شماره تماس 09309871159

جاذبه های گردشگری و دیدنی سنگاپور

سنگاپور کشوری کوچک در آسیاست که بعنوان یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا شناخته می شود. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور را معرفی کرده است.

 

 

سنگاپور کشوری کوچک و مدرن در جنوب شرقی آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای سنگاپور می باشد. صنعت گردشگری از اصلی ترین منابع درآمد در سنگاپور محسوب می گردد. سنگاپور دارای جاذبه های گردشگری و امکانات رفاهی و اقامتی زیادی می باشد و همین امر موجب شده است تا تور سنگاپور در سالیان اخیر به یکی از تورهای پرطرفدار تبدیل گردد.در این مطلب سعی شده است تا معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری سنگاپور معرفی گردد؛ با ما همراه باشید تا با این مکان ها آشنا شوید.

 

موزه ها و گالری های سنگاپور

تعدادی از معرف ترین موزه ها و گالری های موجود در سنگاپور عبارتند از:

- موزه علم و هنر سنگاپور

بخشی از تفریحگاه ساحلی مارینا بی سندز، به موزه علم و هنر اختصاص دارد. در اینجا می توانید از نمایشگاه دائمی Future World دیدن کنید و یا از نمایشگاه هایی که در حال برگزاری هستند بازدید نمایید.

 

- گالری ملی سنگاپور

گالری ملی سنگاپور یکی از جاذبه های دیدنی سنگاپور می باشد که در آن هنر مدرن توسط هنرمندان آسیای جنوب شرقی، به نمایش در آمده است. گالری ملی از ترکیب متنوعی از آثار هنرمندان شناخته شده منطقه تشکیل شده است. در بازدید از گالری ملی حتما سری به پشت بام مجموعه بزنید و از باغ مجسمه آن دیدن کنید که آثاری متعلق به دان وو، هنرمند ویتنامی متولد دانمارک در آن وجود دارد.

 

- موزه ملی سنگاپور

بزرگترین موزه سنگاپور، موزه ملی سنگاپور است که در آن دو گالری مهم وجود دارد: گالری Living سنگاپور با نمایشگاه هایی در مورد غذا و مواد غذایی، عکاسی، فیلم و مد؛ و همچنین گالری تاریخ سنگاپور که تاریخ جزیره را از قرن چهاردهم به تصویر کشیده است.

 

 

پارک ها و باغ های سنگاپور

تعدادی از معرف ترین پارک ها و باغ های موجود در سنگاپور عبارتند از:

- پارک هاو پار ویلا (Haw Par Villa) سنگاپور

پارک هاو پار ویلا توسط برادرانی که تایگر بالم (Tiger Balm) را اختراع کرده اند ساخته شد تا با آن والدین بتوانند به کودکان خود اخلاقیات را از طریق اسطوره شناسی چینی، آموزش دهند. اگرچه بعضی از مجسمه های این پارک این روزها دیگر ارزشی ندارند ولی دیدن آنها که عجیب و جالب اند، می تواند تجربه خوبی باشد.

 

- باغ گیاه شناسی سنگاپور

باغ های گیاه شناسی سنگاپور یکی از قدیمی ترین پارک های سنگاپور و محل پیدایش ارکیده درسنگاپور می باشد. این پارک، منطقه وسیعی از مرکز سنگاپور را به خود اختصاص داده است. در این پارک بیش از 10 هزار گونه از گیاهان و جانوران شامل سوسمارهای ترسناک حفاظت شده زندگی می کنند. پارک گیاه شناسی هر روز از 5 صبح تا 12 باز است و بازدید از آن رایگان می باشد.

 

- باغ های چینی و ژاپنی سنگاپور

با خارج از شدن از شهر سنگاپور و رفتن به سمت غرب به باغ های چینی و ژاپنی می رسید. آخر هفته ها سنگاپوری ها در فضای باز یکی از پارک ها، کریکت بازی می کنند. در یکی از قسمت های باغ چینی موزه لاک پشت ها قرار دارد که بزرگترین مجموعه از لاک پشت های دنیا را به نمایش گذاشته است.

 

- پارک فورت کانینگ سنگاپور

پارک فورت کانینگ دقیقا واقع در مرکز جزیره سنگاپور، جاییست که نقش مهمی در تاریخ سنگاپور داشته است: سِر (آقای) استمفورد، اولین خانه اش را روی تپه کانینگ فورت ساخت و در طول جنگ جهانی دوم از آن به عنوان مقر اصلی ارتش انگلستان و بعدها ارتش ژاپن در طول اشغال سنگاپور توسط ژاپنی ها، استفاده می شد.

 

- باغ گاردنز بای د بی (Gardens By The Bay) سنگاپور

شناخته شده ترین باغ سنگاپور، گاردنز بای د بی می باشد که یکی از جاذبه های اصلی سنگاپور نیز بشمار می آید و به خاطر چشم انداز بی نظیری که دارد معروف شده است. گاردنز بای د بی از 18 باغ عمودی تشکیل شده که ارتفاع آنها به 16 طبقه می رسد! دیگر جاذبه های گاردنز بی عبارتند از دو گنبد حفاظت شده به نام های اسکای واک OCBC و مارینا باراجه.

 

باغ وحش و سافاری سنگاپور

معرف ترین مکان های ویژه علاقه مندان به حیوانات در سنگاپور عبارتند از:

-باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر مخصوصا برای عاشقان حیوانات است که به خاطر نمونه حیوان های از بند رها شده خود محبوب و شناخته شده می باشد. باغ وحش سنگاپور با مساحتی حدود 90 هکتار مترمربع، دارای بیش از 300 گونه حیوان زندگی می کنند که 15 درصد از آنها در معرض خطر انقراض می باشند. باغ وحش سنگاپور به گونه ای طراحی شده است که بسیاری از حیوانات در محدوده وسیعی نگهداری می شوند که با خاکریزهایی احاطه شده است.

 

-سافاری رودخانه سنگاپور

در سافاری رودخانه سنگاپور، توریست ها به قایق رانی از میان جنگل های استوایی می پردازند. حیواناتی که در آبهای شیرین زندگی می کنند را می توان در دو طرف رودخانه دید که سگ آبی آمریکایی، افعی سیلانی و پانداهای عظیم الجثه را شامل می شوند.

 

 

گشت و گذار در سنگاپور

تعدادی از جزیره های تفریحی در سنگاپور عبارتند از:

-جزیره پولائو اوبین (Pulau Ubin) سنگاپور

برای رفتن به جزیره پولائو اوبین که یکی از جاذبه های توریستی سنگاپور محسوب می شود، سوار قایق های ترمینال چانگی فری شوید و با پرداخت 2 دلار برای هر نفر طی سفری کوتاه به این جزیره برسید. وقتی به آنجا رسیدید هم می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار در داخل جزیره بپردازید. پولائو اوبین آخرین روستای کامپونگ یا سنتی سنگاپور و همینطور محل قرار گرفتن تالاب های چک جاوا می باشد و مکانی بسیار دیدنی و پرطرفدار به شمار می آید.

 

-جزیره سنت جان و لازاروس سنگاپور

سفر به جزیره سنت جان و لازاروس که از جاذبه های دیدنی سنگاپور می باشد، یک سفر برنامه ریزی شده و منظم است. لنج هایی به شکل منظم از مارینا سوت پیر ( با هزینه حدودا 15 تا 20 دلار برای هر نفر) شما را در مدت 30 دقیقه به جزیره می رسانند. در جزیره سنت جان و لازاروس هیچ مغازه یا فروشگاهی وجود ندارد، بنابراین حتما با خودتان آب کافی، میان وعده و ضد آفتاب داشته باشید. وقتی به جزیره زیبای هلالی شکل می رسید و در آبهای زلال و شفاف زیباترین سواحل سنگاپور شنا می کنید، از اینکه نتیجه تلاش تان رسیدن به چنین جایی بوده بسیار خوشحال خواهید شد.

 

 

محله ها و مناطق دیدنی سنگاپور

تعدادی از محله های دیدنی و پرطرفدار در سنگاپور عبارتند از:

-محله هند کوچک در سنگاپور

هند کوچک یکی از مناطق دیدنی سنگاپور می باشد. اخیرا پیاده روی هایی برای گشت و گذار در منطقه ترتیب داده می شوند که به نظر بهترین راه برای کشف این منطقه است. در هند کوچک، تنوع بی نهایتی از رنگ ها و صداها را می توان مشاهده کرد. با قدم زدن در اطراف بازار واقع در طبقه اول تکا مارکت می توانید چیزهایی برای خریدن پیدا کنید.

 

-محله چینی ها در سنگاپور

محله چینی ها یکی از جاهای بسیار توریستی در سنگاپور است که ارزش قدم زدن دارد. در خیابان پاگودای محله چینی ها می توانید از سوغات سراهای زیادی که وجود دارد، سوغاتی بخرید. اگر قصد خرید سوغاتی ندارید، می توانید به جای آن به خیابان اسمیت بروید که پر از فروشنده های دوره گرد چینی و دکه های آنهاست و از قدم زدن در این منطقه لذت ببرید. همچنین می توانید از اینجا پیاده به معبد دندان بودا و موزه بروید که در انتهای خیابان واقع شده اند. در موزه می توانید اطلاعاتی هر چند اندک درباره فرهنگ بودایی بدست آورید.

 

-منطقه کامپونگ گِلَم (Campung Glam) سنگاپور

درکامپونگ گلم که یکی دیگر از جاذبه های دیدنی سنگاپور است، می توانید از تماشای مسجد تاثیر گذار سلطان و خیابان های پر از غذاهای ترکی و مدیترانه ای لذت ببرید. آخر هفته ها در کامپونگ، بازارهای حراجی و ارزان و رویدادهای هنری در محله های آن بر پا می گردد.

 

-منطقه یونیورسال استوذیو سنگاپور

در یونیورسال استودیوی سنگاپور می توانید شور و هیجان را تجربه کنید! یونورسال استودیو در جزیره سنتوزا و بخشی از ریزورت ورلدز (Resorts World) واقع شده که یک پارک تفریحی دارای هفت منطقه با تمی خاص می باشد و برای تمام اعضای خانواده چیزی برای تفریح و سرگرم شدن دارد. علاقه مندان به فیلم های ترسناک بهتر است در ماه اکتبر از یونیورسال استودیو دیدن کنند چون در این زمان استودیو به پخش فیلم های وحشتناک تحت عنوان "شب های ترسناک هالووین" می پردازد.

 

-ساحل سیلوسو سنگاپور

ساحل سیلوسو که در انتهای جزیره سنتوزا واقع شده یکی از سه ساحل محبوب در سنگاپور و از جاذبه های توریستی معروف سنگاپور می باشد. دو ساحل محبوب دیگر یکی تانجونگ است که به پارتی بیچ معروف است و دیگری ساحل پالاوان است که بیشتر محبوب خانواده هاست. اما ساحل سیلوسو که در وسط این دو ساحل قرار دارد، دارای تعداد زیادی رستوران زیبا و دقیقا در کنار ساحل می باشد.

 

-پارک آبی Adventure Cove سنگاپور

این پارک آبی یکی دیگر از جاذبه های تفریحی سنگاپور می باشد و جای بسیار شگفت انگیز برای کسانی است که به دنبال هیجان زیاد هستند. در پارک تعدادی غلتک آبی و استخر مخصوص غواصی با لوله تنفسی وجود دارد که در آن می توانید در کنار ماهی آب شیرین، شنا کنید.

 

-پشت بام هتل مارینا بی سندز سنگاپور

در سفر به سنگاپور می توانید شب تان با یک لیوان نوشیدنی در پشت بام هتل مارینا بی سندز به پایان برسانید که مکانی بسیار دیدنی با منظره ای بی نظیر می باشد. برای رفتن به استخر شنا باید یکی از مهمانان مارینا بی باشید یا اگر به کافه Cest La Vie واقع در پشت بام مارینا بروید، نیازی نیست برای ورود به اسکای پارک، ورودی آن به مبلغ 20 دلار را بپردازید.

 

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای سفر به سنگاپور

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید در سنگاپور

کسب اطلاعات بیشتر: درباره سنگاپور

09309871159