شماره تماس 09309871159

5 تا از بهترین شهرهای جهان از نظر غذاهای مطبوع و خوشمزه

تجربه امتحان کردن غذاهای مختلف در سفر، یکی از بخش های جذاب برای هر شخصی است که به مسافرت رفته است! لحظه آخری در این مقاله به معرفی برترین شهرهای جهان از نظر غذا پرداخته است که اطلاع از آنها ممکن است برایتان جالب توجه باشد.

 

 

همه می دانیم که خوردن غذا لازمه زندگی و حیات انسان است. دوستداران و علاقه مندان به غذا هم همیشه به دنبال کشف جاهایی هستند تا در آنها طعم های جدید و روش های آشپزی متنوع را امتحان کنند. در نقطه به نقطه دنیا مقاصدی وجود دارد که احساس تازه ای از هیجان را در نتیجه امتحان مزه های مختلف در رستوران های دارای نشان ممتاز تا بازار غذاهای تازه دریایی و تاکوهایی که کنار خیابان سرو می شوند، در آنها کشف خواهید کرد. شهرها با هم فرق دارند و این تفاوت به فرهنگ، سنت و غذای آنها ربط دارد. به این ترتیب و با این توجیه نمی توان شاورمای استانبول را با چیپس ماهی و سیب زمینی سرخ کرده لندن مقایسه کرد. با وجود این، صنعت گردشگری غذا به یکی از تمایلات در توریست ها تبدیل شده که به سرعت در حال رشد است. در اینجا به معرفی لیست کوتاهی از 5 شهر دنیا می پردازیم که در زمینه غذا شناخته شده هستند؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

پاریس فرانسه

لقب پایتخت غذای دنیا واقعا برازنده فرانسه است. در پایتخت فرانسه؛ پاریس می توانید تعدادی از بهترین غذاها را امتحان کنید. وقتی صحبت از فرهنگ، مد و فشن یا غذا می شود، پاریس در راس همه شهرها قرار دارد. پاریس مهد غذاهای وسوسه انگیز و روش آشپزی اشتها آور فرانسوی است که امتحان آنها رضایت و خوشحالی شما را در پی دارد. برای شروع گردشگری غذا در ادامه لیستی از بهترین خوراک ها را ارائه نمودیم که موجب تحریک اشتها می شوند.

غذا در پاریس فرانسه

در طول سفرتان به پاریس حتما غذاهای زیر را امتحان کنید:

- استیک فریتس (Steak frites)

- تارت لیمو

- اسکارگوت شکلات و پسته (Chocolate and pistachio escargot)

- باگوته (Baguette)

- فلافل

- کانفیت اردک (Duck confit)

 

 

سنگاپور

سنگاپور کشور/ شهر کوچکی است که آشپزی آن از آشپزی چینی، مالزی، اندونزی و هند تاثیر گرفته است. تنوع رستوران در این کشور کوچک زیاد است و توریست ها می توانند برای هر وعده خود، رستورانهای بسیارعالی در سنگاپور پیدا کنند. در مراکز استقرار فروشنده های دوره گرد، فود کورت های مراکز خرید سنگاپور هم می توانید غذاهای خوشمزه ای را امتحان کنید.

غذا در سنگاپور

غذاهایی که حتما در طول سفرتان به سنگاپور باید امتحان کنید:

- باک کوت ته (Bak Kut The)

- وانتون می (Wanton Mee)

- کیک هویج سرخ شده

- لاکسا (Laksa)

- هوکین می (Hokkien Mee)

 

 

گالوی ایرلند

گالوی ایرلند هم یکی دیگر از شهرهای معروف در زمینه ارائه غذاهای خوشمزه است که در نقشه غذایی ایرلند رشد سریعی داشته است. فرقی نمی کند که به امتحان غذاهای سنتی ایرلند یا خوراک هایی که در کافه ها سرو می شود علاقه دارید، گالوی آماده است تا برایتان  یک غذای حماسی سرو کند. گالوی همچنین یکی از بهترین نقاط دنیا در زمینه تولید گوشت بره و گاو است. غذاهای ایرلندی جزو غذاهای ساده و اصیلی هستند که از مواد اولیه ساده و گوشت و ماهی تشکیل شده اند که در خود گالوی پرورش داده شده است.

غذا در گالوی ایرلند

 

غذاهای زیر را در سفر به گالوی حتما امتحان کنید:

- تاس کباب ایرلندی (Irish stew)

- صدف خوراکی گالوی (Galway Oysters)

- کولکانون (Colcannon )

- چمپ (Champ)

 

 

توکیو ژاپن

ژاپن یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه عرضه بهترین غذاها است. جالب است بدانید واشوکو یک میراث فرهنگی کشور ژاپن است که در سال 2013 به تایید یونسکو درآمده است. توکیو پایتخت غذاهای غیر رسمی دنیا است که بیش از 234 رستوران دارای ستاره ویژه دارد. متاسفانه اکثر افراد بیشترین غذای ژاپنی که می شناسند سوشی  یا غذاهای دریایی است ولی ژاپن غذاهای خوشمزه زیادی دارد. بنابراین، در سفر به توکیو لازم نیست برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید چون همه چیز در این کلان شهر خوشمزه است. توصیه می کنیم غذاهایی را که در ادامه معرفی شده اند را حتما در توکیو امتحان کنید.

غذا در توکیو ژاپن

غذاهایی که حتما باید در توکیو امتحان کنید:

- رامِن (Ramen)

- اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

- یودون (Udon)

- سوشی

- یوبا

- یاکیتوری

 

 

ونیز ایتالیا

ونیز یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا و ایتالیا است که غذاهای بسیار معروفی دارد. تنوع غذایی در ونیز شاید خیلی بیشتر از سایر مناطق ایتالیا باشد. ونیز به دلیل وسعتی که از کنار دریا تا دامنه کوه آلپ امتداد یافته است دارای تعداد زیادی غذاخوری و رستوران شاخص است. ونتو منطقه ای واقع در ونیز است که بهترین جا برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه است و همچنین نخستین نقطه در ونیز است که در آن از برنج، ادویه جات و ذرت برای طبخ غذا استفاده شد. در سفر به ونیز به هیچ عنوان خوردن غذاهای مخصوص ونیزی را از دست ندهید که ماهیت واقعی ونیز را در آنها می توان حس کرد.

غذا در ونیز ایتالیا

غذاهای زیر را حتما در سفر به ونیز امتحان کنید:

- سارده این سور Sarde in saor

- اسکامپی آلای ونیزی

- کاپاروسویی Caparossoi a scota deo

- ریسی ای بیسی Risi e bisi

- بیگولی در سالسا

 

بهترین و ارزانترین غذاهای جهان

نحوه پیدا کردن رستوران خوب در سفر

 

09309871159