شماره تماس 09309871159

12 تا از برترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ شهری بسیار زیبا و تاریخی در  روسیه است که دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی می باشد. در کنار همه این جاذبه ها، سنت پترزبورگ برای ما ایرانی ها بعد از بازی مهیج و لذت بخش ایران مقابل مراکش در جام جهانی فوتبال 2018 به شهری بسیار خوش یُمن تبدیل شده است. با لحظه آخری همراه باشید تا در این مطلب تعدادی از پرطرفدارترین دیدنی های سنت پترزبورگ را به شما معرفی کنیم.

 

 

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه (بعد از مسکو) می باشد که از نظر توریست پذیر بودن و داشتن جاذبه های گردشگری، پرطرفدارترین شهر در روسیه می باشد. جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ روسیه آنقدر متعدد و جذاب هستند که ممکن است برای بار اولی که از آنها دیدن می کنید، شما را حیرت زده کنند و در انتخاب اینکه از کدام مکان برای چه مدت بازدید کنید، مردد کنند! مهم نیست که به چه دلیلی از مکان های دیدنی سنت پترزبورگ روسیه دیدن می کنید؛ پایتخت شمالی  روسیه برای همه حتی مقتصدترین توریست ها هم چیزی در چنته دارد.

قطعا آوردن نام تمام بناهای تاریخی سنت پترزبورگ با معماری های هنرمندانه و همینطور پارک های سرسبز، وقت زیادی می طلبد. بنابراین اگر اولین باری است که از سنت پترزبورگ دیدن می کنید یا وقت زیادی ندارید، می توانید اول از همه از جاذبه های برتر گردشگری سن پترزبورگ که در زیر آمده اند، دیدن کنید.

 

بهترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ روسیه

برای دیدن معروف ترین و پرطرفدارترین مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ و یاد گرفتن چیزهای بیشتر درباره شان بهتر است نگاهی به لیست برگزیده ما داشته باشید.

1- موزه ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سنت پترزبورگ روسیه

موزه ملی هِرمیتاژ درون قصر با ابهت و باشکوه زمستانی، یکی از غنی ترین موزه های دنیاست. در موزه هرمیتاژ بیش از سه میلیون اثر هنری مربوط به دوران مختلف، با سبک و فرهنگ قرن های متفاوت به نمایش گذاشته شده است. شاید برایتان بسیار عجیب و باورنکردنی باشد که بدانید برای دیدن دقیق و کامل همه آنها، حدودا یک سال وقت لازم است! بنابراین توصیه ما استفاده از یک راهنما برای صرفه جویی در وقت است.

 

2- خیابان نوسکی پراسپکت سنت پترزبورگ روسیه

خیابان نِوسکی پِراسپِکت از زمان شروع قرن نوزدهم تا به امروز، جذاب ترین و معروف ترین محل خوشگذرانی در شهر سن پترزبورگ می باشد. خیابان 4 کیلومتری پراسپکت پر از بناهای تاریخی و جذابیت های بی شمار است. این خیابان همچنین یک مکان ایده آل برای سرگرم شدن با تفریحات شبانه محبوب اهالی سن پترزبورگ و توریست ها می باشد. در این خیابان مغازه، سوغات سرا، رستوران و کلوپ و بار فراوان وجود دارد.

 

3- کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای کازان که به آن کلیسای لیدی کازان هم می گویند، یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی است. کلیسای کازان همچنین یکی از بزرگترین عبادتگاه های روسیه می باشد. کلیسای کازان که در شاهراه خیابان نِوسکی قرار دارد، محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف نیز می باشد. کلیسای کازان تنها کلیسای دایر (در حال کار) ارتدوکس در بخش مرکزی شهر سن پترزبورگ می باشد.

 

4- اداره نیروی دریایی سنت پترزبورگ روسیه

اداره نیروی دریایی سن پترزبورگ توسط پیتر بزرگ در سال 1704 تاسیس شد. ساختمان نیروی دریایی از مایل ها دورتر به راحتی به خاطر منار مخروطی طلاکاری شده اش قابل مشاهده است. ساختمان نیروی دریایی زمانی دژی با باستیون (سنگر و استحکامات) بود و بعدها به مهمترین مرکز کشتی سازی روسیه تبدیل شد؛ در حال حاضر از این ساختمان به عنوان دانشکده نیروی دریایی استفاده می شود و همچنین ساختمان وزرات دریایی روسیه نیز می باشد. ساختمان دریاسالاری سن پترزبورگ به خاطر موقعیتی که دارد یک بنای برجسته محسوب می شود.

 

5- دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ روسیه

دژ پیتر و پل در یک جزیره کوچک اولین قلعه ای است که توسط پیتر اول همزمان با پایه ریزی شهر جدید سن پترزبورگ ساخته شده است. زمانی از این دژ به عنوان زندان زندانیان سیاسی استفاده می شد. در یک دوره هم یک مکان مذهبی بود. در حال حاضر یک مجموعه مهم توریستی در سن پترزبورگ است که کلیسای جامع سنت آپوستل پیتر ویل را همراه با گالری ها، موزه ها و منظره زیبای رود در آن ببینید.

 

6- تئاتر مارتینسکی سنت پترزبورگ روسیه

مارتینسکی قدیمی یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی سن پترزبورگ و یکی از بزرگترین تئاترهای موزیکال دنیاست. به تئاتر مارتینسکی به پاس بزرگداشت سرگی کیروف، اپرای کیروف و تئاتر باله هم می گویند. این ساختمان برجسته نئوکلاسیک در میان روس ها و توریست ها به خاطر اپرا و باله ی معروف اش، همینطور تزئینات و دکور داخلی منحصر بفردش، بسیار محبوب است.

 

7- کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع اسحاق یکی از زیباترین و مهمترین کلیساهای شهر سن پترزبورگ است. 200 سال قبل، کلیسای سنت اسحاق چهارمین کلیسای بزرگ دنیا و بزرگترین کلیسای جامع امپراتوری روسیه بود. در حال حاضر سنت اسحاق یکی از جاذبه های برتر گردشگری سن پترزبورگ است که در آن هنر بصری روسیه قرن هجدهم به بهترین شکل نشان داده شده است.

 

8- خیابان منجی رستاخیز سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای رستاخیز (که به منجی رستاخیز هم معروف است) زیباترین و پر بازدیدترین کلیسای شهر سن پترزبورگ است. کلیسای منجی رستاخیز در مکانی ساخته شده که امپراتور الکساندر دوم در اول مارس 1881 در یک بمب گذاری تروریستی به قتل رسید. این شاهکار منحصر بفرد معماری، واقعا ارزش دیدن دارد.

 

9- موزه ملی سنت پترزبورگ روسیه

در موزه ملی روسیه 400 هزار اثر شامل انواع مجسمه و نقاشی به نمایش درآمده است. موزه ملی بهترین مکان برای علاقه مندان به آثار هنری روسیه است که در طول قرن ها و عصرهای مختلف پدید آمده اند. در موزه ملی روسیه شمایل هایی از بیزانس تا سوسیالیست رئالیسم دوره استالین را می توانید ببینید. ساختمان موزه، کار معمار ایتالیایی کارلو روسی است که زیباترین ساختمان شهر سن پترزبورگ را ساخته است.

 

10- قصر کاترین و پارک تزارسکو سنت پترزبورگ روسیه

قصر کاترین و پارک تزارسکو یک روستای معروف دوره امپراتوری در سن پترزبورگ است که واقعا ارزش دیدن دارد. در این روستای معروف قصر کاترین با اتاق بی نظیر کهربایی و پارک بزرگی پر از بناهای یادبود جالب و منحصر بفرد، مجسمه، آثار هنری و ساختمان های کوچک وجود دارد. مهم نیست که چه فصل از سال است، چشم اندازهای دیدنی و تماشایی پارک تزارسکو فراوان اند.

 

11- قصر بزرگ و پارک پیتر هوف سنت پترزبورگ روسیه

پارک پیترهوف باغ بزرگ و زیبایی است که برای پیتر اول ساخته شد. بعدها به این باغ یک قصر بزرگ با معماری استادانه اضافه شد. پیترهوف یکی از مهمترین بناهای تاریخی به سبک معماری قرن های هجدهم و نوزدهم است. مساحت این پارک 1000 هکتار است، که 5 قصر، تعداد زیادی آبنمای طلایی، هزاران نقاشی، مجسمه و آثار هنری را در خود جای داده است. پارک پیترهوف یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری دنیا و سن پترزبورگ روسیه محسوب می شود.

 

12- کلیسای جامع نیروی دریایی در جزیره کرون استات سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع سنت نیکولاس سن پترزبورگ در جزیره کوتلین در خلیج فنلاند قرار دارد. کلیسا در واقع دژ دفاعی جزیره به حساب می آید. زمانی سنت نیکولاس پایگاه اصلی نظامی ناوگان دریایی بالتیک بود. در حال حاضر کلیسای سنت نیکولاس یک مرکز تازه ی توریستی با یک تاریخ نیروی دریایی قابل توجه است. سنت نیکولاس یک کلیسای برجسته با معماری سبک بیزانس است. یک سفر یک روزه به جزیره کوتلین برای کسانی که علاقه مند به دیدن مشهورترین بناهای تاریخی سن پترزبورگ هستند، خالی از لطف نخواهد بود.

 

اینجا بخوانید: 10 دلیل برای سفر به سنت پترزبورگ

 

09309871159