شماره تماس 09309871159

مدارک ویزای شینگن | شرایط اخذ ویزای شینگن+قیمت

ویزای شنگن یا شینگن (Schengen) یکی از پرتقاضاترین ویزاهای ایرانی ها در خدمات مرتبط با اخذ ویزا می باشد. اخذ ویزای شینگن دارای قوانین و مقررات نسبتا پیچیده و متفاوتی است. در این مطلب کلیه موارد مرتبط با ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز و قیمت های آن ارائه شده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

ویزای شینگن از جمله معروفترین ویزاهایی است که به احتمال زیاد تا کنون چندین بار اسمش را شنیده اید و حتی ممکن است بدانید که این ویزا برای اروپا است اما شاید جزئیات چندانی از آن ندانید. قبل اینکه در مورد این ویزا مطالبی بگوییم ابتدا میبایست این نوع ویزا را بدرستی تعریف کنیم، سپس نکات مهم آن را بیان نماییم؛ پس با لحظه آخری تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ویزای شینگن چیست؟

در سال 1985 در روستای شینگن در لوگزامبورک قراردادی بین چند کشور اروپایی امضا شد که هدف از امضای این قرارداد، از بین بردن مرزهای این کشورها و ایجاد سیاست های هماهنگ در زمینه های امنیتی، اطلاعاتی و صدور ویزای مشترک بوده است. ویزای شینگن مخصوص کسانی است که قصد دارند به کشورهای محدوده شنگن وارد شوند و ساکن یا اتباع کشورهایی غیر از کشورهای محدوده شنگن هستند. البته ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و همچنین ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند و می توانند به مدت حداکثر 90 روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند.

 

چه کشورهای عضو شینگن هستند؟

شاید خیلی ها فکر کنند که همه کشورهای اروپایی عضو معاهده (پیمان) شینگن هستند اما واقعیت اینستکه در حال حاضر 26 کشور اروپایی عضو این معاهده هستند. کشورهایی همچون انگلستان، رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند عضو این معاهده نیستند و برای سفر به آنها ویزای جداگانه نیاز است. همچنین این نکته هم وجود دارد که کشورهای اتحادیه اروپا با کشورهای عضو شینگن یکی نیستند؛ به طور مثال کشورهای نروژ و ایسلند عضو شینگن هستند اما در اتحادیه اروپا نیستند، همینطور انگلستان که عضوی از اتحادیه اروپا است جزو معاهده شینگن نیست. کشورهای ویزای شینگن یعنی کشورهایی که با ویزای شینگن میتوان به آنها سفر کرد عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، لیختن اشتاین.

 

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

1- ویزای ترانزیت فرودگاهی (A) شینگن

اخذ ویزای شینگن نوع A، امکان ترانزیت فرودگاهی در محدوده شینگن بدون ورود به منطقه را می دهد؛ یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاه های محدوده شینگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از این محدوده شود.

2- ویزای ترانزیت (B) شینگن

اخذ ویزای شینگن نوع B، امکان ترانزیت در محدوده شینگن در کمتر از 5 روز را می دهد؛ یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و می تواند از محدوده شینگن بعنوان منطقه عبوری استفاده کند تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری در خارج از این محدوده برساند.

3- ویزای نوع C شینگن

ویزای شینگن نوع C، ویزای توریستی است که مربوط به مسافرانی است که به منظور سفر وارد محدوده شینگن می شوند. (عمده مسافران ایرانی که از تور اروپا استفاده می کنند، این نوع ویزا را دریافت می کنند)

4- ویزای بلند مدت (D) شینگن

ویزای شینگن نوع D، ویزای بلند مدت است که معمولا تجار و بازرگانان از آن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال، بارها به محدوده شینگن بروند و از آن خارج شوند. مدت اعتبار اين نوع از ویزای شنگن تا 4 سال مي تواند باشد. نکته مهم اینستکه افراد دارای این نوع ویزا در كل، نصف مدت زمان ويزا را مي توانند در كشورهاي حوزه شينگن بماند ولي در هر بار كمتر از 90 روز.

 

مدارک ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی شینگن بصورت زیر می باشد:

- 3 قطعه عکس 4*3 رنگی جدید زمینه كاملا سفید تمام رخ

- اصل شناسنامه

- پاسپورت و کپی  صفحات مهم

- کارت ملی

- پاسپورت قدیمی و کپی صفحات مهم

- اصل سند ملکی به نام مسافر یا همسر مسافر ( در صورت موجود بودن بیشتر از یکسند)

- در صورتی که سند به نام همسر مسافر باشدکپی  از تمام صفحات شناسنامه همسر الزامی است.

- اصل مدرک شغلی

مشاغل خصوصی: (جواز کسب-پروانه بهره برداری-گواهینامه فعالیت صنعتی-جواز مطب-کارت بازرگانی-آگهی تاسیس و تغییرات)

مشاغل دولتی: (معرفی نامه از محل کار با ذکر سمت شغلی به همراه اصل لیست بیمه و 3 عدد از آخرین فیشهای حقوقی- حكم كارگزيني –كارت يا حكم بازنشستگي- براي دانش آموزان و دانشجويان گواهي اشتغال به تحصيل )

- پرینت 3 ماهه  حساب بانکی (حساب جاری) با مانده حداقل 30 ميليون تومان به زبان انگلیسی

- گواهی مانده حساب بانکی آن با تاییدیه امور بین الملل

- پرداخت 50 میلیون تومان ضمانت نامه بانکی بابت ضمانت برگشت سفر

- مدارک و ودیعه از زمان اقدام برای ویزا تا زمان برگشت از سفر بصورت امانت می ماند.

 

 

مدت زمان اخذ ویزای شینگن چند روز است؟

مدت زمان اخذ ویزای شنگن بسته به شرایط مختلف، متغیر است و معمولا 60 الی 75 روز بطول می انجامد.

 

نکات مهم در مورد ویزای شینگن

- خیلی ها تصور می کنند که اخذ ویزای شینگن به معنی تضمین ورود به محدوده شنگن است اما به هیچ عنوان اینطور نیست. درستش اینستکه ویزای شینگن به معنی تضمین رسیدن به مرز محدوده شینگن است اما اینکه به شما اجازه داده خواهد شد وارد کشوری در این محدوده شوید یا نه، کاملا به نظر مسئولان مرزی آن کشورها مربوط است؛ مثلا اگر شما ویزای شینگن را از طریق سفارت ایتالیا گرفته باشید و بخواهید از کشور آلمان وارد شینگن شوید، افسران گمرک در آلمان می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود ندهند و شما را به کشوری در خارج از این محدوده بفرستند! (البته عموما و بطور قالب این مورد اتفاق نمی افتد اما بهتر است اصل این قضیه را بدانید تا در صورت بروز مشکل اتفاقی، بتوانید رفتار مناسبی داشته باشید. بهتر است در این موارد خود را آماده سوالات احتمالی در زمینه هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت و ... بکنید.)

- چنانچه شخص از طریق سفارتخانه هر کشور اروپایی برای اخذ ویزای شینگن اقدام کند و به هر دلیلی ریجکت شود (عدم پذیرش شرایط صدور ویزا از طریق سفارتخانه که بدلایل مختلف مثل کامل نبودن مدارک و ... اتفاق می افتد)، تا مدت 6 ماه نمی تواند از طریق هیچ کدام از سفارتخانه های سایر کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای شنگن اقدام کند و این نکته ای است که خیلی ها از آن بی خبرند و تصور می کنند می تواند از سفارت کشور دیگر اقدام کنند.

 

خدمات اخذ ویزای شینگن+قیمت

وبسایت لحظه آخری با همکاری "شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری همسفر ماه و ستاره" خدمات ویژه ای را جهت اخذ ویزای شینگن و همچنین خدمات وقت سفارت شینگن ارائه می نماید. در ادامه قیمت و نمونه ای از ویزای شینگن اخذ شده برای یک مسافر آورده شده اند:

 

- قیمت ویزای شینگن

قیمت انواع خدمات ویزای شینگن بصورت زیر می باشد:

- ویزای شینگن تک سینگل (یکبار ورود): 500 یورو

- ویزای شینگن تک مولتی (چند بار ورود): 520 یورو

توجه: درصورت ریجکتی 250 یورو کسر می شود و مابقی هزینه عودت داده می شود.

 

قیمت انواع خدمات وقت سفارت اروپا بصورت زیر می باشد.

- وقت سفارت ایتالیا و اسپانیا: نرخ مسافر 100 یورو

- وقت سفارت فرانسه و سوئیس: نرخ مسافر 150 یورو

86025804- 021

86028757- 021

88475583- 021

88473946- 021

09309871159

 

- نمونه ویزای شینگن

در ادامه نمونه هایی از ویزای شنگن که برای مسافران در کمترین زمان توسط آژانس مسافرتی همسفر ماه و ستاره اخذ شده، آورده شده است.

ویزای شینگن اخذ شده  

  

  

  

 

09309871159