شماره تماس 09309871159

شهرهای اروپایی که در آن ها فیلم های معروفی ساخته شده است | قسمت دوم

برای خیلی ها اطلاع از اینکه فلان فیلم معروف تاریخ در کدام شهر و کشور فیلمبرداری شده بسیار جذاب و هیجان انگیز است. لحظه آخری در این مقاله چند تا از شهرهای اروپایی را معرفی کرده که تعدادی از فیلم های معروف در آنها فیلمبرداری شده است؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

 

جذابیت خیابان های سنگفرش و بالکون های به سبک ژولیت شهرهای اروپایی نه تنها  توریست ها را مجذوب خود می کند بلکه باعث جلب توجه تعدادی از بهترین ذهن های خلاق در عرصه نویسندگی و فیلمسازی نیز شده است. بنابراین، اروپا صحنه ای عالی برای میزبانی تعدادی از شاهکارهای سینمایی در طول تاریخ بوده است. در شهرهای اروپایی از فیلم های کمدی رمانتیک تا فیلم های ترسناک، شاهد شکوفایی عشق هستیم که در خیابان ها می توان آن را دنبال کرد وعاشق خیلی از فریم های نفس گیر روی پرده های بزرگ سینما شد.

با ما همراه باشید تا در قسمت دوم معرفی بهترین لوکیشن های فیلم های معروف در اروپا با لیستی از لوکیشن های فیلم حماسی در اروپا آشنا شوید که به خاطر زیبایی طبیعی و تصاویر نمادین از شهرهای شناخته شده دنیا می باشند.

 اینجا بخوانید: لوکیشن های اروپایی فیلم های معروف (قسمت اول)

 

دریاچه کومو رجیا دی کاسترا ایتالیا؛ فیلم جنگ ستارگان

اولین لوکیشن مربوط به مکان فیلمبرداری فیلم جنگ ستارگان است. سیاره نابو زیاد هم با شما فاصله ندارد. سه گانه جنگ ستارگان در لوکیشن های زیادی از سرتاسر دنیا فیلمبرداری شد ولی فیلمبرداری بخش های اصلی آن در دریاچه کومو (Lake Como) و رجیا دی کاسرتا (Reggia di Caserta) در کشور ایتالیا صورت گرفته که توجه بسیاری از ببینده های فیلم را به خود جلب نموده است. لوکیشن فیلمبرداری، ویلای زیبای دل بالبیانلو مشرف به دریاچه کومو واقع در نوک دوسو دی آودو (Dosso dAvedo) می باشد. ویلا همچنین محل برپایی مراسم ازدواج آناکین و پادمه (Padme) است.

لوکیشن تاثیر گذار بعدی رویال پالاس کاسرتا (Royal Palace of Caserta) می باشد که از آن به عنوان رویال پالاس (قصر سلطنتی) سیاره نابو استفاده شده است. رویال پالاس کاسرتا همچنین یکی از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است.

فیلم جنگ ستارگان در دریاچه کومو رجیا دی کاسترا ایتالیا

 

جزایر اسکیاتوس و اسکوپلوس یونان؛ فیلم ماما میا

مقصد بعدی در کشور یونان است. این بار دو جزیره در یونان به نام اسکیاتوس و اسکوپولوس محل فیلمبرداری فیلم موزیکال فوق العاده زیبای ماما میا است که از زمان ساخت تا به امروز یکی از تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما می باشد. جزایر یونانی علیرغم اینکه برای سپری کردن تعطیلات تابستانی مقصدی محبوب به شمار می آیند، به خاطر تصاویر نفس گیری که از آنها در فیلم ها به نمایش در آمده نیز از جزایر معروف دنیا می باشند.

 اسکیاتوس، جزیره ای کوچک واقع در شمال غربی دریای اژه است، که از ویژگی سواحل شن های سفید برخوردار است که در بسیاری از صحنه های دیدنی فیلم هم به نمایش در آمده اند. اسکیاتوس شاید به اندازه سانتورینی یا میکونوس لاکچری نباشد، اما اگر به دنبال جایی مناسب برای خلوتی رمانتیک و یکی از طرفداران فیلم ماما میا هستید، اسکیاتوس بهترین گزینه است.

فیلم ماما میا در جزایر اسکیاتوس و اسکوپلوس یونان

 

آمستردام هلند؛ فیلم خطای ستارگان بخت ما

پرفروش ترین رمان جان گرین، خطای ستارگان بخت ما (The Fault in Our Stars) وقتی به فیلم تبدیل شد، به خاطر خط داستان و همینطور تعدادی از به یاد ماندنی ترین صحنه ها توجه تعداد کثیری از بیننده های سرتاسر دنیا را به خود جلب نمود. زمانیکه که هازل و آگوستوس دست به کار شدند تا رویای رفتن به آمستردام را واقعی کنند، فیلم ما را به دیدن تعداد زیادی از لوکیشن های نمادین موجود در شهر می برد. اما جالب است بدانید، صحنه های گرفته شده در خانه آنه فرانک (Anne Frank,s House) در اتاق زیر شیروانی گرفته شده که توریست ها اجازه ندارند از آن دیدن کنند. از نقطه عطف های دیگر آمستردام که در فیلم می بینید، کانال های شهر این شهر است که بسیار هم معروف می باشند.

فیلم خطای ستارگان بخت ما در آمستردام هلند

 

گورلیتز آلمان؛ فیلم هتل بوداپست

مقصد بعدی گورلیتز است که فیلم معروف گرند هتل بوداپست در آن فیلمبرداری شده است. متاسفانه ساختمان گرند هتل بوداپست نمونه واقعی ندارد و مغزهای متفکر فیلم آن را خلق کرده اند. باوجود این، می توانید از شهر شگفت انگیز گورلیتز دیدن کنید که از دهه 1950 ساخت فیلم های مختلف در آن شروع شده است ولی با ساخت فیلم گرند هتل بوداپست، شهر گورلیتز با خیابان های قرون وسطی، معماری گوتیک و هنر نوین  خود در سطح بین المللی معروف شد. صحنه های داخلی مربوط به لابی هتل در گورلیتز فیلمبرداری شد که در حال حاضر برای بازدید عموم باز نمی باشد. به هرحال، گورلیتز هنوز هم یک شهر جذاب قدیمی آلمانی است که می توانید از تعطیلاتی عالی در آن لذت ببرید.

فیلم هتل بوداپست در گورلیتز آلمان

 

پراگ جمهوری چک؛ فیلم ماموریت غیرممکن

شهر قدیمی پراگ، همیشه یکی از لوکیشن های فیلمبرداری مورد علاقه فیلمسازان هالیوودی بوده است. در بین خیلی از فیلم ها که در پراگ فیلمبرداری شده اند، فیلم ماموریت غیر ممکن هم قرار دارد. موزه ملی پراگ در فیلم به سفارت آمریکا در پراگ و در فیلم کازینو رویال از سری فیلم های جیمز باند به لابی هتل تبدیل شده است. در واقع موزه پراگ به طرق مختلف و به جنبه های زیادی دیده شده است.

جزیره کامپا (Kampa Island) در پراگ هم لوکیشن فیلمبرداری خیلی از فیلم ها بوده است. پراگ به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد سفر در اروپا، جای تعجبی ندارد که همواره در حال دعوت از توریست ها برای گشت و گذار می باشد.

فیلم ماموریت غیرممکن در پراگ جمهوری چک

 

برلین آلمان؛ فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

تعدادی از مهمترین صحنه های فیلم معروف کاپیتان آمریکا در لوکیشن هایی در آلمان فیلمبرداری شده است. جالب است بدانید صحنه نبرد 15 دقیقه ای بین اونجرزها در فرودگاه لایپزیگ – هاله (Leipzig –Halle) فیلمبرداری شده است.

 اینجا بخوانید: جاذبه های گردشگری آلمان

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی در برلین آلمان

 

دانشگاه شهر آکسفورد انگلیس؛ فیلم هری پاتر

شهر آکسفورد که در حال حاضر بخشی از اروپا محسوب نمی شود هم لوکیشن فیلمبرداری سری فیلم های هری پاتر بوده است. خیلی از صحنه های فیلم هری پاتر در لوکیشن های نمادین دانشگاه آکسفورد فیلمبرداری شده است. از همان فیلم ابتدایی از سری فیلم های هری پاتر، خیلی از صحنه های مربوط به راهروی ممنوعه و کتابخانه در کریدورها و کتابخانه فیلمبرداری شد. سالن غذاخوری بزرگ تودُر با الهام از سالن غذاخوری بزرگ هاگوارتز خلق شده و ایوان های کلیسا هم در قالب های زیادی در فیلم نشان داده شده است.

فیلم هری پاتر در دانشگاه شهر آکسفورد انگلیس

 

 

09309871159