شماره تماس 09309871159

بهترین فستیوال های ارمنستان | زمان برگزاری + اطلاعات کامل

ارمنستان دارای شهرهای توریستی است که در آن فستیوال ها و جشنواره های مختلفی در طول سال برکزار می گردد! لحظه آخری در این مقاله تعدادی از برترین فستیوال های ارمنستان را معرفی نموده است که پیشنهاد می شود، دنبال نمایید.

 

 

حضور در فستیوال های ارمنستان مانند هر کشور دیگر، یکی از بهترین راهها برای مشاهده آداب و رسوم محلی و آشنایی با ارزش ها و سنت های آن کشور است. ارمنستان کشوری است که به گرامیداشت موقعیت های مختلف علاقه دارد، به همین خاطر هر ساله ارمنستان پر از وقایع سرگرم کننده و رویدادهای جالب است.

بنابراین، توصیه می کنیم در طول برپایی این فستیوال ها به ارمنستان سفر کنید تا بتوانید مهمان نوازی ارمنی ها را تجربه کنید، به جمعیتی که در حال آب پاشیدن به هم هستند بپیوندید، نوشیدنی های مختلف کشور را امتحان کنید یا در یک فستیوال فیلم حاضر شوید مطمئن باشید در ارمنستان چیزی که دوست دارید را پیدا می کنید. با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین فستیوال های ارمنستان آشنا شوید.

 

فستیوال روز جاز ارمنستان | Yerevan Jazz Day

اولین فستیوالی که در ارمنستان می توانید در آن شرکت داشته باشید متخصص علاقه مندان به موسیقی جاز است. علاقه مندان به جاز می توانند در فستیوال سالانه روز جاز که در مجموعه کاسکاد (Cascade Complex) در 30 آوریل برگزار می گردد، شرکت نمایند. این فستیوال به مناسبت روز بین المللی جاز (International Jazz Day)، نه تنها در ارمنستان بلکه در سرتاسر دنیا جشن گرفته می شود. این رویداد باعث جمع شدن گروههای جاز ارمنی و همینطور هنرمندان بین المللی می شود تا اهمیت موسیقی را به عنوان روشی در برقراری ارتباط، علیرغم تفاوت ها، به شکل برجسته ای نشان دهند.

 فستیوال روز جاز ارمنستان

 

فستیوال شراب ایروان ارمنستان | Yerevan Wine Day

فستیوال دو روزه  شراب ایروان، یکی دیگر از فستیوال های زیبای ارمنستان است که به میزبانی Areni Festival Fund از 11 تا 12 می در ساریان استریت (Saryan Street) برپا می گردد. در این فستیوال نماینده های 15 کارخانه شراب سازی محلی پیشگام در این صنعت، محصولات خود را عرضه می کنند، در حالیکه رستوران های معروف هم غذاهای نظیر این شراب ها را برای بازدید کنندگان به نمایش می گذارند. در این فستیوال دو روزه، هر روز برنامه های خاصی اجرا می شود؛ مثلا در اولین روز فستیوال، می توان شراب سفید و شراب گل رز را امتحان کرد، درحالیکه شراب های قرمز در روز دوم ارائه می شوند. هر دو روز فستیوال دو روزه شراب ایروان همراه با ارائه آواز و کنسرت می باشد.

فستیوال شراب ایروان ارمنستان

 

فستیوال دلمه ارمنستان | Dolma Festival

فستیوال بعدی که در ایروان برپا می شود فستیوال دلمه است. دلمه غذای ملی ارمنی ها است که بسیار محبوب و پرطرفدار است و از گوشت چرخ کرده پیچیده شده در برگ انگور تازه درست می شود. این فستیوال در روستای نَبِرد (Hnaberd) در 20 می برگزار می گردد. شرکت کنندگان در این فستیوال می توانند انواع بسیار مختلفی از دلمه ها را امتحان کنند. بنابراین، با حضور در این جشن، می توانید در یک روز تمام انواع دلمه هایی که اهالی ارمنستان درست می کنند را امتحان کنید.

فستیوال دلمه ارمنستان

 

فستیوال تمشک سیونیک ارمنستان | The Syunik Mullberry Festival

فستیوال دیگری که هر سال در پارک گوریس برپا می شود، فستیوال تمشک سیونیک در تاریخ 7 جولای است. هدف از برپایی فستیوال سالانه تمشک سیونیک در واقع تبدیل گوریس به یکی از جاذبه های توریستی جذاب ارمنستان و رونق اجتماعی و اقتصادی مردم این منطقه می باشد. در این فستیوال هر کدام از جوامع محلی استان سیونیک، غذاهای مختلف محلی و ملی که از شاه توت درست می شود را عرضه می کنند. توصیه می کنیم در طول برپایی فستیوال شاه توت حتما به اینجا بیایید تا نوشیدنی حاصل از شاه توت ارمنی، شاه توت های خشک، و شیره شاه توت که در زبان محلی به آن دوشاب می گویند را امتحان کنید.

فستیوال سیونیک مالبری ارمنستان

 

فستیوال وارداوار ارمنستان | The Vardavar Festival

فستیوال وارداوار یکی از فستیوال های سرگرم کننده می باشد که در هشتم جولای، در هر جای ارمنستان که هستید، می توانید در آن شرکت کنید. کلمه وارداوار به زبان ارمنی دو معنی دارد: پاشیدن آب و شعله ور شدن گل رز. طبق افسانه ها در این روز الهه آستیک (Astghik) عشق را در همه جای ارمنستان با پاشیدن گلاب پخش می کند و خدای واهان (Vahagn) از این عشق با مبارزه دائمی علیه شر و بدی ها محافظت می کند. بعد از پذیرش دین مسیح توسط ارمنی ها، این سنت به وارداوار، جشنی که در آن همه به هم آب می پاشند، تغییر کرد.

فستیوال وارداوار ارمنستان

 

فستیوال بین المللی فیلم گلدن اپریکات ایروان ارمنستان

دوستداران و علاقه مندان به فیلم هم می توانند در طول برپایی فستیوال فیلم گلدن اپریکات ایروان به پایتخت ارمنستان سفر کنند تا در این رویداد بین المللی حاضر شوند. این فستیوال فیلم از 8 لغایت 15 جولای در سینما مسکو برگزار می گردد. هدف اصلی از برپایی فستیوال فیلم گلدن اپریکات، تشویق فیلمسازان خلاق و تثبیت شبکه ای بین فیلم سازان و مشتاقان فیلم است. فیلم هایی که در طول فستیوال فیلم گلدن اپریکات به نمایش در می آیند به موضوع تجربه انسانی، زندگی روزمره مردم که آنها را به فردی استثنایی یا معمولی تبدیل می کند و شادی ها و مشکلات کشور اختصاص دارند.

فستیوال بین المللی فیلم گلدن اپریکات ایروان ارمنستان

 

فستیوال رنگ ارمنستان | Yerevan Color Run Festival

یکی دیگر از فستیوال های سرگرم کننده ایروان که می توانید در آن شرکت کنید، کالر ران یا جشنواره رنگ ارمنستان است که در مجموعه هامیلار (Hamilar Complex) در ماه جولای برپا می گردد (البته در تاریخ های مختلف). این رویداد صبح زود با یک گرم کردن بدن با حرکات پر انرژی آغاز می شود تا بدن برای دویدن مسافتی 5 کیلومتری آماده شود. شرکت کنندگان در این فستیوال در طول راه از سرتا پا به رنگ های روشن بی ضرر آغشته می شوند. این رویداد در واقع نوعی دویدن سرگرم کننده است، بنابراین زمان مشخص یا قانون و محدودیتی برای شرکت در آن وجود ندارد. با وجود این، به سه مرد و زنی که زودتر از همه به خط پایان می رسند، جایزه مخصوصی اهدا می شود.

فستیوال رنگ ارمنستان

 

فستیوال تاراز ارمنستان | Taraz Festival

فستیوال بعدی فستیوالی مناسب علاقه مندان به لباس های سنتی ارمنستان است. به علاقه مندان به آداب و رسوم و لباس های سنتی ارمنستان توصیه می کنیم حتما در فستیوال تاراز ایروان که در چهارم آگوست برگزار می شود، شرکت کنند. لباس های سنتی ارمنی ها یا به زبان محلی " تاراز" بازتابی از هویت فرهنگی مردم ارمنستان و جنبه هایی از هویت ملی آنهاست. در طول برپایی فستیوال تاراز، می توانید لباس های سنتی که مردم در غرب و شرق ارمنستان می پوشند را مشاهده کنید.

فستیوال تاراز ارمنستان

 

فستیوال بالن ارمنستان | International Ballon Festival

آخرین فستیوالی که توصیه می شود در ارمنستان در آن شرکت کنید، فستیوال بین المللی بالن ایروان است. فستیوال بین المللی بالن که در 15 تا 18 سپتامبر برپا می شود، حال و هوای خاصی را با خود به ایروان می آورد. در این فستیوال تعداد بسیار زیادی از بالن های رنگی از کشورهای مختلف آسمان ایروان را زیبا، و آن را به جایی ایده ال برای گرفتن عکس تبدیل می کنند. فستیوال بین المللی بالن با هدف توسعه گردشگری و همینطور دانش هوانوردی در کشور ارمنستان برگزار می گردد.

فستیوال بالن ارمنستان

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان

مراکز خرید ایروان ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

 

09309871159