شماره تماس 09309871159

دیدنی های دور و اطراف کوالالامپور مالزی را بیشتر بشناسید!

کوالالامپور بعنوان یکی از توریستی ترین شهرهای قاره آسیا دارای انواع جاذبه گردشکری می باشد که شاید بیشتر، اسامی اماکن معروفش را شنیده باشید! لحظه آخری در این مقاله گشت و گذاری در شهر کوالالامپور داشته است که پیشنهاد می گردد حتما تا انتها مطالعه نمایید.

 

 

کوالالامپور شهری است که چندان نیاز به معرفی ندارد. این شهر که قلب تپنده مالزی به حساب می آید، مملو از آسمانخراش های بی شمار از جمله برج های دوقلوی معروف پتروناس است. با سفری کوتاه در دور و اطراف کوالالامپور متوجه جاذبه های دیگری به غیر از آسمانخراش های آن می شوید که شاید کمتر در مورد آن خوانده باشید. پس با ما همراه باشید تا گشت و گذاری به کوالالامپوری متفاوت داشته باشیم.

 

خانه کارتون و کمیک مالزی

خانه کارتون و کمیک مالزی یکی از دیدنی های مالزی برای علاقه مندان به کارتون و کمیک است. خانه کارتون مالزی یک موزه هنری و همانطور که از اسمش پیداست مکانی ایده آل برای طرفداران کمیک است. در این مکان که در اول آوریل 2017 افتتاح شده است، آثاری از پیشگامان عرصه کارتون و کمیک، هنرمندان و خلاقان و اسطوره های این حرفه مربوط به اوایل دهه 1930 تا به امروز به نمایش در آمده است. همچنین تعداد زیادی کافه متصل به خانه کارتون وجود دارد که می توانید در آنها ذائقه خود را امتحان کنید. بنابراین اگر قصد دارید اوقات هنری را در کوالالامپور تجربه کنید حتما بازدید از خانه کارتون و کمیک مالزی را در لیست جاهایی که باید از آنها دیدن کنید، قرار دهید.

خانه کارتون و کمیک مالزی در کوالالامپور

 

موزه علم و فناوری پتروسِینس در برج پتروناس

جاذبه گردشگری جذاب بعدی در کوالالامپور، یک موزه علمی و فناوری واقع در برج های دوقلوی پتروناس به نام مرکز علم و فناوری پتروسینس است. شاید به نظر شما این موزه، موزه ای مخصوص کودکان باشد ولی اشتباه نکنید چون این مکان اگر فرد کنجکاوی در زمینه موضوعات علمی، فضا و فناوری هستید، می تواند برای شما هم جذاب باشد و می توانید حداقل یک چهارم از روز خود را در به گشت و گذار در آن سپری کنید و سفری به عصر دایناسورها و سفری به آینده و عصر ربات ها داشته باشید.

دیسکاوری سنتر در کوالالامپور مالزی

 

رستوران معروف چین قدیم در کوالالامپور

رستوران و کافه محبوب Old China واقع در سنترال مارکت (بازار مرکزی)، یکی از جاذبه های تفریحی در کوالالامپور است که در آن می توانید خوردن غذاهای اصیل محلی را تجربه کنید. در این رستوران محبوب که با اشیای آنتیک مالزیایی و مبلمانی به سبک مستعمره ای دکور شده است، ترکیبی از غذاهای چینی- مالایی با روش منحصر بفرد آشپزی این دو کشور سرو می شود.

محبوب ترین غذای این رستوران، میگوی شکم پر است که در کنار غذای دریایی و آناناس در عصاره گوشت لاکشا سرو می شود. مشتریان این رستوران می توانند زمانیکه که منتظر خالی شدن میز هستند، برای رفع تشنگی نوشیدنی شربت عصاره لیموی بسیار خنک رستوران که در گوشه ای از رستوران سرو می شود را امتحان کنند.

رستوران معروف چین قدیم در کوالالامپور

 

پارک پرندگان کوالالامپور

جاذبه بعدی، پارک پرندگان در کوالالامپوراست. این جاذبه تماشایی یک مقصد اکو توریستی دقیقا واقع در قلب کوالالامپور در باغ های دریاچه آرام و بسیار تماشایی کوالالامپور است. پارک پرندگان زیستگاه بیش از 3 هزار پرنده بومی و غیر بومی از تقریبا 200 گونه مختلف است.

این پارک زیبا در زمینی دره مانند به مساحت 20.9 هکتار قرار دارد و ویژگی بی نظیر آن وجود منطقه وسیعی در اطراف پارک است که پرندگان می توانند آزادانه در جایی که به زیستگاه طبیعی آنها بسیار شبیه است، لانه بسازند. با وجود این محوطه بسیار وسیع، پروندگان می توانند در محیط منحصر بفرد آزادانه پرواز و به طور طبیعی تولید مثل کنند.

پارک پرندگان در کوالالامپور مالزی

 

کافه هِلیپاد کوالالامپور

دیگر جاذبه توریستی کوالالامپور، کافه هلیپاد (Helipad) است. این جاذبه کوالالامپور اگر علاقه مند به تماشای مناظری وسیع از شهر و غروب خورشید از پشت بام یک آسمانخراش باشید، می تواند برایتان بسیار جذاب باشد. در اینجا در حین گفتگو و نوشیدن می توانید چشم اندازی از آسمانخراش ها و کیلومترها دورتر از شهر کوالالامپور را تماشا کنید. بهترین زمان برای رفتن به این کافه، وقتی است که خورشید در حال غروب است. این زمان همچنین شلوغ ترین ساعت کاری کافه است. با برداشتن یک دوربین می توانید به تنهایی یا همراه با یکی از عزیزان، اوقات مفرحی را در آنجا تجربه کنید.

کافه هِلیپاد در کوالالامپور مالزی

 

گِنتینگ هایلند کوالالامپور

جاذبه دیدنی و تفریحی دیگری که در کوالالامپور می توانید انجام دهید، گِنتینگ هایلند یا ارتفاعات گنتینگ است که کمی دورتر از شهر کوالالامپور (حدودا 50 کیلومتری) واقع شده است. گنتینگ هایلند یک مجموعه تفریحی و تجاری است که در بالای کوه (ارتفاع بیش از 1800 متری) است که دارای 5 هتل متفاوت (با بیش از 10 هزار اتاق)، پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته است. یک مرکز خرید وسیع فضای بازنیز در این مجموعه وجود دارد که تعداد زیادی برند تاپ و لاکچری بین المللی و سایر فروشگاهها را در خود جای داده است. این مکان، یک فود کورت فضای باز هم دارد که اطراف آن را مناظر سرسبز انبوه در ارتفاعات پر کرده است. خرید در اینجا در کنار محیط سرسبز تجربه ای منحصر بفرد است.

وقتی در جنتینگ حضور دارید، حتما سوار تله کابین شوید تا تماشای تپه های سرسبز و پوشش گیاهی در پایین دست را درحال رسیدن به تم پارک فضای باز گنتینگ هایلند از دست ندهید. در تم پارک هایلند هم می توانید عصر خود را با نشستن در چرخ و فلک سپری کنید! همچنین برای شادی و تفریح می توانید به کلوپ شبانه زوک رفت و یکی از بهترین کلوپ های شبانه در آسیا را که در این مجموعه شعبه دارد، تجربه کرد.

توضیحات بیشتر را اینجا بخوانید: گنتینگ هایلند+عکس

گنتینگ هایلند یا ارتفاعات گنتینگ در مالزی

 

مرکز بازی و سرگرمی وار لایو کوالالامپور

در مرکز خرید مای تاون (My Tiwn)، مرکز بازی و سرگرمی VAR Live واقع شده است. اگر تمایل دارید یک تجربه جذاب و هیجان انگیز داشته باشید، این مرکز بهترین گزینه است. وار لایو یک مرکز بازی ویدئویی چهار بعدی است که می تواند بهترین مکان برای غرق شدن در دنیای مجازی و بازی یا مسابقه ای دونفره با دوستان باشد. در وار لایو به قدری در بازی غرق می شوید که خود را در حال نبرد علیه هیولاها و ارواح و رفتن به عملیات پیدا کردن جوهرات در میان ویرانه های باستان، پیدا می کنید. بنابراین، طوری در بازی غرق نشوید که براحتی نتوانید آن را رها کنید!

مرکز بازی و سرگرمی در کوالالامپور مالزی

 

پارک پروانه کوالالامپور

پارک پروانه کوالالامپور بهشتی پنهان در وسط شهر است که در آن پروانه ها آزادانه در حال رقص میان گل ها هستند. در پارک پروانه می توانید ساعتی را در محیطی آرام و دور از شلوغی یکی از بزرگترین کلان شهرهای آسیا، سپری کنید. پارک پروانه همچنین بزرگترین باغ پروانه دنیا در مساحتی بیش از 24000 متر مربع با بیش از 5 هزار پروانه، گونه های عجیبی از گیاهان، گیاهانی که پروانه ها از آنها تغذیه می کنند و سرخس ها می باشد. از دیگر جاذبه های پارک پروانه کوالالامپور نیز وجود ماهی ژاپنی، لاک پشت های آب شیرین، حشرات زنده و موزه ای با مجموعه وسیعی از پروانه ها و حشراتی است که در سرتاسر دنیا زندگی می کنند.

پارک پروانه در کوالالامپور

 

بوتیک عطر OLFAC3 کوالالامپور

آخرین مکان توصیه شده در لیست ما برای بازدید، یک عطرفروشی یا بوتیک عطر زیبا به نام OLFAC3 است. موسس این مرکز، شخصی به نام "آیِن مختار" است که در این بوتیک زیبا، عطرهای دست ساز خود و عطرهای اصل را با الهام از مکان ها، مردم و تجربیات خود عرضه می کند. این شخص در ساخت عطرهای خود عمدتا از مواد اولیه طبیعی و مصنوعی درجه یک با تاثیر از عطرهای آسیایی استفاده می کند.

این بوتیک منحصر بفرد در در خیابان معروف بوکیت بین تانگ کوالالامپور واقع شده است و باید گفت که عطرهای آن را نمی توان با سایر عطرهایی که تاکنون تجربه کرده اید، مقایسه کرد. این مرکز علاوه بر برگزاری منظم کارگاه های عطر سازی به سرپرستی خود آیِن مختار، با همکاری اشخاص و برندها  به ساخت عطرهایی خاص نیز اقدام می کند.

عطرفروشی OLFAC3 در کوالالامپور مالزی

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

تور لحظه آخری مالزی

 

09309871159