شماره تماس 09309871159

10 کاری که در میدان تکسیم استانبول می توانید انجام دهید

میدان تکسیم یا تقسیم بعنوان مهمترین میدان استانبول که خیابان معروف استقلال نیز به آن وصل می شود، مکانی دیدنی و بسیار پرطرفدار است . لحظه آخری در این مطلب کارهایی که در این منطقه می توان انجام داد را معرفی می کند؛ با ما همراه باشید.

 

 

حتما تا بحال اسم میدان تکسیم را زیاد شنیده اید! شاید از دو جهت؛ یکی بخاطر سفرهایی که خیلی از دوستان و آشنایان تان به استانبول داشته اند و از این میدان زیاد اسم برده اند و دیگری بدلیل تجمعات اعتراض آمیزی که بارها در استانبول برگزار گردید و از این میدان بعنوان محل اصلی تجمعات نام برده شد. تکسیم به معنی تقسیم و یا توزیع، نام مکانی است که آب از محل جمع آوری اش در شمال شهر استانبول شاخه شاخه می شود و به سایر قسمت های شهر می رود. میدان تکسیم بعنوان مهمترین میدان استانبول که خیلی از تحولات و اتفاقات پیرامون آن انجام می گیرد، در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و جایی برای ملاقات های عادی محلی ها می باشد که پر از رستوران، فروشگاه و هتل است و استانبول مدرن را در واقع می توانید در اینجا تجربه کنید. قبل از گشت و گذار در منطقه تکسیم بهتر است راهنمای ما در مورد بهترین کارهایی که می توانید در این منطقه انجام دهید را مطالعه کنید.

 

1- دیدار از بنای یادبود جمهوری

بهتر است گشت و گذار در تکسیم را از بنای یادبود جمهوری، واقع در وسط میدان تکسیم شروع کنید. این بنای باشکوه، اثر مجسمه ساز معروف ایتالیایی، پیترو کانونیکا می باشد. این بنا در پنجمین جشن سالگرد تبدیل شدن دولت ترکیه به جمهوری در سال 1923 و به دنبال جنگ استقلال ترکیه ساخته شد که رهبری این انقلاب را کسانی مثل آتاتورک و عصمت اینانلو بر عهده داشتند.

 

 

2- استفاده از وسایل مختلف حمل و نقل

میدان تکسیم قطب مهم حمل و نقل عمومی در ترکیه محسوب می شود. از این میدان به عنوان نقطه ترانسفر(انتقال) اصلی سیستم اتوبوس شهری استفاده می شود و ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول هم در اینجا می باشد. همچنین، خط  تراموای موروثی هم از این میدان شروع می شود. البته می توانید در نقاط مختلف شهر که در امتداد مسیر قرار دارند پیاده شوید. رفتن به "میدان تونل" با تراموا و از آنجا قدم زنان برگشتن به تکسیم هم می تواند ایده جالبی برای گشت و گذار در این منطقه باشد.

 

3- خرید از فروشگاه های خیابان استقلال

خیابان استقلال بعنوان معروف ترین و شلوغ ترین خیابان استانبول در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد. اگر عاشق خرید کردن هستید، حتما به این خیابان که یک خیابان طولانی، زیبا و سنگ فرش شده است سر بزنید تا بتوانید با وجود فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد و اجناس متنوع، خریدی لذت بخش را تجربه نمایید.

 

4- بازدید از مرکز فرهنگی آتاتورک

از کارهای دیگری که در تکسیم می توانید انجام دهید بازدید از مرکز فرهنگی آتاتورک می باشد. مرکز فرهنگی آتاتورک یا به بیان ساده تر AKM، یک مرکز فرهنگی چند منظوره و یک خانه اپرا می باشد که به خاطر برنامه های توسعه دولت سرنوشت نامعلومی دارد. ساختمان مرکز فرهنگی آتاتورک یک نمونه مهم از معماری ترکی در دهه 1960 می باشد. این مرکز میزبان تئاتر و اپرا و باله ملی ترکیه، کنسرت های ارکستر سمفونی، موسیقی محلی (فولک) مدرن گروهی، گروه کر ملی استانبول و گروه کر موسیقی کلاسیک ترکی و همچنین فستیوال تابستانی هنر و فرهنگ می باشد. دیدن ساختمان افسانه ای مرکز فرهنگی در شب که چراغ های آن روشن می شوند، بسیار لذت بخش می باشد.

 

5- خرید سوغاتی

تکسیم در کنار بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین مکان ها در کل شهر برای خرید سوغاتی می باشد. در تکسیم می توانید انواع مغازه ها شامل لباس فروشی، کتاب فروشی، جواهر فروشی، و صنایع دستی را پیدا کنید. اگر نمی خواهید خودتان را خسته کنید بهتر است بیشتر از یک روز برای خرید در تکسیم وقت بگذارید.

 

6- خوردن غذاهای متنوع و خوشمزه

بعد از گشت و گذار در میدان تکسیم، بهتر است برای کمی استراحت و خوردن غذا به یکی از بی شمار غذا خوری های اطراف بروید که در دور و اطراف میدان واقع شده اند. این غذا خوری ها شامل تعداد زیادی رستوران و کافه و رستوران های زنجیره ای بین المللی فست فود و غذاخوری هایی که غذای سنتی سرو می کنند، می باشند. برای داشتن یک تجربه کاملا جدید و ویژه ترکیه لازم است غذاهای خیابانی مورد علاقه ترک ها مثل ایسلک (همبرگری که با سس مخصوص گوجه فرنگی و سبزیجات درست می شود) و دونر(Doner) (ساندویچ حاوی گوشت گاو یا مرغ) را حتما امتحان کنید. اگر چیزی سبک تر را ترجیح می دهید می توانید یک غذای خیابانی دیگر مثل ذرت با کره و نمک را امتحان کنید.

 

7- نوشیدن آیران

می توانید غذای خود را همراه با آیران میل کنید که یک نوشیدنی خنک تهیه شده با ماست است که خصوصا برای روزهای گرم تابستان، گزینه بسیار مناسبی است. آیران جزو آن دسته از نوشیدنی هایی است که یا آن را خیلی دوست دارید و یا آن را اصلا دوست ندارید! بهتر است اول آن را امتحان کنید بعد به نتیجه برسید.

 

8- خوردن شیرینی های بینظیر ترکی

خوردن یک فنجان قهوه در بعد از ظهر همراه با یک شیرینی ترکی، از جمله کارهایی است که در میدان تکسیم در برابر انجام ندادن آن هیچ اراده ای ندارید؛ تکسیم بهترین شیرینی فروشی ها در استانبول را دارد. وقتی در استانبول هستید حتما انواع مختلف شیرینی ها را امتحان کنید و برای خانواده و دوستان به عنوان سوغاتی ببرید. در مواردی که به یک نوشیدنی انرژی زا و سرحال کننده نیاز دارید دون دورما (dondurma) بهترین گزینه است. دون دورما یک نوع بستنی ضخیم جویدنی می باشد که مزه خوبی هم دارد. در کنار شیرینی فروشی های تکسیم می توانید از دیدن نمایش تردستی دوره گردها سورپرایز شوید.

 

9- لذت بردن از فضای هنری این منطقه

با قدم زدن در اطراف تکسیم در هنگام غروب می توانید عظمت و زیبایی آن را مشاهده نمایید. در شب همچنین می توانید زمانی را با گوش دادن به نوای ساز نوازنده های دوره گردهای با استعداد سپری کنید و قدم زنان کوچه های فرعی تکسیم را کشف کنید که پر از نقاشی های دیواری می باشند. در واقع در همه جای تکسیم می توانید اثری از هنر خیابانی را پیدا کنید.

 

10- رفتن به کافه ها

حتما تعریف و تمجید قهوه ترکی را زیاد شنیده اید؛ تکسیم بهترین جا برای پیدا کردن کافه های متعدد با قهوه های بینظیر می باشد. بعد از یک روز شلوغ حتما خوردن یک قهوه خوشمزه همراه با شیرینی های بی نظیر می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما بوجود آورد.

09309871159