شماره تماس 09309871159

جاذبه های دیدنی و گردشگری ارمنستان | لیست کامل+معرفی

ارمنستان کشوری دیدنی در قاره اروپا می باشد که دارای جاذبه های گردشگری دیدنی و تاریخی متعدد می باشد که سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا از جمله ایران، در خود جای می دهد. با ما همراه باشید تا معروف ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

 

 

تعداد انگشت شماری کشور در دنیا وجود دارند که مثل ارمنستان، تاریخی به این قدمت و فرهنگی به این اندازه غنی داشته باشند. ارمنستان مقصدی است که با تاریخ خود، توجه شما را جلب می کند و جذب آثار باستانی، چشم اندازها، مناظر شگفت انگیزش و مردم مهمان نواز و مهربان آن می شوید. ارمنستان دارای مجموعه فوق العاده ای از صومعه ها و کلیساهای قرون وسطی است که در همه جای کشور پراکنده شده اند و از مهمترین جاذبه گردشگری آن محسوب می شوند؛ همچنین می توانید اتفاقات هیجان انگیزی را در ایروان- پایتخت ارمنستان و یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا- تجربه کنید. در مجموع با وجود همه ی این شگفتی ها و چشم اندازهای بسیار زیبا، ارمنستان سفری دلنشین و خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

 

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان دارای جاذبه های گردشگری متعدد و متنوع فرهنگی، تفریحی، تاریخی و ... می باشد که پرطرفدارترین آنها عبارتند از:

 

- صومعه گِغارد ایروان ارمنستان

صومعه گِغارد (Geghard) از جمله کلیساهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و یکی از پرطرفدارترین دیدنی های ارمنستان می باشد. این کلیسا در قرن چهارم میلادی بنا شده است ولی قدیمی ترین بقایای مربوط به کلیسای کوچک قبلی نشان می دهد که صومعه در قرن دوازدهم بنا شده است. صومعه گغارد دارای حکاکی های فوق العاده ای است و در قسمت سرسرا 9 طاق زیبا دارد که بین سال های 1215 تا 1225 ساخته شده اند. بازدید از صومعه گغارد یکی از منحصر بفرد ترین خاطرات شما در سفر به ارمنستان خواهد بود؛ گغارد جزو چند کلیسایی است که به صورت غار در صخره و دل کوه  تراشیده شده است!

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- موزه کافِسجیان ایروان ارمنستان

موزه کافِسجیان (Cafesjian) از جمله جاذبه های فرهنگی و دیدنی ارمنستان می باشد که در بالای پله های معروف "هزار پله" یا "کاسکاد" واقع شده است. ساخت موزه کافِسجیان در دهه 1920 توسط معمار اهل شوروی سابق (الکساندر تاماتیان)، به عنوان بخشی از برنامه او برای مدرن سازی ایروان آغاز شد. الکساندر در ابتدا روی بنای یادبودی کار می کرد که کار آن در دهه 1980 آغاز شد ولی در زمین لرزه سال 1988 متوقف شد. سرانجام یک فرد خیر ارمنی-امریکایی به نام جرالد کفسجیان بودجه ساخت این مرکز هنری را تامین کرد.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- موزه قلعه اِربونی ایروان ارمنستان

موزه قلعه اِرِبونی (Erebuni) از جمله جاذبه های تاریخی ارمنستان است. موزه قلعه اِرِبونی چشم اندازی عالی و حیرت انگیز از زندگی روزمره در قصر آرجیشتی (Argishti)، یکی از بزرگترین پادشاهان اورارتو Urartu))، را به نمایش می گذارد. تاریخ ساخت این مکان باستانی به سال 782 قبل از میلاد بر می گردد؛ یعنی سه دهه قبل از اینکه روم باستان تاسیس شود! در پایین تپه هم یک موزه مربوط به دوران شوروی سابق وجود دارد که آثار هنری کشف شده از حفاری های انجام شده در آن به نمایش در آمده است. این آثار شامل تعدادی پیاله نوشیدنی زیبای نقره ای و همینطور اشیای کشف شده از یک مقبره می باشد که در حین ساخت کارخانه ای در ایروان در سال 1948 کشف شدند.

برای رسیدن به موزه باستان شناسی اربونی می توانید علاوه بر اتوبوس های شهری که در مناطق مختلف ایروان از جمله میدان آزادی قرار دارند، سوار تاکسی شوید. حدود 15 الی 20 دقیقه طول می کشد تا از مرکز شهر به موزه اربونی برسید.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- موزه یادبود قتل عام ارامنه در ایروان ارمنستان

موزه یادبود ارامنه از جمله مکان های تاریخی ارمنستان محسوب می گردد. موزه یادبود ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در سال های 1915 تا 1922 و با طرحی از آرشیتکت معروف آن دوره بنام "آرتور طارخانیان" ساخته شده است. موزه در دو طبقه و در کنار تپه ای احداث گردید و به شکلی قرارگرفته است که تپه از بنا بالاتر نباشد. در موزه یادبود، داستان این رویداد تاریخی (قتل عام ارامنه) از طریق عکس ها، اسناد، گزارش های روزنامه و فیلم ها بیان شده است.

برای رسیدن به مجموعه موزه یادبود قتل عام ارامنه واقع در تپه قلعه پرستوها باید از ایروان اقدام نمایید و از دره هرازدان Hrazdan)) عبور کنید. آسانترین راه برای رسیدن به موزه با تاکسی است؛ به جای تاکسی هم می توانید از مینی بوس های خیابان مسروپ ماشتوت را سوار شوید و در مجموعه ورزشی فرهنگی هامالیر پیاده شوید. از هامالیر می توانید پیاده تا انتهای پارک که موزه یادبود در آنجا واقع شده است، بروید.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- موزه تاریخ ایروان ارمنستان

موزه تاریخ ایروان از جمله مکان های تاریخی ارمنستان محسوب می گردد. موزه تاریخ ایروان شامل مجموعه بی نظیری از آثار هنری باستانی می باشد که این موزه را به یک موزه بسیار پرطرفدار در ارمنستان تبدیل کرده است. تعداد زیادی از موارد به نمایش درآمده در موزه تاریخ ارمنستان، از حفاری های نکروپلیس (گورستان) اِلچاشِن در نزدیکی دریاچه سون در دهه 1950 کشف شده اند. این آثار را به سختی می توان در قالب کلمات توصیف نمود و حتما باید از نزدیک شاهد زیبایی های آن باشید. اگر قصد مسافرت به ارمنستان را دارید، حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفر خود بگنجانید؛ از رفتن به آنجا پشیمان نمی شوید!

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- کلیسای اِچمیادزین ارمنستان

کلیسای جامع یا مادر مقدس اِچمیادزین (Etchmiadzin) از جمله دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان است که وابسته به پاپ واتیکان می باشد. کلیسای اچمیادزین در استان آرماویر ارمنستان و در حدود 20 کیلومتری غرب شهر ایروان واقع گردیده است و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- معبد گارنی ارمنستان

معبد گارنی یکی از جاذبه های تاریخی ارمنستان است که توسط شاه تیرداد اول، در قرن اول بعد از میلاد ساخته شد. این معبد که به سبک هلنی و در لبه یک دره عمیق رو به منظره ای از رود آزات واقع شده است، بسیار دیدنی و جذاب می باشد. معبد گارنی در ۲۷ کیلومتری شرق شهر ایروان، در بین کوه‌های گغاما و در کنار روستای گارنی واقع گردیده است.

برای رسیدن به معبد گارنی از ایروان می توانید علاوه بر کرایه کردن یک تاکسی، با  وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مینی بوس به این معبد زیبا بروید؛ ایستگاه های نسبتا زیادی در نقاط مختلف شهر برای این مقصد وجود دارند.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

- مجسمه مادر ایروان ارمنستان

مجسمه مادر یا مام ارمنستان یکی دیدنی ترین مکان های ایروان می باشد که در پارک پیروزی و بالای بنای یادبود عظیم هزار پله واقع شده است. مجسمه مادر ارمنستان در سال 1950 افتتاح شد و با مجسمه 17 متری استالین بالا رفت. سپس مجسمه آن با مجسمه مادر ارمنستان، در سال 1967 جابه جا شد. در طی این جابجایی تند و ناگهانی که بدون اطلاع قبلی و شبانه انجام شد یک سرباز کشته و چند نفر زخمی شدند. این حادثه باعث شد مردم هنوز هم استالین را فردی ظالم بخوانند که حتی بعد از مرگش مردم را به کشتن می دهد!

برای رسیدن به مجسمه، سوار آسانسور واقع در بالای هزار پله شوید و سپس از پله ها بالا بروید تا به یک سکوی بتونی عظیم برسید. از بالای سکو پیاده به سمت خیابان اصلی بروید؛ از زیرگذر عبور کنید و وارد پارک شوید. توجه داشته باشید که اگر کسی در ورودی این مجموعه از شما درخواست ورودی نمود، قصد کلاهبرداری دارد. زیرا ورود به موزه رایگان است و تنها در صورت گرفتن عکس، باید مبلغی را بپردازید.

"برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید."

 

تور لحظه آخری ارمنستان

09309871159