شماره تماس 09309871159

مدارک ویزای انگلیس | هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان

ایرانی ها برای سفر به انگلیس، نیاز به ویزای انگلیس دارند. شرایط اخذ ویزای انگلیس هم نسبتا دشوار است و برای کسانی که بدنبال اطلاع از نحوه اخذ آن هستند، آسان نیست! در این مطلب سعی شده است تا بطور جامع و البته مفید، شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز آن معرفی گردد؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

برای مسافرت و زندگی در انگلستان عموماً باید یکی از انواع ویزای انگلستان را اخذ کرد. برای این منظور، دولت بریتانیا انواع ویزای کاری و تحصیلی و همچنین مهاجرت و پناهندگی را برای افراد متقاضی واجد شرایط صادر می کند. در حالیکه اداره هویت و گذرنامه بریتانیا (The Identity and Passport Service) مسئول صدور گذرنامه برای متقاضیان است، آژانس مرزبانی بریتانیا (UK Border Agency) کار بررسی تقاضای پناهندگی و مهاجرت به انگلستان را به عهده دارد.

اتباع کشورهای اتحادیه اروپا باید ظرف سه ماه از ورود خود به بریتانیا تقاضای مجوز اقامت نمایند، اتباع غیر اتحادیه اروپا باید قبل از ورود به این کشور از سفارت یا کنسولگری بریتانیا در کشور خود برای گرفتن مجوز ورود اقدام نمایند. شرایط صدور ویزای انگلستان برای اتباع غیر اروپایی که میخواهند در بریتانیا زندگی و کار کنند نسبتا سخت می باشد.

 

انواع ویزای انگلیس

انواع تقاضا برای اخذ ویزای انگلیس عبارتند از:

- ویزای توریستی در انگلیس

- ویزای کاری در انگلیس

- ویزای تحصیلی در انگلیس

- اخذ ویزا از طریق بستگان

لازم به ذکر است که دو نوع تقاضای دیگر نیز برای مهاجرت و پناهندگی در انگلیس وجود دارد که عبارتند از:

- اجازه اقامت در انگلیس

- اعطای شهروندی انگلیس

 

ویزای توریستی انگلیس

 ویزای توریستی کشور انگلیس به افرادی تعلق می‌گیرد که با هدف گردش و تفریح یا دیدار با خانواده می‌خواهند به این کشور سفر کنند. اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای روادید است. فرم تقاضای ویزای انگلستان را لازم است که به صورت آنلاین در وبسایت اینترنتی کنسول‌ گری تکمیل نمایید. بعد از انجام مراحل آنلاین، ایمیلی در مورد وقت ملاقات تعیین‌ شده، به طور خودکار به نشانی اینترنتی که در زمان تکمیل فرم وارد کرده‌ اید، ارسال می‌شود. توجه گردد که در زمان ملاقات تعیین‌ شده حضور متقاضی جهت ارائه مدارک، پرداخت هزینه‌ی ویزا و انجام انگشت‌ نگاری ضروری می باشد.

 

- مدارک ویزای توریستی انگلیس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلیس بصورت زیر می باشد:

- اصل و کپی کلیه صفحات پاسپورت فعلی حتی صفحات سفید روی برگه A4

*توجه: اعتبار پاسپورت باید حداقل 6 ماه بیشتر از مدت زمان سفر به انگلیس باشد.

- اصل و کپی کلیه صفحات پاسپورت های 10 سال گذشته حتی صفحات سفید روی برگه A4

- اصل و ترجمه شناسنامه

- دو قطعه عکس جدید 3.5 * 4.5 رنگی با زمینه سفید از روبه رو

- اصل و یا کپی دعوتنامه از بستگان درجه یک و یا برگه تاییدیه یا واچر هتل

 *توجه: واچر هتل برگه‌ ایست‌ که به منزله رزرو رسمی هتل در اروپاست و در صورت عدم وجود دعوتنامه، برای اخذ ویزای انگلیس الزامیست.

- در صورت وجود دعوتنامه هم مدارک میزبان به این شرح مورد نیاز است: فیش حقوقی، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار، سند ملکی یا اجاره‌نامه در انگلستان، آخرین برگ مالیاتی پرداخت‌ شده، قبوض پرداختی (مثل آب، برق، گاز).

- اصل و ترجمه سند ازدواج در صورت تأهل

- برگه پرینت‌ شده فرم درخواست وقت سفارت انگلیس و تأییدیه‌ ای که سفارت انگلیس پیش از شروع وقت سفارت به شما خواهد داد.

- اصل و ترجمه گردش‌های حساب شخصی و جاری در 6 ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و…

*توجه: برای مدیران شرکت‌ها، ارائه ریزپرینت گردش مالی حساب شرکت هم الزامی ‌است.

- اصل و ترجمه سند ملکی و در صورت اجاره دادن ملک، اصل و ترجمه اجاره‌نامه موردنظر

- اصل و ترجمه مدارک شغلی؛

شامل: گواهی اشتغال به کار، گواهی مرخصی با ذکر با حقوق یا بی‌ حقوق بودن مرخصی

و یکی از ‌مدارک زیر: کارت پرسنلی، کارت مهندسی، کارت دانشجویی، حکم کارگزینی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی و… ، بیمه ۶ ماه گذشته و گواهی تأییدیه آن، فیش حقوقی ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت‌شده.

*توجه: یکی از مهمترین مدارک همین مدارک شغلی هستند! لذا بهتر است که با مشورت ‌گرفتن از مشاوران آژانس همسفر ماه و ستاره، این مدارک را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید.

- ترجمه کارت پایان خدمت

 

ویزای انگلیس چقدر طول می کشد؟

مدت زمان اخذ ویزای انگلیس بسته به شرایط مختلف، متغیر است. معمولا 3 تا 6 هفته طول مي کشد تا وقت سفارت گرفته شود. بعد از انگشت نگاری نیز بررسی پرونده آغاز می شود و حدودا 1 ماه طول می کشد تا جواب ویزای انگلیس بیاید.

 

هزینه ویزای انگلیس چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای انگلیس که شامل خدماتی از قبیل پر کردن فرم اپلیکیشن فرم، گرفتن وقت سفارت انگلیس و پرداخت آنلاین واریزی سفارت است، بصورت زیر می باشد:

- مدت زمان اعتبار ویزا 6 ماه باشد: مبلغ 320 دلار

- مدت زمان اعتبار ویزا 2 ساله باشد: مبلغ 700 دلار

- مدت زمان اعتبار ویزا 5 ساله باشد: مبلغ 1.150 دلار

- مدت زمان اعتبار ویزا 10 ساله باشد: مبلغ 1.390 دلار

* توجه: برای اخذ ویزای فوری انگلیس، به قیمت های فوق مبلغ 40 دلار اضافه می گردد.

** توجه: چنانچه متقاضی شخصا اپلیکیشن فرم را پر کرده باشد مبلغ 20 دلار از هزینه های فوق کسر می گردد و کافیست فقط یوزر نیم و پسورد را به ما ارئه دهد تا مابقی امور انجام گیرد.

 

چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

وبسایت لحظه آخری با همکاری "شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری همسفر ماه و ستاره" خدمات ویژه ای را جهت اخذ ویزای انگلیس از تهران ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

اینجا بخوانید: راهنمای اخذ ویزای شینگن

اینجا بخوانید: راهنمای اخذ ویزای کانادا

 

09309871159