شماره تماس 09309871159

بهترین غذاهای خیابانی استانبول را بشناسید

استانبول شهری با غذاها و خوراکی های بسیار متنوع و البته خوشمزه است است. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین غذاهای خیابانی در استانبول را معرفی نموده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

وقتی به استانبول سفر کنید، خیلی زود متوجه می شوید که در این شهر تعداد فروشنده های دوره گردی که انواع مختلفی از غذا های خوشمزه ترکی را می فروشند، خیلی زیاد است. از این فروشنده ها می توانید غذاهایی از قبیل سیمیت (simit) اصیل استانبول و ساندویچ ماهی که دوره گردها در تنگه بسفر می فروشند را بخرید. در استانبول وقتی دیر وقت است و همه جا بسته است وجود این دوره گردها بسیار غنیمت است. همچنین وقتی عجله دارید و زمان کافی برای خوردن صبحانه در اختیار ندارید، می توانید از این فروشنده ها چیزی بخرید و در حین راه رفتن بخورید. در ادامه تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول را معرفی کرده ایم.

 

سیمیت، کاتال و آکما

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در استانبول و مطمئنا یکی از سریع ترین صبحانه هایی که حین راه رفتن می توانید بخورید، سیمیت (نان شیرینی حلقوی)، کاتال (یک نوع شیرینی ترد و خوشمزه) و آکما (یک جور کماج یا کلوچه کمی شیرین) می باشد که در همه جای استانبول پیدا می شود. همچنین می توانید روی نان شیرینی حلقوی تان چیزی مثل خامه، پنیر، نوتلا یا خمیر زیتون بمالید و بعد از اینکه فروشنده آن را در پاکت گذاشت با خود ببرید. بعضی از فروشنده ها حتی یک بسته کوچک حاوی گوجه، زیتون و خیار هم به شما می دهند تا با خود ببرید. فراموش نکنید که خوردن نان شیرینی حلقوی یا سیمیت با یک استکان چای ترکی بسیار عالی و خوشمزه است.

 

کوفته ایچلی

سابرتاش رستورانی است که بهترین کوفته های ایچلی (یک لایه بلغور پر شده با گوشت خرد شده، جعفری و آجیل سرخ شده) را در کل استانبول سرو می کند. اگر حس و حال رفتن به سابرتاش را ندارید، از فروشنده های دوره گرد خیابان استقلال هم می توانید این غذا را بخرید. کوفته ایچلی با دست درست می شود و بسیار تازه و خوشمزه است. کوفه ایچلی هم مثل بورِک (خمیر پر شده از گوشت که به شدت سرخ شده است) روی گاری فروخته می شود.

 

بالیک اکمک

خوردن بالیک اِکمِک (ساندویچ ماهی تازه) در جایی نزدیک به تنگه بسفر یک تجربه عالی در استانبول می باشد. در کاراکوی هم تعداد زیادی از فروشنده های دوره گرد را می بینید که بالیک اکمک می فروشند. این ساندویچ که از ماهی کبابی تازه، سالاد، گوجه و پیاز درست می شود بسیار خوشمزه است.

 

فندق بو داداه

در زمستان بوی فندق های بو داده تازه، خیابان های استانبول را پر می کند. فروشنده های دوره گرد این غذای زمستانی را روی گاری می فروشند. اگر زمستان به استانبول سفر کرده اید به هیچ وجه خوردن این فندق های خوشمزه را از دست ندهید. تا شما کمی دست خود را گرم گنید فروشنده یک کیسه کاغذی را با فندق های بو داده تازه و گرم پر می کند.

 

میدی دلماسی

میدی دُلماسی (صدف دو کپه ای پر شده) یک غذای دریایی اصیل خیابانی دیگر در استانبول است. در استانبول خیلی زیاد با دوره گرد هایی که این صدف ها را می فروشند، برخورد می کنید. معمولا می توانید تعداد زیادی از این صدف ها را بخورید و وقتی سیر شدید به فروشنده اعلام کنید که دیگر کافی است. این صدف ها را در همه جای استانبول می توانید پیدا کنید و همچنین یک میان وعده محبوب برای آخر شب ها می باشد.

 

کوکورک

کوکورِک یکی دیگر از غذاهای محبوب خیابانی در استانبول است که شاید در نگاه اول زیاد خوشمزه به نظر نرسد. کوکورک امعا و احشا (اعضای داخلی بدن) گوسفند گریل (سرخ) شده روی سیخ می باشد. کوکورک بعد از گریل شدن تکه تکه شده و چاشنی دار می شود و به صورت ساندویچ سرو می شود. این غذای بسیار چرب از مزه و طعم خوبی برخوردار می باشد.

09309871159