شماره تماس 09309871159

موزه تاریخ ایروان ارمنستان | معرفی+عکس

موزه تاریخ ایروان از جمله مکان های تاریخی ارمنستان محسوب می گردد. در این مطلب، این موزه به طور کامل معرفی گردیده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

موزه تاریخ ایروان شامل مجموعه بی نظیری از آثار هنری باستانی می باشد که این موزه را به یک موزه بسیار پرطرفدار در ارمنستان تبدیل کرده است. تعداد زیادی از موارد به نمایش درآمده در موزه تاریخ ارمنستان، از حفاری های نکروپلیس (گورستان) اِلچاشِن در نزدیکی دریاچه سون در دهه 1950 کشف شده اند. این آثار را به سختی می توان در قالب کلمات توصیف نمود و حتما باید از نزدیک شاهد زیبایی های آن باشید.

مجموعه آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مجسمه های برنزی، ارابه های 4 چرخه چوبی با تزئینات فلزی، سمبل های باروری حک شده روی سنگ و مجموعه باشکوهی از اسلحه های جنگی و زره ها (تیر و ترکش ها، کلاه خودها و سپرها) می باشند.

دیگر آثار قابل توجه به نمایش درآمده در موزه تاریخ ارمنستان شامل خاچکارها(Khachkar) -صلیب های حک شده بر روی سنگ- و همچنین لباس های ارمنی قرن های هجدهم و نوزدهم، یک کفش چرمی 5500 ساله که در غاری در منطقه Vayots Dzor در سال 2008 کشف شد، فرش ها و قلاب دوزی های زیبا می باشد. تنها قسمت نا مناسب موزه این است که برچسب های روی آثار، به زبان ارمنی شوروی هستند و از زدن برچسب های انگلیسی روی آنها خودداری شده است (سایر موزه ها همگی دارای برچسب هایی به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی هستند).

اگر قصد مسافرت به ارمنستان را دارید، حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفر خود بگنجانید؛ از رفتن به آنجا پشیمان نمی شوید!

09309871159