شماره تماس 09309871159

چرا همه باید حداقل یک بار در زندگی خود از کانادا دیدن کنند؟!

کانادا کشوری وسیع و پهناور در قاره آمریکا است که پر از جاذبه های طبیعی و دیدنی می باشد. لحظه آخری در این مقاله درباره دلایل سفر به کانادا نکاتی را بیان نموده است که پیشنهاد می کنیم تا انتها دنبال نمایید.

 

 

کانادا بواسطه نزدیکی با آمریکا، مناطق شهری منحصر بفرد و طبیعت فوتوژنیک از کشورهای توریستی محبوب در دنیا است. اما اگر می خواهید متقاعد شوید که به چه دلیلی باید از کانادا حداقل یک بار در زندگی خود دیدن کنید، با ما همراه باشید تا با علت های سفر به کانادا آشنا شوید.

 

شهرهای منحصر بفرد

اولین دلیل برای بازدید از کانادا شهرهای منحصر بفرد آن است. کانادا تعدادی شهر منحصر بفرد دارد که در این کشور پهناور پراکنده شده اند. وینی پگ که به خاطر هزینه و کیفیت زندگی اقتصادی و مناسب از شهرهای معروف کانادا است؛ کالگری به خاطر نزدیکی به پارک ملی بَنف (Banff)؛ اوتاوا به خاطر وجود موزه های جالب و کانال ریدو (Rideau) و یلو نایف برای دیدن نورهای شمالی از جمله شهرهای منحصر بفرد کانادا می باشند که سفر به آنها را یکبار هم که شده به همه توصیه می کنیم.

شهرهای کانادا برای سفر

 

بعد نوبت به ونکوور می رسد که مطمئنا منحصر بفرد ترین شهر در کانادا است. در ونکوور زندگی شهری همراه با زیبایی های طبیعی اطراف شهر، به طرز ماهرانه ای در هم آمیخته است، بطوریکه می توانید از محل کار خود در کمتر از یک ساعت به کوه بروید. تورنتو چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی هم به نوبه خود از شهرهای منحصر بفرد کانادا است و مونترال و کِبِک، از شهرهایی هستند که جذابیت اروپایی را با خود به کانادا آورده اند. پس فرقی نمی کند که برای استراحت و تمدد اعصاب به دنبال چه نوع شهری هستید، مطمئنا گزینه مورد نظر خود را در کانادا پیدا می کنید.

اینجا بخوانید: بهترین شهرهای کانادا

 

بزرگترین شوی فضای باز دنیا

دلیل بعدی سفر به کانادا برای حداقل یک بار هم که شده، برپایی بزرگترین شوی فضای باز دنیا در این کشور است. کالگری هرساله میزبان کالگزی استامپِد (Calgary Stamped) است که همچنین به بزرگترین شوی فضای باز دنیا معروف است. کالگری استمپد " فقط یک نمایش سوارکاری نیست بلکه محل برپایی نمایشگاه، رژه، کارناوال، کنسرت و رقابت های کشاورزی است. کالگری استمپد که هر ساله بیش از 1 میلیون شرکت کننده دارد، در واقع  بزرگداشت فرهنگ و میراث غربی است.

فستیوال های کانادا

 

اما کالگری استمپد تنها فستیوال کانادایی با میلیون ها بازدید کننده نیست، بلکه فستیوال سالانه بین المللی جاز مونترال، وینترلود (Winterlude) در اوتاوا و فستیوال جشن چراغ ها در ونکوور نیز از دیگر فستیوال های محبوب کانادا می باشند.

 

طبیعت کم نظیر کانادا

کانادا بدون شک تعدادی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی در دنیا را درا می باشد. بیشتر خاک کانادا خالی از سکنه است که به معنای تعداد زیادی منطقه بکر و دست نخورده است. کانادا سرزمینی است که در نوناووت (Nunavut) آن می توانید زندگی در قطب را تجربه کنید؛ برای کوهپیمای به صخره های کانادا و پارک های ملی بَنف و جاسپر بروید، برای استفاده از ساحل و زیبایی های آن به نوار ساحلی بریتیش کلمبیا یا تالاب های آلبرتا بروید یا از چمن زارها در وسط کانادا دیدن کنید یا به طرف پارک های ملی دورافتاده در نیوفوندلند و لابرادور بروید. پس اگر از طبیعت لذت می برید، حتما عاشق کانادا می شوید.

طبیعت دیدنی و کم نظیر کانادا

 

غذاهای کانادا

امتحان غذاهای مختلف یکی از بهترین بخش های بازدید از یک کشور جدید است. توصیه می کنیم در سفر به کانادا حتما پوتین، غذای ملی  کانادا را امتحان کنید که از سیب زمینی سرخ کرده ای که روی آن آبگوشت و کشک پنیر ریخته شده درست می شود. علاقه مندان به غذاهای شیرین و شیرینی جات می توانند به کافه های نانائیمو (Nanaimo) در بریتیش کلمبیا بروند و تارت های کره ای را در اونتاریو امتحان کنند. مونترال هم دو غذای خوشمزه به نام های نان شیرینی های حلقوی مونترال و گوشت های دودی مونترال دارد. بنابراین، غذا هم بدون تردید می تواند یکی از دلایل سفر به کانادا باشد.

غذاهای کانادایی

 

تکه ای از اروپا در آمریکای شمالی

دلیل بعدی که می تواند توجه شما را برای سفر به کانادا جلب نماید این است که در برخی از شهرهای آن می توانید حال و هوای کشورهای اروپایی را تجربه کنید. کبک استانی بی نهایت متمایز و تنها استان فرانسوی زبان کانادا است که علیرغم اینکه هنوز درآمریکای شمالی هستید با سفر به آن تصور می کنید که به فرانسه سفر کرده اید! درهر گوشه از کبک شیرینی فروشی های فرانسوی، خیابان های سنگفرش و معماری اروپایی را می توانید ببینید. استان کبک علاوه بر مونترال و کبک که دو شهر مهم این استان محسوب می شوند، شهرهای جذاب و پارک های ملی دیدنی هم، دارد.

کبک کانادا

 

مردم مهربان کانادا

کانادا معروف است به اینکه یکی از مهربان ترین مردم دنیا را دارد. توریست هایی هم که به این کشور سفر کرده اند، مردم کانادا را مردمی همواره آماده کمک، بسیار مودب و بی نهایت خونگرم، توصیف می کنند. کانادا همچنین کشوری بی نهایت متنوع (از لحاظ فرهنگی و ملیتی) و آزاد است. نخست وزیر کانادا جاستین ترودیو (Justin Trudeau) نمونه ای عالی از این توصیفات است. در سال 2017 جاستین ترودیو فعالیت در اکانت توییتر خود را شروع کرد تا همه بدانند کانادا چقدر مردم خونگرمی دارد و به گفته او " تنوع نژادی هم نقطه قوت کانادایی ها محسوب می شود".

مردم کانادا

 

فصل های جذاب در کانادا

فصل ها می تواند یکی دیگر از دلایل جذابیت کانادا برای توریست ها باشد. برخی از کشورها و مناطق واقعا از موهبت داشتن 4 فصل سال بی نصیب اند. خوشبختانه کانادا از این امتیاز برخودار است. در اکثر قسمت های کانادا زمستان هوا سرد و برفی است ولی بریتیش کلمبیا منطقه ای است که معتدل ترین هوای زمستانی را در کل کانادا دارد. بهار در کانادا با بیدار شدن طبیعت و حیوانات از خواب زمستانی و شکوفا شدن گل ها همراه است. تابستان فصل اوج توریست در کانادا است که با فستیوال ها، اسکی های آبی و آب و هوایی آفتابی و عالی کامل می شود. تعدا زیادی از استان ها و ایالت های کانادا هم با نارنجی ، زرد و قرمز شدن برگ ها  به پاییز خوشامد می گویند. کانادا خوشبختانه در تمام فصول خوب و عالی به نظر می رسد.

کانادا در فصل های مختلف

 

پیست های اسکی درجه یک در کانادا

کانادا کشوری با زمستان سرد و چشم اندازهای کوهستانی است، به همین دلیل ریزورت های اسکی فراوان و شهرهایی با پیست اسکی زیبا در سرتاسر کانادا وجود دارد. در کانادا همچنین تعدادی از تاپ ترین مقصدهای اسکی مثل مونت تربلنت در کبک و ویستلر بلک کامب در بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. تعدادی از این مقصدها حتی بیشتر به دلیل وجود تفریحات بعد از اسکی معروف اند. در کانادا برای انواع اسکی بازها و علاقه مندان به اسنو بورد، از مبتدی ها گرفته تا اسکی بازهای ماهری که به دنبال بزرگترین پیست سقوط عمودی آمریکای شمالی هستند، یک ریزورت  اسکی وجود دارد. در واقع اسکی کردن در کانادا باید در لیست هر ماجراجویی، قرار داشته باشد.

پیست های اسکی در کانادا

 

ماجراجویی های فضای باز در کانادا

اگرچه اسکی و اسنوبورد احتمالا در راس همه ورزش ها و فعالیت های زمستانی در کانادا قرار دارد، در کانادا هر فصلی از سال خیلی از ماجراجویی های دیگر هم برای امتحان کردن وجود دارد. مثلا می توانید اوقات خود در کانادا را به گشت و گذار در زیستگاه های طبیعی نفس گیر سپری کنید. همچنین می توانید سایر ورزشهای زمستانی شامل اسنو شو، اسکی دور کشورف سورتمه سواری، دوچرخه سواری در برف و اسنو موبیل را در کانادا تجربه کنید. در تابستان هم می توانید از ماهیگیری، کانو سواری، دوچرخه سواری در کوهستان و کوه پیمایی لذت ببرید.

ماجراجویی های فضای باز در کانادا


 

چنانچه بدنبال سفر به کانادا و اخذ ویزای کانادا هستید (چه برای مسافرت و چه برای مهاجرت)، با مشاوران ما در بخش خدمات ویزای کانادا در ارتباط باشید!

ویزای مولتیپل کانادا

همه چیزهایی که باید درباره کانادا بدانید

راهنمای سفر به کانادا

ویزای توریستی کانادا

 


 

09309871159