شماره تماس 09309871159

قدیمی ترین رستوران جهان را بیشتر بشناسید

رستوران های زیادی در شهرهای مختلف جهان وجود دارند اما شاید لذت غذا خوردن در قدیمی ترین رستوران دنیا تجربه ای فراموش نشدنی باشد. لحظه آخری در این مقاله درباره با سابقه ترین رستوران در جهان نکاتی را بیان کرده است؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

شاید نام "سوبرینو دی بوتین" برای طرفداران ارنست همینگوی نام آشنایی باشد. این نویسنده معروف طبق شواهد مرتبا به این رستوران رفت و آمد داشته است و حتی در رمان خود The Sun Also Rises آن را جاودانه کرده است. اما مهمترین چیزی که رستوران سوبرینو دی بوتین به آن افتخار می کند، داشتن عنوان قدیمی ترین رستوران دنیا است که در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

 

سوبرینو دی بوتین؛ قدیمی ترین رستوران دنیا

سوبرینو دی بوتین در محله قدیمی کاله کوچیلروس (Calle Cuchilleros) مادرید اسپانیا قرار گرفته است. این رستوران بسیار قدیمی در سال 1725 توسط یک آشپز فرانسوی به نام "جین بوتین" و همسرش افتتاح شد. این زوج فرانسوی اسم رستوران خود را "کازا بوتین" گذاشتند.

 

غذای خود را به رستوران بیاورید

رستوران بوتین زمانی افتتاح شد که یک قانون عجیب به نام ممنوعیت عرضه غذا در مسافرخانه ها در اسپانیا رواج داشت. بنابراین، مشتریان مجبور بودند غذایی که می خواستند در مسافرخانه بخورند را برای پختن به رستوران بیاورند. خوشبختانه این قانونِ فاقد طرفدار، به سرعت برداشته شد. چون حتی تصور اجبار آوردن سبزیجات و گوشت هر بار که قصد دارید به جایی سفر کنید هم، وحشتناک و گیج کننده است.

 

تغییر مالکیت

رستوران بوتین بعد از مرگ بوتین و همسرش، به برادرزاده بوتین کاندیدو رمیس رسید. کاندیدو رمیس نام رستوران را به نام مناسب سوربینو دی بوتین یا همان برادرزاده بوتین تغییر داد. تا قرن بیستم رستوران بوتین به همان شکل ابتدایی خود پابرجا بود تا اینکه خانواده گونزالز مدیریت رستوران را به دست گرفتند و رستوران را گسترش دادند. رستوران بوتین از گذشته تا به امروز به عنوان نماد فرهنگی و تاریخی مادرید مشغول کار می باشد.

 

راز دستور آشپزی 200 ساله

رستوران بوتین غذاهای سنتی و اصیل کاستیلئن را سرو می کند که از سبزیجات و دیگر مواد اولیه تازه درست شده اند. بعضی از غذاهای این رستوران با دستور پختی تهیه می شوند که حتی از خود رستوران هم قدیمی تر اند! از غذاهای معروف رستوران بوتین هم می توان از گوشت کبابی، اِنترانداس (entrandas) سنتی، صدف، گازپاچو و نوشیدنی هایی که در لیوان های با دست نقاشی شده سرو می شود، نام برد. جالب است بدانید در رستوران بوتین برای آشپزی هنوز از چوب بلوط سیصد ساله و اجاق گاز چدنی استفاده می شود.

 

مشارکت بوتین در تالیف آثار ادبی

در طول قرن بیستم بود که رستوران بوتین به عنوان یک مکان ادبی ثبت شد و از آن زمان به بعد، به مکانی محبوب برای خلق آثار نویسندگان و هنرمندان تبدیل شد و هنرمندانی مثل اسکات فیتس جرالد، گالدوس، فردریک فورسیت و گراهام گرین همگی از رستوران بوتین به عنوان پس زمینه خلق رمان های خود استفاده کردند. از برجسته ترین نویسنده هایی که تا به حال وارد بوتین شده اند هم باید به برنده جایزه نوبل ارنست همینگوی اشاره کرد. همچنین فرانسیس گویا نقاش معروف رمانیک اسپانیایی مدت کوتاهی در رستوران بوتین پیشخدمت بوده است!

 

غذا خوردن در بوتین بعنوان یک فرد عادی

برای اینکه در بوتین غذا بخورید حتما نباید دستی در ادبیات و هنر داشته باشید. هر زمان که در مادرید اقامت داشتید، می توانید پس از قدم زدن در خیابان های تاریخی مادرید، روز خود را با خوردن یک غذای دوست داشتنی در بوتین به پایان برسانید. البته حتما از قبل میز رزو کنید، چون موقع صرف غذا رستوران خیلی شلوغ می شود. واقعا چه کسی دوست دارد فرصت غذا خوردن در قدیمی ترین رستوران دنیا را از دست بدهد؟!

 

دیگر رستوران های معروف مادرید

بعد از اینکه درنهایت موفق شدید در بوتین، قدیمی ترین رستوران دنیا  غذا بخورید، می توانید از چند رستوران نمادین دیگر در طول اقامت خود در مادرید اسپانیا دیدن کنید که عبارتند از:

- کازا آلبرتا

- زاکاکین

- کازا لابرا

- کافه گیجون

- تابرنا لا بولا

- کافه کومرشیال

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

بهترین شهرهای جهان از نظر غذاهای خوشمزه

ارزان ترین غذاهای دنیا

 
 

09309871159