شماره تماس 09309871159

بهترین سواحل عمومی دبی را بیشتر بشناسید!

دبی دارای سواحل متعددی است که تعدادی از آنها خصوصی هستند و تعدادی از آنها عمومی! لحظه آخری در این مطلب تعدادی از بهترین سواحل عمومی دبی که طرفداران زیادی نیز دارد را معرفی کرده است؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

مهم نیست که در کجای دبی اقامت (هتل) دارید، در دبی تعداد زیادی ساحل عمومی برای لذت بردن وجود دارد. تعدادی از بهترین خطوط ساحلی این شهر بیابانی، به طرفداران آفتاب اجازه می دهند تا منظره های بدون مانعی از خلیج فارس را بدون پرداخت حتی یک ریال، مشاهده کنند.

بهترین سواحل دبی

در این مقاله می خواهیم به معرفی سواحل عمومی دبی بپردازیم؛ سواحلی که در آنها می توانید حمام آفتاب بگیرید و اگر طرفدار هیجان و ماجراجویی هستید، ورزش های آبی و تخته اسکیت سواری را تجربه کنید و از خوردن خوراکی های عالی هم لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا با برترین سواحل عمومی دبی و مکان دقیق آنها آشنا شوید.

 

ساحل آزاد جمیرا دبی | Jumeirah Open Beach

ساحل آزاد جمیرا یک نمونه بارز از سواحل خانوادگی دبی است که زمین والیبال و مسیر دویدن برای آنهایی دارد که دوست دارند در سفر هم تمرینات روتین تناسب اندام خود را ادامه دهند. در جمیرا اوپن بیچ (ساحل آزاد دبی) حتی یک کتابخانه و تعداد زیادی کیوسک مطبوعاتی وجود دارد که با وجود آنها وقتی در حال لذت بردن از اوقات فراغت خود زیر نور خورشید هستید، هیچ وقت با کمبود روزنامه و مجله مواجه نمی شوید. در ساحل آزاد جمیرا برای راحتی شما در زمان مطالعه، میز و صندلی هم تعبیه شده است. جمیرا اوپن بیچ یک ساحل معروف و شناخته شده مخصوصا به خاطر تمیزی و موقعیت مکانی خوبش است که دقیقا در کنار مرکز خرید مرکاتو با ویلاهای مسکونی نزدیک آن واقع شده است. غریق نجات هم در این ساحل حضور دارند و ساحل مجهز به دوش و امکانات تعویض لباس است.

ساحل آزاد جمیرا دبی

 

ساحل دِ بیچ دبی | The Beach

ساحل عمومی بعدی که یکی دیگر از سواحل عمومی خوب دبی است، ساحلThe Beach  است. این ساحل در منطقه وسیعی واقع شده که انواع مختلفی از ورزش های فضای باز، امکانات بدنسازی، خرده فروشی و رستوران برای توریست ها و افراد محلی در آن مهیا است. در ساحل The Beach حتی می توانید سوار شتر شوید و عکس های جالبی بگیرید. این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل دبی است که دارای محوطه بازی برای کودکان و قطاری که خانواده ها را با پرداخت 10 درهم برای هر نفر برای  یک توقف، 15 درهم برای دو توقف و 25 درهم برای یک سفر رفت و برگشت، به طرف بالا و پایین  ساحل می برد، می باشد. این ساحل با داشتن 41 رستوران و 25 لباس فروشی، یک مکان عالی برای خوردن غذا و خرید است. همچنین از موقعیتی بسیار عالی برای تماشای بزرگترین چرخ و فلک تماشای دنیا، Ain Dubai (یا چشم دبی) برخوردار است. اگر پرواز به ارتفاع را دوست دارید، می توانید از Flying Cup دیدن کنید که یک سکوی تماشا است که مسافران نشسته روی صندلی را به ارتفاع 40 متری می برد تا در آسمان یک لیوان نوشیدنی بنوشند و مناظری 360 درجه از منطقه را تماشا کنند. این ساحل همچنین محل قرار گرفتن بزرگترین پارک آبی قابل باد کردن در کره زمین است! در این ساحل عمومی دسترسی به وای فای هم امکان پذیر است.

ساحل دِ بیچ دبی

 

ساحل المنظر دبی | Al Mamzar Beach

المنظر بیچ پارک (پارک ساحلی المنظر) یکی دیگر از سواحل عمومی مورد توجه در دبی است که از 5 قسمت مختلف و در زمینی به مساحت 106 هکتار تشکیل شده است و تمام قسمت های آن تحت کنترل غریق نجات هستند. در ساحل المنظر برای خانواده ها تفریحات فراوانی مهیا شده است که شامل محوطه چمن کاری برای پیک نیک و محوطه بازی کودکان است. کودکان در این محوطه بازی خیلی خوب می توانند انرژی خود را تخلیه کنند. المنظر همچنین تعدادی استخر شنا، تالاب و خلیج کوچک یا خور برای کسانی دارد که نیاز به پناهگاهی به خاطر در امان ماندن از تابش خورشید دارند. در المنظر گزینه برای خوردن غذا هم فراوان پیدا می شود. این ساحل عمومی در دبی حتی آمفی تئاتر هم دارد. جالب است بدانید که برای رعایت حال خانم ها ساحل المنظر روزهای دوشنبه و چهارشنبه به خانم ها و کودکان اختصاص داده شده است.

ساحل المنظر دبی

 

ساحل لامر دبی | La Mer Dubai

ساحل عمومی بعدی دبی که در سه منطقه به نام های لامر جنوبی، لامر شمالی و لاگونا قرار دارد، ساحل لامر می باشد که بین پرل جمیرا (Pearl Jumeira) و جمیرا بی (Jumeira Bay) واقع شده است. با وجود بیش از 85 فروشگاه، کافه، رستوران و ورزش ساحلی در این ساحل در حین ریلکس کردن و تمدد اعصاب به هیچ عنوان احساس کسالت نمی کنید. ساحل لامر دبی همچنین نقش میزبانی نمایشگاه سالانه نقاشی رنگ روغن دبی (دبی کانواس) را ایفا می کند. از میان این نقاشی ها بیش از 15 اثر هنری بعد از برپایی نمایشگاه همانجا باقی می ماند و لامر را به مکانی ایده آل برای هنردوستان تبدیل کرده است که حتما باید از آن دیدن کنند. یکی از ویژگی های بارز این ساحل وسیع، وجود اولین زمین بازی قابل باد کردن (قابل اتساع) در خارج از آسیای شرقی به نام هوا هوا (Hawa Hawa) می باشد که از دو گنبد تلماسه ای با هفت قله به شکل و ارتفاع مختلف برای تفریح و بازی کودکان و بزرگسالان تشکیل شده است.

ساحل لامر دبی

 

ساحل السوفوح دبی | Al Sufouh Beach

ساحل السوفوح دبی از دیگر سواحل خوب دبی است که بین پالم جمیرا و مدینه الجمیرای خیره کننده واقع شده است. این ساحل کمتر شناخته شده در امتداد جاده شاه سلمان بن عبدالعزیر السعود (که سابقا به آن جاده سوفوح می گفتند) ادامه پیدا می کند. ساحل السوفوح که به آن سکرت بیچ یا دارک پالاس بیچ هم می گویند، با وجود تعداد زیادی رستوران، مکان های تفریحی و مراکز خرید، چیزی بیش از یک ساحل شنی ساده است. با عبور از مسیر بین دو قصری که در امتداد جاده وجود دارد، می توانید به این ساحل برسید که یک ساحل محبوب خانوادگی به خاطر وجود آبهای کم عمق برای آب بازی کودکان است.

ساحل السوفوح دبی

 

ساحل السیف دبی | Al Seef

ساحل السیف یکی دیگر از سواحل عمومی محبوب در دبی است که همه به معماری آن ادای احترام می کنند؛ معماری که متعلق به دوره ای است که همه دبی را با ماهیگران و صیادان مروارید می شناختند. ساحل السیف که در محله تاریخی الفهیدی شهر دبی واقع شده، با ایجاد تعداد زیادی فروشگاه، غذا خوری و امکانات اقامتی و همینطور تقویم کاملی از فعالیت ها و ورزش های آبی، دبی قدیم و جدید را در هم ادغام کرده است. ساحل السیف با فرودگاه بین المللی دبی با اتومبیل 15 دقیقه فاصله دارد؛ ولی اگر می خواهید خیلی سریعتر به السیف برسید، می توانید سوار قایق های بادبانی مخصوص این بندرگاه تفریحی شوید. گزینه های دیگری هم برای رسیدن به ساحل السیف وجود دارد که شامل تاکسی آبی و اَبرا (abra) می شود؛ ابرا نوعی قایق چوبی است که توسط محلی ها در گذشته استفاده می شد و در حال حاضر هم از شکل امروزی آن که بسیار ارزان و مقرون به صرفه است، استفاده می شود.

ساحل السیف دبی

 

ساحل عمومی جمیرا دبی | Jumeirah Public Beach

جمیرا پابلیک بیچ یا ساحل عمومی جمیرا یکی از معروف ترین سواحل دبی است که در سال 2017 به عنوان یک ساحل مناسب شنا در شب در بین توریست ها و محلی های دبی معرفی شد. ساحل عمومی جمیرا به لطف تیرک های هوشمند با دامنه دید بالا، نجات غریق ها را قادر می سازد تا پاسی از شب به انجام وظیفه خود در محله Umm Suqeim بپردازند. شناگرها در ساحل عمومی جمیرا اجازه دارند تا عمق 30 متری در امتداد 125 متر از ساحل که تحت نظارت غریق نجات ها می باشد، شنا کنند. ساحل عمومی جمیرا یکی از بهترین سواحل عمومی دبی در طول ماههای تابستان است چون در طول روز به خاطر گرمای شدید هوا امکان لذت بردن از آب وجود ندارد ولی در شب این امکان براحتی مهیا شده است. این ساحل همچنین از طریق حمام ها و درختان هوشمند از قدرت ارتباطی بسیار قوی و قدرت دریافت امواج وای فای برخوردار است.

ساحل عمومی جمیرا دبی

 

ساحل کایت دبی | Kite Beach

ساحل کایت یا کایت بیچ هم یک ساحل عمومی پرطرفدار در دبی است که منطقه وسیعی را به خود اختصاص داده است. انتخاب اسم "کایت" برای این ساحل عمومی به خاطر وجود شرایط ایده آل برای سواری با کایت روی امواج، کایاک سواری در دریا و بسیاری دیگر از ورزش های آبی می باشد. ساحل کایت که در مقایسه با دیگر سواحل عمومی دبی یک منطقه کمتر توریستی است، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به بدنسازی به خاطر مسیر دویدن عالی آن می باشد. توریست ها همچنین برای شرکت در نمایشگاههای هنری، بازارها و تورنمنت های (مسابقات) ورزشی و وقایع زنده سرگرم کننده به ساحل کایت می آیند. قبل از طی کردن مسیر معروفی که به غذاخوری ها و اغذیه فروشی ها می رسد، می توانید سری به زمین های والیبال این ساحل، برای داشتن یک روز عالی بزنید.

ساحل کایت دبی

 

ساحل آزاد جِبِل علی دبی | Jebel Ali Open Beach

ساحل خوب بعدی دبی که استفاده از آن برای عموم آزاد است، ساحل جبل علی می باشد. در ساحل جبل علی صرفنظر از نپرداختن ورودی برای ورود به "جبل علی ریزورت" می توانید از ساحل شنی یکی از بهترین سواحل عمومی مخفی در دبی استفاده کنید. جبل علی همچنین مکانی ایده آل برای پرواز با کایت بوده و در مجموع آرام تر و خلوت تر از خیلی دیگر از مکان های توریستی دبی است. در این ساحل زیبا چند گزینه برای خوردن غذا و نوشیدنی وجود دارد که بیشتر به درد گذراندن ساعاتی بدون قیل و قال زندگی شهری و برگشت به سادگی می خورد. ساحل جبل علی را می توانید در نزدیکی پالم جبل علی پیدا کنید.

ساحل آزاد جِبِل علی دبی

 

ساحل سان ست دبی | Sunset Beach

آخرین ساحل عمومی خوبی که در دبی معرفی می کنیم، ساحل سان ست است. برای اینکه وارد سواحل خصوصی ساختمان های نمادینی چون برج العرب و جمیرا بیچ هتل با ورودهای سرسام آور نشوید، سان ست بیچ بهترین گزینه در میان سواحل عمومی دبی است. ساحل سان ست در فاصله جاذبه های توریستی مثل برج خلیفه واقع شده که در حین پیاده روی به سمت ساحل می توانید از دیدن این جاذبه ها هم لذت ببرید. ساحل سان ست همچنین مکان مورد علاقه موج سواران به لطف موج های عالی در صبح و جایی ایده آل برای لذت بردن از تعدادی از ورزش های آبی در ماههای زمستان است؛ چون دمای هوا در زمستان اغلب اوقات قابل مقایسه با دمای هوا در تابستان مناطق سرسیر ایران است.

 

بهترین سواحل خصوصی دبی

اطلاعات گردشگری دبی

تور لحظه آخری دبی

نمایشگاه های دبی

09309871159