شماره تماس 09309871159

10 شرکت هواپیمایی (ایرلاین) برتر دنیا را بیشتر بشناسید!

اطلاع از برترین شرکت های هواپیمایی (ایرلاین) دنیا برای خیلی ها جذاب است؛ اینکه شرکت های هواپیمایی معتبر بر چه اساس رتبه بندی می شوند و در بین این همه ایرلاین بزرگ، کدام یک توانسته اند جایگاه اول تا سوم را در سال جاری کسب کنند. لحظه آخری در این مطلب لیستی از بهترین ایرلاین های دنیا که توسط وبسایت معتبر اسکای ترکس در ابتدای سال 2018 منتشر شده است، را آورده است.

 

 

امروزه هواپیما ها و مسافرت های هوایی به یکی از بخش های اصلی سفر (خصوصا سفر خارجی) تبدیل شده اند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی یا "ایرلاین" های مختلفی نیز بوجود آمده اند و به ارائه خدمات در این حوزه می پردازند. رقابت در بین این شرکت های هواپیمایی بسیار بالاست و هر کدام سعی می کنند با شاخص های مختلف کیفیت و یا قیمت، مشتری های هدف مدنظرشان را جذب کنند و به سود دهی بیشتر برسند. همه ساله مراکز مختلفی این ایرلاین ها در سراسر دنیا را بر اساس پارامترهای مختلف، رتبه بندی می کند و در نهایت لیست برترین ایرلاین های دنیا را معرفی می کند؛ لیستی که برای شرکت های هواپیمایی بزرگ بسیار اهمیت دارد و تمام تلاششان را می کنند تا در بالاترین جایگاه ممکن در آن قرار بگیرند.

در این مقاله، رتبه بندی بهترین خطوط هوایی دنیا بر اساس سایت اسکای ترکس (Skytrax) که یک وبسایت معتبر تحقیقاتی در زمینه رتبه بندی ایرلاین ها و فرودگاه ها می باشد، آورده شده است. طبق این لیست که مربوط به کل سال 2017 می باشد، عنوان نخست را شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) به خود اختصاص داده است. قطر ایر ویز این عنوان را از طرف مشتریان وب سایت اسکای تراکس و رضایتی که داشتند، کسب کرده است. ایرلاین قطر، چهارمین باری است که این عنوان را دریافت می کند؛ این شرکت در سال های 2011، 2012 و 2015 نیز این عنوان را کسب کرده بود.

جالب است بدانید بر اساس این رتبه بندی، هیچ یک از شرکت های هواپیمایی آمریکایی نتوانسته است جزو 30 رتبه اول دنیا باشد! رتبه بندی اسکای تراکس بر اساس نظر 19.87 میلیون مسافر از 105 کشور مختلف می باشد. این نظرسنجی که بیش از 325 شرکت هواپیمایی را دربر میگیرد، 49 پارامتر رتبه بندی مختلف از پروسه سوار شدن در هواپیما تا راحتی صندلی و کیفییت خدمات را ارزیابی می کند. در ادامه به معرفی 10 شرکت هواپیمایی برتر دنیا و دلایل انتخاب آنها می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

10- گارودا اندونزی | Garuda Indonesia

رتبه قبلی: 11

گارودا یک شرکت هواپیمایی معتبر آسیایی می باشد که توانست در رتبه بندی سال 2017 به رتبه دهم جدول شرکتهای هوایی برتر دنیا برسد. این شرکت هواپیمایی حامل پرچم اندونزی در حال نو کردن ناوگان هوایی خود می باشد تا یک بار دیگر رضایت مسافران و مسئولین ایمنی پرواز را جلب نماید. مسافران پروازهای گارودا اندونزیا همچنین از صندلی های راحت این شرکت و منوی منتخب غذاهای آسیای جنوب شرقی آن را تحسین کرده اند. در سال 2017 خدمه پرواز گارودا، عنوان بهترین خدمه ی هواپیماهای دنیا را برای دومین سال متوالی به خانه بردند.

 

09- هاینان ایرلاین چین | Hainan Airlines

رتبه قبلی: 12

هاینان ایر لاین که در سال 1993 تاسیس شده است، تنها شرکت هواپیمایی چینی می باشد که نشان 5 ستاره اسکای تراکس را در اختیار دارد. هاینان تنها در مدت 3 سال توانست از رتبه 22 به رتبه دهم صعود کند. این شرکت هواپیمایی با وجود ناوگان هوایی جدید خود متشکل از 160 جت بویینگ و ایرباس (2 شرکت برتر ساخت هواپیما در جهان) به سرعت در سرتاسر آسیا، اروپا و استرالیا فعالیت خود را گسترش داد. شرکت هاینان به خاطر ارائه  سرویس دقیق و کیفیت و راحتی بیزینس کلاس، مورد تحسین منتقدان اسکای تراکس قرار گرفت. هاینان همچنین برنده جایزه بهترین شرکت هواپیمایی کشور چین و عنوان بهترین کارکنان خدماتی در میان شرکت های هواپیمایی چینی شد.

 

08- اتحاد ایرویز امارات |Etihad Airways

رتبه قبلی:6

شرکت هواپیمایی اتحاد که مقر آن در ابوظبی امارات می باشد، شرکت حامل پرچم امارات متحده عربی است که با هواپیماهای ایرباس و بویینگ خود به حدود 100 مقصد در سرتاسر دنیا پرواز دارد. این شرکت هواپیمایی به خاطر علامت تجاری خاصش و همچنین سوئیت های مجلل فرست کلاس و بیزینس کلاس خود در دنیا معروف است. در سال 2017 هواپیمایی اتحاد توانست عنوان بهترین فرست کلاس دنیا، بهترین صندلی های فرست کلاس و بهترین پذیرایی فرست کلاس را در دومین سال پیاپی دریافت نماید.

 

07- لوفت هانزا آلمان |Lufthansa

رتبه قبلی: 10

لوفت هانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا می باشد که چندین سال است در میان 10 شرکت برتر هوایی دنیا قرار دارد. مشتریان و مسافران، لوفت هانزا را به خاطر سرویس های استثنایی و کیفیت عالی محصولاتی که ارائه می دهد، تحسین می کنند. همچنین پروازهای طولانی لوفت هانزا در بیشتر مقصدها از کیفیت خوبی برخوردارند و این کیفیت به درایت و هوشیاری این شرکت در تجدید ناوگان هوایی اش با خرید سوپر جامبوهای 380 Aو جامبو جت های قاره پیمای 748 بر می گردد. این شرکت هواپیمایی ملی کشور آلمان علاوه بر اینکه همیشه جزو 10 رتبه برتر دنیا می باشد، در سال 2017 توانست عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا و بهترین Lounge Dining فرست کلاس را هم بدست آورد.

 

06- اِوا ایر تایوان |EVA Air

رتبه قبلی: 8

رتبه ششم در رده بندی امسال (2017) اسکای تراکس به شرکت هوایی اِوا ایر تعلق گرفت. این شرکت هواپیمایی تایوانی که در سال 1989 تاسیس شده است، یک شرکت جانبی متعلق به گروه حمل و نقل دریایی اِوِرگِرین (Evergreen) می باشد. اوا ایر که مقر آن در تایپه (پایتخت تایوان) می باشد در دو دهه گذشته رشد بی اندازه ای داشته است و در حال حاضر با ناوگان بزرگی از جت های ایرباس و بویینگ فعالیت خود را ادامه می دهد. این شرکت هواپیمایی را همه به عنوان شرکت پیشرو در ارائه کابین های “Premium economy” می شناسند. اوا ایر همچنین در سال 2017 جوایز بهترین کابین تمیز دنیا و بهترین لوازم سرگرمی و راحتی فرست کلاس دنیا را با خود به خانه برد.

 

05- کاتای پَسِفیک ایرویز هنگ کنگ |Cathay Pacific Airways

رتبه قبلی: 4

کاتای پسفیک شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ می باشد که در رتبه بندی امسال اسکای تراکس توانست رتبه پنجم را از آن خود کند. این شرکت هوایی علیرغم یک رتبه سقوط نسبت به سال گذشته، هنوز هم جایگاه خود به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت های مسافربری اقیانوسیه را در اختیار دارد. کاتای پسفیک با داشتن ناوگانی از جت های بویینگ 300-777  و تمرکز بر استراتژی ارائه پروازهای فراوان، یکی از بهترین تجربه های پرواز با هواپیما در آسیا را برای مسافران خود ارائه می کند. کاربران اسکای تراکس به خاطر راحتی صندلی ها، کیفیت خدمات و سرگرمی های داخل پرواز، امتیازهای بالایی به کاتای پسیفیک دادند.

 

04- امارات |Emirates

رتبه قبلی: 1

در طی 30 سال گذشته امیرنشین دبی به یکی از پیشتازان ارائه سفرهای هوایی طولانی در دنیا تبدیل شده است. تقریبا همه این پروازها از فرودگاه بین المللی دبی هدایت می شوند. این شرکت مسافربری هوایی همچنین بزرگترین ناوگان هوایی دنیا را در اختیار دارد که از هواپیماهای سوپر جامبوی ایرباس 380A و جت های بویینگ 777 تشکیل شده اند. شرکت هواپیمایی امارات جدیدترین سیستم سرگرمی پرواز دنیا را ارائه می کند که انواع مختلفی از گزینه های ویدئویی و موسیقی را به درخواست مسافرین را شامل می شود. در پروازهای امارات حتی امکان استفاده از پخش زنده تلویزیونی رخدادهای ورزشی در سیستم مجهز هواپیماهای آن وجود دارد! در واقع شرکت امارات 3 سال متوالی است که عنوان بهترین تفریحات داخل پروازی را به خود اختصاص داده است.

 

03- آل نیپون ایرویز ژاپن |All Nippon Airways

رتبه قبلی: 5

شرکت هواپیمایی آل نیپون (به اختصار ANA) که امسال رتبه سوم را در رده بندی اسکای تراکس به خود اختصاص داده است، همچنان در حال تلاش است تا به رتبه نخست دست یابد. ANA بزرگترین شرکت مسافربری هوایی بین المللی در ژاپن می باشد که یکی از بزرگترین ناوگان های هوایی دنیا متشکل از بویینگ 787 Dreamliners را در اختیار دارد. ANA به خاطر تمیزی، خدمات و ایمنی از سوی کاربران اسکای تراکس مورد تحسین فراوان قرار گرفت. تعداد زیادی از هواپیماهای این شرکت دارای صندلی های با پشتی متحرک می باشند که باعث داشتن خلوت بیشتر می گردد و همچنین برق و خروجی USB حتی در پروازهای درجه دو این شرکت نیز وجود دارند. شرکت هواپیمایی ANA همچنین برنده عنوان بهترین خدمات فرودگاهی دنیا و بهترین کارکنان خدماتی در میان شرکت های هواپیمایی آسیایی شده است.

 

02- سنگاپور ایرلاین |Singapore Airlines

رتبه قبلی: 3

سنگاپور ایرلاینز که در رتبه بندی سال 2017 اسکای تراکس توانست رده دوم را به خود اختصاص دهد، در مقایسه با رده بندی سال قبل یک پله صعود داشته است. سنگاپور ایرلاینز با وجود مهمانداران و خدمه ماهری که بیشترین احترام را به مسافرین می گذارند، برای داشتن سفری لذت بخش گزینه ای محبوب و عالی می باشد. وجود تلویزیون های شخصی با انواع  متنوعی از سرگرمی ها و حوله های داغی که قبل از بلند شدن ارائه می شود، تنها بخشی از امتیازات پروازهای سنگاپور ایرلاینز می باشد. همچنین مقر سنگاپور ایر لاینز در فرودگاه بین المللی چانگی، یکی از بهترین امکانات فرودگاهی را در دنیا دارد. کاربران اسکای تراکس نیز به آن، عنوان بهترین فرودگاه دنیا را در 5 سال پی درپی داده اند!

 

01- قطر ایرویز |Qatar Airways

رتبه قبلی: 2

قطر ایرویز بعد از اینکه در رده بندی سال گذشته اسکای تراکس به رده دوم سقوط کرد، تلاش نمود و موفق شد  تا در سال 2017 عنوان خود را دوباره بدست آورد. این شرکت هواپیمایی که مقر آن در دوهه پایتخت قطر می باشد، به خاطر راحتی صندلی و تفریحات داخل پروازی مورد تحسین کاربران قرار گرفت. در واقع قطر ایرویز رتبه دوم را در میان سیستم سرگرمی داخل پروازی در دنیا بدست آورد و دومین شرکت هواپیمایی دنیاست که گزینه های درجه دوی بسیار خوبی به بیش از 150 مقصد در سرتاسر دنیا، ارائه می کند. قطر ایرویز ناوگان هوایی خود را با خرید جدید ترین نسل از هواپیماهای مسافربری مخصوص سفرهای طولانی شامل بویینگ 787 Dreamliner و ایر باس 350A مجهز تر از قبل نمود که در قرار گرفتن آن در رده نخست رده بندی امسال، بی تاثیر نبوده است. قطر ایرویز همچنین در سال 2017 عنوان بهترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه، بهترین بیزینس کلاس دنیا و بهترین Airline Lounge فرست کلاس دنیا را با خود به خانه برد.

 

 

نظر شما در مورد شرکت های هواپیمایی ایرانی چیست؟

 به نظر شما بهترین شرکت هواپیمایی (ایرلاین) ایرانی کدام است و دلیل شما برای این انتخاب چیست؟ نظرتان را در بخش نظر سنجی پایین صفحه بنویسید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

09309871159