شماره تماس 09309871159

7 تجربه هیجان انگیز که در کوالالامپور؛ پایتخت شگفت انگیز مالزی می توان انجام داد!

کوالالامپور شهری ایده آل برای تجربه کردن انواع و اقسام تفریحات مختلف است! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از هیجان انگیزترین تفریحات کوالالامپور مالزی که کمتر شناخته و معرفی شده اند، را معرفی نموده است؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند تجربه منحصر بفرد و غیر عادی در پایتخت مالزی، کوالالامپور بپردازیم که شاید تا به حال آنها را انجام نداده باشید. توریست هایی که برای بار نخست به کوالالامپور سفر می کنند در بدو ورود با چیزهای هیجان انگیزی شامل برج های دو قلوی پتروناس، برج KL، ساختمان هایی با معماری مستعمره ای و فروشگاههای چینی تاریخی خیابان پتالینگ مواجه می شوند. در کوالالامپور همچنین می توانید غذاهای خیابانی لذیذی مانند نودل های هوکین می (hokkien mee) را امتحان کنید یا از ویترین  آسام لاکسا دیدن کنید؛ در کوالالامپور با وجود شهروندانی از کشورهای مختلف، ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی، هندی و غیره را مشاهده می کنید که یک تجربه جالب در نوع خود است. این موارد جزو چیزهایی هستند که در بدو ورود به کوالالامپور با آنها مواجه می شوید، در صورتیکه در پایتخت مالزی موارد خیلی زیادی برای کشف کردن وجود دارد. در اینجا تعدادی ازعلایق کمتر شناخته شده را به شما معرفی می کنیم که در کوالالامپور می توانید آنها را تجربه کنید. بعد از آشنایی با موارد زیر به این نتیجه می رسید که حتما برای یکبار هم که شده از کوالالامپور دیدن نمایید!

 

نوشیدن کوکتل در کافه های پشت بام

اولین تجربه جالب شما در کوالالامپور می تواند نوشیدن کوکتل در یکی از کافه های واقع در پشت بام باشد. کوالالامپور کافه های واقع در پشت بام زیادی دارد. از جمله این کافه ها می توان از اسکای بار (SkyBar) واقع در طبقه سی و سوم هتل ترادرز (Traders Hotel) اسم برد که دارای اطاقک های کوچک و نوشیدنی های مخصوص شامل کوکتل برگ پاندان مخلوط شده با جین می باشد. کافه  دیگری به نام ورتیگو (Vertigo) واقع در طبقه پنجاه و نهم هتل بایان  تری (Banyan Tree hotel) نیز وجود دارد که دارای تراسی کاملا پوشیده است که از آنجا می توانید مناظری دیدنی از برج های با چراغ های چشمک زن مرکز شهر را مشاهده کنید و لذت برید. هلی لانگه بار (Heli Lounge Bar) یکی دیگر از کافه های واقع در پشت بام کوالالامپور می باشد که روزها محل فرود هلیکوپتر و شب ها جایی برای نوشیدن کوکتل وجین و انواع نوشیدنی است. ورجینگ (Verging) واقع در سمت راست kitsch، با طرحی شبیه هواپیما و دکور داخلی آن (بوئینگ 747) از دیگر کافه های واقع در پشت بام کوالالامپور است. ورجینگ همچنین یکی از عجیب ترین سازه های شهر است که با بازدید از آن می توانید سرتاسر شهر را با یک چرخش ببینید.

 

خلوت کردن در گوشه های دنج محله چینی ها

با انتخاب این گزینه که خلوت کردن در گوشه های دنج محله چینی ها است، می توانید از شلوغی و فریبندگی بازارهای کوالالامپور و آسمان خراش های فوق مدرن آن فرار کنید. یکی از خلوتگاههای دنج محله چینی های کوالالامپور Merchant Lane است که در طبقه بالای کافه ای در کوچه ای بی نام و نشان واقع شده است. این کافه همچنین در نزدیکی بازار معروف پتالینگ استریت (Petaling Street) قرار دارد. کافه مرچنت و خلوت گاه بالای آن با وجود خنزر پنزر، کارهای هنری با طرح گل و تراسی پر دار و درخت واقعا یک جای دنج و خلوت به حساب می آید. منوی کافه بسیار متنوع بوده و در آن می توانید ترکیبی از غذاهای پخته چینی و میگوی تند و شیرین تا مرغ پخته ردانگ و برگرهای ساتای را پیدا کنید.  برای رفع تشنگی خود هم می توانید چای برگ لیمو و ماچا لاته سفارش دهید که از گزینه های خوشمزه کافه مرچنت برای نوشیدن است.

 

غذا خوردن با راهبه ها در بوفه صومعه دی هارما (Dharma)

یکی دیگر از کارهای منحصر بفرد برای انجام دادن در پایتخت مالزی، تجربه غذا خوردن با راهبه ها در صومعه دی هارما گوئین ین است. از این بوفه و غذاخوری معروف همچنین می توانید تصویری عالی از کوالالامپور مدرن را تماشا کنید. غذا خوری دی هارما در پشت معبد چینی کون یام تونگ واقع شده است و همیشه پر از کارمندانی است که برای کمی استراحت و خوردن یک غذای بدون گوشت و بسیار ارزان به این بوفه سلف سرویس می آیند. نکته جالب توجه در این بوفه این است که عده زیادی روی میزهای مشترک در حال غذا خوردن هستند که شاید بعضی از آنها برای اولین بار باشد که یکدیگر را می بینند. در بوفه دی هارما می توانید انواع گوناگونی از غذاها از سوپ کاری می (curry mee) تا پنک کیک لوبیا و یونگ توفو (توفوی پر شده با سبزیجات) را امتحان کنید که مطمئنا خوشمزه و لذیذ هستند.

 

خوردن عسل کمیاب تریگونا

با گشت و گذار در مانیوکا (Manuka) هم می توانید کارهای جالبی را امتحان کنید. اگر قصد دارید صحنه داغ غذا و نوشیدنی کوالالامپور را تجربه کنید، توصیه می کنیم مستقیما به بار تریگونا بروید که در طبقه ششم هتل فور سیزن کوالالامپور قرار دارد. در بار تریگونا کوکتل های مخصوصی سرو می شود که با محصول عسل زنبورهای بدون نیش تریگونا مخلوط شده اند. توصیه می کنیم حتما نوشیدنی Trigona Old Fashion  برا تریگونا را امتحان کنید که مخلوطی از بوربون و دلستر تلخ می باشد و قالب های یخ در آن شناور است و با کوکتل لانه زنبوری تزئین شده است.

 

پیوستن به خیل عظیم عبادت کننده های فستیوال ریاضت دادن به خود

یکی از کارهای بسیار هیجان انگیز دیگری که در کوالالامپور می توانید آن را تجربه کنید پیوستن به پرستش کننده های فستیوال ریاضت دادن به خود می باشد. فستیوال سالانه تایی پوسام از سوی جامعه هندویان کوالالامپور همزمان با اولین کامل شدن ماه در سال جدید برگزار می گردد (که در 2019 مصادف با تاریخ 21 ژانویه است). در این فستیوال یک رژه رنگین کمانی را مشاهده می کنید که در تمام قسمتهای عبور رژه رونده ها با غذاهای سرپایی از آنها پذیرایی می شود که محل استقرار این ایستگاههای پذیرایی غارهای سنگ آهکی واقع در حاشیه شهر به نام (Limestone Batu Caves ) می باشد. در ادامه فستیوال جشن ریاضت دادن به خود را می توانید تماشا کنید که تعداد زیادی زائر پرشور آن را برای مکاشفه ایمان خود به نمایش می گذارند. بعضی از زائران با قلاب هایی به زبان یا گونه در فستیوال حاضر می شوند، عده ای دیگر هم با سیخ هایی روی دست و پایشان رژه می روند و برخی از فداییان هم ارابه های سنگینی را می کشند که همه اینها نوعی ریاضت دادن به خود است.

 

کشف هنر خیابانی در کوالالامپور

کار بعدی که در کوالالامپور پایتخت زیبای مالزی توصیه می کنیم انجام دهید، جستجو برای کشف هنر دیوار نگارهای معروف کوالالامپور است. یکی از این هنرمندان دیوارنگار که از جنجالی ترین هنرمندان کوالالامپور نیز به حساب می آید، فهمی رضا است که همچنین یک کارکاتوریست و فعال صریح اللهجه است که به دیوار نگاری با نگرش هنری تبدیل شده است. فهمی نگار را همه با تصویری از نخست وزیر سابق مالزی نجیب رازک می شناسند که به شکل دلقک آن را طراحی کرده است. برای تماشای آثار دیگر دیوار نگارهای مالزی و نقاشان بین المللی که با اسپری کار می کنند می توانید به تور Unseen Tour ملحق شوید که تور گشت و گذار در خیابان های کوالالامپور می باشد. بهتر است از بین تورهای که ارائه می شوند تور سه ساعته را انتخاب کنید تا وقت کافی برای دیدن همه محله های داخل شهر در اختیار داشته باشد. جستجوی هنر خیابانی مطمئنا یکی از غیر متعارف ترین کارها برای انجام دادن در کوالالامپور می باشد و همزمان موجب می شود به تدریج خود را جزئی از شهروندان و ساکنین شهر بدانید.

 

لذت بردن از نوشیدن چای بسیار با کیفیت

آخرین کار هیجان انگیز در کوالالامپور نوشیدن یک فنجان چای عالی است. در کوالالامپور چای عصرانه کلاسیک انگلیسی در واقع به ویترینی برای آشپزها تبدیل شده تا از این طریق کیک های دیوانه کننده کوکو (cuckoo)، شیرینی های نارگیلی و گردویی و نان فنجانی های معرکه خود را به نمایش بگذارند. صرف چای و عصرانه را حتما در لیست کارهایی که در کوالالامپور باید انجام دهید، بگنجانید. صرف چای و عصرانه  در کافه در روزهایی که طوفان ها و بادهای موسمی شما را مجبور به پیدا کردن سرپناه می کند، می تواند به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل شود.

بهتر مکان در کوالالامپور برای لذت بردن از صرف یک فنجان چای که در شما احساس اتاق های نشیمن مخصوص صرف چای عصرانه لندن را زنده می کند، لابی لانگه (The Lobby Lounge) واقع در هتل ریتز- کارلتون می باشد. در لابی لانگه بیش از 40 نوع چای همراه با انواع و اقسام ساندویچ ها و غیره سرو می شود. جای بعدی برای صرف چای The Lounge در هتل فورسیزن کوالالامپور است. توصیه می کنیم در د لانگه فور سیزن حتما ریس های تخم مرغی مثلثی و تارت های آناناس ساراواکیان را امتحان کنید. اورکید کانزرویتوری (The Orchid Conservatory) واقع در هتل مجستیک کوالالامپور هم یکی از جاهای عالی برای صرف چای در کوالالامپور است که همیشه پر از جمعیت است و یک باغ گلخانه داخل سالنی دارد که در آن صرف چای گل و کیک در جوار بوی خوش ارکیده می تواند بسیار لذت بخش باشد.

 

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

تور لحظه آخری مالزی

 

09309871159