شماره تماس 09309871159

ویزای شینگن یا شنگن | همه آنچه که باید درباره آن بدانید!

ویزای شینگن از جمله معروف ترین ویزاهایی است که به احتمال خیلی زیاد حداقل چند بار اسمش را شنیده اید. در این مطلب هر آنچه در مورد ویزای شینگن و موارد مرتبط با آن وجود دارد، ارائه شده است؛ پس با ما همراه باشید.

ویزای شنگن یا شینگن (Schengen) در سالهای اخیر یکی از پرتقاضاترین ویزاها برای ایرانی ها بوده است و افراد زیادی در ایران خواستار اخذ آن (چه برای سفر کوتاه مدت تفریحی  و چه برای اقامت دائم) هستند. قبل اینکه در مورد این ویزا مطالبی بگوییم ابتدا میبایست این نوع ویزا را بدرستی تعریف کنیم، سپس نکات مهم آن را بیان نماییم؛ پس با لحظه آخری تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

شینگن چیست؟

شینگن به پاسپورتی اطلاق می گردد که شخص دارنده آن می تواند بدون ویزا به اکثر کشورهای اروپایی سفر کند. منطقه ای که با پاسپورت شینگن می توانید در آن سفر کنید، وسیع ترین و بزرگترین منطقه آزاد دنیا محسوب می شود.

 

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یک ویزا برای اقامت کوتاه است که به شخص دارنده آن این امکان را می دهد به هر کدام از کشورهای عضو شینگن که دوست دارد، سفر کند. با ویزای تجاری و یا توریستی شینگن می توانید تا 90 روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید. ویزای شنگن متداول ترین نوع ویزا برای منطقه اروپا است. دارنده آن می تواند در منطقه شینگن براحتی وارد و در آن سفر کند و از آن خارج شود. در منطقه شینگن با هیچ مرزی برای کنترل ویزا و پاسپورت مواجه نمی شوید. بنابراین، اگر قصد تحصیل، کار یا زندگی در یکی از کشورهای عضو شینگن برای بیش از 90 روز را دارید، باید برای آن کشور اروپایی درخواست ویزا (نه ویزای شینگن) نمایید.

 

چه کسی برای ورود به اروپا نیاز به ویزای شینگن دارد؟

کشورهای جهان سومی (از جمله ایران) که هنوز با کشورهای عضو شینگن توافقی امضا نکرده اند، قبل از ورود به اروپا نیاز به ویزا دارند.

 

مدارک مورد نیاز برای ورود به اروپا برای غیراروپایی ها

اگر ملیت غیر اروپایی داشته باشید برای کسب اجازه ورود به کشورهای عضو شینگن باید مدارک زیادی در مرزهای ورودی ارائه نمایید.

مدارکی که برای ورود به محدوده شینگن نیاز دارید عبارتند از:

- پاسپورت معتبر:  پاسپورتی که در 10 سال گذشته صادر شده است و تا سه ماه بعد از تاریخی که قصد ترک اروپا را دارید، اعتبار دارد.

- ویزای شینگن: اگر شهروند یکی از کشورهای جهان سوم هستید برای ورود به اروپا نیاز به ویزا دارید.

مقامات مرزی اروپا (شینگن) ممکن است از شما اطلاعات و مدارک دیگری مثل موجودی کافی، آدرس محل سکونت، چه مدت می خواهید بمانید، بلیط رفت و برگشت هواپیما، هدف از ورود به این منطقه، بیمه سفر، دعوتنامه و غیره بخواهند. پس وقتی وارد منطقه شینگن شدید مطمئن شوید که مامور مرزی روی پاسپورت شما مهر ورود بزند. بدون مهر ورود ممکن است جریمه یا زندانی شوید.

 

ویزای شینگن شامل کدام کشورهاست؟

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی می شود که توافق شینگن را امضا کرده اند. به موجب این توافق شهروندان کشورهای عضو شینگن می تواند آزادانه در منطقه سفر کنند؛ بدون اینکه نیاز به پاسپورت یا عبور از قسمت کنترل مرز را داشته باشند. هر کشور عضو پیمان شینگن می تواند ویزای شینگن صادر کند.

کشورهای عضو پیمان شینگن عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، لیختن اشتاین.

19 کشور دیگر هم هستند که عضو شینگن محسوب نمی شوند، ولی به شهروندان کشورهای غیر شینگن تنها با نشان دادن یک ویزای ورود به شینگن چند برگی اجازه ورود و اقامت در خاک کشور خود را می دهند. در این کشورها برای ورود، ترانزیت یا اقامت موقتی، نیاز به ویزا ندارید.

 

انواع ویزای شینگن برای دیدارهای کوتاه مدت از اروپا

اگر قصد بازدید از یکی از کشورهای اروپایی منطقه شنگن را به دلایل زیر دارید، نیاز به درخواست ویزای شینگن دارید:

- اهداف بازرگانی

- دیدار از دوستان و خانواده

- سفر توریستی و گذراندن تعطیلات

- رویدادهای فرهنگی ورزشی

- ترانزیت فرودگاهی

- دلایل پزشکی

- بازدید رسمی

- تحصیل کوتاه مدت و اهداف تحقیقاتی

بنا به هدفتان از سفر به کشورهای شینگن و دفعات بازدید، کنسولگری شینگن می تواند برای شما ویزای شینگن یکبار ورود (single)، ویزای شینگن دو بار ورود یا ویزای شینگن چند بار ورود (Multiple) صادر کند. اعتبار ویزای یکبار ورود شما به تعداد روزهای اقامت در آن کشور یا شکل درخواست ویزا بستگی دارد و تصمیم قطعی درباره صدور نوع ویزای شینگن شما به عهده کنسولگری می باشد. اگر فردی هستید که مکرار به محدوده شینگن سفر می کنید، می توانید ویزای معتبر 5 ساله EU درخواست نمایید. البته باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید در منطقه شینگن بیش از 90 روز در یک دوره زمانی 180 روزه بمانید، حتی اگر ویزای شینگن مولتیپل (چند بار ورود) اروپا داشته باشید که تا 5 سال اعتبار دارد.

 

چگونه ویزای ورود به اروپا درخواست کنیم؟

 درخواست ویزای شینگن برای سفر به اروپا به این نیاز دارد که مشخص کنید چه نوع ویزایی لازم دارید و هدف تان از سفر چیست. بعد از آن باید برای سفرتان برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید که چند روز قصد دارید بمانید و می خواهید از چه کشورهایی دیدن کنید. وقتی این موارد را مشخص کردید، بعد لازم است مروری بر مدارک و ملزومات لازم برای درخواست ویزای اروپا داشته و فرم ها را پر کنید. بعد از آن پروسه وقت ملاقات در یکی از کنسولگری های شینگن در ایران شروع می شود.

اینجا بخوانید: مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

 

منظور از مسیر پرواز برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا چیست؟

مسیر یا برنامه پرواز یک مدرک تایید شده است که می تواند به صورت آنلاین برنامه پرواز را تایید کند.

 

بیمه سفر برای ویزای شینگن چیست؟

بیمه درمانی سفر شما باید در طول اقامت کامل شما در منطقه شینگن اعتبار داشته باشد. بیمه سفر حداقل باید هزینه های درمانی اورژانسی 30 هزار یورو را پوشش دهد.

 

اثبات اقامت برای درخواست ویزا چیست؟

برای اثبات اقامت نیاز به یک مدرک تایید شده دارید تا نشان دهید در طول سفر خود در منطقه شینگن در کجا سکونت دارید.

 

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ویزای شنگن با شماره های زیر تماس بگیرید و با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید:

86025804- 021

86028757- 021

88475583- 021

88473946- 021

09309871159

 

چنانچه بدنبال سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن هستید (چه برای مسافرت و چه برای مهاجرت)، با مشاوران ما در بخش خدمات ویزای شنگن در ارتباط باشید!

  

  

 

09309871159