شماره تماس 09309871159

کارهای هیجان انگیزی که در ایروان پایتخت ارمنستان می توانید انجام دهید!

ایروان شهری دیدنی با جاذبه های توریستی و دیدنی جذاب است؛ از جاذبه های تاریخی قدیمی گرفته تا جاذبه های تفریحی و گردشگری! لحظه آخری در این مقاله تعدادی از کارهایی که در ایروان می توان انجام داد را معرفی نموده است.

 

 

ایروان به عنوان پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان، چیزهای زیادی برای عرضه به توریست ها دارد. ایروان با میدان ها، پارک ها، بناهای تاریخی تاثیر گذار و غذاهای خوشمزه (از جمله دلمه) معروف است و اینها تنها چند نمونه از جاذبه های دیدنی ایروان می باشد. بنابراین، اگر به دنبال پیدا کردن بهترین چیزها برای انجام دادن در ایروان هستید، اینجا بهترین جا برای آشنایی با آنها است؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

تور رایگان قدم زدن در شهر ایروان

تورهای رایگان راه رفتن در شهر، یکی از بهترین راهها برای شناختن شهر ایروان است. محلی ها در این تور معمولا داوطلب می شوند تا با بردن توریست ها به مکان های نمادین شهر، شهرشان را به آنها معرفی کنند. این تور خاص حدود سه ساعت طول می کشد. در تور قدم زدن در شهر ایروان داستان هایی از زبان محلی ها می شنوید که در هیچ کتاب راهنمایی پیدا نمی کنید! در این تور راهنماهای محلی شما را به 25 مکان دیدنی شامل مرکز تاریخی، حاشیه شهر و مکان هایی با معماری مدرن می برند. توجه داشته باشید که این تور به درخواست شما ارائه می گردد، بنابراین لازم است با برگزار کننده های تور در تماس باشید و از قبل رزو کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که مفهوم تور قدم زدن رایگان به معنی دادن انعام به راهنما در پایان تور است و مقدار آن بستگی به میزان رضایت شما از تور دارد.

تور رایگان قدم زدن در شهر ایروان ارمنستان

 

رفتن به میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان (Republic Square) یکی از نخستین جاذبه های گردشگری ایروان است که در مرکز شهر قرار دارد. میدان جمهوری چشم اندازی عالی از زندگی روزمره اهالی ایروان را به توریست ها نشان می دهد. کامل شدن ساختمان این میدان 50 سال طول کشید؛ البته بیشتر آن در دهه 1950 بوده است. در سفر به ایروان می توانید یک صبح یا بعد از ظهر خود را بطور کامل در میدان جمهوری سپری کنید و از موزه تاریخ و گالری ملی آن دیدن کنید.

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

 

بازدید از موزه و پله های کاسکاده

مجموعه کاسکاده واقع در مرکز شهر ایروان، یکی دیگر از جاذبه های برتر گردشگری ایروان است. مجموعه کاسکاده یک پلکان عظیم و باشکوه با تعداد زیادی تراس است که با مجسمه های هنری و گل آرایی زیبا تزئین شده است. اگر از پله ها بالا بروید، می توانید نمایی 360 درجه از شهر ایروان و کوه آرارات داشته باشید. علاقه مندان به هنر و آثار هنری هم می توانند از موزه کافِسجیان ایروان دیدن کنند.

پله های کاسکاده ایروان ارمنستان

 

بازدید از موزه نسل کشی ارمنستان

بنای یادبود تیسیتسرناکابرت (به معنی قلعه پرستوها) که به یاد قربانیان نسل کشی ارامنه توسط عثمانی ها در سال 1915 بنا شده است، از دیگر جاذبه های توریستی ایروان است. در وسط این بنای یادبود شعله ای دائمی در حال سوختن است که از زمان جشن افتتاح این بنا تا کنون روشن مانده است! موزه داخل بنای یادبود نیز به شرح جزئیات هولناک این تراژدی که ارامنه از آن رنج های زیادی برده اند، می پردازد.

موزه نسل کشی ایروان ارمنستان

 

رفتن به بازار ورنیساژ

در سفر به ایروان توصیه می کنیم دیدن بازار ورنیساژ را فراموش نکنید. معمولا وقتی از شهر جدیدی دیدن می کنید، این فرصت را دارید تا انواعی از سوغاتی های این شهر را با خود به عنوان سوغاتی به خانه ببرید. در ایروان بهترین جا برای خرید سوغاتی بازار ورنیساژ است. در این بازار اساسا هر چیزی که تصور کنید، پیدا می شود. بیشتر اقلام فروشی بازار ورنیساژ دست ساز می باشند و جواهرات، فرش دست بافت، کیف پول، لباس، اسباب بازی و شراب تنها چند نمونه از اجناسی است که در اینجا به فروش می رسد.

بازار ورنیساژ ایروان ارمنستان

 

بازدید از کارخانه آرارات براندی ایروان

یکی دیگر از کارهای جذابی که در ایروان می توانید انجام دهید، پیوستن به تور کارخانه آرارات براندی است. در این تور می توانید چیزهای بیشتری درباره مشروبات محلی یاد بگیرید و حتی یک نمونه از آنها را امتحان کنید. آرارات برندی از سال 1887 شروع به تولید براندی با ترکیبات آب معدنی و انگور سفید محلی کرده است. در طول تور کارخانه براندی آرارات، همچنین می توانید چیزهای بیشتری در مورد روش سنتی تولید نوشیدنی، ریختن آن درون بطری و فرآیند تولید، یاد بگیرید.

کارخانه آرارات براندی در ایروان ارمنستان

 

بازدید از قدیمی ترین محله ایروان

قدیمی ترین محله ایروان به نام کُند (Kond) که تاریخ ساخت آن به قرن هفدهم می رسد، از جاذبه های تاریخی شگفت انگیز ایروان است که بازدید از آن را در سفر به ارمنستان توصیه می کنیم. این محله تاریخی بر فراز تپه و مشرف به مرکز شهر ایروان ساخته شده است. در محله کند خانه های مختلف ایرانی، اسلامی و عثمانی در امتداد کوچه های باریکی به عرض 120 سانتی متر قرار گرفته اند. در سفر به ایروان می توانید یک بعد از ظهر دوست داشتنی در این محله و کوچه های جالب آن سپری و گنجینه های پنهان و معماری زیبای آن را کشف کنید.

محله قدیمی کند در ایروان ارمنستان

 

بازدید از موزه ماتناداران

ماتِناداران یکی از جاذبه های جالب و دیدنی ایروان مخصوصا برای علاقه مندان به تاریخ، ادبیات، هنر و فلسفه است. در جلوی موزه ماتناداران مجسمه ای از "مِسروپ ماشتوت" را می بینید، شخصی که الفبای ارمنی را اختراع کرد. درون موزه دست نوشته های بسیار قدیمی از گوشه و کنار دنیا را می توانید ببیند. اگر چیز زیادی درباره تاریخ باستان و قرون وسطی نمی دانید پیشنهاد می شود همراه با تور و راهنما از موزه دیدن کنید.

موزه ماتناداران در ایروان ارمنستان

 

گشتن در پارک های ایروان

ایروان شهری است که پارک های متنوع و سرسبز زیادی دارد. محبوب ترین پارک بین محلی های ایروان پارک عشاق (Lover Park) است که همچنین قدیمی ترین پارک این شهر نیز به حساب می آید. ویژگی بارز پارک عشاق، چشم انداز ژاپنی آن است و مکانی عالی برای یک پیک نیک رمانتیک  یا استراحت در اواخر بعد از ظهر. همینطور می توانید اطراف پارک راه بروید و از تماشای منظره آبنماها و استخرهای پارک لذت ببرید.

پارکهای ایروان ارمنستان

 

خوردن غذاهای خوشمزه ارمنی

از جمله کارهایی که در ارمنستان و مخصوصا ایروان توصیه می کنیم، امتحان غذاهای متنوع و لذیذ ارمنی است. روش آشپزی و غذاهای ارمنی بسیار متنوع است. در ارمنستان اکثر غذاها با گوشت، ماهی و سبزیجات درست می شوند. برای  تهیه این غذاها در آشپزخانه ارمنی ها اغلب به پوره کردن، چاشنی دار کردن و خرد کردن نیاز است. نقطه عطف غذاهای ارمنی گوشت بره، نان لواش و بادمجان است.

غذاهای ارمنی

زمانیکه در ارمنستان هستید غذایی که حتما باید امتحان کنید دلمه، هریسا و خاش است. دلمه به گوشت چرخ کرده پیچیده در برگ انگور؛ هریسا به پوره گندم و گوشت و همینطور خاش به سیرابی و مغز یا سایر قسمت های گاو یا بره که به آرامی و از شب تا صبح می پزد، می گویند. خاش را معمولا در زمستان و در وعده صبحانه همراه با نان لواش خرد شده می خورند.

 

تور لحظه آخری ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

 

09309871159