شماره تماس 09309871159

معروف ترین رستوران های تفلیس گرجستان

غذاهای گرجستان با دارا بودن تنوع زیاد و طعم دلچسب، طرفداران زیادی در بین گردشگران خارجی دارد. در این مطلب تعدادی از معروفترین رستوران های گرجستان را به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

 

گرجستان همانند ایران، تاریخ آشپزی غنی دارد. در روش آشپزی گرجستانی از محصولات محلی موجود، زیاد استفاده می شود. گرجستانی ها در غذاهایشان از گوشت، مرغ و تخم مرغ به شکل استادانه ای استفاده می کنند. گرجستان به خاطر نوشیدنی های درجه یک، رستوران های شیک، کافه های کلاسیک و غذاخوری های سنتی اش در دنیا معروف و شناخته شده است. رستوران های گرجستان مخصوصا در پایتخت آن تفلیس و همچنین شهر باتومی، عمدتا متعدد و با کیفیت می باشند. در این مطلب به معرفی رستوران های معروف گرجستان پرداختیم که تعدادی از آنها فقط غذای گرجی و تعدادی نیز ترکیبی از غذاها شامل گرجی، بین المللی و غیره را سرو می کنند.

 

رستوران شاوی لومی (Shavi Lomi)

شاوی لومی یکی از رستوران های فوق العاده گرجی با طاق های آجری زیبا می باشد. در شامی لومی غذاهای دلپذیری سرو می شود که با ترکیبی از مواد اولیه تولید گرجستان و سبک آشپزی خلاقانه اروپایی، تهیه شده اند. رستوران شاوی لومی منویی طولانی و اغوا کننده دارد؛ اما توصیه می کنیم که آبگوشت آلوی جنگلی، نان پنیری رولی با اسفناج و خرگوش با سس مخصوص آن را حتما امتحان کنید.

 

کافه لیترا (Cafe Littera)

کافه لیترا یکی دیگر از رستوران های خوب تفلیس می باشد که غذاهای جدید و خوشمزه گرجی را سرو می کند. کافه لیترا باغی دوست داشتنی واقع در پشت ساختمان اتحادیه نویسندگان گرجستان می باشد. منوی کافه لیترا منویی دائما در حال تغییر است و غذاهایی مثل فیله با قارچ جنگلی و ماهی خاردار دریایی با اسفناج و سویا-زنجبیل به مقدار کم را می توانید در اینجا امتحان کنید که از بهترین غذاهای رستوران هستند. در کافه لیترا همه چیز خوشمزه و لذیذ است. کافه لیترا در فصل سرما به داخل ساختمان نقل مکان می کند.

 

رستوران پور پور (Pur_Pur)

پور پور یکی از رستوران های خوب و منحصر بفرد تفلیس می باشد که از طراحی ظریف و جالبی برخوردار است. در طراحی پور پور به شکل زیرکانه ای از زیبایی فریبنده معماری تفلیس در قرن نوزدهم، استفاده شده است. پور پور همچنین پاتوق اول علاقه مندان به فرهنگ گرجی، مهاجران و توریست های تفلیس می باشد. منوی اصلی این رستوران شامل گوشت خوک با سس و خردل، سیب پخته شده با پسته و بادام و خامه می باشد؛ انتخاب غذاهای گوشتی برای شروع می تواند بهترین گزینه باشد.

 

رستوران موخاتساکاتوخا (Mukhatsakatukha)

موخاتساکاتوخا یکی دیگر از گزینه های خوب برای غذا خوردن در تفلیس می باشد که آن را با نام اختصاری "ماخا" می شناسند. ماخا یک رستوران کوچک ولی مدرن و جذاب است که غذاهای اروپایی بسیار خوبی سرو می کند. برای تهیه غذاهای رستوران ماخا همیشه از مواد اولیه تازه استفاده می شود. از جمله غذاهایی که در ماخا سرو می شود شامل اسکالوپ گوشت خوک با سس خردل و خامه و پرووانسال (نوعی صدف) می باشد. در ماخا، سوپ های فوق العاده و پاستای بسیار خوشمزه ای هم سرو می گردد. این رستوران کوچک همچنین مکانی بسیار عالی برای سفارش انواع نوشیدنی می باشد.

 

رستوران دزرتیربیس بازاری (Desertirebis Bazari)

رستوران بازاری از رستوران های معروف تفلیس می باشد که در بازار مرکزی اصلی تفلیس و در نزدیکی ایستگاه قطار قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهی گرجی را می توانید پیدا کنید. ساختمان رستوران بازاری یک ساختمان زیبا و مدرن می باشد ولی اغلب کسبه بازار ترجیح می دهند از میزهایی که در بیرون رستوران قرار گرفته است استفاده نمایند؛ احتمالا به این دلیل که نمی خواهند هزینه ای برای رفتن به داخل رستوران بپردازند. نام رستوران بازاری برگرفته از سربازان فراری می باشد که در اوایل دهه 1920 بعد از فرار، اسلحه های خود را در اینجا می فروختند.

 

رستوران راچا (Racha)

رستوران راچا یکی از آخرین غذاخوری های سنتی تفلیس می باشد که به دکانی معروف بودند (دکانی یا دکان به غذاخوری های ارزان و سنتی می گفتند). در رستوران راچا بیشتر غذاهای خانگی مثل خینکالی (یک ترکیب از خمیر است که داخل آن گوشت و ادویه و سبزیجات معطر قرار می گیرد)، متسوادی (شیشلیک)، خاچاپوری (یکی از بهترین نان های کلاسیک و پنیری این کشور) و بدریجانی (تکه های بادمجان با گردو و سیر) با قیمت بسیار مناسب سرو می شود. راچا شاید برای تازه واردها جای خوبی نباشد، چون منوی آن به زبان گرجی نوشته شده و حتی کلمه ای هم انگلیسی در اینجا صحبت نمی شود.

 

رستوران چلا (Chela)

رستوران چلا یک رستوران شلوغ و پر ازدحام است که متسوادی‌ (شیشلیک) های خیلی خوشمزه و غذاهای گوشتی و کبابی خوبی سرو می کند؛ البته نوشیدنی های بسیار معروف و پرطرفداری نیز دارد. رستوران چلا به دلیل قرار گرفتن در فونیکولار (یک مرکز تفریحی توریستی معروف در تفلیس) از منظره خوبی هم برخوردار است. چلا همچنین نوشیدنی های گلچین شده گرجی عالی سرو می کند. در رستوران چلا حتی اگر نمی خواهید نوشیدنی سفارش دهید حتما سری به طبقه دوم آن بزنید و از اثر زیبای کوکا ایگناتوف دیدن کنید که به یاد هنرمند معروف پیروسمانی در دهه 1960 با آبرنگ روی دیوار کشیده شده است.

 

کافه آلانی (Cafe Alani)

کافه آلانی یکی دیگر از رستوران های خوب تفلیس می باشد. آلانی با وجود سادگی و کوچک بودن از طراحی مدرن و تمیزی برخوردار است. در این رستوران غذاهای اوستایی (منطقه‌ ای در دو طرف رشته‌ کوه‌های قفقاز است) که شبیه غذاهای گرجی هستند، سرو می گردد. کافه آلانی همچنین یکی از رستوران های با قیمت مناسب شهر تفلیس است. چاخاپوری (گوشت بره با ترخون و آلو) یا شخمرولی (مرغ بسیار گرم در سس سیر) را حتما امتحان کنید، چون بسیار لذیذ هستند. 

 

رستوران پاسانوری (Pasanauri)

پاسانوری یک رستوران نه چندان بزرگ با تنها 10 میز چوبی می باشد که اکثر اوقات به خاطر خینکالی های (یک ترکیب از خمیر است که داخل آن گوشت و ادویه و سبزیجات معطر قرار می گیرد) خوشمزه ای که سرو می کند، میزهای آن پر هستند. پاسانوری همچنین یکی از بهترین رستوران های تفلیس است. بهترین گزینه برای انتخاب در پاسانوری، غذای مخصوص پاسانوری می باشد ولی خینکالی سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی شامل متسوادی (شیشلیک) با سبزیجات کمیاب و بادریجانی (بادمجان رول شده با ترکیبی ازگردو، گشنیز و رب انار) خوشمزه رستوران هم برای انتخاب گزینه خوبی می باشد.

 

رستوران سامیکیتنو (Samikitno)

سامیکینو یکی دیگر از رستوران های خوب تفلیس می باشد. سامیکیتنو با وجود پنجره های بزرگ از چشم انداز زیبایی رو به میدان برخوردار است. در این مکان شاد و صمیمی، غذاهای متعارف گرجی از خاچاپوری (یکی از بهترین نان های کلاسیک و پنیری این کشور) گرفته تا متسوادی (شیشلیک)، چاخاپوری (گوشت بره با ترخون و آلو) و سالاد بادمجان و گردو سرو می شود. منوی تصویری رستوران هم بسیار جذاب می باشد و به نوعی یک نوآوری در این حرفه محسوب می شود.

 

رستوران کالیناریوم (Culinarium)

رستوران کالیناریوم واقع در خیابان لرمونتوف، میدان قادیاشویلی دارای دکور شیک و جذابی است. رستوران از میز و صندلی و دیگر لوازم چوبی پر شده است. کالیناریوم با الهام از آشپز خانه های راحت خانه ها، گل های تازه و قفسه های پر شده از رب ها و چاشنی های محلی و دسته های دیگری از ادویه ها و چاشنی ها، دکور شده است که در آن احساس راحتی بیش از اندازه ای می کنید. غذای رستوران کالیناریوم ترکیب بی نظیری از غذا های آسیایی و گرجی و غذاهای مخصوص منطقه ای ست. دکور نامتعارف رستوران به جذابیت آن اضافه کرده است.

 

رستوران ارگانیک جاسپر بار (Josper Bar)

ارگانیک جاسپر بار یک خانه استیک در سطح جهانی است که منوی مختصر و مخصوصی همراه با سرویس دهی به شدت عالی، دارد. خوراک های گرجستانی رستوران ارگانیک با مواد اولیه ای درست می شوند که تولید محلی هستند. خوردن این غذاها به مهمانان جاسپر بار فرصت لذت بردن از خوراک های خوشمزه همراه با شراب های ارگانیک گرجی را می دهد که عطر و طعم بی نظیری دارند. غذاهای کباب شده و سرخ شده ارگانیک جاسپر بار، آبدار و تازه بوده و یک تجربه به یاد ماندنی از غذا خوردن در گرجستان را برای مهمانان به یادگار می گذارد.

 

رستوران کاخِلِبی (Kakhelebi)

رستوران کاخلبی دارای دکوری مختصر و مفید است که رستوران های قرون وسطی را تداعی می کند. غذایی که در کالبی سرو می شود، غذا های سنتی گرجی با عناصری از روش آشپزی ترکی، مثل روش طبخ کباب ها و کوفته هاست. غذای رستوران کاخلبی فوق العاده است و اغلب با شراب های گرجستانی سرو می شود. برای تهیه غذا در رستوران کاخلبی از سبزیجات و گوشت محلی همراه با محتویات حیرت آوری که به اعتبار غذا و تازگی و خوشمزگی آن اضافه می کند، استفاده می شود.

 

کافه تئاتر گابریادزه (Gabriadze Theatre Cafe)

کافه تئاتر گابریادزه که توسط نقاش و بازیگر بسیار معروف معاصر گرجی بنام گابریادزه، طراحی شده است یکی از بهترین رستوران های گرجستان است. این کافه تئاتر که با هنر کلاسیک دکور شده است، بهترین جا برای لذت بردن از آشپزی گرجی همراه با شراب های مخصوص گرجی و اجرای نمایشنامه های جالب و جذاب گرجستانی می باشد.

 

رستوران تاگلیورا (Taglaura)

تاگلیورا یکی از خوشنام ترین رستوران های گرجستان است. رستوران تاگلیورا دارای طراحی داخلی شیک و درجه یک است و غذاهای خوشمزه ای سرو می کند. غذاهای تاگلیورا ترکیبی از غذاهای لذیذ و خوشمزه گرجی و اروپای شرقی است. غذای رستوران تاگلورا بدون نقص است و دکور و میز و صندلی ها به شکلی بسیار خودمانی چیده شده اند و مثل یک کلبه شکار به نظر می رسد.

 

09309871159