شماره تماس 09309871159

چگونه سبک و راحت سفر کنیم؟

همیشه چمدان بستن برای سفر و حمل راحت تر وسایل، یکی از اصلی ترین دغدغه درصد زیادی از کسانی است که می خواهند به سفر بروند. لحظه آخری در این مقاله راهکارهای در مورد سبک سفر کردن ارائه می دهد که می تواند برای شما مفید باشد.

 

 

مسلما هیچ کدام از شما داشتن یک کوله را به حمل چهار چمدان و بزور کشیدن آنها در فرودگاه ترجیح می دهید. اما این به این معنی نیست که سبک سفر کردن کار راحتی است. برای سبک سفر کردن باید راهکاری داشته باشید. سبک سفر کردن به شرطی که شما استرس و اضطراب نیاوردن چیزی را نداشته باشید، امکان پذیر است. چه هدف شما چمدان بستن برای سفری چند هفته ای باشد چه به دنبال سبک کردن بارتان باشید، در اینجا به شما می گوییم که چگونه برای هر سفری، سبک سفر کنید؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

جزو کسانی باشید که چند منظوره از لوازمشان استفاده می کنند

چرا دو یا چند چیز بر می دارید وقتی بردن یکی از آنها کافی است. مثلا به جای برداشتن چند نوع شامپو یک شامپو بردارید که هم شامپو و هم نرم کننده است یا وقتی تلفن هوشمند دارید دیگر نیاز نیست دوربین، چراغ قوه، جی پی اس با خود ببرید. همیشه با خودتان طناب داشته باشید (مثلا برای بستن وسایل، آویزان کردن لباس یا بستن ساک روی سقف اتوبوس) یا با خودتان تبلتی داشته باشید که به لپ تاپ تبدیل می شود. وقتی دارید وسایل سفرتان را جمع می کنید همه موارد و کاربرد های دوگانه و چند گانه آنها را در نظر داشته باشید. تا جایی که امکان دارد از وسایل چند کاربردی استفاده کنید و هیچ وقت از یک وسیله دو تا بر ندارید به این منظور که از دومی وقتی در تنگنا قرار گرفتید، استفاده کنید.

 

از قانون 3 تایی پیروی کنید

وقتی نوبت به جمع کردن لباسها می رسد از هر کدام سه تا یا سه جفت بردارید. سه جفت جوراب، سه جفت لباس زیر و سه تا بلوز یا پیراهن برای رفع نیاز شما در طول سفر کافی است. با این کار ( یعنی برداشتن سه جفت) می توانید یکی را بپوشید و دیگری را بشویید، درحالیکه یک جفت از آنها همیشه تمیز است. چون شلوارها و شلوارک ها زود بو نمی گیرند، بردن یک جفت از آنها کافی است. سعی کنید لباس ها و لباس زیرهایی که انتخاب می کنید رنگ های خنثی داشته باشند تا با هر چیزی بتوان آنها را ست کرد. همینطور جنس هایی را انتخاب کنید که چین و چروک نمی شوند و ترجیحا نیاز به اتو نداشته باشند.

 

وزن اجناسی که حمل می کنید را از نوع سبک انتخاب کنید

هرچیزی که در لیست اقلام مورد نیازتان آمده را سبک سنگین کنید و ببینید اگر نوع سبک تر شان موجود است، حتما جنس سبک تر را بردارید. مثلا به جای برداشتن بطری آب استیل یا فولادی ضد زنگ، Camelbak bladder بردارید و به جای برداشتن یک کت زمستانی سنگین برای هوای سرد، لباس هایی که گرم اما سبک اند و ژاکت ها یا پلوورهای سبک را بردارید (استثنائا اگر قرار است در هتل یخی بمانید سنگین ترین کت یا کاپشنی که دارید را بردارید).  لباس های گرم سبک و سنگین هر دو شما را گرم می کنند ولی سبک ترها جای کمتری می گیرند.

 

لباس ها را بشویید

شستن لباس هایتان در مسافرت و پوشیدن آنها در روزهای آتی، باعث سبک تر شدن بارتان می شود چون لازم نیست برای هر روز سفرتان یک دست لباس تمیز بردارید. سوراخ گیر سینک و کمی صابون تنها چیزهایی است که برای داشتن لباس های تمیز در حین سفر لازم دارید.

 

لیستی از چیزهایی که نباید با خود بردارید را تهیه کنید

وقتی قرار است سبک سفر کنید، چیزهایی که نباید بردارید هم به اندازه چیزهایی که در چمدان می گذارید، مهم هستند. جواهرات و چیزهای با ارزش را با خود نبرید، چون می توانید در جایی که مقصدتان است این چیزها را بخرید. چند کتاب راهنمای سفر با خود برندارید. وسایل برقی که لازم ندارید را در چمدان نگذارید؛ لوازم آرایشی اضافی بر ندارید و همینطور چیزهایی که احساس می کنید دقایق آخر باید به چمدان اضافه نمایید، جزء اقلام اضافی اند. مطمئن شوید که چیزی بر خلاف قوانین مثل الکل به همراه ندارید تا در فرودگاه کمتر معطل شوید.

 

چند روز قبل از تاریخ حرکت، ساکتان را ببندید

اگر ساک تان را از چند روز قبل آماده کنید می توانید خوب همه چیز را ارزیابی کنید و اقلام اضافی یا سنگین را در ساک نگذارید. یک یا دو روز پس از بستن ساک دوباره همه چیز را بررسی کنید و ببینید چیزهایی که برداشته اید را واقعا لازم دارید؟! اگر وسلیه یا لباسی را با این فکر که "چه می شود اگر... " بردارید این عبارت نشانه ای از ضروری نبودن وسلیه است. با بسته بندی لوازم سفر از چند روز قبل می توانید چیزهای سنگین تر را ته چمدان یا ساک بگذارید، لباس ها را به جای تا زدن بپیچید و چیزهایی که اغلب اوقات لازم دارید را دم دست بگذارید.

 

 

سبک سفر کردن مهارتی است که با تمرین بهتر می شود و هر بار راحتر از دفعه قبلی این کار را انجام می دهید (مخصوصا بعد از چند سفر به شما ثابت می شود که بدون بردن چیزهایی "چه می شود اگر"، هیچ اتفاقی نمی افتد). اگراین تاکتیک ها را هر زمانی که برای سفر وسیله جمع می کنید به کار گیرید، خیلی زود به یک حرفه ای در سبک سفر کردن تبدیل می شوید.

 

 

09309871159