شماره تماس 09309871159

5 نکته که در هنگام سفر باید به خاطر داشته باشید!

سفر کردن عین خیلی از موارد به رعایت نکاتی نیازمند است که انجام دادنشان موجب می گردد سفری لذت بخش تر و بی خطر را تجربه کنید. لحظه آخری در این مقاله 5 نکته در مورد نکات کاربردی سفر بیان کرده است که خواندش برای افرادی که به سفر و گردشگری علاقه مند هستند می تواند کمک کند!

 

 

موردی که افراد را به مسافرانی خوب تبدیل می کند مطمئنا آمادگی مواجه شدن با حوادث پیش بینی نشده است. سفر علاوه بر اینکه  چیزهای مفرح زیادی در پی دارد، هنری است که مهارت در آن نیازمند زمان است؛ به عبارت دیگر "بسیار سفر باید؛ تا پخته شود خامی". مسافران مبتدی احتمالا اشتباهاتی را مرتکب می شوند، اما کم کم از اشتباهات خود درس می گیرند. در این مقاله نکات و توصیه هایی ارائه نمودیم تا از راه آشنایی با آنها اشتباهاتی که عده زیادی از افراد در سفرها مرتکب می شوند را دیگر انجام ندهید؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

اجتناب از خوردن غذا در نزدیکی مکان های توریستی

اولین نکته ای که مسافران و مخصوصا نو سفر ها باید بدانند، نخوردن غذا در رستوران هایی است که در مجاورت مکان های توریستی واقع شده اند. این رستوران ها معمولا بی جهت گران اند و رستوران هایی هستند که غذاهای اصیل محلی هم سرو نمی کنند. به شدت توصیه می شود تحقیقات درستی در خصوص جاهایی که غذاهای محلی سرو می کنند، انجام دهید تا هم پولتان بیخود و بی جهت هدر نرود.

 

بیمه سفر یکی از ضروریات سفر است

نکته بعدی این است که سعی نکنید به خاطر کم کردن هزینه ها از خیر بیمه سفر بگذرید. وقتی خطر رفتن به سرزمینی ناشناخته را می پذیرید، هیچ وقت نمی دانید چه چیزی در انتظار شما است. بنابراین به جای اینکه بعد از وقوع حادثه ضرر و زیان هنگفتی را متحمل شوید، بهتر است از ابتدای سفر خود را بیمه کنید. بهتر است از قبل، دنبال راه چاره باشید به جای اینکه بعدا تاسف بخورید؛ بعبارتی علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

 

جلب رضایت

یکی دیگر از مواردی که یک مسافر خوب باید رعایت کند جلب رضایت افراد برای انجام کاری است. بی نهایت دور از ادب و غیر قابل قبول است که از کسی بدون اجازه عکس بگیرید؛ شاید از نظر آنها اینکار نقض حریم خصوصی تلقی شود. قبل از گرفتن عکس از موضوع مورد نظر خود سعی کنید با طرف باب گفتگو را باز کنید و مودبانه از او بخواهید که اگر موردی ندارد در عکس شما حضور داشته باشد.

 

تا جاییکه امکان دارد پول نقدر کمی با خود حمل کنید

همراه داشتن مقدار زیادی پول نقد مطمئنا کار عاقلانه ای نیست چون در حین سفر خیلی بیشتر از زمانی که در کشور خود هستید، مستعد قرار گرفتن در معرض جیب برها و سارقان می باشید. اگر به پول نقد نیاز دارید همه ی پول تان را در یک جا نگه ندارید. سعی کنید پول نقد خود را در جاهای مختلفی از کیف و داخل لباستان جا ساز کنید. این کار باعث می شود اگر هدف جیب برها قرار گرفتید، تمام پول تان گم نشود.

 

متناسب با آداب جایی که سفر می کنید، لباس بپوشید

همیشه در حین سفر به خاطر داشته باشید مردم هر کشور از آداب لباس پوشیدن خاصی تبعیت می کنند. در حالیکه در کشور های اروپایی برای پوشیدن لباس های کوتاه مشکلی وجود ندارد، در کشورهای اسلامی اینکار ممکن است شما را به دردسر بیندازد. همانطور که در ضرب المثل معروف "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" آمده، عاقلانه است که از آداب و رسوم محلی پیروی کنید و کارهایی که به نظر محلی ها بی احترامی تلقی می شود را انجام ندهید. خانم ها بهتر است همیشه یک روسری بلند به همراه داشته باشند چون می تواند در موقعیت های زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

09309871159