شماره تماس 09309871159

نکاتی که در مورد شهر بنتوتای سریلانکا باید بدانید!

بنتوتا یکی از پرطرفدارترین شهرهای سریلانکا می باشد که بسیار دیدنی و جذاب است. در این مطلب، جاذبه های گردشگری و تفریحی بنتوتا معرفی گردیده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

برای رسیدن به شهر بنتوتا اگر از شهر بروولا (Beruwela) به سمت جنوب بروید، در جنوب غربی به بنتوتا می رسید. بنتوتا که در حدود 62 کیلومتری جنوب شهر کلمبو واقع شده است، شهری آرام و بی سر و صدا می باشد که با درختان نخل آراسته شده است. توریست های زیادی بنتوتا و برروولا را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. بنتوتا همچنین مقصدی برای گشت و گذار آخر هفته ساکنان شهر کلمبو نیز می باشد. جمعیت محلی بنتوتا عمدتا از بوداییان سینگالی تشکیل شده است. نام این شهر هم برگرفته از دیو اسطوره ای بن (Ben) می باشد که بر رودخانه تتا (Tota) حکومت می کند.

 

1- جاذبه های گردشگری بنتوتا

- خانه باغ

مجموعه خانه باغ های بنتوتا از یک خانه و باغ تشکیل شده است که معماری معروف بنام بویس باوا (Bevis Bawa) در سال 1929 آن را توسعه داده است. تعداد زیادی مجسمه از بویس و هنرمندان دیگر را می توان در اینجا مشاهده نمود. قبلا این املاک مزرعه رزین (نوعی چسب) و کائوچو بود، ولی در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. باغ ژاپنی این مجموعه هم بسیار دیدنی می باشد.

 

- معبد گالاپتا ویهارا

معبد گالاپتا ویهارا که گفته می شود توسط پاراکراماباهوی بزرگ در قرن دوازدهم ساخته شده است، یکی از معابد زیبای سریلانکا می باشد. پاراکراماباهو علاوه بر این معبد، شهر پولونارووا را نیز ساخته است. معابد این منطقه با ماز (تونل های پرپیچ و خم) زیرزمینی به هم وصل می شوند. هر سال در ماه ژانویه زمانی که ماه کامل است، یک فستیوال برای بزرگداشت دیدار بودا از سریلانکا، در معبد گالاپتا ویهارا برگزار می گردد.

 

- محل نگهداری لاک پشت های دریایی

اگر به موضوع حفاظت از لاک پشت ها علاقه مند هستید، پروژه لاک پشت های دریایی جایی است که در سفر به سریلانکا حتما باید آن را ببینید. محل تخم گذاری لاک پشت ها از ساعت 6:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر باز است. اگر دوست دارید لاک پشتی که سه روز است از تخم بیرون آمده را در اقیانوس رها کنید، در اینجا می توانید این کار را انجام دهید!

 

 

2- کارها و تفریحاتی که در بنتوتا می توانید انجام دهید

- ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا برای موج سواری و قایق سواری بسیار ایده آل است. تجهیزات لازم برای انجام این ورزش ها را می توانید در محل تهیه کنید. فقط برای هر چیزی که قرار است کرایه کنید، چانه زدن را فراموش نکنید. بنتوتا گانگا و لولو گانگا رودخانه هایی هستند که بنتوتا را به نوعی شبه جزیره تبدیل کرده اند. در این رودخانه ها می توانید انواع ورزش های آبی و قایق سواری را (به هر کدام که علاقه دارید) انجام دهید.

 

- مجموعه تفریحی ساحلی تعطیلات ملی

در این مجموعه هتل ها، رستوران ها و بازارها قرار گرفته اند. برای دیدن و کشف تمام بخش های این مجموعه عظیم به وقت کافی نیاز دارید. مرکز خرید این مجموعه جای مناسبی برای خرید اجناس تخفیف دار است. اگر به جواهرات علاقه دارید در اینجا می توانید طلای 14 عیار و سنگ های نیمه قیمتی بخرید.

 

 

3- رستوران ها و تفریحات شبانه در بنتوتا

منطقه ساحلی بنتوتا میزبان بسیاری از هتل های 5 ستاره می باشد که می توانید مطمئن باشید در آنجا بهترین وعده های غذایی را در محیطی ایده ال پیدا می کنید. در این ساحل از غذاهای دریایی درجه یک تا غذاهای سریلانکایی و بین المللی و انواع وعده های غذایی را می توانید امتحان کنید. تفریحات شبانه بنتوتا هم به خاطر وجود یک کافه تک شناور که باعث هیجان بیشتر می شود، بسیار دلپذیر و نشاط آور هستند. در فصل های سرد هم می توانید شب ها را در بارها سپری کنید.

 

- رستوران اسکوفایر

اسکوفایر جدیدترین رستوران اضافه شده به مجموعه رستوران های بنتوتا می باشد که فضایی بسیار شیک و امروزی دارد. غذاهای اروپایی و سریلانکایی که در اسکوفایر سرو می شوند بی نهایت خوشمزه هستند. از غذاهای معروف این رستوران غذاهای دریایی کباب شده و کاری مرغ سریلانکایی می باشد. رستوران اسکوفایر دارای محیطی مطبوع می باشند و غذاهایی را سرو می کنند که از خوردنشان پشیمان نمی شوید. علاوه بر این، میز کنار ساحل و در فضای باز رستوران نیز برای بوجود آمدن یک شب رمانتیک فوق العاده هستند.

 

- رستوران گلدن گریل

رستوران گلدن گریل که در رودخانه واقع شده است جای بسیار عالی برای صرف غذا می باشد. پیشخدمت های گلدن گریل به زبان انگلیسی صحبت می کنند و جو صمیمی و راحتی را در کنار غذاهایی با قیمت قابل قبول، ایجاد می نماید. استیک و کباب های مخلوط این رستوران واقعا خوشمزه اند. می توانید صرف غذای خود را با خوردن دسر بستنی این رستوران تکمیل نمایید.

 

- مجموعه تفریحی ساحلی تعطیلات ملی

این مجموعه تعدادی مکان جالب دارد که رستورانی با منظره دریا جزو آن است. در رستوران مجموعه حتما تودی Toddy)) محلی را امتحان کنید که یک نوشیدنی هیجان انگیز است که از نارگیل درست شده است.

 

- رستوران ترشیش (Tarshish Restaurant)

در هتل سرندیب (Serendib) یک رستوران رو به دریا وجود دارد که مکانی ایده آل برای غذا خوردن می باشد. قیمت غذاهای رستوران ترشیش منطقی و قابل قبول است. هتل سرندیب همچنین دو بار دنج دارد که حتما توجه شما به آن جلب خواهد شد.

 

- کافه سی سندز (Ceysansd)

اگر به تفریح و شادی علاقه دارید پس سی سندز که یک کافه شناور در آب بین رودخانه بنتوتا و دریا می باشد، جای بسیار جالب و ایده آلی برای شما خواهد بود. با قایق های عبوری می توانید به سی سندز برسید و عملا تمام شب را در زیر آسمان پر ستاره بنشینید.

 

 

4- خرید در بنتوتا

- مجموعه تفریحی ساحلی تعطیلات ملی

اگر به دنبال خرید با تخفیف های فوق العاده هستید، این مجموعه محل خوبی برای این موضوع است. در این مجموعه به صورت هفتگی یک دوشنبه بازار نیز برگزار می گردد که از ساعت 7:30 تا 15:00 فعالیت می کند.

 

- بازار بنتوتا

می توانید با رفتن به بازار بنتوتا با سورپرایزهای فوق العاده ای روبه رو شوید. بازار بنتوتا که یک بازار و مرکز خرید تایید شده دولتی است، پر هرج و مرج تر از دوشنبه بازار است. در بازار بنتوتا می توانید انواع حکاکی های چوبی، طراحی روی پارچه و آثار هنری برنجی را پیدا کنید.

 

09309871159