترین چرخ‌ و‌ فلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر است. این چرخ‌ و‌ فلک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بریتانیا به شمار می‌رود. با سوار شدن بر این چرخ‌ و‌ فلک، چشم‌انداز بی‌نظیر و زیبایی از شهر لندن در مقابل دیدگان شما قرار خواهد گرفت به خصوص در روزهایی که هوا، پاک باشد. هزینه‌ی سوار شدن در حدود ۲۳ پوند است که شاید بهتر باشد این پول را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری بهتری، هزینه کنید.

بازدید از موزه‌ی London Dungeon

این موزه که تکان‌دهنده‌ترین جاذبه‌ی ترسناک جهان نیز شناخته می‌شود، ۲۰۰۰ سال از تاریخ وحشتناک لندن را پوشش می‌دهد. این موزه گرچه ترسناک است اما دیدن گذشته‌ی انگلستان برایتان جالب خواهد بود. شکنجه در زمان قدیم بسیار رایج بوده است. در این موزه می‌توانید روش‌هایی را که گذشتگان برای شکنجه کردن افراد، استفاده می‌کردند ببینید. هزینه‌ی بلیط ورودی بالا است؛ ۲۵ پوند برای بلیط‌هایی که از موزه تهیه می‌کنید و ۱۹ پوند برای تهیه‌ی بلیط به صورت اینترنتی و از قبل.

کلیسای جامع St Paul

این کلیسا، یک کلیسای بی‌نظیر با یک گنبد معروف است. درون آن با موزاییک‌های پر زرق‌و‌برق و سنگ‌های حجاری‌شده، تزیین شده است. همچنین می‌توانید از آن بالا رفته و از Whispering Gallery، Stone Gallery و Golden Gallery نیز دیدن کنید. ورودی این کلیسا ۱۸ پوند است. ورودی آن از چشم لندن کمتر است و چشم‌انداز نفس‌گیر و زیبای مشابهی را در معرض دید شما می‌گذارد.

قدم زدن در میدان Trafalgar

اینجا مرکز شهر لندن است. وقت گذراندن در این میدان و دیدن ساختمان‌های مشهوری چون Nelson’s Column هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. بسیاری از افراد، این میدان را برای قدم زدن انتخاب می‌کنند در نتیجه اینجا جایی است که می‌توانید با مردم روبه رو شوید و با آنها صحبت کنید. همچنین نقطه‌ی شروع خوبی برای قدم زدن در طول The Mall و رفتن به کاخ باکینگهام است.

بازدید از Covent Garden

اینجا مکان فوق‌العاده ای برای گشت‌و‌گذار است؛ غرفه‌های متعدد، نوازندگان خیابانی، بازار فروش محصولات هنری و مجموعه ای از کافه‌های متفاوت و غیرمعمول، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری لندن، تبدیل کرده اند. به علاوه، این مکان، فاصله‌ی چندانی با محل برگزاری نمایش‌های موزیکال ندارد پس می توانید قبل از شروع نمایش، چند ساعتی از وقتتان را در Covent Garden بگذرانید.

بازدید از مجموعه‌ی Shakespeare’s Globe

تئاتر Globe Theatre، جزئی جدایی‌ناپذیر از تاریخ انگلستان و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب و مورد علاقه‌ی طرفداران شکسپیر است. نمایش‌های بی‌نظیری در این تئاتر به اجرا در می‌آید. این تئاتر، مسقف نیست بنابر این اگر در فصل زمستان به این تئاتر سر می‌زنید، حتما لباس گرم و مناسب بپوشید. هزینه‌ی ورودی این مجموعه، ۱۴ پوند است.

بازار Camden

این بازار، مکان مناسبی برای خرید و گفت‌و‌گو با مردم است. البته این بازار، آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است به خصوص در روزهای یکشنبه. این مجموعه، از بازارهای جداگانه و متعددی تشکیل شده است، بنابراین بخش‌های زیادی برای دیدن و دور زدن وجود خواهد داشت.

بازدید از رصدخانه‌ی سلطنتی (Royal Observatory)

پس از بازسازی این رصدخانه که ۱۷ میلون دلار هزینه داشت، اکنون این رصد‌خانه به دو بخش، تقسیم شده است. نیمه‌ی شمالی آن به زمان و نیمه‌ی جنوبی آن به نجوم اختصاص داده شده است. در Meridian Courtyard، می‌توانید یک پای خود را در نیمکره‌ی شرقی و پای دیگر را در نیمکره‌ی غربی زمین قرار دهید! آسمان‌نمای Peter Harrison نیز در این رصد‌خانه قرار دارد.

خیابان The Strand

این منطقه به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی شناخته می‌شود. این خیابان که در قرن دوازدهم میلادی توسعه یافته است، نمایش با‌شکوهی از ثروت و زیبایی را در معرض دیدگان شما می‌گذارد. نخست‌وزیر Benjamin Disraeli در قرن نوزدهم، لقب بهترین خیابان اروپا را به Strand داد.

کافه‌ی قدیمی Ye Olde Cheshire Cheese

این کافه‌ی قدیمی از سال ۱۵۳۸ در این مکان وجود داشته و محل رفت‌و‌آمد افراد سرشناس و مشهوری چون چارلز دیکنز، مارک تواین، رابرت لویی استیونسن و الیور گلد اسمیت، بوده است. فضای قدیمی این کافه، شما را به سفری در زمان خواهد برد.

 

منبع: کجارو

09309871159