شماره تماس 09309871159

برترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری بیروت لبنان را بشناسید!

بیروت لبنان شهری دیدنی با جاذبه های گردشگری واقعا متنوع است؛ از جاذبه های تاریخی گرفته تا جاذبه های تفریحی و هیجان انگیز! لحظه آخری در این مقاله تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری بیروت لبنان را معرفی نموده است.

 

 

بیروت پایتخت لبنان و بزرگترین شهر آن، قطب فرهنگی و تاریخی این کشور است. بیروت شهری به جا مانده از تاخت و تاز و جنگ است ولی هنوز چیزهای زیادی در آن برای دیدن و لذت بردن وجود دارد. در اینجا قصد داریم جاذبه هایی از بیروت را معرفی کنیم که در سفر به لبنان حتما باید از آنها دیدن کنید؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

بازارهای بیروت لبنان

اولین پیشنهاد ما برای انجام دادن در لبنان، دیدن بازارها یا به زبان عربی "سوق های بیروت" است. اگر به دنبال جایی برای خرید در بیروت هستید، سوق های بیروت بهترین گزینه است. سوق های بیروت همچنین یکی از شگفتی های معماری در مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) می باشند که قطب طراحی و مد و برندهای متوسط در لبنان هستند. در مرکز شهر بیروت می توانید در بین فروشگاههای معروف منطقه قدم بزنید، غذا بخورید و اگر تمایل داشتید کمی پول خرج کنید. بیروت یکی از پایتخت های مد خاورمیانه است و با دیدن سوق های بیروت به این عنوان به وضوح ایمان می آورید.

بازرهای بیروت لبنان

 

میدان شهدا بیروت لبنان

میدان شهدا یا مارتیرس (Martyrs) یک نقطه عطف مهم در تاریخ لبنان است که از جمله جاهایی است که در سفر به بیروت باید از آن دیدن کنید. میدان شهدا به لبنانی هایی اختصاص دارد که در طول حکومت عثمانی اعدام شده اند. این میدان همچنین خط تقسیم قدیمی بین بیروت شرقی و غربی است. میدان شهدا در سال 1931 ساخته شد. این بنای تاریخی در طول قتل و ترورهای سیاسی مکرر در گذشته نه چندان دور لبنان سالم باقی مانده است.

میدان شهدا بیروت لبنان

 

میدان نجمه بیروت لبنان

میدان نجمه واقع در قلب بیروت بخشی از بازسازی های وسیع صورت گرفته پس از جنگ داخلی بیروت است. میدان نجمه محل قرار گرفتن پارلمان (مجلس) لبنان، دو کلیسای جامع و موزه است گه یکی از قطب های فعال بیروت به حساب می آید. در سفر به بیروت دیدن این میدان و ساعت رولکس متعلق به 1930 آن در حین خوردن یک وعده غذا یا یک فنجان قهوه می تواند تجربه منحصربفردی باشد.

میدان نجمه بیروت لبنان

 

 خیابان حمرا بیروت لبنان

خیابان حمرا که آن را "شانزه لیزه بیروت" می نامند مرکز فعالیت های روشن فکری بیروت از دهه 1960 است. خیابان حمرا خیابان محبوب توریست ها و همچنین محلی ها است تا در اینجا جمع شوند و به تماشای روشن فکران این شهر بپردازند. حمرا محل قرار گرفتن تعداد زیادی کتابفروشی، سه دانشگاه (شامل دانشگاه آمریکایی بیروت) و تفریحات شبانه است.

خیابان حمرا بیروت لبنان

 

اسکله کشتی های تفریحی زیتونِی بِی بیروت لبنان

زیتونی بی (Zaitunay Bay) یک اسکله لوکس قایق های تفریحی بادبانی در بیروت و جایی برای خوردن میان وعده ها است که یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی بیروت به حساب می آید. زیتونی بی همچنین بخشی از برنامه آخر هفته اکثر محلی های بیروت است. توصیه می کنیم در زیتونی بی حتما به جاهایی مثل بابل بی (Babel Bay) برای خوردن یک وعده غذای آرامش بخش بروید.

 

صخره های کبوتر بیروت لبنان

روشه یا صخره های کبوتر (Pigeon Rocks) یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بیروت است. روشه که در دریا واقع شده است، از آثار تاریخی و از گنجینه های طبیعی لبنان است. روشه منطقه ای است که با صخره ها احاطه شده و شواهدی از حضور انسان دوره باستان در لبنان در آنجا پیدا شده است. از کارهای که بسیار توصیه می شود در سفر به بیروت انجام دهید، قدم زدن در امتداد روشه کورنیچه و دیدن شگفتی های این مکان جالب است.

صخره های کبوتر بیروت لبنان

 

هتل هالیدی این بیروت لبنان

هالیدی این یک هتل متروکه در قلب بیروت است که هنوز هم به عنوان یک اثر تاریخی به جا مانده از ویرانی های جنگ داخلی لبنان، پابرجا است. هتل هالیدی این در سال 1975 و در شروع جنگ دچار آتش سوزی شد. هتل هالیدی قبل از اینکه به میدان نبرد تبدیل شود، تنها یک سال شروع به کار کرده بود. در حال حاضر هتل یکی از بقایای حوادثی است که بر بیروت گذشته است.

هتل هالیدی این بیروت لبنان

 

موزه سورساک بیروت لبنان

موزه سورساک یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی بیروت و یک موزه هنر معاصر مهم در بیروت است که در آن می توانید به تماشای فرهنگ بیروت بپردازید. سورساک در واقع یک ویلای خصوصی است که تبدیل یه یک جاذبه عمومی شده است. خود خانه هم از معماری فوق العاده ای برخوردار است و نمونه ای عالی از معماری قدیمی لبنان است که در قرن نوزدهم توسط خانواده سورساک ساخته شد.

موزه سورساک بیروت لبنان

 

کاخ گرند سریال بیروت لبنان

گرند سریال که به آن کاخ دولت هم می گویند، مقر اصلی نخست وزیر لبنان است. خود ساختمان نمونه جالبی از معماری دوره عثمانی است و برای کسانی که می خواهند با تاریخ بیروت آشنا شوند، بازدیدش بسیار جذاب خواهد بود.

کاخ گرند سریال بیروت لبنان

 

بیت بیروت لبنان

بیت بیروت یا خانه بیروت ویرانه ای در قلب بیروت است که قرار است در نتیجه ساخت و سازهایی که خیلی زود شروع می شوند، بازسازی گردد. این خانه در سال 1932 ساخته شد و به خانه زرد یا "Yellow House " معروف است. بیت بیروت که در اثر جنگ داخلی ویران شد، به خاطر موقعیت استراتژیکش، مقری برای تک تیراندازها به حساب می آمد. امروزه این خانه ویران شده هم یکی دیگر از نشانه های ویرانی های جنگ داخلی است که قرار است به یک قطب فرهنگی در بیروت تبدیل شود.

بیت بیروت لبنان

 

دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان

دانشگاه آمریکایی بیروت که با تایید و تصویب هیات آمریکایی کمیسیونری سفرای خارجی در سال 1866 افتتاح شد از نقطه عطف های مهم کشور لبنان محسوب می شود. دانشگاه آمریکایی بیروت بین دانشگاههای کشور لبنان، رتبه نخست و در بین 300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه 150 ساله محل قرار گرفتن تعداد زیادی از مکان های تاریخی روشن فکری و یک موزه باستان شناسی است.

دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان

 

حمام های رومی بیروت لبنان

حمام های رومی از جاذبه های دیگر بیروت است که در مرکز شهر بیروت واقع شده است. این نقطه عطف تاریخی از شگفتی های بیروت است. ویرانه ای که در حال حاضر می بینیم برای مدت زمان طولانی کارایی نداشت ولی به راحتی می توان با حضور در آن تصور کرد که زندگی در دوران امپراتوری روم به چه شکل بوده است.

حمام های رومی بیروت لبنان

 

منطقه مسکونی سِیفی ویلِیج در بیروت لبنان

سیفی ویلج (Saifi Villag) یک منطقه مسکونی باکلاس و لوکس در بیروت است که مطمئنا ارزش قدم زدن و دیدن دارد. سیفی ویلج که به سبک معماری مستعمره ای فرانسوی ساخته شده است، محل قرار گرفتن چند گالری هنری و بازار محصولات کشاورزی لوکس می باشد.

منطقه مسکونی سِیفی ویلِیج در بیروت لبنان

 

مسجد محمد آل امین بیروت لبنان

مسجد محمد ال امین که به آن مسجد آبی (Blue Mosque) هم می گویند یکی از جاذبه های شگفت انگیز بیروت است که در مرکز شهر قرار دارد. مسجد محمد امین با کمک های مالی نخست وزیر سابق لبنان (رفیق حریری) ساخته شد و تبدیل به سمبل کارهایی شد که رفیق حریری برای بیروت انجام داد. مسجد آبی تنها یکی از دستاوردهای این نخست وزیر سابق است. او همچنین توجه و تمرکز تجاری خود را تغییر داد تا مرکز شهر (Downtown) بیروت تبدیل به چیزی کند که در حال حاضر می بینید و برای دانشجویان مستعد بورس تحصیلی فراهم نمود و سرمایه گذاران خارجی را تشویق نمود تا در لبنان سرمایه گذاری کنند.

مسجد محمد آل امین بیروت لبنان

 

پله های سنت نیکولاس بیروت لبنان

پله های سنت نیکلاس (St Nicholas) از دیدنی های بسیار جالب بیروت است. پله های سنت نیکلاس منطقه گوراد (در جمایزه) و سورساک را به هم وصل می کند. از این پله ها همچنین به عنوان میانبر برای رسیدن به موزه سورساک استفاده می شود و از جاهای توریستی محبوب بیروت است.

پله های سنت نیکولاس بیروت لبنان

 

کاخ بیت الدین بیروت لبنان

کاخ بیت الدین از دیگر جاذبه های محبوب بیروت است که محل قرار گرفتن موزه و برپایی فستیوال سالانه موسیقی است که مطمئنا ارزش وقت گذاشتن دارد. ساخت این بنای فوق العاده در سال 1788 شروع و 30 سال طول کشید تا خاتمه یابد. طبق افسانه های قدیمی شاهزاده صاحب کاخ دست های معمار آن را قطع کرد تا نتواند دوباره کاخی شبیه آن را بسازد. توصیه می کنیم از کاخ بیت الدین که از شگفتی های معماری در نوع خود است، دیدن کنید. این کاخ، خیلی از چیزهایی که لبنان با آن معنی پیدا می کند را منعکس می کند.

کاخ بیت الدین بیروت لبنان

 

موزه ملی بیروت لبنان

موزه ملی بیروت مهمترین موزه باستان شناسی در لبنان، محل قرار گرفتن تعداد زیادی از گنجینه ها یکی از جاذبه های اصلی بیروت برای توریست ها می باشد. مجموعه ها و کلکسیون های به نمایش در آمده در موزه ملی لبنان بسیار متنوع است و از دوره ماقبل تاریخ تا دوره روم باستان و دوره عرب را در بر می گیرد. خود موزه هم از شگفتی های بیروت است چرا که در جنگ داخلی ویران و در سال 2011 به طور کامل بازسازی شد.

موزه ملی بیروت لبنان

 

مجسمه مادر لبنان در بیروت

مادر ما لبنان یا حریصا از آخرین جاذبه های گردشگری بیروت در لیست ما است. مادر لبنان در واقع مجسمه ای است که در بالای مکانی زیارتی در بیروت قرار گرفته است. این مکان مقدس عبادتگاه مریم مادر عیسی مسیح است. این بنای عظیم بر بالای جونیه واقع شده و از بالای آن می توانید کل منطقه را ببینید. دیدن کلیسا و عبادتگاه حریصا توصیه ما به همه کسانی است که در سفر به لبنان از بیروت دیدن می کنند.

مجسمه حریصا در بیروت لبنان

مجسمه مادر ما لبنان در بیروت

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

چرا همه عاشق بیروت لبنان می شوند

تور لبنان

09309871159