شماره تماس 09309871159

10 تا از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیا را بیشتر بشناسید!

شهرهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که بواسطه حضور مهاجرین کشورهای مختلف، دارای فرهنگ های متعددی می باشند. در این مطلب 10 تا از چند فرهنگی ترین آنها معرفی شده است.

 

 

اکثر شهرهای مهم دنیا نظیر لندن، نیویورک، پاریس، سائو پائولو،  سنگاپور و ... بواسطه امکانات و فضای مناسبی که دارند همواره در مرکز توجه مردم سایر شهرهای آن کشور و حتی سایر کشورهای دنیا قرار داشته اند. از اینرو افراد زیادی از سایر کشورها به این شهرهای پرطرفدار مهاجرت می کنند و در پی این مهاجرتشان، موارد فرهنگی اقلیم خود را نیز با خود به همراه می آورند و بخشی از آنها را نیز در مکان جدید بجای می گذراند. این آداب و رسوم فرهنگی جدید باعث بوجود آمدن محیط هایی با تنوع فرهنگی زیاد و همراه با جشن ها و فستیوال های مختلف، غذاهای محلی و صحنه های هنری منحصر بفرد می شود. با ما همراه باشید تا با تعدادی از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیا آشنا شوید.

 

آمستردام هلند

اولین شهر چند فرهنگی که با آن آشنا می شوید آمستردام، پایتخت هلند است. آمستردام که همه آن را به شهری مهاجر پذیر می شناسند، بزرگترین شهر کشور هلند است که همیشه از مهاجرین و پناهنده ها استقبال می کند. آمستردام همچنین افتخار میزبانی فرهنگ های متنوعی از مردم دنیا را دارد. در آمستردام تقریبا 178 نوع، پیشینه فرهنگی مختلف وجود دارد و مردمی از سراسر دنیا در اینجا صمیمانه در کنار هم زندگی می کنند. این کلان شهر همچنین میزبان مردمی است که به چند زبان صبحت می کنند. یکی از ویژگی های مثبت آمستردام برای مهاجرینی که نمی توانند به زبان هلندی صبحت کنند اینستکه کلاس های آموزش زبان زیادی در سطح شهر وجود دارند که اکثرشان رایگان است. آمستردام همچنین میزبان تعداد زیادی رویداد فرهنگی در طول سال می باشد. این رویداد ها اغلب روی دیدگاه جهانی مردم این شهر تاکید دارند و شامل "فستیوال DRONGO" می شود که جشنی برای چند زبانه هاست.

 

لندن انگلیس

لندن نیز به عنوان بزرگترین شهر انگلستان و پایتخت این کشور، دارای فرهنگ های متنوعی به لحاظ قومی می باشد و از این نظر شهری چند فرهنگی محسوب می گردد. در لندن شلوغ و پرهیاهو می توانید با مردمی از هندوستان، جامائیکا، غنا و خیلی از کشورهای دیگر آشنا شوید. تقریبا یک سوم از اهالی لندن در جای دیگری به غیر از انگلستان متولد شده اند و علیرغم اینکه زبان رسمی در اینجا انگلیسی می باشد، خیابان های سرزنده و سرشار از زندگی لندن، پر از کسانی است که به زبان های مختلف صحبت می کنند. در حالیکه عده زیادی لندن را به عنوان خانه جدید خود انتخاب می کنند، هنوز هم عاشق فرهنگ کشور خود هستند و به روش های مختلف مثل افتتاح رستوران ها و غذاخوری هایی که غذاهای خوشمزه سرو می کنند و فستیوال هایی مثل "کارناوال نایتیگ هیل" فرهنگ و رسوم خود را وارد این شهر نموده اند.

 

لس آنجلس آمریکا

شهر چند فرهنگی دیگر، شهر لس آنجلس است که در ایالت کالیفرنیای جنوبی واقع شده است و بعد از نیویورک، دومین شهر پرجمعیت کشور آمریکا محسوب می گردد. لس آنجلس یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیاست که در آن مردمی از 140 کشور مختلف زندگی می کنند و به 86 زبان مختلف صحبت می کنند! لس آنجلس با وجود قوانینی که از مهاجرین استقبال می کند، جای محبوبی برای سکونت کسانی است که به دنبال یک زندگی تازه در آمریکا هستند. ایرانیان زیادی در شهر لس آنجلس زندیگی می کنند (نزدیک به 1 میلیون نفر)؛ بطوریکه ایرانی های این شهر به شوخی به آن "تهرانجلس" می گویند. این شهر علاوه بر ایرانیان دارای محله هایی با فرهنگ های مختلف مثل محله کره ای ها، محله ژاپنی ها، محله ای با جمعیتی از افراد آمریکای لاتین و ... می باشد.

 

پاریس فرانسه

پاریس پایتخت زیبای فرانسه یکی دیگر از شهرهای چند فرهنگی دنیا می باشد. در فرانسه علیرغم اینکه مهاجرت، مثل خیلی از کشورهای دیگر موضوع داغی نیست (چندان خوشایند نیست)، گروه متنوعی از فرهنگ های جهانی در کنار هم زندگی می کنند. البته به دلیل اینکه قوانین فرانسه سوال و پرسش درباره قومیت و نژاد را در سرشماری ها ممنوع کرده، تعیین دقیق تعداد مهاجرینی که در پاریس زندگی می کنند، کار سختی می باشد. نظرسنجی های مستقلی که در این رابطه صورت گرفته اند درصد مهاجرین پاریس را 14 تا 20 درصد تخمین زده اند. اکثر این مهاجرین از خارج از اروپا به این شهر مهاجرت کرده اند. توریست ها در پاریس هم مثل لس آنجلس با محله های پر جنب و جوشی مثل محله چینی ها (کارتییر چاینویس)(محله سیزدهم ) مواجه می شوند که جمعیت سرزنده ای ازفرهنگ های آسیایی مختلف در آنجا زندگی می کنند. همینطور در محله های دهم، یازدهم، نوزدهم و بیستم پاریس هم می توانید شاهد زیبایی چند فرهنگی متشکل از نژاد و قومیت آفریقایی، یهودی و آسیایی باشید. ایرانی های زیادی نیز در فرانسه و خصوصا شهر پاریس زندگی می کنند.

 

نیویورک آمریکا

نیویورک شهر چند فرهنگی دیگر آمده در فهرست ما می باشد. نیویورک یکی از جهانی ترین و بین المللی ترین شهرهای دنیا و یک کلان شهر هیجان انگیز و پر نشاط واقع در ساحل شرقی آمریکا است. نیویورک از 5 بخش تشکیل شده که بخش کوئینز، متنوع ترین آنها به لحاظ جمیعتی است. در بخش کوئینز نیویورک افرادی اهل کشورهای هند، کره و برزیل و چند جای دیگر زندگی می کنند. در سال 2017 گزارش شده است که بخش کوئینز نیویورک متنوع ترین جای دنیا به لحاظ تنوع زبانی می باشد. همچنین در 1984 اداره دوستدار مهاجرت نیویورک به نام اداره امور مهاجرت Mayor's  تاسیس شد. این اداره، برنامه هایی را برای کمک به کسانی ارائه نمود که از خارج از آمریکا به این شهر مهاجرت کرده بودند.

 

سان فرانسیسکو آمریکا

سان فرانسیسکو یکی از دیگر از قطب های چند فرهنگی ایالت کالیفرنیای آمریکا می باشد. البته سان فرانسیسکو کوچکتر از شهرهای است که تا کنون در اینجا معرفی شده اند. خیلی از مهاجرین این شهر 49 مایل مربعی که بیشترین جمعیت آن را چینی ها تشکیل داده اند،  خانه خود می دانند. مهاجرین دیگر سان فرانسیسکو افرادی اهل آلمان، ایتالیا، مکزیک و هند هستند. سانفرانسیسکو هم مثل سایر شهرهای جند فرهنگی پر از محله های مختلف شامل محله چینی ها، Mission District و نورث بیچ می باشد. سان فرانسیسکو همیشه به خاطر جشن ها و فستیوال های خود شهری معروفی می باشد که اکثر این رویدادها و فستیوال ها ریشه در چند فرهنگی بودن این شهر دارند. از جمله فستیوال هایی که هر ساله در سان فرانسیسکو برگزار می شوند می توان به جشن و رژه با شکوه سال نوی چینی ها و اتنیک دنس فستیوال (یا فستیوال رقص قومی) اشاره کرد. جشن سال نوی چینی ها یکی از ده نمایش و رژه باشکوه دنیا می باشد. در اتنیک دنس فستیوال هم جمعیت های متنوعی از منطقه خلیج (Bay) شرکت می کنند که انواع رقص ها را به نمایش می گذارند. با شرکت در هر کدام از این فستیوال ها می توانید هیجان خاصی را تجربه کنید.

 

سائوپائولو برزیل

در معرفی شهرهای چند فرهنگی دنیا به سائوپائولو واقع در جنوب شرقی برزیل می رسیم. سائو پائولو شاید در مقایسه با شهرهای قبلی این فهرست چندان هم چند فرهنگی نباشد ولی بدون شک یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای آمریکای جنوبی می باشد. در حالیکه مهاجرت در سال های اخیر به اندازه گذشته در سائوپائولو رواج ندارد، ولی به خاطر ورود موج زیادی از مهاجران که از سال 1870 شروع شد، از جمعیتی چند فرهنگی برخوردار می باشد. در سائوپائولو می توانید با افرادی از اهالی ایتالیا و لبنان و تعداد زیادی از کشورهای دیگر آشنا شوید. چند فرهنگی بودن را می توان به وضوح در صحنه های فرهنگی، مذهبی، چشم اندازها و محله های سائوپائولو مشاهده کرد. توریست هایی که به سائوپائولو می آیند می توانند در شگفتی های بلاویستا که به بیکسیگا یا بکسیگا هم معروف است، غرق شوند و ایتالیا را در سائوپوئولو تجربه کنند؛ یا از لیبراد، محله ژاپنی های سائوپائولو دیدن کنند.

 

سنگاپور

سنگاپور یک شهر چند فرهنگی منحصر بفرد در دنیا می باشد. سنگاپور در مقایسه با بقیه شهرهای لیست ما، شهر بسیار تازه تاسیسی می باشد که در سال 1965 استقلال خود را بدست آورد. این جزیره کوچک به تنوع فرهنگی و مذاهب مختلف خود که در آرامش با هم زندگی می کنند، افتخار می کند. درحالیکه اکثریت ساکنین سنگاپور اصالتا چینی هستند از قومیت های دیگر شامل مالایی ها، هندی ها و اوراسیایی ها هم در میان آنها پیدا می شوند. اقلیت کوچکی هم از افرادی تشکیل شده اند که اهل ایالات متحده و کانادا هستند. در سنگاپور تلاش هایی صورت گرفته تا ارتباطات بین این گروههای قومی مختلف نسبتا بدون مشکل باقی بماند. اهالی سنگاپور به چهار زبان اصلی انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل صحبت می کنند.

 

سیدنی استرالیا

سیدنی یکی دیگر از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیا می باشد که در ساحل شرقی استرالیا واقع شده است. سیدنی شهری سرزنده و شلوغ با دورنمای فرهنگی متعددی می باشد. در حالیکه زبان رسمی در استرالیا، انگلیسی می باشد در سیدنی ولی مردم تقریبا به 250 زبان مختلف صحبت می کنند! این تنوع زبانی حاصل سکونت افرادی است که از کشورهایی مانند ویتنام، فیلیپین، ایتالیا و خیلی از جاهای دیگر دنیا به این شهر مهاجرت کرده اند. هر کدام از این جمعیت ها با فرهنگ مختلف سعی می کنند در هر موقعیتی که می توانند جشن های مربوط به آداب و رسوم خود را در سیدنی برگزار نمایند. سیدنی همچنین میزبان رویدادها و فستیوال هایی است که آگاهی فرهنگی را توسعه می دهند. یکی از محبوب ترین و معروف ترین رویدادهایی که در سیدنی برپا می گردد "جشن Living in Harmony" می باشد؛ این مراسم، یک جشن یک ماهه می باشد که در طول آن تنوع فرهنگی شهر از طریق انواع مختلفی از فستیوال ها در رویدادها به نمایش گذاشته می شود.

 

تورنتو کانادا

آخرین شهر چند فرهنگی دنیا که قصد معرفی آن را داریم تورنتو کانادا می باشد. تورنتو شهریست که حدود نیمی از جمعیت آن را افرادی تشکیل می دهند که متولد کانادا نیستند! از اینرو در خیلی از جاها، لقب چند فرهنگی ترین شهر دنیا را به آن داده اند. در تورنتو افرادی از اهالی انگلستان، ایرلند، چین و ایتالیا را به شکل گروه های فرهنگی بزرگتر و سایرین مثل مهاجرینی از ایران، هلند، نپال و رومانی را به صورت جوامع کوچکتر می توانید ببینید. در تورنتو همچنین وجود محله های بین المللی متعدد از ویژگی  بارز این شهر محسوب می گردد. این محله ها شامل محله چینی ها، محله یونانی ها، محله لهستانی ها (به نام Roncesvalles Village یا لهستان کوچک)، ایتالیای کوچک و هند کوچک می شود. در سالهای اخیر افراد زیادی از ایران به این شهر مهاجرت نمودند و بشدت بر تعداد ایرانی های مقیم کانادا افزوده شده است.

09309871159