شماره تماس 09309871159

راهکارها و نکاتی در مورد پروازهای طولانی مدت در سفر

یکی از اصلی ترین مشکلات کسانی که از پروازهای طولانی برای سفر یا کارشان استفاده می کنند اینستکه در زمان سفرهای طولانی در پرواز چه کنند و یا اینکه راهکارهای مقابله با خستگی در زمان پروازهای طولانی چیست؟! لحظه آخری در این مقاله نکات مهم و ضروری در مورد پروازهای طولانی را بیان نموده است که پیشنهاد می گردد تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

مردم در گذشته برای رفتن به سفر با هواپیما میانه خوبی نداشتند و اغلب سفر با قطار را ترجیح می دادند اما امروزه که همه هواپیما را به قطار، سفر با اتومبیل و کشتی ترجیح می دهند، سفر هوایی بدون اینکه در نهایت احساس کنید دچار خشکی و گرفتگی شده اید یک معجزه محسوب می گردد. بزرگترین دغدغه در سفر با هواپیما، پروازهای طولانی است. اگر پروازی طولانی را بدون گردن درد و گرفتگی و درد عضلات به پایان رسانده اید، خود را در ردیف انسان های خوشبخت قرار دهید؛ چرا که همه قادر به رزرو صندلی های راحت فرست کلاس نیستند.

بنابراین همه ماهایی که قرار است ساعاتی طولانی در هواپیما به حالت عمودی بنشینیم، باید با راهکارهای مقابله با پیامدهای این پرواز طولانی آشنا شویم. در ادامه این مقاله، با نکاتی که شرح می دهیم شما را از دردسرهای پرواز به مقاصد دوردست نجات می دهیم.

 

 

- راحت باشید

اولین نکته برای مقابله با پیامدهای ناشی از پروازهای طولانی این است که راحت باشید و لباس راحت بپوشید. مد و فشن فرودگاه چیزی کاملا متفاوت است و به یاد داشته باشید که شما یکی از سلبریتی ها نیستید که پاپاراتزی ها همیشه به دنبال شان هستند. بنابراین لزومی ندارد برای اینکه فوق العاده به نظر برسید، لباس هایی بپوشید که با آنها راحت نیستید. پوشیدن لباس های مناسب اولین و مهمترین چیز در پروازهای طولانی است. چون قرار است مدت زیادی را به صورت عمودی (راست) روی صندلی بنشینید، گردش خون در پاها بعد از مدتی کاهش پیدا می کند و شلوارهای تنگ هم  شرایط خون رسانی به پاها را بدتر می کند.

در پروازهای طولانی نه تنها باید لباس راحت بپوشید بلکه لباس های گشاد بپوشید تا ماهیچه های شکم و پاها تحت فشار نباشند. اگر خیلی نگران هستید که ظاهرتان خوب به نظر برسد می توانید لباس های مناسب و مخصوص سفر را از برندهای معتبر تهیه کنید. لباس های کِشی اجازه می دهد حتی درحال نشستن براحتی پوزیشن خود را تغییر دهید. همچنین اهمیت پوشیدن لباس زیر راحت را نادیده نگیرید؛ بهتر است برای لباس زیر یک ست پنبه ای یا اسپورت انتخاب کنید.

 

- به پاها اجازه دهید نفس بکشند!

نکته بعدی این است که در پروازهای طولانی باید خیلی مراقب پاهای خود باشید. کفش های تنگ باعث می شود احساس ناراحتی کنید. هزینه کردن برای خرید بهترین کفش سفر اصلا ایده بدی نیست. حتی در صورت پوشیدن کفش راحت، پوشیدن آنها به مدت طولانی مثلا 8 ساعت یا بیشتر در حالیکه دائما یک جا نشسته اید، می تواند عذاب آور باشد. اکثر افراد به دلایل مختلف دوست ندارند داخل هواپیما کفش خود را در بیاورند. بنابراین سعی کنید قبل از پرواز کفش خود را با صندل عوض کنید.

 

- روسری یا شال ضخیم در فصل سرد به همراه داشته باشید!

یکی دیگر از نکات در خصوص پروازهای طولانی این است که با برداشتن روپوش و شال در زمان بستن چمدان، خود را گرم نگه دارید. در داخل هواپیما در فصول سرد، معمولا هوا سرد است و در پروازهای طولانی با گذشت زمان وضعیت بدتر می شود. در پروازها به شما پتو یا بالش نمی دهند. بنابراین بهتر است همیشه با خودتان یک شال کوچک ضخیم همراه دشته باشید.

 

 

- راه بروید و حرکات کششی انجام دهید

نکته بعدی این است که به هیچ عنوان برای بدن خوب نیست که مدت طولانی روی صندلی بنشینید. بنابراین حتما حتی برای چند دقیقه هم که شده در راهروی هواپیما به طرف جلو و عقب راه بروید. همچنین می توانید کمی حرکات کششی انجام دهید مثلا دست ها را تکان دهید، مچ تان را بچرخانید، گردن تان را بپیچانید تا خون در داخل اندام ها، بهتر جریان پیدا کند.

 

- صندلی مناسب انتخاب کنید

نکته دیگر انتخاب صندلی مناسب است. البته همیشه امکان انتخاب صندلی وجود ندارد. اگر حق انتخاب دارید، صندلی های راهرو را انتخاب کنید. دلیل این انتخاب اینستکه با نشستن روی صندلی های راهروی هواپیما می توانید در حین پرواز بلند شوید و کمی راه بروید؛ بدون اینکه مزاحم مسافرانی شوید که کنار شما نشسته اند. اگر به فضای بیشتر برای پاها نیاز دارید بهتر است روی صندلی های ردیف خروج بنشینید ولی شاید دوست نداشته باشید به خاطر رفت و آمد زیاد مخصوصا در پروازهای طولانی، روی صندلی نزدیک سرویس بهداشتی بنشینید.

اگر تمایل دارید در پرواز تا حد ممکن دور از کودکان بنشینید، از انتخاب صندلی های ردیف جلو خودداری کنید. ایرلاین ها معمولا امکانات مخصوص کودکان را در این ردیف ها قرار می دهند. اگر نمی توانید صندلی خود را از قبل انتخاب کنید، شاید یک صندلی مناسب موجود باشد بنابراین برای پرسیدن در این مورد از پیشخوان های بازرسی و گیت تعلل نکنید. وجود صندلی های فرست کلاس و بیزینس کلاس در پرواز می تواند همه چیز را تغییر دهد.

 

- آب کافی بنوشید

در طول پرواز حتما آب کافی بنوشید بدون اینکه نگران تعداد دفعاتی که نیاز به تخلیه دارید، باشید. بنابراین بعد از انجام بازرسی امنیتی بطری آب خود را پر کنید. همچنین بهتر است هر بار مقدار کمی آب بنوشید چون نوشیدن مقدار زیادی آب برای عملکرد کلیه ها مخصوصا در حالت نشسته خوب نیست. بنابراین کم و پیوسته بنوشید.

 

- با خودتان تنقلات بیاورید

نکته بعدی همراه داشتن تنقلات در طول پرواز طولانی است. در پرواز طولانی اغلب تا قبل از اینکه غذا توسط ایرلاین سرو شود، احساس گرسنگی می کنید. اگر اجازه آوردن غذا در طول پرواز را دارید، کمی تنقلات سالم با خود داشته باشید. خوردن تنقلات همچنین باعث رفع خستگی می شود. اگر با پرواز مستقیم سفر نمی کنید، داشتن تنقلات در طول توقف هم می تواند مفید باشد.

 

- از تفریحات و سرگرمی های داخل هواپیما استفاده کنید

آخرین نکته استفاده از گزینه های فراهم شده برای تفریح و سرگرمی مسافرین در طول پروازهای طولانی است. البته همه پروازها از گزینه های عالی برای سرگرمی برخوردار نیستند. پروازهای طولانی بدون داشتن سرگرمی به خسته کننده ترین سفری که تا به حال داشته اید، تبدیل می شوند. اگر به خواندن علاقه دارید، کتاب بردارید، کتاب خواندن همچنین کمک می کند بخوابید. تماشای فیلم ها و سریال هایی که از قبل دانلود کرده اید یا هر چیزی که شما را مشغول می کند، نیز می تواند گزینه خوبی باشد. برداشتن پاور بانک و هدفون را هم هرگز فراموش نکنید!

 

اینجا بخوانید: سفر کردن با کودکان قبل و بعد پرواز

 

09309871159