شماره تماس 09309871159

11 کاری که به هیچ وجه نباید در هواپیما انجام دهید

سفر با هواپیما مانند هر نوع وسیله نقلیه دیگر دارای نکاتی مهم است که رعایتشان باعث می شود سفری یهتر را تجربه نمایید. در این مطلب نکاتی که در طول سفر هوایی نباید انجام داد، ذکر گریده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

این روزها به واسطه تعدد حضور خطوط هوایی مختلف، سفر با هواپیما به امری عادی تبدیل شده است و افراد زیادی در طول سال از این وسیله برای حمل و نقل استفاده می کنند. اما نکته ای که نسبتا از آن غفلت شده است اینستکه قوانین امنیتی مشخصی برای سفر شدن به هواپیما وجود دارند که لازم است از آنها مطلع باشید و البته کادر پرواز هم همیشه شما را با آنها آشنا می کنند. تعدادی دستورالعمل عملی هم وجود دارد که آنها را هم نباید فراموش کنید. در اینجا 11 کاری که در هواپیما نباید انجام دهید را برایتان بیان نموده ای؛. پس با ما همراه باشید تا با آگاهی از آنها سفر بهتری داشته باشید.

 

1- در روی صندلی خود به مدت طولانی و بدون حرکت نشیند!

سفر با هواپیما خطر لخته شدن خون در رگها ((DVT را افزایش می دهد. اما با کمی راه رفتن یا انجام حرکات ساده ورزشی در حین پرواز و در سر جایتان یا پوشیدن لباس های راحت و گشاد می تواند مانع از بروز این عارضه گردد.

 

2- پوستتان رو خشک نگه ندارید!

هوای داخل هواپیما همیشه پوست شما را خشک می کند، بنابراین برای جلوگیری از خشکی و خارش پوست، حتما آن را مرطوب نمایید. همچنین بهتر است برای محافظت از پوستتان در برابر پرتوهای نوری که از پنجره هواپیما به داخل می آید، از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

3- نوشیدنی های گازدار نخورید!

در حین بلند شدن هواپیما به خاطر تغیرات فشاری که در داخل هواپیما شکل می گیرد، احساس می کنید گوشتان متورم شده و در آن صداهایی می شنوید. این حالت یعنی تغییر فشار باعث انبساط گاز در بدنتان می شود. بنابراین بهتر است از خوردن نوشیدنی های گازدار برای کاهش خطر باد کردن گوش اجتناب نمایید.

 

4- نوشیدنی های الکلی نخورید!

نوشیدن الکل زیاد در طول سفر با هواپیما ممکن است به کابوس تبدیل شود. همچنین فشار موجود در داخل هواپیما باعث می شود نسبت به تاثیرات الکل سریعتر واکنش نشان دهید. بنابراین خوردن دو لیوان الکل در هواپیما برابر با خوردن یک بطری الکل در روی زمین می باشد و در هواپیما خیلی زودتر از روی زمین حالتان دگرگون می شود.

 

5- جورابتان را درنیاورید!

شاید شما برای راحتی خود بخواهید جورابتان را درآورید ولی مطمئنا هیچ کس علاقه ای به نشستن در کنار شما، وقتی پابرهنه هستید را ندارد و این قضیه اصلا خوشایند نیست!

 

6- قهوه یا چای ننوشید!

خوردن یک فنجان قهوه یا چای در طول پرواز، برای اینکه سرحال شوید شاید ایده بسیار خوبی باشد اما واقعیت اینستکه آبی که با آن در هواپیما قهوه و سایر نوشیدنی های گرم آماده می شود، بسیار مستعد جذب باکتری می باشد. بنابراین برای حفظ سلامتی خود در سفرهای هوایی بهتر است به جای خوردن نوشیدنی های گرم، از نوشیدنی های داخل قوطی یا بطری استفاده نمایید.

 

7- در پروازهای شب، تمام مدت پرواز را نخوابید!

برای اینکه هرچه زودتر خود را با زمان جدید در مقصد وفق دهید، وقت خوردن صبحانه در هواپیما چرت نزنید. در واقع اگر می توانید سعی کنید چند روز قبل از سفر با دیر خوابیدن یا زود بیدار شدن، خود را با زمان جدیدی که در مقصد با آن مواجه می شوید، وفق دهید.

 

8- تکه غذاهایی که روی سینی مخصوص غذای هوایپما می افتد را نخورید!

نکته دیگری که در سفر هوایی باید رعایت کنید اینستکه غذاهایی که درون سینی غذا می افتد را نخورید. این سینی ها علیرغم اینکه عملا بعد از هر پرواز تمیز می شوند، طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، هر سانتیمتر مربع از این سینی ها محل سکونت چندین واحد باکتری می باشد. تعداد این باکتری گاها حتی خیلی بیشتر از تعداد باکتری هایی است که در فلاش تانک توالت زندگی می کنن!. بنابراین به هیچ عنوان تکه های غذایی که روی سینی غذا می افتند را نخورید.

 

9- داروهای خواب جدید را برای اولین بار در طول پرواز امتحان نکنید!

خوردن قرص خواب آور در هنگام بلند شدن هواپیما مخصوصا وقتی یک سفر طولانی در پیش دارید می تواند وسوسه کننده باشد. اما حتما قبل از مصرف این قرص ها به نام و کارایی شان توجه کنید. حتما قبل از خوردن دارو همه جوانب مثل داشتن آلرژی به یکی از محتویات قرص یا دارو را در نظر بگیرد و بسیار با احتیاط از داروها استفاده کنید تا در وسط پرواز دچار مشکل نشوید.

 

10- در طول پرواز از لنز طبی استفاده نکنید!

یکی دیگر از نتایج خشکی هوای داخل هواپیما در صورت استفاده از لنزهای طبی این است که چشم شما دچار شوزش و خارش می شود. برای جلوگیری از این حالت بهتر است در حین پرواز به جای لنز از عینک استفاده کنید. از مالیدن چشم تان هم در صورت خارش به شدت پرهیز کنید.

 

11- بیماری خود را از مهمانداران پنهان نکنید!

اگر در هواپیما احساس کردید حالت تهوع یا ناراحتی دیگری دارید قبل از اینکه دیر شود به مهماندار اطلاع دهید. در هواپیما به هیچ عنوان از گفتن مشکلتان به مهماندار تردید نکنید. مهماندارها برای برخورد و رفع انواع مشکلات آموزش دیده اند. در اکثر موارد هم کمک های آنها مفید بوده و موجبات راحتی شما را فراهم می کنند.

09309871159