شماره تماس 09309871159

مجسمه مادر ایروان ارمنستان | معرفی+عکس

مجسمه مادر یا مام از جمله جاذبه های دیدنی ارمنستان است. در این مطلب، این مجسمه معروف به طور کامل معرفی گردیده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

مجسمه مادر ارمنستان یکی دیدنی ترین مکان های ایروان می باشد که در پارک پیروزی و بالای بنای یادبود عظیم هزار پله واقع شده است.مجسمه مادر ارمنستان در سال 1950 افتتاح شد و با مجسمه 17 متری استالین بالا رفت. سپس مجسمه آن با مجسمه مادر ارمنستان، در سال 1967 جابه جا شد. در طی این جابجایی تند و ناگهانی که بدون اطلاع قبلی و شبانه انجام شد یک سرباز کشته و چند نفر زخمی شدند. این حادثه باعث شد مردم هنوز هم استالین را فردی ظالم بخوانند که حتی بعد از مرگش مردم را به کشتن می دهد!

در داخل مجموعه مجسمه مادر ارمنستان، نمایشگاه خلاقانه و جالبی وجود دارد. ساختمان این مجموعه دارای ارتفاعی برابر 22 متر می باشد که چهره سخت و محکم دارد که به این معنی است:

"ارمنستان به تمام تاخت و تازها و قتل عام ها پاسخ می دهد و برای حفظ ملیت و جان شهروندان خود مبارزه می کند."

روی پایه های ستون ماین مجسمه می توانید یک مستند تصویری از مشارکت ارمنستان در جنگ جهانی دوم (که طی آن 300 هزار ارمنی که تنها نیمی از آنها به جنگ رفته بودند، کشته شدند) و همینطور جنگ خونین  کاراباخ میان ارمنستان و آذربایجان، وجود دارد.

مجسمه مادر ارمنستان در پارک پیروزی (Haghtanak) ایروان واقع شده است که در نگهداری آن سهل انگاری می شود. در این پارک، یک بازار و نمایشگاه سرگرم کننده هم وجود دارد که محلی ها معمولا آخر هفته ها به آنجا می آیند.

برای رسیدن به مجسمه، سوار آسانسور واقع در بالای هزار پله شوید و سپس از پله ها بالا بروید تا به یک سکوی بتونی عظیم برسید. از بالای سکو پیاده به سمت خیابان اصلی بروید؛ از زیرگذر عبور کنید و وارد پارک شوید. توجه داشته باشید که اگر کسی در ورودی این مجموعه از شما درخواست ورودی نمود، قصد کلاهبرداری دارد. زیرا ورود به موزه رایگان است و تنها در صورت گرفتن عکس، باید مبلغی را بپردازید.

09309871159