شماره تماس 09309871159

10 دلیل برای اینکه چرا باید از آنتالیا دیدن کنیم؟

شهر ساحلی آنتالیا با دارا بودن جاذبه های تفریحی، تاریخی و گردشگری متعدد، مکانی مناسب و پرطرفدار برای سفرهای بهاری و تابستانی می باشد. لحظه آخری در این مطلب  دلایل لزوم سفر به این شهر دیدنی  را معرفی می کند.

 

 

آنتالیا با تاریخ غنی و چشم اندازهای خیره کننده طبیعی، یکی از ایده آل ترین شهرها برای گذراندن تعطیلات تابستانی می باشد. در آنتالیا جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد؛ از کوههای مرتفع گرفته تا ویرانه های شهرهای باستانی امپراتوری های سابق. با ما همراه باشید تا با هم به مرور دلایلی بپردازیم که همه را ملزم به بازدید از این منطقه زیبا می کند.

 

سواحل زیبا و چشم نواز

سواحل زیبای آنتالیا بدون شک یکی از مهمترین دلایل سفر به این منطقه توریستی ترکیه می باشد. از آب های فیروزه ای ساحل پاتارا گرفته تا ساحل شن های سفید کنیالتی، مجموعه سواحل آنتالیا جایی بسیار عالی برای خلوت کردن و غرق شدن در طبیعت می باشند. به دلیل تنوع زیاد سواحل در آنتالیا می توانید طبق اولویت های خود در یکی از ریزورت های لوکس آنتالیا اقامت نمایید یا هتلی بوتیک و دور افتاده را برای دسترسی به ساحلی بکر و طبیعی انتخاب نمایید.

 

هتل های فوق العاده با خدمات مناسب

دلیل بعدی که باید از آنتالیا دیدن کنید، وجود هتل های فوق العاده و عالی در این شهر است. آنتالیا علاوه بر ریزورت (هتل و تفریحگاه ساحلی) های بسیار بزرگ که بیشتر فضای جلوی ساحل آنتالیا را به خود اختصاص داده اند، هتل های کوچکتر بوتیک هم دارد که گزینه های ارزان تری برای اقامت مسافران ارائه می کنند و کاملا در داخل طبیعت قرار دارند. این هتل ها و اقامتگاههای کوچک انواع مختلفی دارند و از خانه ها و کلبه های کوهستانی تا هتل های کنار ساحل را در بر می گیرند. بطور کلی معمولا هتل های آنتالیا هیچ وقت شما را نا امید نمی کنند.

 

غذاهای خوشمزه و متنوع

 آنتالیا هم مثل سایر مناطق ترکیه غذاهای سنتی و محصولات تازه خاص خود را دارد. وجود این غذاهای عالی هم یکی دیگر از دلایل ترغیب افراد برای سفر به آنتالیا می باشد. توصیه می کنیم در آنتالیا حتما صبحانه کامل ترکی و ماهی کبابی تازه و مزه (ترجیحا حین دیدن منظره ای از دریا) را امتحان کنید.

 

جاذبه های طبیعی

دیدن شگفتی های طبیعی آنتالیا می تواند دلیل دیگری برای سفر به آن باشد. ازجمله جاذبه های طبیعی آنتالیا می توان به گروهی از آبشارهای بسیار پر طرفدار اشاره کرد. چند مورد از این آبشارها (آبشار بالایی و پایینی) در شمال شرقی پارک ملی آنتالیا واقع شده اند. آبشار بالایی با وجود گلها و گیاهان و موجودات طبیعی اطراف منظره ای بدیع را بوجود آورده اند که باعث تحسین همه می شود. آبشار پایینی مستقیما به دریای مدیترانه می ریزد و در قالب یک تور با قایق، بهتر می توانید از آن دیدن کنید.

 

ویرانه های باستانی

در نقطه به نقطه آنتالیا می توانید مکان تاریخی پیدا کنید. این مکان ها از دروازه هادریان واقع در مرکز شهر تا ویرانه های مربوط به امپراتوری لیسیان در گوشه و کنار استان را شامل می شوند. توصیه می کنیم در سفرتان به آنتالیا حتما از مقبره های برجسته سنگی دوره لیسیان در میرا (Myra)، ویرانه های باستانی در آری کاندا و پایتخت سابق امپراتوری لیسیان در اگزانتوس دیدن کنید.

 

طبیعت بینظیر و حیرت انگیز

طبیعت خیره کننده از دلایل دیگر محبوبیت آنتالیا در میان توریست ها و گردشگران می باشد. مثلا وقتی به دورنمایی از آنتالیا خیره می شوید نقطه عطف همیشگی آن رشته کوههای دیدنی تاروس می باشد که یک جاذبه طبیعی است. این مجموعه رشته کوهها همچنین مناطق در امتداد دریای مدیترانه و آناتولی مرکزی را به دو قسمت تقسیم می کنند.

 

تقارن جالب شهر قدیمی آنتالیا با شهر جدید

آنتالیا شهری است که در آن گذشته و حال به استقبال یکدیگر می روند و این امر می تواند یکی از جذابیت های آن برای توریست ها باشد. شهر قدیمی آنتالیا ترکیب زیبایی از ساختمان های قدیمی و خانه های بازسازی شده دوره عثمانی می باشد، مطمئنا با هر بار قدم گذاشتن روی سنگفرش های چنین جایی با یک منظره بدیع روبه رو می شوید. البته دیدن این مناظر از یک جای بلند هم بسیار لذت بخش می باشد. با عبور از دروازه هادریان یکی دیگر از دیدنی های تاریخی آنتالیا و پرسه زدن در خیابان های باریک می توانید عکس های زیبایی بگیرید و در نهایت در یکی از کافه ها بنشینید و در حین رفع خستگی از دیدن مناظر بیرون لذت ببرید.

 

ویرانه های باستانی در کنار ساحل

وجود ویرانه های باستانی در کنار ساحل دلیل دیگری است که با وجود آنها، همه مشتاق دیدن آنتالیا هستند. چیرالی یکی از زیباترین سواحل و ساحل غیر توریستی آنتالیا می باشد که در میان کوههای سرسبزی محصور شده که رو به آب های آبی و یک ساحل وسیع سنگریزه ای قرار دارد. در چیرالی همچنین می توانید از ویرانه های شهر باستانی الیمپوس مربوط به دوره امپراطوری لیسیان دیدن کنید و بعد از یک روز دراز کشیدن در ساحل در میان ویرانه های تاریخی قدم بزنید.

 

آثار تاریخی هنری

بازدید از موزه آنتالیا که یکی از بزرگترین موزه های ترکیه هم می باشد می تواند دلیل دیگری برای سفر به آنتالیا باشد. در موزه آنتالیا مجموعه تاثیر گذاری از آثار تاریخی و هنری در 13 سالن نمایش و گالری فضای آزاد آن به نمایش در آمده است. در اینجا می توانید هر چیزی از اکتشافات دوره پالئوتیک تا مجسمه های زیبای دوره روم را پیدا کنید.

 

مسیرهای عالی برای گردش

دلیل آخری که آنتالیا را به منطقه ای ایده آل تبدیل کرده است، وجود مسیرهای عالی برای گردش می باشد. در آنتالیا یک مسیر خوب 450 کیلومتری برای پیمودن وجود دارد که از فتحیه شروع می شود و به آنتالیا می رسد. پیمودن این مسیر تقریبا 29 روز طول می کشد. گردشگران در این مسیر نه تنها از مناظر زیبا در امتداد ساحل، بلکه از 25 مکان تاریخی متعلق به امپراطوری لیاسین (مسیر لیسیان یکی از بهترین مسیرها برای پیاده روی در دنیا می باشد و طول این مسیر که باید پیاده طی شود، 320 مایل است.)، عبور می کنند.

09309871159