شماره تماس 09309871159

جشن کریسمس و سال نو میلادی در استانبول ترکیه

ایام تعطیلات کریسمس و مراسم سال نو میلادی یکی از بهترین زمان ها برای سفر به استانبول ترکیه می باشد. لحظه آخری در این مطلب به تفریحات قابل انجام این ایام در استانبول پرداخته است؛ با ما همراه باشید.

 

 

در ترکیه بدلیل مسلمان بودن عموم مردم، کریسمس به اندازه کشورهای غربی اهمیت ندارد اما با این وجود هنوز بواسطه گردشگران زیادی که به این کشور می آیند، می توانید مراسم جشن کریسمس و سال نو میلادی را در استانبول شاهد باشید و شام مخصوص کریسمس را در برخی از رستوران های استانبول سفارش دهید. از آنجاییکه ترکیه در نزدیکی ایران قرار دارد، سالانه افراد زیادی در داخل کشور دوست دارند تا در ایام کریسمس و سال نو میلادی سفری به این شهر داشته باشند و در جشن های ویژه این ایام شرکت کنند. در ادامه تعدادی از تفریحات و مراسمی که در این ایام می توان در استانبول انجام داد، معرفی شده است.

 

مراسم مذهبی در کلیساهای استانبول

با توجه به مسلمان بودن مردم ترکیه، شب جشن کریسمس (در فاصله 5 روز به سال نو میلادی) مراسمات مذهبی زیادی در این کشور انجام نمی گیرد اما در استانبول بدلیل حضور گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا و از طرفی کلیساهای تاریخی متعدد، مراسمات ویژه ای در این شب برگزار می گردد. یکی از بزرگترین کلیساهای کاتولیک استانبول، کلیسای سنت آنتونی، از زیباترین مکان ها برای شرکت در مراسم کریسمس می باشد. در 24 دسامبر، مراسم مذهبی کلیسا در ساعت 8 صبح با خواندن سرود و به دنبال آن جشن میلاد مسیح در ساعت 9 صبح شرو ع می شوند. در روز بعد یعنی 25 دسامبر نیز، مراسم دیگری به 4 زبان مختلف برگزار می گردد: 10 صبح زبان انگلیسی؛ 10:30 صبح زبان لهستانی؛ 11:30 صبح زبان ایتالیایی و 7:00 بعد از ظهر زبان ترکی. گزینه های دیگری که در استانبول برای شرکت در مراسم مذهبی کلیسا وجود دارد، کلیسای یادبود کریمه و کلیسای زیبای Anglican می باشد. کلیسای کریمه یکی از معدود کلیساهای وابسته به کلیسای انگلیکن (Anglican) شهر استانبول می باشد که مراسم کریسمس را در 24 دسامبر در ساعت 7:30 صبح برگزار می کند. مراسم روز کریسمس هم در کلیسای کوچک سنت هلنا در محله پرا (Pera) بر پا می گردد.

 

خوردن غذاهای مخصوص کریسمس در استانبول

غذای مخصوص و اصلی شب کریسمس در استانبول، بوقلمون شکم پر می باشد. رستوران های زیادی در استانبول وجود دارند که در شب کریسمس، غذاهای مخصوصی را ارائه می دهند. از رستوران هانکار (Hunkar)، رستوران حاجی عبدالله و البته رستوران جهانگیر (که یکی از شلوغ‌ ترین رستوران‌ها در شب کریسمس است) گرفته تا رستوران آکوا (که در کنار تنگه بسفر واقع شده و البته رستوران مجلل تری است) و همچنین رستوران هتل شانگری-لا در بِشیکتاش (که شام شب کریسمس را با طعمی آسیایی سرو می‌کند و گوشت سینه گاو، مرغ سرخ‌ شده و ماهی نیز مکمل آن هستند). اگر می خواهید در شب کریسمس بعد از خوردن این غذاهای خوشمزه، شیرینی بخورید (که در استانبول بسیار معروف است) بهتر است برای تهیه کیک سنتی مخصوص کریسمس (Yule Log  Akabuche de Noel) که با شکلات درست می شود و داخل آن با مربای تمشک پر می شود به نانوایی بیلان (Baylan) بروید.

اگر می‌خواهید شبی لوکس و مجلل را در استانبول سپری کنید، حوالی ساعت 6 بعد از ظهر برای شام، سری به قایق خصوصی زوو (Private Zoe Yacht) بزنید. این قایق ساعت 6:30 بعد از ظهر تا 9 شب در تنگه بسفر حرکت می کند. در روز کریسمس نیز این قایق، هم تور ناهار و هم تور شام دارد که بسیار خوشمزه است.

 

خرید از فروشگاه های استانبول

در تعطیلات پایان سال میلادی در استانبول، مراکز خرید و فروشگاه ها نیز حال و هوای خاصی پیدا می کنند؛ از وجود درخت های مخصوص کریسمس (البته فقط در بعضی از فروشگاه ها) گرفته تا برپایی حراجی ها در مراکز خرید و همچنین تعدادی از بازارهای خیابانی. حضور در این مکان ها موجب می شود که علاوه اینکه می توانید خریدهای مناسبی را انجام دهید، یک فضای شاد و مفرح را نیز تجربه می کنید.

 

شرکت در جشن های خیابانی

در ایام کریسمس و جشن های سال نو میلادی، مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا به استانبول سفر می کنند و شور و شوق خاصی در میان مردم شهر بوجود می آید. بطور کلی در این ایام جشن های مختلفی نیز در استانبول برگزار می گردد، تورهای شهری متنوعی اجرا می شود و حال و هوای ویژه ای در سطح شهر حکمفرماست. نصف شب‌ها نیز آتش‌ بازی مخصوصی در استانبول برپا می‌ شود و مردم به جشن و شادی می‌ پردازند و جشن‌ها و میهمانی‌های خیابانی زیادی برگزار می‌ کنند. بسیاری از هتل‌ها نیز در این شب ها، برنامه های ویژه ای دارند.

 

برای اطلاع از تورهای استانبول ویژه کریسمس 2018، اینجا کلیک نمایید

09309871159