شماره تماس 09309871159

10 تا از بهترین رستوران های آنتالیا ترکیه

آنتالیا مثل اکثر شهرهای ترکیه، شهری با غذاهای خوشمزه و رستوران های متعدد است. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین رستوران های آنتالیا را معرفی نموده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

توریست ها معمولا در سفر به آنتالیا به دلیل وجود رستوران ها و غذاخوری های چند منظوره و متنوع، قبل از هر چیز دوست دارند غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنند. البته خیلی از هتل های آنتالیا بدلیل ارائه خدمات All و UAll برای مهمانان خود، رستوران های زیادی دارند و عمدتا اکثر کسانی که به این شهر می روند از بابت خوردن غذا نگرانی چندانی ندارند اما باز هم رستوران های بسیار خوبی در شهر آنتالیا وجود دارند که تعدادی از آنها ارزش حداقل یکبار استفاده کردن را دارند. با ما همراه باشید تا شما را با 10 رستوران برتر آنتالیا آشنا کنیم.

 

رستوران کلاب آرما آنتالیا (Club Arma)

رستوران کلاب آرما یکی از رستوران های خوب آنتالیا است. این رستوران برای مهمانان خود مناظر عالی و باشکوهی از کالیسی -شهر باستانی و قدیمی آنتالیا-  منظره ای از تفریحگاه ساحلی و دامنه کوه را به نمایش می گذارد. کلاب آرما جایگاه تثبیت شده ای به عنوان یکی از برجسته ترین رستوران های آنتالیا دارد. رستوران کلاب آرما به خاطر معماری زیبا و استفاده های مختلفی که در گذشته از آن می شده (ابتدا به عنوان یک کارخانه صنعتی و سپس به عنوان آسیاب و انبار آرد)، آمیزه ای از تاثیرات مختلف را با وجود ترکیبی از سنگ های محلی و سازه ای با طاق های ایتالیایی در بیننده القا می کند. طبخ و سرو غذاهای رستوران آرما با دقت و مراقبت بسیار صورت می گیرد و برای تهیه غذاها از مواد اولیه تازه و محلی مثل ماهی های بسیار تازه استفاده می شود.

 

رستوران ویچینو پیزِریای دوم آنتالیا (Vicino Pizzeria)

رستوران برتر دیگر آنتالیا ویچینو پیزِریای دوم می باشد که مکانی ایده آل برای کسانی است که دوست دارند به سواحل مدیترانه سفر کنند و غذای ایتالیایی بخورند. در ویچینو مهمانان می توانند حین خوردن غذا، از دیدن خیابان های قدیمی واقع در بخش مرکزی آنتالیا نیز لذت ببرند. در بدو ورود به این رستوران، دکور مدرن و لامپ های روشن و پر نور رستوران به مهمانانی که برای صرف شام آمده اند، خوشامد می گویند. اگر خیلی گرسنه هستید، می توانید قبل از خوردن پیتزای سنتی ایتالیایی مخصوص ویچینو، یک پیش غذای خوشمزه سفارش دهید. در رستوران ویچینوی دوم گزینه های شیرین همراه با طعم هایی مثل گورگونولا (نوعی پنیر چرب) و توت فرنگی یا کدو و ماسکارپونه را هم می توانید سفارش دهید.

 

رستوران لارا بالیکوی آنتالیا (Lara Balikevi)

رستوران برتر بعدی آنتالیا، لارا بالیکوی است که از زمان افتتاحش در سال 2002 تا کنون یکی از بهترین رستوران ها در آنتالیا، در زمینه سرو غذاهای دریایی می باشد. بعد از گذشت 5 سال از فعالیت این رستوران، اخیرا شعبه دوم آن نیز افتتاح شد. شعبه دوم لارا بالیکوی هم مثل شعبه اول از موقعیت مکانی خوبی در امتداد ساحل و مناظری زیبا و چشم نواز از دریا، برخوردار است. هر دو رستوران به سبک مدرن دکور شده اند و تراس و باغ بیرونی وسیعی دارند. رستوران های لارا بالیکوی یک نمایشگر بزرگ دارند که از آن برای نمایش غذاهای روزانه و تازه رستوران استفاده می گردد. در رستوران لارا بالیکوی غذاهای حلال هم می توانید سفارش دهید. غذای اصلی رستوران لارا بالیکوی ماهی می باشد که به شکل استادانه ای طبخ و سرو می گردد.

 

رستوران مرمرلی آنتالیا (Mermerli)

رستوران مرمرلی یکی دیگر از ده رستوران برتر آنتالیا می باشد. مرمرلی رستورانی با سازه ای ساخته شده از سنگ در بالای یک صخره است؛ رستوران با پله های چوبی مستقیما به ساحل می رسد که چند متر پایین تر از صخره، قرار گرفته است. میزهای رستوران مرمرلی زیر ردیفی از ستون ها که تعداد زیادی طاق سنگی آنها را نگه می دارند، چیده شده اند و مهمانان در حین خوردن غذا می توانند از تماشای منظره ای دیدنی از دریای مدیترانه لذت ببرند. در مرمرلی می توانید با شنیدن صدای امواج و نور کم که محیط رمانتیکی را بوجود آورده تمدد اعصاب نمایید و به آرامش برسید. محیط جذاب این رستوران هم مهمانان را ناخودآگاه  به خوردن نوشیدنی دعوت می کند. منوی رستوران مرمرلی گلچینی از غذاهایی است که با ماهی و گوشت درست می شوند و اکثرا به صورت گریل (کباب) شده سرو می شوند. از غذاهای محبوب رستوران می توان به کتلت گریل شده و کباب سیخی گوشت نام برد.

 

رستوران اُتانتیک آنتالیا (Otantik)

رستوران برتر بعدی، رستوران هتل بوتیک اوتانتیک است. هتل اوتانتیک یک هتل کوچک می باشد که در مرکز تاریخی آنتالیا واقع شده است. این هتل بوتیک، رستوران و کافه اختصاصی نیز دارد و رستوران آن یکی از محبوب ترین رستوران ها در آنتالیا می باشد. سالن داخلی رستوران اوتانتیک با رنگ هایی از چوب تیره و سبز لیمویی دکور شده است. در انتهای سالن به یک محوطه باز می رسید که به شکل فضای روستایی با دیوارهای سنگی اسکلت بندی شده است. برای دوستداران فضای باز میزهایی هم در امتداد دیوار بیرونی در پیاده رو چیده شده اند. روش آشپزی رستوران اوتانتیک هم  ترکیبی از روش آشپزی سنتی ترکیه با تاثیراتی از روش آشپزی بین المللی می باشد.

 

رستوران پاسیو بیسترو آنتالیا (Patio Bistro)

رستوران برجسته بعدی در آنتالیا رستوران پاسیو بیسترو می باشد که در داخل هتل پودینگ مارینا در قلب شهر قدیمی آنتالیا، واقع شده است. رستوران پاسیو برای مهمانان خود محیط آرام و صمیمی در یک فضای روستایی ارائه می کند. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای سنتی بسیاری از کشورها البته با تاثیراتی از روش آشپزی مدیترانه ای و کمی دورتر می باشد. در پاسیو می توانید انواع غذاها مثل Fois gras فرانسوی، سوپ گاسپاچو با میگو اسپانیایی، منتی ترکی و کوزو کاوارما یا خوراک بره ترکی (گوشت بره سرخ شده با موسیر، فلفل سبز و گوجه فرنگی گیلاسی)، سالاد پنیر هالومی گریل شده یونانی، ویتلو توناتو ایتالیایی و تمپورای ژاپنی را در منو پیدا کنید و از خوردن شان لذت ببرید.

 

رستوران سِراسِر فاین داینینگ آنتالیا (Seraser Fine Dining)

رستوران سِراسر یکی دیگر از معروفترین رستوران های آنتالیا می باشد که در مرکز تاریخی شهر واقع شده است. غذا خوردن در این رستوران مثل غذا خوردن در یک مهمانی باشکوه است. در فضای بیرونی رستوران مطمئنا عطر و رایحه باغ های مدیترانه ای را استشمام خواهید کرد. در حالیکه داخل آن هم به شکل بسیار زیبایی با نور گرم، دیوارهای سنگی و صندلی های نرم و مخملی دکور شده است. در دکوراسیون داخلی رستوران سراسر از اشیایی از قبیل آمفورا (کوزه های سفالی ته باریک یا سبو) و مجسمه ها استفاده شده که به محیط یک سرزندگی منحصر بفرد داده اند. منوی رستوران سراسر هم بسیار متنوع می باشد و همه مشتریان با وجود غذاهای خوشمزه ای که با روش آشپزی سنتی ترکی در اینجا سرو می گردند، راضی و خوشنود رستوران را ترک می کنند.

 

رستوران شیپ این آنتالیا (Ship Inn)

شیپ این از دیگر غذاخوری ها و رستوران های محبوب و عالی در آنتالیا می باشد که در آتاتورک پارک واقع شده است. شیپ این برای مهمانان و مشتریان خود محیطی آرام و به دور از شلوغی و همهمه را فراهم می کند تا در آن ساعتی را به تمدد اعصاب بپردازند. با وجود سه دریاچه ای که رستوران را احاطه کرده اند، غذا خوردن در محیطی طبیعی با میز و صندلی ها و دکوری زیبا را می توانید تجربه کنید. شیپ این همچنین یک تراس وسیع بیرونی دارد که کف آن با تخته های چوبی فرش شده است. مهمانان در حین خوردن غذا می توانند از تماشای فضای سبز انبوهی که دورشان را احاطه کرده لذت ببرند. منوی رستوران با تاثیر بسیار زیاد از روش آشپزی بین المللی یک منوی اکثرا ترکی می باشد. از غذاهای بسیار خوشمزه رستوران شیپ این می توان از yörük و کوفته های گریل شده  نام برد. یوریورک به تکه های گوشت گوساله و سیزبیز سرخ شده می گویند.

 

رستوران استِلا مانزارا آنتالیا (Stella Manzara)

رستوران ممتاز بعدی آنتالیا استلا مانزارا است که  بدون شک یکی از جذاب ترین و خوش منظره ترین رستوران های آنتالیا می باشد. استلا مانزارا یک تراس بیرونی وسیع با چشم اندازی از دریای مدیترانه دارد که با گیاهان تزئینی لوکس و چترهای آفتابی احاطه شده است. این رستوران، منویی متنوع دارد که از ترکیب یکسانی از غذاهای دریایی، غذاهایی که با گوشت مرغ و سایر پرنده ها درست می شوند و غذاهای گوشتی تشکیل شده است. غذاهای آمده در منوی رستوران با ترکیبی از روش آشپزی مخصوص ترکی و بین المللی سرو می شوند. غذای مخصوص و محبوب این رستوران، استیک فیله فلفلی با کنیاک، خامه وسس دانه فلفل است که پیشنهاد می شود حتما آن را امتحان کنید.

 

رستوران وانیلا لانگه آنتالیا (Vanilla Lounge)

وانیلا لانگه دهمین رستوران برتر آنتالیا می باشد که  طراحی آن ترکیب موفقی از طراحی شیک و مدرن و معماری باستانی می باشد. رستوران وانیلا لانگه در مجاورت ویرانه های رومی، آدریان گیت (Hadrian s Gate) مثل الماسی مدرنی است که در قلب یک اسکلت باستانی می درخشد. دکوراسیون داخلی این رستوران هم بسیار ظریف و دقیق کار شده است. این دکور زیبا محیط رستوران را به محیط جذاب و فریبنده ای تبدیل نموده است که غذا خوردن در آن حس خوبی دارد. منوی رستوران وانیلا لانگه بسیار متنوع می باشد. این منو از گلچینی از غذاهای بین المللی تشکیل شده است. اکثر این غذاها با تاثیر زیاد از روش آشپزی ایتالیایی طبخ و سرو می شوند؛ بنابراین غذاهایی مثل سالمون با خیار، زنجبیل جوشیده (یا کف زنجبیل) واسابی و سس سویا در کنار قارچ جنگلی و منتخبی از انواع پیتزا را می توانید در اینجا سفارش دهید.

09309871159