شماره تماس 09309871159

بهترین و محبوب ترین ساندویچ های دنیا را بیشتر بشناسید!

غذا و خوراکی به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های تفریحات در سفر، نقش زیادی در تجربه حس خوشایند سفرها دارد! لحظه آخری در این مقاله به معرفی انواع ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف پرداخته است که اطلاع از آنها می تواند برایتان جالب توجه باشد.

 

 

یکی از چیزهای شگفت انگیزی که برای بشر اتفاق افتاد تهیه ی نان بود و یکی از جالب ترین چیزهایی که برای نان اتفاق افتاد، اختراع نان ساندویچی بود. ساندویچ یک غذای همه پسند و متنوع است و وجه اشتراک همه ی ساندویچ ها نان آنها است. اما مخلفات داخل نان ساندویچ ها داستان متفاوتی دارد. مخلفات داخل ساندویچ ها از ترکیبات متنوعی تشکیل شده است که از سیب زمینی های خیلی سرخ شده تا تکه های گوشت با مقدار زیادی سس را شامل می شود. پس در این تور خوشمزه ساندویچ گردی در کشورهای مختلف با ما همراه باشید.

 

ساندویچ چوری پَن (Choripan) در آرژانتین

ساندویچ مورد علاقه ی آرژانتینی ها چوری پَن است که با خوردن آن با طعم و مزه ی تازه ای در زندگی آشنا می شوید. چوری پن از نان همبرگری قهوه ای مایل به سرخ با سوسیس خرد شده تشکیل شده است که معمولا سبزی، سرکه، روغن زیتون و سیر به آن اضافه می شود. با ریختن چند قطره سس چی می چوری، می توانید طعم و مزه ی ساندویچ خود را بهتر نمایید.

ساندویچ چوری پَن در آرژانتین

 

ساندویچ بانه می (Banh mi) در ویتنام

ساندویچ بانه می که در همه ی جای دنیا می توانید آن را پیدا کنید در اصل یک ساندویچ ویتنامی است. نان ساندویچ بانه شبیه باگت فرانسوی است که با مخلفات زیادی از جمله هویج، خیار، فلفل سبز، تکه های گوشت مرغ، سیلانترو و دائیکون پر می شود.

ساندویچ بانه می در ویتنام

 

ساندویچ روتی جان (Roti John) در مالزی

روتی جان ساندویچ محبوب مردم مالزی است که در واقع یک ساندویچ املت است. مردم مالزی از مخلفاتی مثل تخم مرغ سرخ شده، ماهی یا گوشت، سس تند، پیاز، کچاب و مایونز برای ساندویچ مورد علاقه ی خود استفاده می کنند. توصیه می کنیم حتما این ساندویچ را امتحان کنید چرا که تجربه ی غذاهای خیابانی شما در مالزی بدون امتحان این ساندویچ خوش عطر و طعم با نانی شبیه باگت کامل نمی شود.

ساندویچ روتی جان در مالزی

 

ساندویچ سِمیتا (Cemita) در مکزیک

ساندویچ مورد علاقه ی مکزیکی ها، سِمیتا است که در اصل ساندویچ اختراعی اهالی شهر پوئبلا است. سمیتا نان همبرگی با رویه ای از دانه های کنجد است. این نان تخم مرغی با لایه هایی از آواکادوی خرد شده، پیاز، تکه های درشت گوشت، پنیر سفید و سالسا روجا پر شده است.

ساندویچ سِمیتا در مکزیک

 

دونر کباب (Doner Kebab) در ترکیه

با دونر کباب های معروف ترکی حتما آشنایی دارید. دونر کباب در اصل در قرن نوزدهم اختراع شد. دونر کباب را با گوشتی که روی کباب پز چرخان کباب شده، درست می کنند. به این صورت که لایه های رویی گوشت روی کباب پز را  با یک تیغ برقی می تراشند و از آنها برای درست کردن ساندویچ استفاده می کنند.  این تکه های گوشت با سبزیجات تازه و انواع مختلفی از سس ها درون یک نان لواش پهن را پر کرده و بعد گریل (سرخ) می شوند. دونر کباب غذای بسیار خوشمزه ی حجیمی است که با خوردن آن احساس سنگینی می کنید. پس در خوردن آن زیاده روی نکنید.

دونر کباب در ترکیه

 

ساندویچ کایا تُست (Kaya Toast) در سنگاپور

ساندویچ محبوب سنگاپوری ها، کایا تُست است که به عنوان یک صبحانه ی ملی در نظر گرفته می شود. کایا تست با مربای نارگیل تهیه می شود و مخلفات دیگر آن را شیر نارگیل، شکر، تخم مرغ، پاندان و مارگارین یا کره تشکیل می دهد. کایا همچنین به جای تست روی کراکر هم سرو می شود. سنگاپوری ها و مالزیایی ها عاشق خوردن این تست با یک فنجان قهوه یا چای، تخم مرغ عسلی با سس سویا و فلفل سفید هستند.

ساندویچ کایا تُست در سنگاپور

 

ساندویچ گتس بی (Gatsby) در آفریقای جنوبی

گتس بی ساندویچ مورد علاقه ی اهالی آفریقای جنوبی است. گتس بی همچنین به ساندویچ "شکم پر کن" یا "ساندویچ کم خرج" معروف است. گتس بی در واقع یک ساندویچ دراز است که به چهار قسمت تقسیم می شود. محتویات این ساندویچ بنا به انتخاب مشتری ممکن است با هم فرق داشته باشد؛ سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس از محتویات ثابت ساندویچ گتس بی است. انواع مختلفی از گتس بی ها هم هستند که با استفاده از انواع گوشت مثل استیک گریل (سرخ) شده، پولونی، کالاماری، استیک ماسالا، مرغ، سوسیس وین، سوسیس روسی و تخم مرغ درست می شوند.

ساندویچ گتس بی در آفریقای جنوبی

 

ساندویچ میترائیلیته (Mitraillette) در بلژیک

ساندویچ میترائیلیته که بلژیکی ها خیلی به آن علاقه دارند، ساندویچی به اندازه اسنک و بسیار خوشمزه است. میترائیلیته که ساندویچ محبوب دانش آموزان است را در اصل اولین بار مردم بروکسل تهیه کردند. یک ساندویچ میترائیلیته معمولا از نیم باگت، سیب زمینی سرخ کرده و هر سسی که دوست دارید مثل سس کچاب، سس آندلسی، مایونز، سس سیر و همچنین گوشت سرخ شده مثل سوسیس، برگر و استیک تشکیل شده است.

ساندویچ میترائیلیته در بلژیک

 

ساندویچ فرانس سینها (Francesinha) در پرتغال

فرانس سین ها یک ساندویچ خوشمزه ی پرتغالی است. اگر عاشق گوشت هستید حتما این ساندویچ پرتغالی را هم دوست دارید. فرانس سین ها یک ساندویچ اصالتا پورتو ای است که با نان، لینگوئیکا (یک نوع سوسیس متشکل از گوشت خوگ) که لایه لایه با پنیر آب شده، سس آبجو، گوجه فرنگی آماده شده و همراه با چیپس داغ یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.

ساندویچ فرانس سینها در پرتغال

 

ساندویچ تریپلتا (Tripleta) در پورتو ریکو

تریپِلتا آخرین ساندویچی که با آن آشنا می شوید، یک غذای خیابانی محبوب در پورتو ریکو است. نریپلتا ترکیبی از گوشت مرغ و گاو است و دستور تهیه ی ساده ای نیز دارد. ابتدا سس کچاب و مایونز را روی نان پخش می کنید، بعد پنیر و در آخر مرغ یا گوشت گاو و کاهو و گوجه را اضافه می کنید. اگر دوست دارید می توانید سبزیجات سرخ شده به ساندویچ تریپلتای خود اضافه کنید. بعد از پر کردن داخل نان با مخلفات دلخواه، ساندویچ را حرارت می دهیم تا نان آن خوب تُست شود.

ساندویچ تریپلتا در پورتو ریکو

 

انواع بستنی در کشورهای مختلف

انواع صبحانه در کشورهای مختلف

 

09309871159