شماره تماس 09309871159

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری قشم | معرفی+عکس

قشم بعنوان بزرگترین جزیره ایران، دارای جاذبه های گردشگری دیدنی و تاریخی متعدد می باشد. با ما همراه باشید تا معروف ترین جاذبه های گردشگری قشم را به شما معرفی کنیم.

 

 

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان است که دارای اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی می باشد. وجود این جاذبه ها در جزیره قشم موجب شده است تا  تور قشم  به یکی از پرطرفدارترین تورهای داخلی (ایران) تبدیل گردد. البته محبوبیت قشم علاوه بر وجود دیدنی های قشم، به علت بازارها و مراکز خرید قشم نیز می باشد؛ زیرا بازارهای قشم بسیار ارزان و مناسب هستند و خریداران زیادی از اقصی نقاط ایران از آن بازدید می کنند.

 

جاذبه های گردشگری قشم

جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری متعدد و متنوع فرهنگی، تفریحی، تاریخی و ... می باشد که پرطرفدارترین آنها عبارتند از:

 

- دره ستارگان قشم

دره ستارگان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری در جزیره قشم است. دره ستارگان تنها ژئوپارک (منطقه ای که چندین پدیده ی بارز زمین‌ شناسی در محدوده آن قرار گرفته باشد) خاورمیانه است که در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دره جزو عجایب جزیره قشم است و مشابه این اشکال منحصر به فرد را تنها می توانید در منطقه ای در آمریکا ببینید! دره ستارگان در اثر فرسایش باد و باران و رگبارهاى فصلى (حدود ۲ میلیون سال) پدید آمده است. مناظر این دره زیبا و بینظیر است و در گوشه و كنار آن، ستون ها و حصارها با اشكال متنوع و عجیبی به چشم مى خورند. دره ستارگان مملو از راههای باریک و کم عرض و گاهی پهن و وسیع است که شکاف و سوراخ های بزرگ و کوچکی در آن ایجاد شده است. دره ستارگان در ضلع جنوب شرقی قشم و در فاصله حدودا ۵ کیلومتری این جزیره‌ی زیبا قرار دارد.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

دره ستارگان قشم

 

- جنگل حرا قشم

جنگل حرا یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی در جزیره قشم است. حرا گیاهی شگفت انگیز است که ارتفاعش حدودا به 3 تا 6 متر می رسد. ریشه های حرا در آب قرار دارند و به صورت حیرت انگیزی سر از آب بیرون آورده اند. دانه این گیاه، بر روی درخت مادر می‌ روید و نهال تولید می‌ کند. سپس از درخت جدا می‌ شود و به داخل مرداب می‌ افتد و رشد می کند. ریشه های اصلی حرا کوتاه اند و دارای ریشه های باریک فرعی می باشند که به صورت عمودی به سمت بالا منشعب شده اند و حدود 30 سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند. این ریشه های هوایی، کم کم به دور درخت می پیچند و امکان رشد این گیاه را در شرایط باتلاقی فراهم می کنند. گیاه حرا ویژگی های دارویی بسیاری دارد و از شیره درون آوندهای آن برای رفع بیماری خشکی پوست، استفاده می شود. جنگل حرا قشم، انبوه ترین و بزرگترین جنگل از 8 جنگل حرا ایران محسوب می شود. مساحت کل جنگل‌ های حرا ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و مساحت این نوع جنگل در جزیره قشم، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است. جنگ حرا در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان (بین شمال جزیره قشم و بندر خمیر) قرار دارد.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

جنگل حرا قشم

 

- غار نمکدان قشم

غار نمک یا نمکدان یکی از جاذبه های گردشگری معروف جزیره قشم است. غار نمکدان با طول 6400 متری‌ اش، طولانی‌ترین غار نمکی جهان محسوب می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، نمک‌های این غار بیش از 570 سال عمر دارند. غار نمکدان دارای چندین تالار با اندازه های متفاوت است. اولین تالار این غار با ورودی آن حدود 670 متر فاصله دارد و عرض این غار نیز حدود 5 متر است. نحوه ی شکل گیری نمک‌های غار اینگونه بوده است که در ابتدا نمک‌ها به‌ صورت تک‌ لایه در زیر زمین بودند که با گذشت زمان به ‌سطح‌های بالاتر راه یافته‌ اند. چون نمک‌ها دارای ویژگی شناور هستند و وزن حجمی آن‌ها از وزن سنگ‌های اطرافشان کمتر است، آن سنگ‌ها را کنار زده‌ اند و به ‌بخش‌ های بالایی زمین رسیده‌ اند. رطوبت هوای جزیره و نفوذ آب در غارها باعث چکیدن آب نمک اشباع شده بر بدنه قندیل ها می شود و آن را تغییر شکل می دهد. غارهای نمکدان در فاصله 90 کیلومتری شهر قشم، در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره قرار گرفته اند؛ فاصله ی دهانه این غار از جاده ی کنار ساحل در حدود 2 کیلومتر است.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

غار نمکدان قشم

 

- قلعه پرتغالی ها قشم

قلعه پرتغالی ها یکی از مکان های تاریخی قشم است و از معروف ترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم محسوب می شود. این قلعه، در ضلع شمالی این جزیره توسط دریانوردی پرتغالی به نام "آلفونسو آلبرکرک" در سال 1507 ساخته شده است و در سال 1378 توسط "احسان یغمایی" از زیر خاک بیرون آورده شد. قلعه ی پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره قشم و در امتداد ساحل زیبای خلیج فارس واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین دیدنی های قشم است.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

قلعه پرتغالی ها قشم

 

- تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه از جمله مکان های تاریخی و دیدنی در جزیره قشم می باشد. تنگه ی چاهکوه، پدیده ای اسرارآمیز است که بر اثر فرسایش سنگ های رسوبی، در جزیره قشم واقع شده است. این دره شگفت انگیز، به عمق 100 متر در داخل کوه سنگی یکپارچه که به شکل ضربدر برش خورده قرار دارد؛ در واقع دو دره ی عمود برهم با دیواره هایی به ارتفاع 20 متر است و نمایی خیره کننده از فضاهای پر و خالی و تندیس های طبیعی خارق العاده ایجاد کرده اند. تنگه ی چاهکوه در قسمت ورودی عریض تر و کم شیب تر است و شکل U مانندی را نشان می دهد اما به سمت جنوب به تدریج  باریک می شود و شیب آن افزایش می یابد. بطوری که به سختی می توان از آن عبور کرد و ارتفاع دیواره ها همچنان به 20 متر می رسد بنابراین داخل دره نور کمی وجود دارد. تنگه ی چاهکوه یکی از اسرارآمیزترین مناطق جزیره قشم است که در رشته کوهای جنوبی زاگرس، در ساحل شمالى بخش غربى جزیره و 70 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

تنگه چاهکوه قشم

 

- جزایر ناز قشم

جزیره ی قشم، 4 جزیره كوچك به نام های هنگام، لارك، هرمز و ناز در تنگه هرمز را در نزدیکی خود دارد که جزایر ناز از جذاب ترین و دیدنی ترین آنها است؛ زیرا در این جزیره می توانید با پای پیاده در حدود یك كیلومتر را در داخل آب‌هاى خلیج فارس قدم بزنید. این جزیره خالی از سکنه است و در آن تنها ماهیگیران محلی، چند سایبان برای استراحت موقت خود ساخته اند. در روبروی این جزایر، ساحل شنی قرار دارد که مکان مناسبی برای تغذیه پرندگان دریایی است. چشم انداز بی نظیر این جزایر مشرف به تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایی های ساحل و پرندگان است. جزایر ناز موقعیت زیستگاهی غنی برای آبزیان و حتی مقصد مناسب کوچ زمستانی پرندگان مهاجر هستند. جزایر ناز شامل سه جزیره است که در 22 کیلومتری شهر قشم در امتداد اسکله صیادی شهر سوزا در غرب، تا صخره لاک پشت ها و روستای ریگو در شرق قرار دارد.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان، اینجا کلیک نمایید."

جزایر ناز قشم

 

 

تور لحظه آخری قشم

بازارها و مراکز خرید قشم

 

09309871159