شماره تماس 09309871159

13 کاری که هیچ وقت نباید در امارات انجام دهید!

امارات هم مانند هر کشور خارجی دیگر دارای قوانین و مقرراتی است که گاها ندانستن آنها ممکن است برای توریستان ایجاد دردسر کند. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از این قوانین را بیان کرده است.

 

 

حتما می دانید که قبل از خرید بلیط هواپیما و سفر به یک کشور خارجی، باید با قوانین و آداب و رسوم آن کشور آشنا شوید. امارات هم از این قاعده مستثنی نمی باشد؛ در امارات قوانینی وجود دارد که حتما باید از آنها آگاهی داشته باشید. با ما همراه باشید تا شما را با این قوانین آشنا نماییم.

 

1- نوشیدن مشروبات الکلی در ملا عام

یکی از کارهایی که هیچ وقت در امارات نباید انجام دهید، نوشیدن مشروب در مکان های عمومی و ملا عام است. در محل هایی که مشروبات الکلی خرید و فروش نمی شود، نوشیدن آنها هم ممنوع می باشد. یعنی در کشور امارات، آوردن مشروب به سواحل عمومی یا داشتن یک قوطی از آنها در حین راه رفتن در خیابان، ممنوع می باشد. جاهایی زیادی وجود دارد که در آنها می توانید مشروبات الکلی بنوشید و توریست ها باید برای نوشیدن مشروب به چنین جاهایی بروند.

 

2- عکس گرفتن از مردم

کار دیگری که در امارات نباید انجام دهید عکس گرفتن از مردم است. عکس گرفتن از افراد بدون اجازه در امارات تحت قوانین سایبری کشور، جرم محسوب می شود. در واقع عکس گرفتن از غریبه ها بدون اجازه آنها منجر به پرداخت جریمه 500 هزار درهمی و 6 ماه حبس خواهد شد! این قانون مخصوصا برای عکس هایی اعمال می گردد که در رسانه های اجتماعی پست شوند و فردی که از او عکس گرفته شده یک پرونده علیه عکاس تشکیل دهد.

 

3- غذا خوردن در محیط بیرون در ماه رمضان

یکی دیگر از چیزهایی که در امارات و مخصوصا دبی باید رعایت کنید، نخوردن غذا در مکان های عمومی در طول ماه رمضان است (همانند ایران). در طول ماه مبارک رمضان، اکثر رستوران ها درها را می بندند یا در طول این ساعات پنجره ها با پرده پوشانده می شوند. در این ماه خوردن، آشامیدن، جویدن آدامس یا حتی کشیدن سیگار در طول ساعات روزه داری و در ملا عام به شدت ممنوع می باشد و کسی که غذا می خورد هم به دردسر می افتند. این قانون برای خردسالان و زنان باردار اعمال نمی گردد.

 

4- خرید اجناس بدلی

یکی دیگر از چیزهایی که توریست ها در امارات نباید انجام دهند، خرید اجناس بدلی می باشد. توریست هایی که از سوق (بازار) طلا و ادویه در دبی دیدن می کنند حتما متوجه این موضوع شده اند که فروشنده ها از آنها سوال می کنند که آیا کیف برند Chanel (یکی از معروف ترین برنهای دنیا) یا ساعت مارک دار می خواهند یا خیر. توصیه می کنیم به آنها توجه نکنید و به مسیر خود ادامه دهید. چون خرید یکی از این اجناس ارزان، تقلبی هستند و قطعا به دردسری که بعدا دچار آن می شوید، نمی ارزد.

 

5- شایعه پراکنی

نکته دیگری که باید در امارات رعایت کنید و کمی غیر منتظره هم می باشد، این مسئله است که شایعه پراکنی در امارات به شدت غیر قانونی می باشد! مخصوصا وقتی شایعات به صورت آنلاین پخش شوند. پخش اخبار کذب در رسانه های اجتماعی شکلی از تخلفات سایبری می باشد و افراد مرتکب آن به نزدیک به 3 سال حبس و پرداخت جریمه 1 میلیون درهمی محکوم می شوند. این قانون برای افرادی کاربرد دارد که دانسته و به عمد اخبار نادرستی را پخش می کنند و به منافع عمومی خسارت می زنند.

 

6- ابراز احساسات در ملا عام

علیرغم اینکه امارات یک مکان ایده آل برای گذراندن ماه عسل می باشد، دانستن این نکته بسیار اهمیت دارد که زمانی که در این کشور به سر می برید از ابراز احساسات در ملا عام به شدت خودداری نمایید. در امارات اگر زوجی در ملا عام همدیگر را در آغوش بگیرند، این کار حتی باعث به زندان افتادن آنها خواهد شد. بنابراین بهتر است از هر گونه کارهای این موردی در اینجا خودداری کنید. این قانون را باید در همه جای دبی حتی در کلوب ها و بارها رعایت کنید. پس بهتر است برای اینکه به دردسر نیفتید به این موارد دقت کنید.

 

7- استفاده از الفاظ ناشایست در مکان های عمومی

یکی دیگر از مسائلی که در امارات باید آن را رعایت کنید این است که در مکان های عمومی از الفاظ رکیک و ناشایست استفاده نکنید. چون این کار نه تنها ناشایست است بلکه توریست ها را به دردسری می اندازد که حتی نمی توانند آن را تصور کنند. این قانون همچنین شامل نمایش نشانه های ناشایست مثل نشان دادن انگشت وسطی می شود. نادیده گرفتن این قانون هم می تواند منجر به زندانی شدن افراد گردد. پس بهتر است آرامش خود را حفظ نمایید و سعی کنید از الفاظ رکیک استفاده نکنید.

 

8- گرفتن عکس از تصادفات اتومبیل، ساختمان های دولتی و تاسیسات نظامی

مورد دیگری که در امارات جرم محسوب می شود گرفتن عکس از صحنه تصادف، اماکن دولتی و تاسیسات نظامی می باشد. در امارات متحده زمانی که می خواهید عکس بگیرید بهتر است از جاذبه های توریستی و مناظر زیبا عکس بگیرید. چون در بعضی از جاها عکس گرفتن به شدت غیر قانونی می باشد. این ممنوعیت ها عکاسی از صحنه تصادف، ساختمان های دولتی، سفارت خانه ها، تاسیسات نظامی و حتی هواپیماها را شامل می شود. این ممنوعیت ها در صورتی که عکس در رسانه های اجتماعی منتشر شوند، بسیار شدیدتر می باشد. با وجود چیزهای خیره کننده فراوان برای عکاسی در جایی مثل امارات و مخصوصا دبی، لزومی ندارد با عکس گرفتن از موارد ممنوعه خود را به دردسر بیندازید. بنابراین در سفر به دبی توریست ها باید خیلی دقت کنند که از چه چیزی دارند عکس می گیرند.

 

9- آشفته و مست ظاهر شدن در انظار عمومی

عمل دیگری که در امارات مثل تعداد زیادی از کشورها جرم محسوب می شود، مست بودن و داشتن ظاهری آشفته در مکان های عمومی می باشد. گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و رقصیدن در ملا عام نیز در امارات جرم محسوب می شود. انجام این کارها مخصوصا در نمازخانه ها و مساجد بسیار ناشایست می باشد.

 

10- آوردن دارو بدون نسخه پزشک

مورد دیگری که در امارات جرم محسوب می شود، آوردن دارو بدون نسخه تجویزی پزشک می باشد. در سفر به امارات اگر قصد آوردن دارویی را با خود دارید حتما نسخه پزشکی که این دارو را تجویز کرده به همراه داشته باشید تا ثابت کنید که این دارو برای دارنده نسخه تجویز شده است. نسخه حتما باید به زبان انگلیسی باشد تا مامورین فرودگاه بتوانند آنها را بخوانند. بهتر است به هیچ عنوان داروی بدون نسخه  به امارات نیاورید چون به شدت دچار دردسر می شوید. توصیه می کنیم حتما قبل از سفر به سفارت امارات در کشور خود مراجعه نمایید تا از لیست داروهای مجاز و غیر مجاز برای ورود به این کشور اطلاع پیدا کنید. همچنین توصیه می شود که مقدار مصرف دارو را هم به خاطر داشته باشید چون آوردن داروهای تجویز شده در نسخه فقط به مقدار مصرف شخصی مجاز می باشد.

"جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیست داروهای ممنوعه امارات، حتما اینجا کلیک نمایید"

 

11- مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر هم از مواردی است که در امارات جرم محسوب می گردد. در گذشته حتی کسانی که در خارج از کشور امارات مواد مصرف می کردند وبعد به امارات می آمدند هم با مثبت بودن تست اعتیاد شان به زندان می افتادند. رعایت این نکته بسیار مهم است که توریست ها به هیچ عنوان در امارات مواد مصرف نکنند و خود را به دردسر نیندازند. حداقل مجازات مصرف مواد در امارات حبس و حداکثر آن اخراج از کشور می باشد. این مجازات در مورد مصرف داروهای بدون نسخه هم صدق می کند.

 

12- بی احترامی به دین و فرهنگ

مثل هر کشور خارجی دیگر، توریست ها باید زمانیکه به امارات سفر می کنند به دین و فرهنگ مردم این کشور بی احترامی نکنند.  با وجود این باز هم کسانی هستند که به خاطر گفتن حرف های نامربوط و توهین به دین و فرهنگ در کشوری مثل امارات خود را به دردسر می اندازند. مطلع باشید که هر گونه بی احترامی توریست ها به دین، فرهنگ امارات و قوانین این کشور می تواند باعث زندانی شدن آنها گردد. در امارات مراقب باشید که به احترام به سایر فرهنگ ها را هم رعایت کنید چون 80 درصد جمعیت امارات را مهاجرین و غیر اماراتی ها  تشکیل می دهند. بنابراین احترام به یکدیگر در اینجا بسیار اهمیت دارد.

 

13- پوشیدن لباس نامناسب

آخرین نکته ای که در امارات باید رعایت کنید درست لباس پوشیدن است. امارات در مقایسه با برخی کشورها در نوع پوشش توریست ها زیاد سختگیری نمی کند. البته طرز لباس پوشیدن از یک امیر نشین به امیر نشین دیگر متفاوت است. اکثر امیر نشین های امارات به توریست ها اجازه می دهند به سبک غربی لباس بپوشند. البته همیشه سعی کنید وقتی از کشوری دیدن می کنید، لباس های مناسب بپوشید. گردشگران باید مطابق با جایی که می روند لباس بپوشند.

09309871159