شماره تماس 09309871159

مدارک ویزای کانادا | شرایط اخذ ویزای توریستی مولتی پل کانادا+قیمت

ایرانی ها برای سفر به کانادا مانند خیلی از کشورهای دیگر، نیاز به ویزای کانادا دارند. فرقی هم نمی کند که قصدشان از این سفر چه باشد و یا اینکه تنها می روند یا به همراه خانواده. شرایط اخذ ویزای کانادا نسبتا سخت و پیچیده است و ممکن است برای کسانی که بدنبال دانستن اطلاعات کامل و صحیح در مورد آن باشند، در ابتدا قدری گیج کننده باشد! در این مطلب سعی شده است تا بطور جامع و البته مفید، شرایط گرفتن ویزای کانادا و مدارک مورد نیاز آن معرفی گردد؛ پس با ما همراه باشید.

ویزای کانادا و شرایط دریافت آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه در زمینه خدمات ویزا مطرح است؛ دلیل آن هم اینستکه در بین مسافران ایرانی، تمایل به سفر و زندگی در کانادا به شدت افزایش یافته است. اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا بوده باشید و در اینترنت و همچنین آژانس های مسافرتی در موردش تحقیق کرده باشید، اصطلاحات و کلماتی مثل ویزای توریستی Multiple، ویزای 5 ساله کانادا، دعوتنامه معتبر برای ویزای کانادا، پیکاپ ویزای کانادا و ... را زیاد شنیده اید. در این مطلب سعی کرده ایم همه مواردی که در مورد ویزای کانادا مطرح است را توضیح دهیم.

 

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که بسته به نوع سفر تقاضا کننده، قابل اخذ می باشد. ویزای توریستی یا بازرگانی کانادا، ویزای دانشجویی (دانش آموزی) کانادا، ویزای کار کانادا، ویزای تجاری کانادا، ویزای ویژه کانادا و .... از جمله ویزاهایی می باشند که از طرف دولت کانادا برای مردم سایر کشورها جهت ورود به این کشور، صادر می گردد.

ویزای کانادا

 

ویزای توریستی کانادا

این ویزا که پرتقاضاترین نوع ویزای کانادا می باشد، در اصل ویزای توریستی موقت یا Temporary Resident Visa (TRV) نام دارد. معمولا این نوع ویزا برای دو گروه اصلی زیر صادر می شود.

 - کسانی که قصد دیدار اهالی فامیل یا دوستان خود را دارند.

- کسانی که برای کارهای تجاری کوتاه مدت یا شرکت در سمینارها وارد کانادا می شوند

 

- انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای کانادا از نظر تعداد ورود به کانادا به 2 نوع تقسیم می شود:

- ویزای یکبار ورود (Single)

با این ویزا می توان تنها یک بار به کانادا سفر کرد و تا سقف اقامت 6 ماه صادر می گردد.

- ویزای چند بار ورود یا مولتی پل (Multiple)

با ویزای مولتی پل (مالتیپل) که به "ویزای 5 ساله کانادا" نیز معروف است، می توان تا چند بار وارد کانادا شد. نکته مهم در مورد این ویزا اینستکه در هر بار ورود با ویزای مالتی پل، مانند ویزای سینگل تنها می توان 6 ماه در کانادا ماند.

ویزای کانادا مولتی 5 ساله

 

- مدارک ویزای توریستی مولتیپل 5 ساله کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی مولتی پل 5 ساله کانادا بصورت زیر می باشد:

1. اصل پاسپورت جدید به همراه پاسپورت های قدیمی (10 سال اخیر) که در آن ویزا درج شده است.

2. یک قطعه عکس جدید 3.5 * 4.5 رنگی با زمینه سفید از روبه رو.

3. ترجمه شناسنامه و کارت ملی (در صورت جدید بودن شناسنامه، فقط ترجمه شناسنامه کافیست)

4. ترجمه سند ازدواج در صورتی که با همسر مسافرت می کنید. در صورت همراه داشتن فرزندان به موارد زیر توجه شود:

  • درصورت همراهی فرزندان محصل یا دانش آموز حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.
  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آنها را همراهی نمی کند.

5. تکمیل فرم اطلاعات فردی (Application Form) و خانوادگی (Family Information) برای هر یک از متقاضیان به طور جداگانه.

6. مدارک مالی:

  • نامه تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی و مهمور (مهر شده) به مهر بانک به همراه گردش 6 ماهه حساب بانکی که نشان دهنده میزان درآمد متقاضی باشد.
  • ترجمه اسناد ملکی
  • درصورتی که گواهی سپرده بلند مدت یا خرید سهام یا اوراق بهادار نیز دارید، ارائه دهید

7. مدارک شغلی:

  • برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر مستقیم و مدت زمان موافقت شده با مرخصی ) به همراه ترجمه فیش حقوقی سه ماه آخر، ترجمه لیست سوابق بیمه و ترجمه حکم کارگزینی.
  • برای کارفرمایان: ترجمه آگهی تاسیس و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه جواز کسب یا پروانه اشتغال، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی سه ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک و ریز پیرینت 6 ماه آخر به لاتین (انگلیسی و مهمور به مهر بانک)
  • برای تجار: ترجمه کارت بازرگانی، ترجمه گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • برای مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت
  • برای پزشکان: ترجمه پروانه طبابت، ترجمه پروانه مطب، ترجمه دانشنامه پزشکی و کارت نظام پزشکی
  • برای کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • برای بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی سه ماه آخر بازنشستگی (درصورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی نیز ارائه شود)
  • برای وکلا: ترجمه پروانه وکالت و ترجمه دفترچه وکالت

8. دعوت نامه: شامل مشخصات کامل دعوت نامه و متقاضی، نسبت، دلیل سفر، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر. دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر اسناد رسمی کانادا (NOTARY PUBLIC) برسد.

- مدارک مورد نیاز فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی (CANADIAN CITIZENSHIP CARD)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (CANADIAN BIRTH CERTIFICATE) یا کارت اقامت کانادا (PR CARD) از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی (NOTICE OF ASSESSMENT) و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارد.

**کلیه مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی با مهر دارالترجمه ترجمه شود.**

 

ویزای کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان اخذ ویزای کانادا بسته به شرایط مختلف، متغیر است و معمولا 8 الی 16 هفته بطول می انجامد.

ویزای کانادا تضمینی

 

نکات مهم در مورد اخذ ویزای کانادا

- ویزای توریستی کانادا بطور کلی بصورت 10 ساله صادر می شود اما چون اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال است، این ویزا برای ایرانی ها بصورت حداکثر 5 ساله صادر می شود. نکته خیلی مهمی که در این باره وجود دارد و خیلی ها از آن بی خبرند اینستکه مدت اعتبار ویزای کانادا بطور مستقیم به مدت اعتبار پاسپورت ربط دارد یعنی اگر پاسپورت شما مثلا 2 سال اعتبار داشته باشد و با آن درخواست ویزای توریستی کانادا را کرده باشید (حتی اگر بعد از دادن درخواست و قبل از صدور ویزا پاسپورت جدید بگیرید)، به شما ویزای 5 ساله نمی دهند و برای شما ویزای 2 ساله صادر می شود. بنابراین بهتر است قبل هرگونه اقدامی برای درخواست ویزای کانادا ابتدا پاسپورت جدید با اعتبار 5 ساله بگیرید و بعد درخواست ویزا نمایید.

- مدت زمان اعتبار ویزای کانادا بنا به تشخیص مامور گمرک کانادا و در هنگام ورود به خاک این کشور تعیین می شود. در واقع هنگام ورود به کاناداست که مشخص می شود حداکثر تا چه زمان می توانید در کانادا بمانید. معمولاً حداکثر مدت زمان اقامت موقت در کانادا با ویزای توریستی، 6 ماه است.

- بر طبق قوانین موجود درصورت رد شدن ویزای کانادا امکان اعتراض به سفارت کانادا در مورد اینکه چرا ویزا صادر نشده و ... وجود ندارد و تنها راه اینستکه بعد از برطرف کردن ایرادهای قید شده از طرف سفارت، مجددا درخواست ویزا داده و مدارک ارسال گردد.

 

تاثیر شینگن در ویزای کانادا

ویزای شینگن برای ویزای کانادا بر طبقه قوانین جدید، چه برای کسانی که دعوتنامه معتبر از اقوام درجه 1 دارند و چه برای کسانی که دعوتنامه از اقوام درجه 1 ندارند، ضروری است یعنی دارا بودن تجربه سفر (Travel History) به اروپا و و ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

 

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

وبسایت لحظه آخری با همکاری "شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری همسفر ماه و ستاره" خدمات ویژه ای را جهت اخذ ویزای کانادا ارائه می نماید. این خدمات در بخش های زیر انجام می گیرد:

- اخذ ویزای کانادا همراه با دعوت نامه معتبر مهر شده توسط Notary Public (دفتر اسناد رسمی کانادا): چنانچه دعوتنامه معتبر ندارید، این مجموعه کلیه مراحل صفر تا صد اخذ ویزا را برای شما انجام می دهد.

- ارائه دعوت نامه معتبر مهر شده توسط Notary Public (دفتر اسناد رسمی کانادا): چنانچه تنها نیاز به دعوت نامه معتبر دارید و می خواهید مابقی امور را خودتان انجام دهید، این مجموعه قادر به ارائه دعوت نامه تک به شما می باشد. (کمتر مجموعه هایی قادر به ارائه دعوتنامه معتبر تک می باشند)

- انجام خدمات پیکاپ ویزای کانادا: چنانچه نیاز به خدمات پیکاپ داشته باشید، این مجموعه امور مربوط به پیکاپ ویزای شما را به بهترین نحو انجام می دهد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیکاپ ویزای کانادا،  اینجا کلیک کنید )

 

هزینه ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای کانادا در حال حاضر بصورت زیر می باشد:

- قیمت ویزای کانادا بدون دعوتنامه: مبلغ 700 دلار

- نرخ ویزای کانادا با دعوتنامه معتبر رسمی: برای دعوتنامه فردی مبلغ 3800 دلار

- هزینه وقت انگشت نگاری: 200 دلار

- هزینه تکمیل فرم سفارت: 200 دلار

- هزینه دعوتنامه کانادا: بین 2000 تا 3000 دلار

 

نمونه ویزای کانادا

در ادامه چند نمونه از ویزای کانادا که برای مسافران در هفته های اخیر و در کمترین زمان توسط آژانس مسافرتی همسفر ماه و ستاره اخذ شده، آورده شده است:

       

       

       

  

 

09309871159