شماره تماس 09309871159

معبد گارنی ارمنستان | معرفی+عکس

معبد گارنی (Garni) جزو جاذبه های تاریخی ارمنستان محسوب می گردد. در این مطلب، این معبد دیدنی به طور کامل معرفی گردیده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

معبد گارنی یکی از جاذبه های دیدنی ارمنستان است که توسط شاه تیرداد اول، در قرن اول بعد از میلاد ساخته شد. این معبد که به سبک هلنی و در لبه یک دره عمیق رو به منظره ای از رود آزات واقع شده است، بسیار دیدنی و جذاب می باشد. معبد گارنی در ۲۷ کیلومتری شرق شهر ایروان، در بین کوه‌های گغاما و در کنار روستای گارنی واقع گردیده است.

معبد گارنی در اثر زمین لرزه سال 1679 تا اندازه زیادی از بین رفت ولی ساختمان پارتنون مانند آن بین سالهای 1969 و 1975 بازسازی شد. معبد گارنی دارای پله های بسیار بزرگ و ستون های یونانی پر عظمتی است که سر ستون آنها با حاشیه های بسیار زینتی آراسته شده است. در کنار معبد هم، ویرانه های یک حمام که عامه مردم حق استفاده از آن را نداشتند -و مربوط به دوره روم باستان است- و یک کلیسا مربوط به قرن هفتم وجود دارد.

باستان شناس ها در منطقه اطراف معبد، کتیبه هایی با خط میخی مربوط به دوره اوراتین را پیدا کرده اند که قدمت آنها به قرن هشتم قبل از میلاد می رسد و نشان می دهد که از عصر حجر جدید (دوران نوسنگی) این منطقه مسکونی بوده است. این مکان مرتفع واقع در لبه پرتگاه از سه طرف توسط یک دره عمیق با صخره های محکم و طرف دیگر با دیواری از بلوک های عظیم محافظت می شود. دیوار طرف چهارم در اصل 14 برج و یک دروازه دارد. در خرابه های کلیسا به دنبال یک اژدهای حک شده روی سنگ باشید و آن را پیدا کنید، این اژدها موقعیت آب را نشان می دهد.

برای رسیدن به معبد گارنی از ایروان می توانید علاوه بر کرایه کردن یک تاکسی، با  وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مینی بوس به این معبد زیبا بروید؛ ایستگاه های نسبتا زیادی در نقاط مختلف شهر برای این مقصد وجود دارند.

 

توجه:

ورود به معبد گارنی در آخرین یکشنبه هر ماه آزاد می باشد.

09309871159