شماره تماس 09309871159

شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه | معرفی+عکس

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص فوتبال هستید، قطعا می دانید که در تابستان 2018 (خرداد و تیر 97)، جام جهانی فوتبال در کشور روسیه برگزار می گردد. در این مطلب اطلاعاتی را در مورد شهرهای محل برگزاری این مسابقات ارائه داده ایم؛ با ما همراه باشید.

 

 

 

شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال روسیه 2018

جام جهانی فوتبال بعنوان یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی دنیا از 25 خرداد الی 26 تیر ماه 97 در شهرهای مختلف روسیه برگزار می گردد. مسابقات جام جهانی روسیه در سال 2018، بیست و یکمین دوره خود را سپری می کند و برای بار اول است که در روسیه برگزار می گردد. در این دوره 32 تیم ملی مختلف شرکت می کنند و در مجموع 64 مسابقه در 11 شهر روسیه و 12 استادیوم برگزار می گردد. در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی، در روسیه کمترین فاصله زمانی میان جاهایی که مسابقه در آنها برگزار می شود، وجود دارد. برای پیدا کردن شهرهای میزبان بازی ها می توانید به لیستی که در زیر آمده مراجعه کنید. همراه با معرفی شهرهای میزبان سعی کردیم تا به طور مختصر و مفید اطلاعات مهم آنها را هم برایتان شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

1- مسکو

مسکو (Moscow) به عنوان پایتخت روسیه محل اصلی برگزاری بازی های جام جهانی خواهد بود. استادیوم 81 هزار نفری لوژنیکی (Luzhniki) مسکو میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی 2018 در تاریخ 14 ژوئن و بازی فینال در تاریخ 15 جولای می باشد. استادیوم دیگر مسکو به نام اوتکریتی آرنا (Otkrytiye Arena) هم شاهد 4 مسابقه مرحله گروهی و یک بازی در مرحله یک شانزدهم خواهد بود. روزهای بین برگزاری بازی ها بهترین زمان برای شماست تا از تعدادی از جاذبه های توریستی و نقطه عطف های مسکو مثل میدان سرخ، کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل دیدن کنید.

"برای آشنایی بیشتر با جاذبه های مسکو، اینجا کلیک نمایید."

 

2- سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ (St.Petersburg) دومین شهر مهم روسیه و معروف به ونیز شمال، یکی دیگر از شهرهایی است که بازی های جام جهانی در آن برگزار می شود. سن پترزبورگ  که همه آن را با نام پایتخت فرهنگی روسیه می شناسند، شهریست که یکی از بزرگترین گالری های دنیا به نام هرمیتاژ در آن قرار گرفته است. اگر زمان کافی در اختیار دارید، توصیه می کنیم حتما سفری تفریحی در امتداد خلیج فنلاند تا نزدیکی هلسینکی یا تالین را تجربه کنید که سفری به یادماندنی خواهد بود. استادیوم کرستووسکی سن پترزبورگ میزبان یکی از بازی های نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه می باشد. بازی تیم های ایران-مراکش در تاریخ 25 خرداد 97 (15 جون) در این شهر برگزار می گردد.

"برای آشنایی بیشتر با جاذبه های سنت پترزبورگ، اینجا کلیک نمایید."

 

3- یکاترینبورگ

یکاترینبورگ (Ekaterinburg) از دیگر شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه می باشد که چهارمین شهر پر جمعیت روسیه نیز به حساب می آید. یکاترینبورگ تنها شهر میزبان بازی هاست که در شرق کوههای اورال واقع شده است. یکاترینبورگ در حالیکه در طول تاریخ همیشه یک شهر صنعتی محسوب می شد، دارای پارک ها و بازارهای  رنگارنگی است که در زمان اقامت شما در این شهر برای تماشای یکی از 4 بازی مرحله گروهی می توانند شما را سرگرم نمایند.

 

4- نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) یکی دیگر از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه می باشد که قطب مهم فرهنگی و اقتصادی روسیه است و تاریخ جذاب و فریبنده ای دارد. در نیژنی نووگورود که در محل تلاقی دو رود اوکا و ولگا، واقع شده است می توانید مناظر بی نظیری را در هر دو طرف رود ببینید. میدان مینین و پوزارسکی یکی از جاذبه های اصلی نیژنی می باشد که میدان اصلی شهر هم محسوب می شوند. استادیوم نیژنی نووگورود میزبان 4 مسابقه مرحله گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم و یک بازی یک چهارم نهایی می باشد.

 

5- سامارا

سامارا (Samara) شهر دیگریست که میزبان بازی های جام جهانی 2018 روسیه می باشد. این شهر هم که توسط رودخانه ولگا شکل گرفته است، بیشتر به خاطر کرانه رود زیبایش معروف است. سامارا همچنین به خاطر ثروت افسانه ای حاصل از نفت و تولیدات صنعتی اش، شهر شناخته شده ای در روسیه می باشد. سامارا به لحاظ فرهنگی هم یک شهر غنی می باشد که موزه ها و تئاترهای فراوانی دارد. می توانید بین 4 بازی مرحله گروهی و 2 بازی حذفی که در استادیوم کوزموسو آرنای سامارا برگزار می شود، از جاذبه های این شهر دیدن نمایید.

 

6- کازان

کازان (Kazan) پایتخت جمهوری تاتارستان و محل سکونت گروه قومی تاتار یکی دیگر از شهرهای میزبان بازی های جام جهانی 2018 روسیه می باشد. در کازان استاندارهای زندگی در سطح بالایی قرار دارد و برای خود یک کرملین جداگانه دارد - و با تکیه بر موقعیت خوبش در قسمت اروپایی روسیه – و بخش آسیایی در اینجا همزیستی صلح آمیزی بین اسلام و مسیحیت در جریان است که خیلی از جاها این همزیستی می تواند یک رویا باشد. استادیوم کازان آرنا میزبان یک مسابقه در مرحله گروهی، یک مسابقه در مرحله یک شانزدهم و یک مسابقه یک چهارم نهایی می باشد. بازی تیم های ایران-اسپانیا در 30 خرداد 97 (20 جون) در این شهر برگزار می گردد.

 

7- روستوف آن دان

روستوف آن دان (Rostov-on-Don) شهری  بندری  واقع در شمال روسیه یکی دیگر از شهرهای میزبان بازی های جام جهانی 2018 روسیه است. همانطور که از نام شهر مشخص است، روستوف شهری در کرانه رود دان می باشد که علاوه بر پل ها و چشم اندازهای زیبا، بازارهای دیدنی و بازار ماهی تازه هم دارد. اگر می خواهید راه و روش زندگی افراد محلی را از نزدیک ببینید، حتما سری به این بازارها بزنید. در روستوف همچنین یک باغ وحش بسیار عالی و یک باغ گیاه شناسی هم وجود دارد که برای سرگرم شدن شما می تواند گزینه خوبی باشد. استادیوم روستوف میزبان 4 بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله یک شانزدهم است.

 

8- ولگوگراد

ولگوگراد (Volgograd) واقع در کرانه رود ولگا در جنوب روسیه یکی دیگر از شهرهای میزبان جام جهانی می باشد. ولگوگراد را احتمالا همه با نام قبلی آن، استالینگراد و به خاطر نبرد عظیمی که در اینجا در زمان جنگ جهانی  دوم رخ داده است می شناسند. مجسمه یادبودی در سال 1967 به نام Motherland Call در این شهر برپا شده است که عنوان بلندترین مجسمه اروپا و بلندترین مجسمه زن دنیا را در اختیار دارد. 4 بازی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، در استادیوم ولگوگراد آرنای این شهر برگزار می گردد.

 

9- کالینینگراد

کالینینگراد (Kaliningrad) از دیگر شهرهای میزبان بازی هاست که در ساحل دریای بالتیک و جدا از خاک لهستان و لتونی واقع شده است. مهمترین جاذبه کالینینگراد کلسیای جامع کونیسبرگ می باشد که از آثار باقی مانده از دورانی است که آلمان ها بر شهر حکومت می کردند. علاقه مندان به ریاضی حتما از قدم زدن در امتداد پل های این شهر که الهام بخش مسائل معروف ریاضی هستند، لذت می برند. استادیوم کالیننینگراد میزبان 4 بازی از بازی های مرحله گروهی جام جهانی 2018 خواهد بود.

 

10- سوچی

سوچی (Soch) شهری واقع در جنوبی ترین قسمت روسیه می باشد که به تازگی و به خاطر اینکه میزبانی بازی های المپیک زمستانی سال 2014 را بر عهده داشته است، معروف شده است. سوچی در جام جهانی 2018 روسیه هم میزبان بازی ها می باشد. سوچی که در ساحل دریای سیاه واقع شده است یک شهر تفریحی ساحلی می باشد. سوچی در میان مردم روسیه هم بی نهایت محبوب است چون برای گذراندن تعطیلات تابستانی نزدیک ترین شهر به حساب می آید. از جاذبه های سوچی می توان به ساختمان هایی با معماری دوره استالین یا پارک ملی سوچی اشاره کرد. استادیوم المپیک این شهر میزبان مسابقات مرحله گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم و یک بازی یک چهارم نهایی خواهد بود.

 

11- سارانسک

سارانسک (Saransk) آخرین شهر میزبان بازی های جام جهانی در لیست ما می باشد که کمترین جمعیت را در میان یازده شهر میزبان این دوره دارد. سارانسک از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و تقریبا در وسط سایر شهرهای میزبان بازی ها واقع شده است. به همین دلیل تماشگران اغلب ترجیح می دهند در این شهر اقامت نمایند. در هنگام اقامت در سارانسک حتما از تعدادی از بناهای آن با معماری قرن هفدهمی دیدن کنید و به کشف کلیساهای جامع و آثار تاریخی شهر اقدام نمایید. استادیوم سارانسک موردوویا آرنا میزبان 4 بازی از بازی های مرحله گروهی خواهد بود. بازی تیم های ایران-پرتغال در تاریخ 4 تیر 97 (25 جون) در این شهر برگزار می گردد.

 

اینجا بخوانید: تور لحظه آخری روسیه

اینجا بخوانید: جاذبه های گردشگری روسیه

09309871159