شماره تماس 09309871159

10 نکته درباره فرودگاه تازه تاسیس داکسینگ پکن چین+عکس

بزرگترین فرودگاه جهان در حال حاضر، فرودگاهی با نام "داکسینگ" یا "دکسینگ" است که در مهر 98 در پکن چین افتتاح شده است! لحظه آخری در این مقاله نکاتی را در مورد فرودگاه جدید پکن چین بیان کرده است. فرودگاهی بزرگ و زیبا که یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می گردد.

 

 

چینی ها این روزها با افتتاح فرودگاه جدید پکن، فرودگاه داکسینگ یا داچینگ (Daxing) کاملا هیجان زده اند. فرودگاهی بزرگ و عظیم با سازه ای دیدنی و امکاناتی باورنکردنی که تا این تاریخ (و حداقل چند سال دیگر)، لقب بزرگترین فرودگاه در جهان را با خود یدک خواهد کشید. اگر در آینده سفری به پکن چین داشته باشید و خواستید از تور چین استفاده کنید، مطمئنا از این فرودگاه جدید و با شکوه دیدن خواهید کرد.

فرودگاه داکسینگ پکن؛ بزرگترین فرودگاه جهان

 

فرودگاه داکسینگ پکن | بزرگترین فرودگاه دنیا

فرودگاه جدید داکسینگ چین فرودگاهی بزرگ و البته با معماری بسیار زیبا است که کار ساخت آن از سال 2015 آغاز شد و فقط 4 سال طول کشید تا تکمیل و راه اندازی شود! طراحی این فرودگاه که شکل آن از نمای بالا شبیه به ستاره طلایی با 6 بازو است را معمار معروف جهان، "زاها حدید" انجام داده است و برای ساخت آن (با درنظرگیری تامین زیرساخت های مورد نیاز) بیش از 60 میلیارد دلار (حدود 63 میلیارد دلار) هزینه صرف شده است.

بر طبق برنامه ریزی در نظر گرفته شده، انتظار می رود این فرودگاه که دارای 4 باند پروازی می باشد، تا سال 2025 بتواند سالانه 72 میلیون مسافر را جا به جا کند. در ادامه نکات و اطلاعات کلی در مورد این فرودگاه ارائه شده است؛ پس تا انتها همراه باشید.

 

- فرودگاه داکسینگ کجاست

فرودگاه جدید داکسینگ پکن حدودا در 50 کیلومتری جنوب شهر پکن قرار گرفته است. چون فرودگاه در منطقه داکسینگ پکن واقع شده است، به اسم "فرودگاه داکسینگ" نام گذاری شده است. داکسینگ در نزدیکی مرز بین پکن و استان هِبی قرار دارد.

 

- تاریخ افتتاح فرودگاه جدید پکن

فرودگاه داکسینگ پکن به صورت رسمی در 26 سپتامبر 2019 (4 مهر 98) با حضور مقامات رسمی کشور چین از جمله ریاست جمهوری چین افتتاح شده است.

 

- اولین ایرلاین فعال در فرودگاه داکسینگ

در فرودگاه جدید پکن، شرکت هواپیمایی متحد چین (China United Airlines) اولین شرکتی است که پروازهای فرودگاه داکسینگ با هواپیماهای آن شروع گردیده است. این شرکت هواپیمایی قبلا تنها کاربر فرودگاه نانیوان پکن بود که با راه اندازی فرودگاه جدید، آن فرودگاه دیگر بسته شده است. شرکت هواپیمایی متحد چین کل مجموعه خود را در طول یک شب و طی یک عملیات بزرگ به داکسینگ منتقل کرد.

 

- شرکت های هواپیمایی دیگر در فرودگاه جدید پکن

داکسینگ در حال حاضر 15 شرکت هواپیمایی دیگر دارد که از امکانات این فرودگاه استفاده می کنند. این شرکت ها شامل 7 شرکت هواپیمایی چینی و 8 شرکت بین المللی است که عبارتند از:

 

  • شرکت های هواپیمایی چینی

ایر چاینا (Air China)

کپیتال ایر لاین (Capital Airline)

چاینا ایسترن ایرلاین (China Eastern Airlines) 

چاینا ساوترن ایرلاین (China Southern Airline) 

چاینا یونایتد ایر لاین (China Southern Airline)

هِبی ایر لاین (Hebei Airline)

جونیائو ایرلاین (Juneyao Airlines)

 

  • شرکت های هواپیمایی بین المللی

بریتیش ایرویز (China Southern Airline)

فین ایر (Finnair)

آی فلای ایرلاین (I-Fly Airlines)

لونت پولیش ایرلاین (LOT Polish Airlines)

مالزی ایرلاین  (Malaysia Airlines)

رویال ایر ماروک (Royal Air Maroc)

رویال برونِئی ایرلاین (Royal Brunei Airlines)

 

- راه های ارتباط شهری

برای سهولت در رفت و آمد مسافرین، متروی جدید داکسینگ در 15 سپتامبر 2019 (24 شهریور 98) افتتاح شد. این راه ارتباطی، فرودگاه را به ایستگاه  کائوکیائو در پکن وصل می کند. با وجود این، این خط مترو قرار است به جاهایی دورتر از کائوکیائو هم گسترش یابد. همچنین به خاطر افتتاح فرودگاه داکسینگ، یک خط راه آهن سریع السیر جدید بین فرودگاه داکسینگ پکن و ایستگاه راه آهن غرب پکن راه اندازی شد. سرعت این قطار 250 کیلومتر بر ساعت است و فقط 20 دقیقه طول می کشد تا از فرودگاه به شهر پکن برسد!

 

- اندازه فرودگاه داکسینگ چین

فرودگاه داکسینگ پکن طوری طراحی شده که شکل یک فرودگاه بسیار بزرگ فعالیت کند. ساختمان ترمینال فرودگاه داکسینگ بیش از 1 میلیون متر مربع وسعت دارد و بزرگترین ترمینال فرودگاه تک ساختمان در دنیا می باشد. با وجود این، در این فرودگاه تازه تاسیس همه چیز در حد بسیار بزرگ است. شرکت هواپیمایی China Southern یک آشیانه هواپیمایی دارد که همزمان در آن دو هواپیمای A380، سه هواپیمای B777 و سه هواپیمای A320 جا می شوند و این حیرت انگیز است!

 

- باند فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه جدید داکسینگ پکن از لحاظ باند پرواز با کمبود مواجه نیست. در واقع، 4 باند پرواز بتونی برای استفاده در فرودگاه داکسینگ وجود دارد. یکی از آنها 3400 متر طول دارد و 3 باند دیگر هم 3800 متر طول دارند.

 

- ظرفیت مسافران فرودگاه جدید پکن

فرودگاه داکسینگ پکن بر طبق پیش بینی ها در طول زمان به رشد چشمگیری دست پیدا خواهد کرد. پیش بینی می شود تا سال 2021 فرودگاه بتواند 45 میلیون مسافر را در سال جابجا کند و این تعداد قرار است تا سال 2025 به 75 میلیون مسافر در سال برسد!

 

- نشانه ها و علائم شناسایی

نام رسمی فرودگاه فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن یا به زبان چینی 北京大兴国际机场 است. یاتا (IATA) یا انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی به فرودگاه علامت شناسایی PKX را داده است و ایکائو (ICAO) سازمان بین الملی حمل و نقل غیرنظامی هم به داکسینگ علامت شناسایی ZBAD را اختصاص داده است.

 

- آزمایش های قبل افتتاح فرودگاه جدید چین

خوشبختانه افتتاح فرودگاه جدید بدون مشکل انجام شد؛ چون قبل از افتتاحیه تعداد بسیار زیادی تست در پشت پرده از مسافرین فرضی تا هواپیمای واقعی صورت گرفت و بارها و بارها همه موارد کنترل شد.

 

 

عکس های فرودگاه جدید پکن

در ادامه تعدادی از عکسهای فرودگاه داکسینگ پکن چین آورده شده است:

  

  

  

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

کشورهای بدون فرودگاه در جهان

قشنگترین فرودگاه های دنیا

 

09309871159