شماره تماس 09309871159

غذاهای خیابانی خوشمزه ای که در دبی می توانید امتحان کنید!

غذاهای خیابانی دبی دبی علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد و بعضی از آنها حتی شهرت جهانی پیدا کرده اند! لحظه آخری در این مقاله بهترین غذاهای خیابانی دبی را معرفی نموده است که پیشنهاد می گردد حتما مطالعه نمایید.

 

 

در دبی، شهر برج خلیفه با وجود رستوران های سیار در هر گوشه از شهر، به سختی می توان از خوردن این غذاها و میان وعده های خوشمزه صرف نظر کرد. در این مطلب قرار است تعدادی از غذاهای خیابانی معروف در دبی از بهترین فلافل ها تا فراموش نشدنی ترین و عالی ترین بستنی ها را معرفی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

شاوارما | Shawarma

شاوارما یکی از غذاهای خیابانی مورد علاقه در دبی و سایر کشورهای عربی است که البته بدون اغراق طعم و مزه شاوارمای دبی با سایر جاها فرق دارد. شاورما معمولا در جاهای مختلف به روش های متفاوت تهیه می شود ولی شاورمای اصیلی که در خیابان های دبی پیدا می شود، با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست. شاورما یک غذای گوشتی خوشمزه است که از تکه های گوشت مرغ، بره یا گاو پیچده در نانی پهن و نرم تهیه می شود (البته نوع گوشت آن به ذائقه مشتری بستگی دارد). به نان شاورما علاوه بر گوشت، سبزیجات، پیاز و سس های مختلف نیز اضافه می شود. به عقیده خیلی ها، شاورما مطمئنا یکی از خوشمزه ترین غذاهای این دنیای فانی است.

در سفر به دبی در حین قدم زدن در امتداد خیابان ها می توانید این غذای خوشمزه را هم امتحان کنید. همچنین می توانید شاوارماهای بسیار لذیذ تری را در جاهایی امتحان کنید که شاوارما را همراه با سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنند.

 

شاوارما

 

فلافل | Falafel

فلافل (که در ایران هم بسیار معروف و پرطرفدار است) از دیگر غذاهای خیابانی خوشمزه در دبی است که اگر به غذاهای سرخ کردنی علاقه دارید به هیچ عنوان فرصت امتحان فلافل های خوشمزه دبی را از دست ندهید. فلافل به باقلا یا نخود های توپی به شدت سرخ شده می گویند. فلافل غذایی است که تهیه آن بسیار آسان و غذایی است که مردم خاورمیانه با آن زندگی می کنند.

فلافل

 

هوموس | Hummus

هوموس از غذاهای بسیار سالم و یکی دیگر از غذاهای خیابانی مورد علاقه در دبی و کشورهای عربی است. اگر شما هم به سلامتی خود اهمیت می دهید پس حتما باید هوموس را امتحان کنید. مطمئنا شما هم مثل همه از امتحان این غذا با ظاهر خامه ای و مزه لذیذ  لذت می برید. هوموس را با پوره نخودی که با ارده، آبلیمو، سیر و نمک ترکیب شده، درست می کنند. توصیه می کنیم هوموس را با شاوارما یا نان پیتا بخورید که مزه خوبی دارد.

هوموس

 

هاریس | Harees

در ادامه معرفی بهترین غذاهای خیابانی دبی به هاریس می رسیم که نباید به هیچ عنوان از امتحان آن غافل شد. این غذا را می توانید در جشن ها و اعیاد پیدا کنید. هاریس همان حلیم خودمان است که با گندم و گوشت و چاشنی های شور درست می شود. بنابراین زمانیکه در دبی اقامت دارید، امتحان این ترکیب فوق العاده از گوشت و گندم را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

هاریس

 

ماچبوس یا کَبسا | Machboos or Kabsa

غذای خیابانی بعدی که باید در دبی امتحان کنید، کابسا یا ماچبوس است که برای برنج دوست ها می تواند بسیار لذیذ باشد. کابسا غذایی خوشمزه است که از برنج، گوشت، سبزیجات و ادویه درست می شود. احتمالا با خوردن اولین لقمه از این غذا دوست دارید بیشتر بخورید. طعم این غذا حس چشایی شما را به چالش می کشد.

ماچبوس

 

ساندویچ شیش تاووک | Shish Tawouk Sandwich

شیش تاووک از غذاهای بی نهایت محبوب در بین محلی ها است و براحتی می توان آن را در اغذیه فروشی های زنجیره ای مدیترانه ای، پیدا کرد. این غذا هم مثل شاورما یک غذای گوشتی است که با تکه های نازک گوشت مرغ درون یک نان پهن تهیه می شود. مخلفات دیگر شیش تاوک عبارتند از ادویه، سبزیجات و ترشی. این ساندویچ ترکیبی عالی از تندی و ترشی است که واقعا خوشمزه است.


 

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

بهترین رستوران های دبی

5 غذا در دبی که با طلا درست می شوند

راهنمای سفر به دبی

 

09309871159