شماره تماس 09309871159

بهترین دسرهای استانبول را از کجا پیدا کنیم؟

استانبول شهری با دسرها و خوراکی های خوشمزه و وسوسه کننده است که دارای تنوع بسیار بالایی نیز می باشد. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین مکان ها برای خوردن دسرهای استانبول را معرفی کرده است؛ پس با ما همراه باشید تا با این مکانها آشنا شوید.

 

 

در استانبول به عنوان شهری توریستی، بازار دسرهای متنوع و خوشمزه حسابی داغ است. در استانبول انواع دسرها از نوع کلاسیک ترکی مثل مزه ترکی تا دسرهای عالی بین المللی مورد علاقه همه را می توانید پیدا کنید. اینکه کدام دسر را در چه مکانی میتوانید پیدا کنید ممکن است کمی سخت باشد؛ خصوصا برای کسانی که بار اول از این شهر دیدن می کنند. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین مکان ها و بهترین دسرهای سرو شده در آنها آشنا کنیم.

 

دسر میله-فیوله در شیرینی پزی پِلیت

شیرینی پزی پِلیت (Pelit Pastanesi) یکی از این فروشگاههای شیرینی پزی معروف استانبول است که از سال 1957 تا کنون دسرهای بسیار عالی درست می کند. البته دسر میله- فیوله (Mille-Feuille) یکی از برجسته ترین و شاید بهترین دسری باشد که می توانید از این فروشگاه تهیه کنید. این شیرینی فرانسوی از چند لایه شیرینی پفکی، با خامه در بین لایه های آن تهیه شده است که روی آن با پودر قند پوشانده می شود و بسیار هم خوشمزه است؛ خصوصا با چای ترکی!

دسر میله-فیوله استانبول ترکیه

 

دسر اِکلِیر در شیرینی پزی دیوان

شیرینی پزی دیوان (Divan Pastanesi) یکی دیگر از فروشگاههای شیرینی پزی برگزیده و درجه یک استانبول است که نه تنها کیک های عالی درست می کند بلکه دسرهای ترکی و خیلی از شیرینی های خوشمزه دیگر را نیز سرو می کند. اِکلِیر (Éclair) که یک شیرینی خامه ای بستنی دار خوشمزه است از دسرهای پر طرفدار و محبوب این شیرینی پزی است که با شکلات تلخ فراوان درست می شود.

دسر اِکلِیر استانبول ترکیه

 

دسر موهالبی در شیرینی پزی گورمه

گورمه (Göreme) از دیگر شیرینی سراهای برتر استانبول است که دسر های خوشمزه ای سرو می کند. دسر مخصوص گورمه یک پودینگ ضخیم با طعم مصطکی (صمغ بدست آمده از درخت کندر) است که معمولا با دارچین تزئین شده و به صورت سرد سرو می شود؛ نام این دسر موهالبی (Muhallebi) آن است.  این محل یکی از بهترین جاها برای امتحان دسرهایی است که با شیر درست می شوند و پودینگ ضخیم با کمی کارامل سوخته روی آن می ریزند.

دسر موهالبی استانبول ترکیه

 

دسر پروفیترال در شیرینی پزی نظر

نظر (Nazar) یک شرینی فروشی کوچک است که شاید در نگاه اول اصلا به چشم نیاید ولی وقتی وارد آن می شوید با دیدن شیرینی ها و دسرهای رنگارنگ و متنوع آن شگفت زده می شوید. این شیرینی فروشی کوچک یکی دیگر از مغازه های منتخب استانبول است که پروفیترول های معروف و پرطرفداری سرو می کند. پروفیترول (Profiterol)، شیرینی های توپی و گرد مانندی است که داخلش با خامه و روی آن با سس شکلات پوشانده شده است و بسیار خوشمزه است.

دسر پروفیترال استانبول ترکیه

 

باقلوای خشک در شیرینی پزی بیلچه اوغلو

باقلوا یکی از معروفترین شیرین های استانبول است و در استانبول مکانهای زیادی برای خوردن باقلوا وجود دارد ولی همه آنها خوب نیستند. بیجه اوغلو (Bilgeoğl) یکی از بهترین شیرینی فروشی ها برای خرید باقلوا در استانبول است. باقلواهای بیلجه اوغلو از کیفیت بسیار عالی برخوردارند و این فروشگاه به شما این اطمینان را می دهد که باقلوای خشک خود را با مواد اولیه بسیار با کیفیتی مثل کره درجه یک، درست می کند.

دسر پروفیترال استانبول ترکیه

 

باقلوای پرتقال در شیرینی پزی کونیالی

شیرینی سرای کونیالی دیگر شیرینی سرای برگزیده و بسیار قدیمی استانبول می باشد که از سال 1897 تا کنون مشغول کار است. کونیالی کار خود را به عنوان رستورانی شروع کرد که غذاهای سنتی ترکی سرو می کرد. با وجود این، در این شعبه هر چیزی از دسرهای متنوع که برجسته ترین آنها باقلوای پرتقال می باشد سرو می گردد. شبیه این باقلوای پرتقال را نمی توانید در هیچ جای دیگری از استانبول پیدا کنید.

باقلوای خشک استانبول ترکیه

 

حلوای ایرمیک دوندارمالی در رستوران هانکار

حلوا یکی دیگر از دسرهای معروف ترکی می باشد و هانکار (Hünkar) یکی از بهترین رستوران های ترکیه است که حلوای ایرمیک (حلوای درست شده با سمولینا) بسیار عالی درست می کند. حلوای ایرمیک از دسرهای خوشمزه ای است که با آرد تهیه می شود و داخل آن با یک قاشق بستی پر شده است.

حلوای ایرمیک دوندارمالی استانبول ترکیه

 

آبنبات ترکی

آبنبات های ترکی بسیار متنوع اند؛ در استانبول هم سه نمونه از عالی ترین آبنبات های ترکی قدیمی ساخته می شوند. کافر ارول (واقع در قسمت آسیایی استانبول) یکی از معروف ترین فروشگاههای شیرینی و شکلات در استانبول می باشد که شیرینی های به شکل میوه و سبزیجات خوشمزه و مجموعه رنگارنگی از آبنبات های ترکی را با طعم گل سرخ، لیمو، نعناع، کنجد و خیلی از طعم های دیگر عرضه می کند. حاجی علی محدین بکیر ظاهرا خالق مزه های ترکی در دوران امپراطوری عثمانی می باشد و در مغازه نوستالژیک آنها در امین اغلو می توانید انواع آبنبات ها و شیرینی های اصیل ترکی مثل مزه ترکی، حلوا را پیدا کنید. یکی از شیرینی سراهای کمتر شناخته شده در استانبول  YIldIz şekerlemicisiÜç است که مزه ترکی وهمینطور آبنبات های ترکی و مرباهای خانگی خوبی عرضه می کند.

آبنبات ترکی در استانبول ترکیه

 

بادِم اِزمِسی در شیرینی پزی مِشهور ببک

بادام یا بادِم اِزمِسی (Badem Ezmesi)، یک نوع شیرینی با لایه ضخیمی از مغز بادام است که بسیار خوشمزه است. مِشهور ببک (Meşhur Bebek) از حدود 1904 تا کنون این شیرینی را به شکل بسیار عالی سرو می کنند. به جای بادام از خمیر پسته هم در تهیه این شیرینی استفاده می شود که از نوع تهیه شده با بادام خوشمزه تر است.

بادِم اِزمِسی استانبول ترکیه

 

اینجا بخوانید: غذاهای خیابانی استانبول

اینجا بخوانید: بهترین غذاهای استانبول ترکیه

09309871159