شماره تماس 09309871159

12 کاری که هرگز نباید در سفر به سریلانکا انجام دهید!

هر کشوری با توجه به آداب و رسوم فرهنگی که دارد، خط قرمزهایی را برای مسافران خارجی دارا می باشد. در این مطلب، تعدادی از کارهایی که در سفر به سریلانکا نباید انجام داد را به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

 

سریلانکا کشوری با جاذبه های تفریحی و گردشگری متعدد می باشد که افراد زیادی برای سفرشان، آن را انتخاب می کنند. سریلانکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر جنوب شرقی آسیا، یک کشور پیرو سنت های قدیمی می باشد که به باورهای قدیمی خود افتخار می کند. برای اینکه اقامت بی خطری در این جزیره زیبا داشته باشید و از دردسر در امان بمانید، به نکات زیر حتما در سفرتان توجه نمایید.

 

1- به مذهبشان بی احترامی نکنید

در سریلانکا لمس راهب ها، مخصوصا لمس سر آنها  کار ناشایستی می باشد. زنان به هیچ وجه اجازه ندارند راهب ها را لمس کنند. همچنین فراموش نکنید که هنگام دیدار از معابد حتما کفش هایتان را در بیاورید.

 

2- به مجسمه بودا پشت نکنید

در سریلانکا پشت کردن به مجسمه بودا بی احترامی محسوب می شود. البته برای عکس گرفتن از بودا ممنوعیتی وجود ندارد ولی مطمئن شوید در هنگام گرفتن عکس، کسی به مجسمه بودا پشت نکرده باشد و همه رو به بودا ایستاده باشند. همچنین لباس پوشاندن به مجسمه بودا ( یا هر یک از خدایان دیگر) بی احترامی به حساب می آید.

مجسمه بودا سریلانکا

 

3- سریلانکا را با هند مقایسه نکنید

در مکالمات با مردم محلی، از مقایسه سریلانکا با هند جلوگیری کنید. آنها دو کشور مختلف هستند که دارای فرهنگ های منحصر به فرد می باشند.

 

4- بدون اجازه عکس نگیرید

در سریلانکا قبل از اینکه عکس بگیرید، مطمئن شوید که گرفتن عکس مانعی ندارد. در بعضی از جاها مثل موزه ها بعضی وقت ها لازم است برای عکاسی مجوز داشته باشید. بهتر است قبل از عکس گرفتن از مامورین انتظامی، اجازه بگیرید.

 

5- سعی نکنید در هتلی که تخت ندارد اتاق بگیرید

در سریلانکا اتنظار نداشته باشید که همه هتل ها تخت داشته باشند. در سریلانکا اغلب این مسئله باعث سردرگمی توریست ها می گردد چون در این کشور به رستوران های کوچک "هتل" می گویند. این موضوع به زمانی بر می گردد که در گذشته، بهترین جاها برای غذا خوردن جایی تمیز و آراسته در هتل ها بودند.

 

6- در سریلانکا برای جواب دادن به سوال از "خیر" استفاده نکنید!

مردم سریلانکا هیچ وقت در جواب سوال کلمه "خیر" یا "نه" را به کار نمی برند و به جای آن سرشان را از یک طرف به طرف دیگر تکان می دهند که این علامت به معنی بله یا بسیار خوب می باشد.

 

7- در سریلانکا از شیر، آب نخورید

در سریلانکا از خوردن آب از شیر (آب) خودداری کنید. حتی دندان هایتان را با شیر آب مسواک نکنید. آب شیر در سریلانکا سالم نیست و نه تنها دارای میکرو ارگانیسم هاییست که به دستگاه گوارش آسیب می زنند بلکه با ضایعات صنعتی، کشاورزی و کودهای شیمیایی آلوده شده است. بنابراین خوردن این آب باعث بروز مشکلات بهداشتی سلامتی خواهد شد.

 

8- در سریلانکا با دست چپ غذا نخورید

در سریلانکا برای غذا خوردن از کارد و چنگال استفاده نمی شود (البته در اکثر هتل ها و رستوران ها در اختیار شما گذاشته می شود) و مردم سریلانکا غذا را با دست راست خود می خورند. در سریلانکا غذا خوردن با دست چپ ناشایست است چون به عقیده مردم این کشور، دست چپ ناپاک و آلوده می باشد!

 

9- در سریلانکا مبلغ کرایه را از قبل توافق کنید

در سریلانکا وقتی سوار توک توک یا سه چرخه می شوید فراموش نکنید از راننده بخواهید اگر تاکسی متر دارد آن را روشن کند و مطمئن شوید که دستگاه درست کار می کند یا نه. برای کرایه هم با اطلاع از نرخ های معمول قبل از سوار شدن سعی کنید به توافق برسید. کرایه توک توک در کلمبو (شهری در سزیلانکا) برای هر کیلومتر حدود 50 روپیه است.

کرایه در سریلانکا

 

10- سریلانکایی ها خیلی بد رانندگی می کنند

مرگ و میر در اثر تصادفات جاده ای در سریلانکا آمار بالایی دارد. عامل این تصادفات در اکثر مواقع بی احتیاطی، بی دقتی و بی ملاحظه بودن راننده هاست. در سریلانکا اتوبوس ها زمانی که چراغ قرمز است هم در حال رانندگی هستند، موتور سیکلت ها در پیاده رو در حال حرکت اند، توک توک ها هم در سمت مخالف جاده می رانند که همه اینها دلایل بروز تصادف می باشند. بنابراین در سفر به سریلانکا بی نهایت مراقب باشید.

 

11- حتما با خود اسپری ضد حشرات (حشره کش) ببرید

هنگام سفر به سریلانکا مطمئن شوید که حتما اسپری ضد حشرات (حشره کش) را با خود برداشته اید زیرا در سریلانکا چنین محصولی به سختی پیدا می شود! در سریلانکا علیرغم اینکه مالاریا ریشه کن شده ولی تب دنگی (Dengue fever) در اینجا شایع می باشد که می تواند بسیار خطرناک هم باشد.

 

12- خوردن غذاهای محلی را فراموش نکنید

سریلانکا را بدون خوردن غذاهای خوشمزه محلی، مثل سمبول نارگیل سریلانکایی تند، یک فنجان چای شیر یا دارچین تازه، ترک نکنید و با خود خنده های فراوان و مهمان نوازی سریلانکایی ها را به عنوان سوغاتی به خانه ببرید!

غذا در سریلانکا

 

راهنمای سفر به سریلانکا

تور سریلانکا

 

09309871159