شماره تماس 09309871159

کشورهایی با طولانی ترین زمان استراحت و ناهار کارمندان و کارکنان در دنیا

زمان استراحت برای صرف ناهار در بین کارمندان کشورهای مختلف فرق دارد و بسته به عومال متغیر، متفاوت است . لحظه آخری در این مقاله کشورهای با بیشترین زمان استراحت برای ناهار کارمندان را معرفی کرده است که پیشنهاد می شود از دست ندهید.

 

 

ایرانی ها بخوانند و گریه کنند: کارگران و کارمندان در این کشورها دو تا سه برابر کارمندان ایرانی زمان ناهار و استراحت دارند! در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از کشورهایی آشنا کنیم که بیشترین زمان استراحت و ناهار را دارند؛ همچنین به سبک و سنگین کردن بایدها و نبایدهای این سبک زندگی (لایف استایل) می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

اسپانیا: 3 ساعت

اسپانیا یکی از کشورهایی است که در آن بیشترین زمان استراحت و ناهار برای کارگران و کارمندان در نظر گرفته شده است. " چرت بعد از ناهار" در بین اسپانیایی ها شوخی نیست و حقیقت دارد. در اسپانیا، اکثر شرکت ها بین 2 تا 5 بعد از ظهر زمان استراحت دارند و بعد از آن 3 ساعت دیگر تا پایان ساعت کاری، کار می کنند. با این خلاصی دیرهنگام از کار چگونه باید شامی که قرار است ساعت 10 شب سرو شود را آماده کنند؟ چرا به جای 2 تا 5 مثلا نباید 9 صبح تا 12 ظهر وقت استراحت به کارکنان اسپانیایی داده شود؟ در نظر گرفتن این ساعت (یعنی 2 تا 5 بعد اظهر) به خاطر این است که این ساعات در فصول گرم، گرمترین ساعات روز است و باعث می شود بهروه وری کارکنان کم شود، چه داخل اداره یا دفتر باشد چه در بیرون.

اسپانیایی ها اخیرا سعی کرده اند به سنت ها و آداب و رسوم خود وفادارتر باشند. در همین راستا سال گذشته، فرمانداری کاتالونیا به پایان یافتن روز کاری در ساعت 6 بعد از ظهر رای داد. به نقل از گاردین این رای شاید خاتمه چَرت بعد از ناهار برای کارکنان منطقه کاتالونیا باشد.

دیدنی های اسپانیا

 

یونان: 3 ساعت

یونان کشور بعدی با زمان استراحت و ناهار طولانی در دنیا است. زمان ناهار طولانی در یونان زیاد به استراحت ربط ندارد. بلکه همچنین ریشه در مدت زمان صرف غذا و آداب و رسوم آن دارد. یونانی ها ناهار را اصلی ترین وعده غذایی روزانه می دانند، به همین دلیل خوردن غذا در این وعده زمان زیادی طول می کشد.

در یونان اکثر کارکنان برای صرف ناهار و یک چرت کوتاه حدود ساعت 2 بعد از ظهر به خانه می روند و ساعت 5 دوباره به محل کار خود بر می گردند. یونانی ها برای وعده ناهار خود معمولا چه غذاهایی می خورند؟ مزه (Meze) بشقاب  کوچکی از فتا، زیتون، تزاتزیکی، سبزیجات و سوولاکی احتمالا گزینه هایی هستند که یونانی ها برای ناهار انتخاب می کنند.

دیدنی های یونان

 

فرانسه: 2 ساعت

فرانسه کشوری است که کارکنان آن 2 ساعت برای استراحت و ناهار وقت دارند. بین مغازه داران سرتاسر فرانسه چه در پاریس شلوغ چه در مناطق روستایی، مرسوم است که ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر را به خوردن ناهار و استراحت اختصاص می دهند. این ساعت همچنین وقت ناهار و استراحت دانش آموزان و همینطور زمان ناهار کارکنان و کارگران شرکت ها می باشد.

به نقل از انتشارات دیجیتال فرانسوی انگلیسی زبان thelocal.fr طبق نظرسنجی که اخیرا صورت گرفته 43 درصد از کارگران فرانسوی هر روز بیش از 45 دقیقه وقت صرف ناهار خود می کنند که بیشترین درصد را در بین 14 کشور شرکت کننده در نظر سنجی داشته است.

نمایی از برج ایفل در  پاریس فرانسه

 

چین: 2 ساعت

در چین وقت استراحت و ناهار بین ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر است. چینی ها در این دو ساعت ابتدا ناهار می خورند و بعد کمی استراحت می کنند. طبق مقاله ای که در سال 2014 در NBC مطرح شد، ایده تجدید قوا با استراحت نیم روزی، ایده ای کارآمد می باشد. طبق این ایده کارخانه ها به کارگران اجازه می دهند تا خوابی نیم ساعته یا کمتر داشته باشند.

نمایی از شهر پکن در چین

 

برزیل: 2 ساعت

برزیل هم کشوری است که زمان ناهار و استراحت تقریبا طولانی دارد. البته کارگران و کارکنان برزیلی می دانند که چگونه برای خود زمان استراحت و ناهار ترتیب دهند. آنها اغلب یک قرار ملاقات در اداره برای ساعت 10 و نیم یا 11 صبح ترتیب می دهند که در ادامه دو ساعت زمان استراحت و ناهار هم به آن اضافه می شود. اما مثل اسپانیا، شام در برزیل هم خیلی دیر سرو می شود، به همین خاطر برزیلی ها می توانند  تا دیروقت کار کنند ولی حتما به یک ناهار عالی برای کار کردن تا آخر وقت نیاز دارند.

نمایی دیدنی از شهر ریودوژانیرو در برزیل

 

ایتالیا: 1 ساعت و نیم

آخرین کشور با زمان استراحت و ناهار طولانی، کشور ایتالیا است. در ایتالیا اگر رئیس شما آدم منصفی باشد، یک ساعت و نیم زمان استراحت و ناهار دارید. در ایتالیا، طبق یک نظرسنجی جدید توسط Quickbook داشتن یک ساعت و نیم زمان برای ناهار و استراحت، یک زمان استاندارد می باشد.

نمایی دیدنی از شهر ونیز ایتالیا

 

 

پیشنهاد می شود این مطالب را هم بخوانید:

حقایق جالب در مورد 5 کشور خارجی

لقب 7 شهر مهم دنیا

شغل های منحصر بفرد در کانادا


 

09309871159