شماره تماس 09309871159

11 دلیل برای اینکه چرا همه عاشق بیروت لبنان می شوند!

بیروت، پایتخت لبنان شهری با ویژگی های منحصر بفرد و مکان هایی فوق العاده برای دیدن و گشتن است. دیدنی ها و جاذبه های بیروت به قدری زیاد است که اغلب توریست ها بعد از ترک آن به این نتیجه می رسند، یک بار سفر به بیروت کافی نیست و این سفر بایستی چند بار تکرار شود! در اینجا قصد داریم به ارائه 11 دلیلی که چرا همه عاشق بیروت می شوند، بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

اینجا بخوانید: تور لبنان

دیدنی های بیروت لبنان

 

- تاریخ غنی

اولین دلیل دوست داشتنی بودن پایتخت لبنان، تاریخ غنی آن است. بیروت شهری نجات یافته از جنگ داخلی، اشغال و نا آرامی سیاسی است که از تاریخ غنی برخوردار است. در تمام خیابان های بیروت می توانید شواهد و نشانه هایی از سقوط و برخاستن (صعود) مداوم آن را پیدا کنید. در مجاورت هم قرار داشتن آثار جنگ و بندرگاه های مدرن، باعث بوجود آمدن یک تاریخ بصری جالب برای توریست ها شده است که می توانند درحین قدم زدن در خیابانهای شهر به تماشای آن بنشینند.

تاریخ بیروت لبنان

 

- انرژی مثبت و حس خوب

دلیل دیگر دوست داشتنی بودن بیروت، انرژی مثبت و حس خوبی است که از این شهر می گیریم. بیروت مطمئنا یکی از آن شهرهایی است که زبان از بیان جذابیت آن قاصر است. پایتخت لبنان جایی است که به هر طریقی که شده روی شما تاثیر می گذارد و همیشه در یادتان باقی می ماند. می توان با اطمینان گفت که عده کمی هستند که بیروت را دوست ندارند و تقریبا همه دوست دارند دوباره به این شهر سفر کنند.

نمایی دیدنی از بیروت لبنان

 

- مردم مهربان

مردم لبنان مردم مهربانی هستند؛ این صفت مخصوصا در بین اهالی بیروت بیشتر صدق می کند که قبلا در تمام طول سال توریست ها را در شهر خود می دیدند. اگر باب صحبت را با بیروتی ها باز کنید به سرعت دوستانی در شهر پیدا می کنید. مردم بیروت از راننده ای که شما را به جاهای دیدنی می برد تا آشنایی که اصرار دارد شما را برای شام یا قهوه دعوت کند، شبیه مردم هیچ جای دیگری در دنیا نیستند.

مردم لبنان

 

- خیابان های زیبا

قدم زدن در خیابان های بیروت یکی از بهترین کارهایی است که توریست ها می توانند انجام دهند. هیچ وقت نمی دانید که چه چیزهای جالبی در خیابان های بیروت می توانید پیدا کنید. جاهایی مثل بلیس استریت (Bliss Street) در حمرا، جمایزه (Gemmayzeh) و مرکز شهر بیروت (Downtown Beirut) تنها چند نمونه از مکان هایی است که می توانید با قدم زدن در خیابان های بیروت آنها را پیدا کنید.

خیابان های بیروت لبنان

 

- معماری جذاب

معماری ساختمان ها در بیروت یکی دیگر از جذابیت های پایتخت لبنان برای گردشگران است. ساختمان های اطراف بیروت غالبا به شکل ساختمان های دوره عثمانی، ساختمان هایی به سبک فرانسوی و در مرکز شهر (Downtown) به شکل سازه های شرقی و همینطور ساختمان های بلند مدرن، می باشند. در بیروت هیچ ساختمان نازیبایی نمی بینید و هر ساختمانی که می بینید از معماری منحصر بفردی برخوردار است. سن برخی از این ساختمان ها به چندین نسل قبل برمی گردد! در بیروت حتی می توانید خانه متروکه ای برای گشت و گذار پیدا کنید!

معماری زیبای شهری در بیروت لبنان

 

- غذاهای خوشمزه

غذاهای لبنانی یکی از بهترین غذاها در دنیا است و بیروت مرکز غذاهای لبنانی است. در سفر به بیروت توصیه می کنیم از امتیاز خوردن غذاهای لبنانی به بهترین شکل استفاده کنید. همچنین در بیروت از امتحان غذاهای خیابانی و رفتن به کافه های کوچک محلی و ساندویچی هایی که فلافل سرو می کنند نترسید. اگر تا به حال شاورما و ساندویچ های فلافل بیروت را امتحان نکرده اید شک نکنید که یک خوراکی خوشمزه را از دست داده اید.

غذاهای لبنانی

 

- هنر شگفت انگیز

هنر در بیروت، آمیزه منحصربفردی از تاثیرات شرقی و غربی است. خود شهر بیروت الهام بخش عده زیادی از نقاشان، نویسندگان و فیلم ها بوده است و با وجود تاریخ پرسرو صدایی که دارد به یک منبع الهام هنری فوق العاده تبدیل شده است. حتی بعضی از هنرها ازجمله هنر خیابانی به نا آرامی سیاسی و روایت های غم انگیز گره خورده اند.

هنر و فرهنگ در بیروت لبنان

 

- تفریحات شبانه

تفریحات شبانه بیروت هم از دیگر دلایل جذابیت آن برای توریست ها و گردشگران است. بیروت هنوز هم دارنده عنوان مرکز برپایی جشن ها در منطقه خاورمیانه است. بیروت با کلوپ های شبانه، کافه ها و سالن های جشن همراه با کمپانی های تهیه غذا و نوشیدنی خوب جایی ایده آل برای تفریحات شبانه است. در جشن ها و کلوپ های شبانه بیروت هیچ وقت نمی دانید با چه کسی قرار است روبرو شوید یا چه چیزی قرار است اتفاق بیافتد. این شهر تفریحات شبانه ای دارد که شبیه هیچ جای دیگر نیست و در آنها می توانید حس و حال شب های لبنان را پیدا کنید.

تفریحات شبانه در بیروت لبنان

 

- انرژی و حال خوب

بیروت بواسطه " انرژی مثبت " و حس خوبی که القا می کند، انرژی دارد که با کلمات قابل توصیف نیست. وجود مردم یکرنگ، گوناگونی آنها و حس هدف داری شان باعث می شود که در این شهر طالب چیزهای بیشتری را داشته باشید. بیروت دائما در تکاپو است؛ از فعالیت نیروی کاری که در بزرگراه ها در حرکت اند تا جو آرام حاکم بر حمرا (منطقه ای در این شهر)، هر گوشه از این شهر جذابیت خاص خود را برای تجربه کردن دارد.

حال و هوای بیروت لبنان

 

- مرکز شهر دیدنی

شاید یکی از متمایز ترین جاها در بیروت، مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) باشد که حتما باید از آن دیدن کنید. در مرکز شهر بیروت که بعد از جنگ بازسازی شده است می توانید ماهیت بیروت را پیدا کنید. بودن در مرکز شهر بیروت با وجود معماری شرقی، بوتیک ها و رستوران های لاکچری، یک تجربه محسوب می شود. توصیه می کنیم از قدم زدن در بازارهای بیروت و تماشای چیزهای که از فریبندگی های بیروت به حساب می آیند، غافل نشوید.

مرکز شهر بیروت لبنان

 

- سفرهای یکروزه هیجان انگیز

بیروت برای توریست ها از موقعیت استراتژیکی برخوردار است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در وسط نوار ساحلی کشور لبنان، تقریبا به تمام شهرهای مهم کشور براحتی دسترسی دارد. با 2 ساعت رانندگی به سمت شمال به تریپولی (Tripoli) دومین شهر بزرگ کشور، در جنوب به Tyr  و شرق به  Bekaa Vally می رسید. اگر علاوه بر بیروت، دوست دارید شهرهای دیگر این کشور زیبا را ببینید، می توانید از موقعیت مکانی عالی این شهر استفاده کرده و براحتی به بقیه جاهای لبنان هم سفر کنید.

تور لحظه آخری

جهت ارتباط و مشاوره تخصصی تورهای لحضه آخری (داخلی و خارجی) با شماره های ما  تماس بگیرید.کارشناس های تور لحظه آخری بهترین پیشنهاد و  سفر را برای شما دارند.

09309871159

 

09309871159