شماره تماس 09309871159

11 موردی که فقط در کانادا می توانید پیدا کنید!

کانادا کشوری پهناور با شهرهای بزرگ و دیدنی است که عین هر کشور دیگری ویژگی های مربوط به خود را داراست. در این مقاله مواردی بیان می گردد که فقط در کانادا قابل مشاهده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

اگر علاقه مندید که از چیزهای منحصر بفرد و خاص در کانادا مطلع گردید، کافیست به لیستی که در این مقاله ارائه می کنیم نگاهی بیندازید؛ قطعا با مشاهده بعضی از آنها شگفت زده خواهید شد! البته بعضی از این موارد صرفا مربوط به کانادا نمی باشند و ممکن است در کشورهای دیگر هم وجود داشته باشند اما بواسطه کمتر مرسوم بودنشان، در این لیست آورده شده اند.

 

بستنی و تی شرت Cows

اولین چیزی که به غیر از کانادا در هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید مشابه آن را پیدا کنید بستی های Cows می باشد. کمپانی Cows یک شرکت لبنیات سازی واقع در جزیره معروف "پرنس ادوارد" است که در مناطق دیگری ازجمله نوا اسکاتیا، اونتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا هم شعبه دارد. از بستی های کمپانی Cows همیشه به عنوان یکی از بهترین بستی های دنیا تعریف و تمجید شده است. تی شرت های کمپانی Cows هم به اندازه بستی های آن محبوب است. روی این تی شرت ها عبارت هایی مثل Cow Wars، Angry Herds و Moo Tube نوشته شده است.

 

شیر کیسه ای (Bagged Milk)

شیرهای کیسه ای (نایلونی) دومین چیزی است که اگر در کانادا با آن مواجه شدید زیاد تعجب نکنید. در کشوری که شیرهای پاکتی همه جا در دسترس است، وجود شیرهای کیسه ای یا نایلونی گزینه غیر عادی نمی باشد. برای استفاده از این شیرها کافی است گوشه کیسه یا نایلون شیر را ببرید و بعد شیر را در یک پارچ پلاستیکی خالی کنید. هرچند در ایران هم این نوع شیرها مرسوم است.

 

دیدن چیزهای مربوط به داستان آنه در سریال آن شرلی

دیدن از نزدیک لوکیشن های داستان آنه آو گرین گیبلز یکی از موارد منحصر بفردی است که تنها در کانادا و در جزیره پرنس ادوارد می توانید آن را پیدا کنید. حتما همه شما با شخصیت آنه در مجموعه داستان های "آن شرلی" آشنایی دارید که مردم سرتاسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. هر ساله هزاران توریست به جزیره پرنس ادوارد سفر می کنند تا از خانه این شخصیت داستانی دیدن نمایند. در جزیره همچنین می توانید تعداد زیادی از آیتم های داستان شامل شربت تمشک معروف و کلاه پوشالی کلاسیک آنه را پیدا کنید.

 

پوشاک شرکت East Coast

پوشاک های کمپانی معروف East Coast یکی دیگر از چیزهای مختص کشور کانادا است. ایست کوست (East Coast) یک کمپانی پوشاک است که توسط یک دانشجوی دانشگاه راه اندازی شد. این شرکت در واقع با رواج این نوع پوشش سعی دارد سبک زندگی راحت شرق کانادا را مورد تمجید قرار دهد. برند ایست کوست به سرعت به یک برند معروف تبدیل شد و خیلی زود در سرتاسر کانادا از آن استقبال شد.

 

برنامه تلوزیونی Bachelor Canada

مورد بعدی منحصر بفرد در کانادا، برنامه ای تلوزیونی با نام Bachelor Canada (مجردهای کانادا) است که شاید به اندازه ورژن آمریکایی آن محبوب نباشد ولی طرفداران خود را در میان مجردهایی دارد که در این برنامه تلویزیونی به دنبال پیدا کردن عشق زندگی خود هستند. لازم به ذکر است که برنامه مجردهای کانادا تنها در کانادا پخش می شود.

 

لونی و تونی

لونی و تونی یکی دیگر از چیزهایی است که فقط در کانادا با آن روبه رو می شوید. لونی و تونی را با شخصیت های کارتونی اشتباه نگیرید. لونی و تونی در واقع اسامی مستعار سکه های یک و دو دلاری کانادا هستند. چون روی این سکه ها تصویری از لونی (مرغ غواص) حک شده است به جای یک دلاری و دو دلاری به ترتیب به آنها لونی و تونی می گویند.

 

پوشاک گاراژ

لباس های گاراژ یکی از موارد دیگر مختص کشور کانادا است. لباس های گاراژ نوعی پوشش است که در میان نوجوانان و علاقه مندان به لباس های نامتعارف مرسوم است. پوشاک گاراژ در واقع ورژن (نوع) کانادایی Wet Sael و Forever21 می باشد. قیمت این لباس ها هم مناسب و هم ارزان است.

 

وجود حیواناتی با نام Pear Caribou

تماشای کاریبوهای پیری هم چیزی است که فقط در کانادا امکان پذیر است. برای دیدن این حیوانات کوچک دوست داشتنی می توانید به Far North سفر کنید. کاریبوهای پیری کوچک ترین نوع از زیرگونه کاریبو می باشد که در جزایر قطب شمال (Arctic) از اراضی شمال شرق یافت می شود.

 

پتوهای Bay Blanket

مورد بعدی که در سفر به کانادا حتما باید به عنوان سوغاتی با خود بیاورید، بی بلانکت یا پتوهای کمپانی هودسون بی می باشد. کمپانی هودسون بی یک فروشگاه بزرگ کانادایی می باشد که در سال 1670 تاسیس شد. در این فروشگاه تعداد زیادی از برندهای مطرح و معروف شامل Topshop، کارل لاگرفلد و هیوگو باس و همینطور اجناس خود برند هودسون بی به فروش می رسد. معروف ترین جنس هودسون بی پتوهای این کمپانی یا همان بی بلانکت است که یک سوغاتی نمادین کانادایی می باشد که توریست ها به هیچ عنوان خرید آن را فراموش نمی کنند.

 

مزارع درخت افرا

شیره افرا از جمله چیزهایی است که مختص کشور کانادا می باشد. در واقع شاید ندانید که 75 درصد از شیره افرای دنیا از کبک کانادا تامین می شود. به یاد داشته باشید در سفر به کانادا بازدید از یک مزرعه افرا می تواند روش مفرحی برای تجربه قسمت خوشمزه ای از فرهنگ کانادا باشد.

 

رادیو CBC

آخرین موردی که تنها در کانادا قابل دسترسی می باشد رادیو CBC است. رادیو CBC یک ایستگاه رادیویی مردمی در کانادا می باشد که در آن روزانه تعداد زیادی نمایش سرگرم کننده پخش می شود. علاقه مندان به اخبار و نمایش می توانند برنامه های رادیو CBC One و علاقه مندان به موسیقی می توانند برنامه های رادیو CBC Two را دنبال کنند.

 

 

چنانچه بدنبال سفر به کانادا و اخذ ویزای کانادا هستید (چه برای مسافرت و چه برای مهاجرت)، با مشاوران ما در بخش خدمات ویزای کانادا در ارتباط باشید!

ویزای مولتیپل کانادا

همه چیزهایی که باید درباره کانادا بدانید

ویزای کانادا

بهترین شهرهای کانادا

 

09309871159