شماره تماس 09309871159

بهترین زمان سفر به گرجستان | چه فصلی به گرجستان سفر کنیم؟

گرجستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در بین ایرانی ها می باشد که تقریبا در همه فصول سال متقاضی دارد. در این مطلب در مورد زمان سفر به گرجستان اطلاعاتی را به شما می دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

گرجستان کشوری با شهرهای نه چندان بزرگ، صومعه ها و کلیساهای زیبا است. گرجستان را همه با کوههای سر به فلک کشیده، غذاهای خوشمزه، نوشیدنی های گوارا و مردم صمیمی و مهربانش می شناسند. در زمستان 94 و بعد از اینکه ویزای بین ایران و گرجستان برداشته شد (منبع خبر در اینجا)، به تدریج و بعد گذشت چند ماه، تور گرجستان در بین ایرانیان پرطرفدار شد و پروازها بین تهران و تفلیس به طرز شگفت انگیزی افزایش یافت! البته ناگفته نماند که مسائل پیش آمده در استانبول و جو ناامنی که در ترکیه ایجاد گردید، به نوعی تفلیس گرجستان را جایگزین استانبول ترکیه برای سفر نمود. هر چند بعد از برگشتن دوباره استانبول به شرایط عادی و از سرگیری تورهای روزانه، کماکان گرجستان در بین گردشگران ایرانی پرطرفدار باقی ماند.

 

چه زمانی به گرجستان سفر کنیم؟ بهترین فصل تفلیس کدام است؟

همیشه یکی از اصلی ترین سوالات در زمینه تور گرجستان این است که چه زمانی برای سفر به گرجستان مناسب است؟ بطور کلی در گرجستان فصل اوج و رکود مسافر وجود ندارد و هر زمان که دوست دارید می توانید از گرجستان دیدن کنید. گرجستان تنوع آب و هوایی زیادی دارد و این قضیه را مدیون موقعیت جغرافیایی اش می باشد که عمدتا نیمه گرمسیری است. تابستان های گرجستان گرم و شرجی و زمستان ها، هوا سرمای ملایمی دارد. درحالیکه قله های شمالی گرجستان دائما پوشیده از برف هستند نواحی ساحل غربی با وجود دریای سیاه در طول سال، آب و هوایی لذت بخش دارند. بنابراین اگر برای اطلاع از بهترین زمان سفر به گرجستان دچار سردرگرمی شده اید، بدانید که گرجستان در سراسر سال برای سفر عالی است. برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید که کدام زمان برای سفر به تفلیس مناسب است، در ادامه اطلاعات مفصلی از آب و هوای گرجستان را طبق فصل های مختلف به شما می دهیم.

 

فصل بهار در گرجستان (ماه مارچ تا می)

بهار بهترین زمان سفر به تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان است. در بهار هوای گرجستان نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. در طی ماهای آخر بهار، هوا همیشه بارانی است بنابراین توصیه می کنیم که اگر در فصل بهار به گرجستان سفر می کنید حتما با خود لباس و وسایل مناسب هوای بارانی به همراه داشته باشید.

 

فصل تابستان در گرجستان (ماه جون تا آگوست)

میانگین دما در طول تابستان در گرجستان بین 20 تا 30 درجه سلسیوس است که به این معناست، در طول این زمان هوا گرمای لذت بخشی دارد. البته در شب ها هوا خنک و بسیار مطبوع می شود. دراین فصل شهرهای ساحلی گرجستان نظیر باتومی نیز، هوا شرجی و گرم است.

 

فصل پاییز در گرجستان (ماه سپتامبر تا نوامبر)

گرجستان در پاییز با باران های مکرر، درختان چند رنگ و زمین پوشیده از شبنم به مکان زیبایی تبدیل می شود. توصیه می کنیم با خود لباس هایی نسبتا گرم که به سرعت خشک می شوند و همچنین امکانات لازم برای روزهای بارانی را همراه داشته باشید.

 

فصل زمستان در گرجستان (ماه دسامبر تا فوریه)

اب و هوای گرجستان در طول زمستان معمولا خیلی سرد است و دما بین 2 تا 6 درجه سلسیوس است (شبها حتی سردتر است) و دما در بیشتر مناطق، اغلب به زیر صفر می رسد. باریدن برف در زمستان امری غیر عادی نیست؛ بنابراین گرجستان در زمستان ها یک مکان ایده آل برای علاقه مندان ورزش های زمستانی مخصوصا علاقه مندان به اسکی است.

 

تور لحظه آخری گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان

 

09309871159