شماره تماس 09309871159

11 چیزی که هرگز نباید در سفر به هند بخورید!

غذاهای هند تنوع زیادی دارند و در بینشان غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارند که خوردشان چندان مناسب توریست ها نیست. لحظه آخری در این مطلب، اطلاعاتی در مورد این غذاها و نوشیدنی ها می دهد؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

هندوستان کشور شگفت انگیزی است که منحصر بفرد ترین تجربه ها را برای توریست ها ارائه می کند اما قانون هایی هم در این کشور وجود دارد که مسافران و توریست ها باید از آنها تبعیت نمایند تا سفرشان به هند به بهترین شکل انجام گیرد. در اینجا فهرستی از مواردی را ارائه می کنیم که در توریست ها در سفرشان به هند نباید از آنها استفاده کنند.

 

1- گُلاس (Golas)

اولین خوراکی که در هند نباید بخورید گُلاس است. گلاس آبنبات های یخی طعم داری است که در روزهای گرم تابستان یک خوراکی محبوب در بین هندی ها می باشد. گلاس خیلی شبیه بستنی قیفی و بستنی اسکُپی می باشد. این خوراکی لذیذ شهد دار (یا شربت دار) که در خیابان فروخته می شود به دلایل زیادی غذای سالمی نیست. یکی از دلایل سالم نبودن این خوراکی این است که آبی که برای درست کردن گلاس های یخی به کار می رود آب سالمی نیست. قالب های یخ هم احتمالا در مکانی غیر بهداشتی نگهداری می شوند. رنگ به کار رفته در این خوراکی هم احتمالا استانداردهای سلامت غذایی لازم را ندارد.

 

2- آب شیر

یک قانون اصلی در زمانی که به هند سفر می کنید، اینستکه به هیچ عنوان از آب شیر برای نوشیدن استفاده نکنید. آب شیر، ناسالم است و حاوی باکتری اچرچیا کولی یا E. کولی می باشد. این باکتری باعث بیماری اسهال می شود. در آب شیر همچنین آلاینده های شیمیایی مضر هم وجود دارد. در هند بهتر است همیشه یک بطری آب معدنی با خود داشته باشید، حتی در رستوران ها هم به جای آب معمولی، آب معدنی سفارش دهید. همیشه و همه جا پیشگیری بهتر از درمان است.

 

3- آب میوه تازه

دکه های فروش آب میوه در شهرهای هند فراوان اند و میوه های رنگارنگ داخل آنها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشند. با وجود این، اکثر فروشنده های خیابانی از آب شیر برای درست کردن آب میوه ها استفاده می کنند. فروشنده ها همچنین برای شست و شوی میوه ها هم از آب شیر استفاده می کنند.

 

4- گل گاپه (Gol Gappe)

گل گاپه که به آن پانی پوری پاچکاس هم می گویند، یک غذای خیابانی بسیار محبوب در هند است. این غذا از نان های کوچک توخالی که به شدت سرخ شده اند و وسط شان با انواع چاشنی و آب های طعم دهنده پر شده است، درست می شود.  این خوراکی را علی رغم خوشمزه بودن نباید بخورید چون دوباره مشکل آب آلوده در اینجا هم وجود دارد، مگر اینکه منبع آبی که طعم دهنده از آن درست شده است را بشناسید. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی خود از خوردن این غذا هم در هندوستان خودداری نمایید.

 

5- میوه های نشسته

در هند فقط آب میوه های تازه نیست که به سالم بودن آنها باید شک کرد، بلکه خود میوه ها هم ممکن است سالم نباشند. برای مثال همه می دانیم که برای براق کردن سیب ها از مواد براق کننده شیمیایی استفاده می شود. همیشه میوه ها را قبل از خوردن با دقت بشویید تا سموم و آفت کش ها شسته شوند. بهتر است در هندوستان خوردن میوه هایی که پوست می شوند مثل موز و پرتغال را در اولویت قرار دهید.

 

6- سالادها

چون در تهیه سالادها هم از سبزیجات خام استفاده می شود، بهتر است از خوردن آنها هم خودداری کنید، مگر اینکه از خوب شسته شدن آنها اطمینان حاصل کنید. حضور موارد بیماری زایی مثل اچرچیا کولی در سبزیجات نشسته، مسمومیت غذایی را تشدید می کند.

 

7- غذاهای گوشتی که از دستفروش ها می خرید

گوشت هایی که برای تهیه غذاهای خیابانی از آنها استفاده می شود، قابل اطمینان نیستند. گوشت مانده می تواند باعث بروز اختلالات در هضم غذا، اختلال در ادرار و اختلالات دیگر شود. به جای غذاهای گوشتی خیابانی بهتر است غذاهای خوبی مثل بریانی، کباب و روغن جوش را در رستوران های قابل اعتماد امتحان کنید.

 

8- پان ماسالا (Paan masala)

پان ماسالا در بسته های رنگارنگ و شفاف، گزینه دیگری است که در هند باید از خرید آن اجتناب نمایید. پان ماسالا ترکیبی از جوز آرکا، توتون، لیمو ترش و طعم دهنده های دیگر است که سرطان زا شناخته شده اند. حتی گفته شده پان ماسالا به DNA آسیب می رساند!

 

9- پنیر

خوراکی دیگر که در هند نباید بخورید پنیر است. البته این منع استفاده شامل همه پنیرها نمی شود بلکه مخصوصا برای پنیرهایی است که در جاهایی فروخته و استفاده می شوند که در آنها استانداردهای بهداشتی رعایت نمی شود. پنیرها با باکتری هایی مانند استافیلوکوک آلوده می شوند که تشخیص آن به خاطر عدم وجود هر گونه علایم ظاهری، کار دشواری است. این باکتری می تواند غذا را سمی کند و باعث اسهال و کم شدن آب بدن شود.

 

10- هر غذای خیابانی که زیاد سرخ شده است

در هندوستان از خوردن غذاهای خیابانی زیاد سرخ شده به شدت خودداری کنید. سمبوسه، پاکورا و کاچوریس بعضی از غذاهای خیابانی هستند که باید از خوردن آنها پرهیز کنید. مسئله مهمی که در رابطه با این غذاها وجود دارد این است که عمدتا این میان وعده های سرخ شده را در روغنی که چند بار گرم و استفاده شده، می پزند. چنین روغن هایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آلزایمر، اختلالات کبدی و سرطان را افزایش می دهند.

 

11- فلفل بوت جولوکیا (Bhut Jolokia)

اگر به خوردن غذاهای تند عادت ندارید در هند از خوردن بوت جولوکیا که تند ترین فلفل چیلی دنیا شناخته شده است، خودداری کنید. این چیلی ها در ایالت واقع در شمال شرقی هندوستان یعنی ناگالاند، رشد می کنند. این فلفل ها به حدی تند هستند که ارتش هندوستان از آنها برای درست کردن گاز اشک آور استفاده می کند! بوت جولوکیا یک طعم دهنده بسیار قوی است، بنابراین بهتر است از آن در غذاهایی که مقدار کمی فلفل دارند استفاده شود، اما حتی این غذاها را هم با احتیاط بخورید!

09309871159